Vergeten Nederlanders

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 06-12-2016 09:53 schreef mahonie:
Kembang, Stekkel, Salina en iedereen die inmiddels kaartjes gestuurd hebben voor Vero en Hans. Reuze bedankt voor jullie mooie gebaar. Heb zojuist met het tehuis gebeld.
Vero en Hans reageerden allebei met "Ooo wat leuk, wij krijgen kaarten van mensen die wij niet eens kennen. wat lief dat wij niet vergeten worden". Dus bij deze: "mijn oprechte dank voor jullie medegevoel"
Salina, je vroeg mij waarmee jij hen zou kunnen helpen. Zoals bij de meeste bejaarden is een droge huid een veel voorkomend probleem, dus misschien wat body lotion?? Of die daadwerkelijk aankomen ??? In ieder geval staat body lotion ook al op mijn shopping list, naast 100% katoenen shirts. Kwaliteit in Europa is uiteraard beter. Body lotion koop in IndonesiŽ wel, scheelt weer ik gewicht tijdens de vlucht. Lieve mensen, nogmaals "DANK JULLIE WEL"

Wat een goed idee. Ik ga bodylotion opsturen Emoticon: Yes!

mahonie
Gebruiker
spacer line

On 09-12-2016 02:28 salina wrote:

[quote removed]

Wat een goed idee. Ik ga bodylotion opsturen Emoticon: Yes!

Ik verwachtte wel dat je hierop enthousiast zou reageren. Uit jouw postings begreep ik meteen dat je heel spontaan bent Emoticon: Smile . Je hoort wel als jouw pakje is aangekomen.
Ook al zit ik heel ver weg bij hen vandaan, ik bewaak hen als een havik.
Je bent lief Salina. Reuze bedankt.

Even off topic. Hoop niet dat ik jou nu een hoge bloeddruk bezorg.. hoe is het met de schade afgelopen i.v.m. die aanrijding? Ben benieuwd want wij zijn op Bali door anderen aangereden, met zeer ernstige schade .

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Toevallig is gisteren (pas) de auto weer in ons bezit. De auto kon alleen in Jakarta gemaakt worden. Voor deze auto waren we 100& verzekerd. Godzijdank, want de schade bleek 40 juta. De andere 2 auto's die hij in de prak heeft gereden waren maar tot een bedrag van 15 juta verzekerd dus ik heb er zelf ook nog ongeveer 15 juta bij moeten leggen. Emoticon: Cry
En dan natuurlijk nog alle kosten die ik had aan het huren van een andere auto.
Al met al een duur geintje maar dat is de chauffeur alweer vergeten Emoticon: Confused

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Waren de mensen die jullie aanreed ook verzekerd?

mahonie
Gebruiker
spacer line

Nou Salina...na het lezen van mijn antwoord...verschijnt beslist dat schoppende poppetje in beeld.
Zus rijdt al 25jaar, heeft meer dan 30 jaar in ItaliŽ gewoond.Voor rijden door Rome, Milaan etc. draait zij haar hand niet om. Jij hebt zelf op Bali gewoond dus weet je wat een puinhoop het op de wegen kan zijn vooral in de regentijd met al die banjir wegen.
Zus achter het stuur, ernaast haar man die een aantal jaren geleden van een hersentumor was verlolst, achterin mijn neef en ik ernaast. Even buiten Ubud staan wij stil vlak voor een warung om het toekomende verkeer eerst te laten passeren want de weg was daar heel smal. Komt er ineens een auto regelrecht op ons af. Door de regen konden wij op afstandje niet goed zien wie/wat er achter het stuur zat. Nou..je gelooft het niet...er zat niemand achter het stuur!! Wij konden geen kant uit. Een klap..en pas tijdens de klap verscheen er een hoofd van een jonge vrouw met een kind dat uit het niets ineens voorover de rugleuning van de bijrijdersstoel hing. Blijkt dat kind naar de achterbank wilde verplaatsen, mama de veiligheidsgordel van kind wilde vast/losmaken,
ja..."ik kon er niet goed bij, moest even bukken".
Iedereen in onze wagen zat vastgesnoerd behalve ik, op een snee in mijn bovenlip mankeerde ik gelukkig niets. Maar ik hield mijn hart vast voor mijn zwager.

Uiteraard was de "dame" niet verzekerd. Hoe het is afgelopen? Ja...corruptie he...
Banjar, Politie, "rechterhand van een welbekende advocaat op Bali" die gestuurd was om ons te steunen. Met hťťl veel moeite hebben wij er 4e maanden auto lease uit kunnen slepen want alles wat vervangen moest worden moest uit Jakarta komen.
Eťn ding is mij bij gebleven : De woorden "friendly frriendly" dat bleef hoofd van politie maar herhalen. En "we hope you don't think bad about Bali, because we are very good people". En nu jouw reactie Emoticon: Angry

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Eťn ding is mij bij gebleven : De woorden "friendly frriendly" dat bleef hoofd van politie maar herhalen. En "we hope you don't think bad about Bali, because we are very good people ". En nu jouw reactie Emoticon: Angry

" REL="nofollow">

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Om je rot te gillen.

Ik was dit hele topic kwijt. Dacht dat het weggehaald was maar gelukkig vind ik hem net.
Wat een verhaal joh. En wat een debielen toch he.
'Ik moest even bukken' Emoticon: Confused
Ze had wel mensen dood kunnen rijden.
Nou hier komt ie dan

" REL="nofollow">

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

De kaartjes naar Oma Vera en Opa Hans zijn trouwens opgestuurd.
Nu nog even een mooie kadobox vinden voor een kerstpakket met die lotions en nog wat andere leuke dingetjes Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik ben benieuwd of je kerstpakket goed aankomt, Salina. Ik zal zo de track% trace van het voor mij bestemde Sinterklaaspakket (door manlief naar Seram gestuurd op 21 /11, maar lag na mijn aankomst in Nederland op 11/12 nog in Jakarta te wachten op inklaring. Ik ga mij ook eens over Opa Hans en Oma Vera buigen. Hartverwarmend initiatief!! Misschien kunnen ze mijn pakket nog doorlabelen naar Surabaya, kunnen Vera en Hans zich nog bescheuren om de door mijn man geschreven Sinterklaasgedichten..

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Oh ik stuur wel vaker pakketjes. Meestal naar Bali maar komt altijd aan tot nu toe Emoticon: Yes!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Denk je dat ze de kaartjes inmiddels ontvangen hebben Mahonie?

Ik heb 2 leuke doosjes gekocht om daar een leuk pakketje van te maken met body lotion, shampoo en zeep. Tandpasta misschien met tandenborstels maar ik weet niet of ze nog tandjes hebben Emoticon: Blush

Ik zal ff een foto maken vanmiddag als mijn man terug is met zijn telefoon en dan hier plaatsen Emoticon: Yes!

mahonie
Gebruiker
spacer line

Salina ik ontving even voor de Kerst een mailtje met de mededeling "Oma Vero dan Opa Hans sehat2". Ik zal morgen weer even bellen en laat het jou weten. Reuze bedankt! Emoticon: Smile

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Kijk Mahonie,

Allemaal zeepjes, bodylotion, shampoo, badmutsen en zo Emoticon: Party!

mahonie
Gebruiker
spacer line

Salina, ik heb zojuist met het tehuis in Surabaya gebeld. De pakketjes zijn tot op dit tijdstip nog niet ontvangen. Het is zo leuk om te horen dat de leiding daar altijd blij is met mijn telefoontjes. Zij hopen dan steevast dat ik al ergens in IndonesiŽ zit. Zij zouden mij mailen zodra de pakjes binnen zijn. Bij voorbaat dank namens Vero en Hans. Ik zal bij gelegenheid t.z.t. de zusters vragen een foto van hen te maken zodat iedereen op deze site een beeld voor ogen heeft. Misschien zodra ik daar zelf ben want van op een afstand tactvol slalommen ( in IndonesiŽ zeker een noodzaak) om iets te bereiken is en blijft altijd moeilijk.
Dit plaatje ziet er zo leuk uit heel erg uitnodigend voor "grijpgrage vingers". Zal zo toch even mailen dat de administratie dit in eigen beheer houdt!! DANK JE WEL SALINA . Je hebt minstens 3 mensen heel blij gemaakt, Vero, Hans en ondergetekende. Emoticon: Party!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Die pakketjes hebben ze nog niet ontvangen want die liggen hier nu voor me Emoticon: Laugh out loud
Ik heb alleen vorige week de kaartjes verstuurd en morgen gaan deze pakketjes eruit Emoticon: Yes!

mahonie
Gebruiker
spacer line

O sorry, niet goed gelezen. Kaartjes hebben ze ontvangen. Kennelijk nogal wat kaartjes want men zei. "Oma Vero dan Opa Hans banyak pos". Dit maakt mij heel happy.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 29-12-2016 09:43 schreef mahonie:
O sorry, niet goed gelezen. Kaartjes hebben ze ontvangen. Kennelijk nogal wat kaartjes want men zei. "Oma Vero dan Opa Hans banyak pos". Dit maakt mij heel happy.

Nou, hartstikke leuk Emoticon: Party!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Goed om aandacht te besteden aan deze "vergeten" ex-Nederlanders. Het gaat hier vnl. om oudere mensen die in het bezit zijn geweest van de Nederlandse nationaliteit.
Maar men vergeet dat er hier nog een aardige groep is die stukken jonger zijn, zelfs nog steeds Nederlands staatsburger, en ook op een houtje moeten bijten. Ik bedoel hiermee niet in Nederland geboren medelanders die hier naar toe zijn getrokken, maar hier in RI geboren Nederlandse staatsburgers waarvan het gros Nederland nog nimmer heeft gezien. Vanwege hun status als orang asing en lage opleiding, kunnen ze nergens werk krijgen want daarvoor heeft men een werkvergunning nodig en die krijgt men niet met uitsluitend een middelbare opleiding.
Ik ga geen oproep doen hen te helpen maar wel even onder de aandacht brengen dat er nog meer nooddruftigen zijn dan alleen bejaarde ex -Nederlanders.

mahonie
Gebruiker
spacer line

Yogya-Bali, ik ben het hier helemaal mee eens. De mensen die ik voor zover het binnen mijn eigen mogelijkheid ligt tracht NIET te vergeten zijn toevallig ook mensen die in voormalig Ned.IndiŽ zijn geboren. Dit zijn mensen met een Nederlandse vader en Indonesische moeder. Door omstandigheden niet naar het moederland van hun vader kunnen gaan.Er zijn verhalen dat vader de moeder wel wilde meenemen maar de kinderen niet. Sommige in mijn ogen "bewonderenswaardige" moeders kozen er dan ook voor om hun kinderen NIET in de steek te laten. De wereld staat bol, loopt over van ego trippers die vaak de mond/maag vol hebben van overdadig voedsel, ogen die overlopen van tranen bij het zien van "ellende in ver van mijn bed gelegen oorden" bij het zien van een drama op TV , theater, bioscoop. Ik hoor vaak om mij heen, "ach wat verdrietig allemaal" maar ja ik kan er niets aan doen, het is toch een druppel op de gloeiende plaat etc. etc. Ik ben zelf een aardig eind over de 70, weet hoe het voelt vergeten te worden, weet hoe het voelt als men liever de andere kant op kijkt. De ellende die ik heb ondervonden heeft mij toch een winstpunt opgeleverd. Empathie!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja je kan er ook maar een paar helpen he. Dat zijn dan toevallig de mensen die op je pad komen. Of via een forum of via andere wijze. Ik zou ze allemaal wel willen helpen maar dat gaat niet. Ook zo met mijn katten. Die hebben een heerlijk leven hier. Elke dag lekker eten, schoon drinken en lekker in de tuin slapen en spelen. Ik zou er wel een miljoen willen helpen maar dat gaat niet. Soms komt er weer een nieuwe op mijn pad en die heeft dan geluk. Emoticon: Yes!

Zo ook met deze mensjes. Ik vind het leuk als ze blij worden van een kaartje en een pakketje. Ik zou meer willen doen maar dat gaat niet. Emoticon: Nooo

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-01-2017 04:52 Yogya-Bali wrote:
Ik ga geen oproep doen hen te helpen maar wel even onder de aandacht brengen dat er nog meer nooddruftigen zijn dan alleen bejaarde ex -Nederlanders.
Mijn bedoeling was niet hulp te vragen voor deze mensen maar wel even onder de aandacht brengen en laten weten dat ze er zijn.
Zoals Mahonie ook zegt, zijn er velen die door omstandigheden niet naar het moederland van hun vader konden gaan. En nog steeds niet; de nieuwe generatie Nederlanders/Indo's in Indonesia waarvan plotseling de Nederlandse ouder overlijdt en de weg is afgesloten om nog naar NL te kunnen gaan. Dan lopen ze daar met hun Nederlandse nationaliteit. Als al die vluchtelingenhelpers nou eens hun eigen landgenoten eerst zouden helpen, maar daaraan is geen eer te behalen. Ik heb vaak met bovengenoemde mensen te maken en dan stijgt mijn bloed als ik dan weer dat gelul van politiek correct NL hoor over hoe ze de vluchtelingen (in eigen Arabische staten niet gewild) moeten opvangen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik begrijp hier niets van.
Als je een Nederlands paspoort heb dan kan je gewoon naar Nederland afreizen.
Ik heb het mee gemaakt met schoonmoeder die had een uitkering hier, in IndonesiŽ van nog geen 350.000 rp, wat ze elke keer moest ophalen bij een of andere bank.
Ik vond dat schandalig laag want ook in 1998 was de indexering meer .
Ze had ook geen Nederlands paspoort.
Ik heb bij de commissie van de tweede kamer geprotesteerd en toen werd het 500.000rp
Maar ik had ze uitgenodigd om naar Nederland te komen dat heeft ze gedaan en ik heb toen ze in Nederland was gevraagd of ze wilde blijven en dat wilde ze wel.
Toen ben ik naar de gemeente gegaan haar aangemeld dat ze in Nederland wilde blijven en toen begon de strijd met de ambtenaren.
Ze kregen in het bijzijn van mij ruzie met elkaar, om de paspoort en toen heb ik hen verteld dat een paspoort werd afgegeven door een reisbureau om te kunnen reizen.
Dat Nederland een paspoort gebruikt als intentietijd,als wie je bent,,dat is een ander geval.
Net als BelgiŽ heb je een intentietijd card en IndonesiŽ ook.
Dus die papier die ze had uit naam van de koningin dat ze Nederlandse was, want haar man had altijd bij de shell gewerkt, maar werd genationaliseerd, haar man was inmiddels over leden.
Ik heb de mensen van de gemeente kunnen overtuigen dat ze een koninklijk besluit niet erkende en dat zou wel eens voor hen nadelig kunnen uitvallen.
Ze kreeg direct een Nederlands paspoort en kreeg ze en uitkering van AOW met een bijstand AIO van 2000 gulden dat was heel wat meer dan die 50.000rp dat te vergelijken was van 50 gulden, zo kan je zien, je moet er wel iets voor doen en niet zo maar accepteren wat die ambtenaren zeggen....... Emoticon: Confused Emoticon: Devil
Omdat het moeilijk is een vliegmaatschappij te vinden om die mensen mee te nemen zou ik zeggen.
Huur een boot en ga met zijn allen naar Nederland ze kunnen je niet weigeren Emoticon: Devil Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat is het probleem Ziel, ze hebben nog geen geld om zelfs maar van hun eiland af te komen. Daarnaast kunnen ze hun partner niet meenemen want daarvoor zijn er allerlei onoverkoombare eisen van de IND. En in veel gevallen ook hun kinderen niet (als ze die hebben). En familie in NL?.....ho maar....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Vergeleken met de vluchteling waar een huis voor gezorgd word en hereniging van de familie is dit...... in en in triest dat het zo gaat. Emoticon: Eerie
Gewoon aan de tweede kamer commissie hun ongenoegen hier over schrijven, dat er met twee maten word gemeten.
Hoe meer dat doen hoe meer er aandacht van kan ontstaan als je al in de publiciteit kan komen heb je al wat winst gemaakt.
Men zou hier een handtekening actie kunnen organiseren om die vergeten volk te helpen aan aandacht
Dat verzenden naar de tweede kamer commissie der Staten Generaal..
https://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies
en eventueel naar de pers gelijk... Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley
Wie is zo handig dit te kunnen organiseren zodat er meer gedaan word dan er over te schrijven.
Jullie weten dat ik een slecht in mijn taal gebruik ben en ben een alfabeet op het gebied van internet.

P.S. die 50.000rp die ik in mijn vorige bericht had geschreven moet zijn 500.000rp scheelt toch een nulletje

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

mahonie
Gebruiker
spacer line

On 22-11-2016 18:33 Kembang wrote:

Ik ben er stil van....Mahonie.

Als je geweest ben dan graag een foto via mijn e-mailadres die
je kan opvragen bij Oyibo of Jeroen... Emoticon: Shiny

Terima kassi bayak Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Ik zal in Januari de kaarsjes opsteken als je de datum door geeft wanneer je naar de Kembang Kuning gaat, goed ?

Kembang, wil je even laten weten dat ik niet zoals gepland de volgende week in IndonesiŽ zit. Loop met griep en een voorhoofdsholte ontsteking, Niet ideale omstandigheden om te vliegen. Ik laat wat van mij horen zodra ik in Surabaya ben. Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,449,402 pageviews Een website van indahnesia.com