4 november even niet naar Jakarta.

Subforum In het nieuws 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-11-2016 14:05 trenza wrote:
ÖÖ maar heb vernomen van mijn families in Bekasi en Jakarta dat het helemaal niet zo erg is...

On 05-11-2016 14:55 trenza wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zieleffe ten eerste via deze www.dokitv.com kan je zo'n beetje alles volgen en ik blijf volhouden dat met Indonesia alles goed gaat in december ben ik weer half jaar lang daar wat wil je nog meer wij moeten met z'n allen vooruit kijken toch
Ik weet niet precies wat je wilt zeggen.
Ik denk dat het er maar net aan ligt in welke kringen je je begeeft, wat je ziet, wilt zien. Ik hoor ook wel mensen ja waar het op hun vierkante kilometer goed gaat.
Het gaat zeker niet goed met Indonesie mbt allerlei zaken. Mbt tot de geloofshaat neemt dat in het westen van Indonesie grote vormen aan dan in het oosten, een paar uitzonderingen daargelaten, dus ja wat dat aangaat gaat het in het oosten beter. In het westen ging het ook ooit goed.
Ik heb het gisteren nog geschreven: schoon water, electriciteit, corruptie, werkgelegenheid, zo maar een paar ďsimpeleĒ dingen waar een groot deel van de bevolking zich druk over mag maken. Voor veel mensen in Indonesie valt niks vooruit te kijken.
Bekasi en Jakarta is een speldenknop in het land.
Iedereen mag hier vanalles zeggen en aan meningen valt niet te tornen maar wel graag met een beetje kennis van zaken en/of ervaring. En die voel ik niet. Ik word er ook erg verdrietig van dat iemand zoals jij met roots en een lange verblijfsduur zulke dingen kan zeggen.

Wat ik nog meer zou willen is dat de problemen in elk geval erkend worden. Een half jaar erheen gaan is een keuze. Veel Indonesiers hebben helemaal niks te kiezen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

konyolkonyol
Gebruiker
spacer line

Hoe het nu verder gaat is speculeren, mijn inschatting is dat Ahok het heeft gehad, die gaan ze opofferen het ligt voor de hand dat Widodo hem het advies geeft zich zelf terug te trekken, dan heeft rechtelijke vervolging ook geen zin meer en in het gunstigste geval neemt Widodo hem dan medio 2017 op in zijn ministersploeg.

Hou toch op met je voorspellingen. Heb jij wel kennis van zaken?
Ahok trekt niet terug tenzij hij veroordeeld wordt. Volgens mij heb jij weinig kennis van Indonesia.

Ik hoor geen pluim hier voor het optreden van de politie. Ze hebben 20 uur keihard gewerkt om alles in goede banen te lijden op kleine incidentjes na die ze ook goed hebben opgepakt.

Gaat de goede kant op.

trenza
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.konyolkonyol volkomen mee eens waarom klagen en zeuren over Indonesia terwijl het beter gaat maar deze mensen willen alleen maar zien wat ze willen zien

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 05-11-2016 17:28 trenza wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.konyolkonyol volkomen mee eens waarom klagen en zeuren over Indonesia terwijl het beter gaat maar deze mensen willen alleen maar zien wat ze willen zien

Jij bent een stoorzender Emoticon: Angry in deze topic zodemieter eens op, we hebben het steeds over jou (mijn dommigheid, we kunnen je beter negeren), dan over de 4 november demonstratie.

Hou toch op met je voorspellingen. Heb jij wel kennis van zaken?
Ahok trekt niet terug tenzij hij veroordeeld wordt. Volgens mij heb jij weinig kennis van Indonesia.

Ik hoor geen pluim hier voor het optreden van de politie. Ze hebben 20 uur keihard gewerkt om alles in goede banen te lijden op kleine incidentjes na die ze ook goed hebben opgepakt.

Gaat de goede kant op.

Konyolkonyol mogen we filosoferen over wat er kan gebeuren we schrijven niet dat het gebeurd en die wijsheid heb u die wel, heb je een glazen bol of zo, kom op schrijf met verstand of blijf liever kijken, dan reageren, zo domme uitspraak of jij het al zeker weet... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Wat de politie betreft ja de gewone politie hebben de klappen mogen incasseren terwijl de hogere met tandpasta op hun gezichten er bij stonden te kijken,of het in goede banen liep
Want wat er gebeurde moest geen demonstrant er door laten en dat juist gebeurde wel, want ik weet niet of jij het weet, de prikkeldraad heeft niet gewerkt en de politie man kreeg veel stokslagen te verwerken en kon hen niet meer tegen houden, vele politie auto's in de fik gestoken en 10 man gearresteerd IMedia TV lieten ze dat eens vele keren zien vandaag, die stonden er boven op, ook de weg naar het huis van Ahok moesten de mannen rennen voor hun leven, dus ik weet niet wat u gezien heb , of ook van horen zeggen....... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Jullie zijn wel de stoorzenders waar je weinig aan heb om een goede discussie te hebben moderator sluiten maar.
Op naar de volgende demonstratie volges de vorige poster...... Emoticon: Shut up! Emoticon: Devil

[23:07, 5-11-2016] ik zag op tv een:†Demostratie in Jakarta tegen de christelijke gouverneur in Jakarta. ”veral ga je dat zien. Ook straks hier, groeten

Dit kreeg ik te lezen in mijn Whatsapp zo gaat IndonesiŽ vooruit wat gaat het toch goed met dit land goede reclame voor de toeristen sektor.

By the way hebben jullie ook gezien die warung-tjes die kapot geslagen waren die mensen zitten met een schade post of kijken jullie met oor en oog kleppen op Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

[url=javascript:void(0);]En op de valreep nog een filmpje HIER te zien[/url]

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Inmiddels het filmpje weg gehaald zo kan je niets meer tegenwoordig plaatsen want ze komen achter je identiteit

Oyibo Ken je dat liedje nog nog nog nog.
Dit is het einde, dat doet de deur dicht enzev enzev Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vermoeiend al die konyollen, dat noemen ze stalkers. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 05-11-2016 20:41 zieleffe wrote:
Oyibo Ken je dat liedje nog nog nog nog.
Dit is het einde, dat doet de deur dicht enzev enzev Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ja Malam vermoeiend om deze mensen op de plaats te zetten,
omdat ze alleen hun gevoel gebruiken en niet hun verstand Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Shut up!

Geen woorden voor Tralalalalalalalala

EINDE

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het gaat er niet om het op de plaats zetten van iemand Ziel, iedereen denkt nu eenmaal anders en met het hart spreken is ook niets mis mee.
Als Trenza met zijn hart spreekt vanuit zijn roots, en het stukken positiever bekijkt als jij en ik dan is daar niets mis mee en nog wel begrijpelijk ook, misschien bekijk ik het wel te negatief, daar kan je over van gedachten wisselen. Emoticon: Yes!

De oude bekende die nu aliassen gebruikt als Konyolpagi, Konyolmalam en nu weer Konyolkonyol is hier niet met de bedoeling om een bijdrage te leveren, die wil alleen maar rellen en stalken, die heeft oud zeer.
Helaas zit de hele digitale snelweg vol met dat soort figuren, daar zullen we mee moeten leren leven. Emoticon: Blush

Om terug bij Ahok te komen, de politie maakte bekend dat Budi Yani onder de loep wordt genomen en dat de kans bestaat dat hij binnenkort verdachte is.
Wie is deze man, dat is een docent op de London School of Public Relations (LSPR).
Met deze man is de hele ellende begonnen, die heeft pakweg een maand geleden een paar zinnen uit een verkiezingstoespraak van Ahok waarin hij de soera al-Maidah uit de koran aanhaalde geselecteerd en bewerkt. Emoticon: Angry

Hij had het woord "pakai" (gebruik) er uit geknipt waardoor het over kwam dat Ahok gezegd zou hebben dat deze soera een leugen is, dat bewerkte fimpje heeft hij op de sociale media geplempt en toen brak de pleuris uit, zeggen dat de koran leugens bevat is namelijk godslastering hier.

Wat was de drijfveer van deze man die inmiddels heeft toegegeven dat er een fout in het filmpje was geslopen, maar dat hij dat niet expres had gedaan (An me hoela).
Nu de boel zo geŽscaleerd is komt de focus van de persmuskieten ook op deze Budi Yani te liggen en verschijnen er foto's waar hij samen met de kandidaat gouverneur Baswedan (Gerindra/PKS) op een meeting is te zien, oeps Emoticon: Laugh out loud .

konyolkonyol
Gebruiker
spacer line

Konyolkonyol mogen we filosoferen over wat er kan gebeuren we schrijven niet dat het gebeurd en die wijsheid heb u die wel, heb je een glazen bol of zo, kom op schrijf met verstand of blijf liever kijken, dan reageren, zo domme uitspraak of jij het al zeker weet

ZEKER weten dat hij zich niet terug trekt. Jij weet blijkbaar ook niet veel van ome Ziel.
Waarom zeker? Ahok heeft dat zelf verklaard.

Over het politieoptreden, een vette pluim.

De meeste demonstranten gingen demonstreren voor het recht. Ze vinden dat Ahok berecht moet worden. Ik denk dat de meesten van jullie zijn pidato niet eens hebben gezien. Inderdaad sprak hij nogal nonchalant over een bepaalde passage van hun heilige schrift.

De wet hier is dat je berecht kan worden als je welk geloof dan ook "menghina". Het zal spannend worden want de zaak moet binnen twee weken rond zijn, dwz het onderzoek of Ahok strafbare uitspraken heeft gedaan. Zo ja, daarna rechtzaak.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-11-2016 07:49 konyolkonyol wrote:

[quote removed]
De wet hier is dat je berecht kan worden als je welk geloof dan ook "menghina". Het zal spannend worden want de zaak moet binnen twee weken rond zijn, dwz het onderzoek of Ahok strafbare uitspraken heeft gedaan. Zo ja, daarna rechtzaak.
Tja, en wie gaat dat bepalen?

We weten allemaal dat er niet om het recht gedemonstreerd werd maar om de zaak op de spits te drijven.
Christenen zullen gedachten en meningen over moslims hebben en omgekeerd.

Iedereen heeft hier zo zijn eigen reden om geirriteerd te raken. Ik heb het al zo vaak gezegd, Indonesie draait niet alleen om Java. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht maar ik zie wat ik zie. Het gaat niet goed met Indonesie, maar daar wordt niet verder op ingezoomd, regelrecht ontkend ook nog.
Er wordt niet nogal eens geklaagd over Nederland door mensen die de problemen in Indonesie niet zien. Die snap ik niet.

konyolkonyol
Gebruiker
spacer line

Pas 2 jaar Jokowi. Men moet toch blind zijn als men niet ziet dat er erg veel veranderd is. Natuurlijk gaat het de goede kant op en natuurlijk zijn er in dit grote land met zo veel eilanden en suku2 nog problemen. Na slechts twee jaar kan je toch niet verwachten dat alle problemen voorbij zijn.

Iemand die "berani" is "bersih". Diegenen die niet bersih is probeert hem natuurlijk te wippen want zijn protemonee wordt minder gevuld. Daar is Jokowi ook mee bezig.

Als de laagste PNS in jakarta 12miljoen kan verdienen zullen we hopen dat andere prpvincies dit voorbeeld zullen volgen. Er is een correlatie tussen ump en corruptie.

konyolkonyol
Gebruiker
spacer line

Velen menen dat een goeverneur zich publiekelijk "gepaster" moet grdragen.
Dit is niet de betreffende pidato van Ahok maar 1 van zijn tv optreden.

http://www.aktual.site/2016/11(...)ain-bodoh-semua.html

Beoordeel zelf.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kijk daar hebben we wat aan, daar kunnen we wat mee of laat ik zeggen dat dit stof is om te antwoorden.
Yep je kan niet verwachten dat alles met 2 jaar Widodo ineens is opgelost, maar wat is er dan na '98 toen de democratie zijn intrede deed fout gegaan wat nu allemaal gecorrigeerd moet worden en eigenlijk maar moeizaam lukt Emoticon: Confused

Dat interview in aktual, (niet de enige) waar Ahok volledig uit zijn kloten gaat?
Gepaster gedragen Emoticon: Confused Als je provincie bestuur DPRD al jarenlang voor tientallen miljoenen Euro's lopen te roven, zie TransJakarta bussen en UPS units voor scholen Emoticon: Blush

Zachte heelmeesters stinkende wonden, in de provincie Jakarta heeft het afgelopen decennium een roofpartij plaats gevonden die zijn weerga niet kent.
Is gepast gedragen dan op zijn plaats omdat uit te bannen, nee toch, dan kom je er nooit van af. Emoticon: Nooo

Daar zit dus de bottleneck, niet alleen dat hij christen met Chinese roots is, maar ook dat hij het beestje bij zijn naam noemt en al die viespeuken die lopen te roven eruit wil schoppen. Emoticon: Bye bye
Dan hebben die jongens van de gevestigde politieke elite nog maar ťťn mogelijkheid, de radicalen vet betalen om deze man te tackelen. Emoticon: Yes!

De aankomende maand zal blijken of de huidige president en zijn ministersploeg sterk genoeg zijn om deze club die via de radicalen tracht een revolutie te veroorzaken sterk genoeg zijn om weerstand te bieden.
Zo niet dan is het einde zoek. Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 06-11-2016 09:28 konyolkonyol wrote:
Velen menen dat een goeverneur zich publiekelijk "gepaster" moet grdragen.
Dit is niet de betreffende pidato van Ahok maar 1 van zijn tv optreden.

http://www.aktual.site/2016/11(...)ain-bodoh-semua.html

Beoordeel zelf.

Eigenlijk had ik graag gezien deze topic te laten stoppen, want het zag er naar uit dat we bezig waren over twee personen te hebben en niet meer over die demonstratie.
Ik weet niet meer aan wie ik vroeg uit de kast te komen ik ga het niet nakijken.
Ik denk beste man dat jij niet goed lees wij zijn niet tegen Ahok we vinden hem de beste gouverneur die er ooit geweest is en hoop dat hij blijft.
Wij zijn niet tegen Jokowidodo maar hij heeft geen sterke persoonlijkheid.
Hij laat zich op de een of andere manier zich inpakken en zijn slome spreken is ook niet zo gunstig voor je intelligentie.
Maar hij is wel voor het verbeteren van IndonesiŽ en dat doet hij wel varend te wel varend dat hij zich eigen broek op wil houden, terwijl zo man moet weten dat zijn onderdanen geen snars begrijpt van ingewikkelde infrastructuur als van ICT diensten die nog steeds slecht zijn
Hij haalt niet voor niets de Chinezen naar Indonesia om die subrailway te bouwen
Zijn hele ambtenaren club hebben een presentatie van zeg maar 50 of minder %
Daarmee kan je eigen broek niet mee ophouden, hoe noem je dat zelf regulering.
Idealistische maar zet geen zoden aan de dijk, hij heeft zich steeds zijn neus gestoten met inkopen uit het buitenland stop te zetten, zet hij wel de prijzen in zijn land onder druk.
En zo kan je meerdere dingen benoemen wat zijn adviseurs ook debet aan is maar toch hij heeft de verantwoordelijkheid, voor zijn gehele ministersploeg.
Je zou eens beter moeten lezen wat er geschreven word en niet zo maar klakkeloos iets neer zetten zonder onderbouwing......... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye ....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Herken je deze nog waarop gereageerd werd van verbazing en het hoefde niet zo

On 03-11-2016 14:30 zieleffe wrote:

Er komen colonne motoren auto's miltaren voortuigen op naar Jakarta
dat is te zien ergens op Whatsapp, jammer kan dat filmpje niet plaatsen
Het is hier zo actueel dan begrijp ik niet, dat er niet gereageerd word
Voor mensen in Indonesie hoeven ze morgen niet te komen met bevestigingen want dat vind ik laf.
Als je nu geen mening heb, hoef je achteraf niet gaan bevestigen.
Achteraf lullen is gemakkelijker dan vooraf
Ik neem het kwalijk dat er niet op gereageerd word.
Voor mensen in Nederland hebben nog 6 uur de tijd om te reageren nadien hoef het niet meer, wat een site word dit.
Belachelijk voor woorden als je zo iets opent dan hoor je zeker antwoord te geven en waar blijven de voor en tegen standers Fuck of..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Inmiddels is het mij wel gelukt dat filmpje te plaatsen en daar ben ik zeker trots op want een bekende gevraagd dit voor mij te doen maar het lukte hem niet.
Ik ga net zo lang door misschien is het plagiaat wat ik niet denk want er staat nergens copyright .op. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink
En nog een filmpje van Whatsapp waarop ik net een heel gekke bericht ontving van iets over Budi Yangi of zo heb het gelijk geblokkeerd.
Maar deze vind ik mooie en een prachtig lied luister maar even.
Het filmpje komt terug straks als het bewerkt is

Zij die het weten wat dit voor een lied het is die weet heel veel van Indonesie als je de hoofdtitel niet heb gelezen

konyolkonyol
Gebruiker
spacer line

Wat velen niet willen zien misschien is dit

Nogmaals. Vette pluim voor de politie.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Prachtig man ja dat zie ik ook wel.
Heb jij dan die de liefde volle mensen gezien, die met stokken op de politie sloegen Islam is toch liefde........
Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

konyolkonyol
Gebruiker
spacer line

Oohhh ome ziel...hoeveel relschoppers waren er en hoeveel demonstranten??

Kom nou toch?? Bij een grote voetbal happening in eropa is het soms erger. Na een dergelijke gebeurtenis ook zeggen: Gaat niet goed met Eropa met al die hooligans.

Fpi is een minderheid hier.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 06-11-2016 10:45 Malam wrote:

1.Yep je kan niet verwachten dat alles met 2 jaar Widodo ineens is opgelost,

2.maar wat is er dan na '98 toen de democratie zijn intrede deed fout gegaan wat nu allemaal gecorrigeerd moet worden en eigenlijk maar moeizaam lukt Emoticon: Confused

3.Dat interview in aktual, (niet de enige) waar Ahok volledig uit zijn kloten gaat?
Gepaster gedragen Emoticon: Confused Als je provincie bestuur DPRD al jarenlang voor tientallen miljoenen Euro's lopen te roven, zie TransJakarta bussen en UPS units voor scholen Emoticon: Blush

Ik heb dagelijks meegelezen ook in andere topics.
Wilde eerst reageren op de "oproep"van Ziel, omdat niemand wil "discussieren ".

Zo moeilijk is het niet als men bereid is m de achtergrond van FPI ,eventueel hun "bazen" etc .
Malam heeft ergens aangestipt , ook diverse kranten probeerden bepaalde link te leggen tussen het leger/politie , politieke partijen.
Dat proces begon in 1998(kerusuhan Mei ) en aangezien de hoofdrolspelers(cq dalang=puppet masters) nog stevig in de zadel zitten werd de ruzie (al dan niet echt) latent aanwezig. Kan je na gaan al bijna 18 jaar. .

Het verschil van 1998 met 2016 is het beseft bij alle belanghebbenden (ook de zgn vested interest) dat ze geen rellen a'la 1998 kunnen gebruiken.

Dat was ook de reden waarom Jokowi , Wiranto , leger,politie , subianto, ormas ormas= maatschappelijke organisaties (al dan niet Moslim) in conclaaf waren geweest.
Staat ook in de kranten voor 4 november .
Wiranto en Subianto waren in 1998 de 2 hoofdrolspelers.

Dus ik kan redelijk de "onbezorgheid" van de 2 nieuwe schrijvers (konyol/trenza)wel volgen.
Ben ook optimist omdat de meerderheid van de Moslim ( ben ook Indonesische Moslim-paspoort/woon in A'dam , moeders roots In Tasikmalaya).
Zie ook de rol van de goed georganiseerde Nachdatul Ulama , de Pemuda Ansor, Banser .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Miek.
Een Off.v Justitie (Jaksa ) is gerechtigd en bevoegd om iemand aan te klagen.
Dat kan hij doen als de verdachte(tersangka) , in dit geval Ahok bepaalde wetten overtreed.

In andere geval kan individuen/groepen ook een aanklacht indienen .
Of het terecht is kan de rechter uitmaken .
Voor mij is het een testcase , of Ahok veroordeeld kan worden.

Persoonlijk vind Ahok een frisse wind , en kreeg ook weerstand van de corrupte ambtenaren.
Jammer dat hij onbeschoft en grote bek heeft.
Wel geniet ik toen een opname zag hoe hij zijn domme ambtenaren uitfoeterde.
Indonesiers kennen een gezegde :
Mulutmu, harimau mu , mengerkah kepalamu
Je mond is je tijger , die gaat je hood/kop bijten= vrije vertaling.
En dat is nu gebeurt.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-11-2016 12:16 konyolkonyol wrote:
Oohhh ome ziel...hoeveel relschoppers waren er en hoeveel demonstranten??

.

De autoriteiten waren bang voor de "lone wolfs" , dat zegt iemand van de GP Ansor en of Nahdatul Ulama ..

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Weekje terug in Bandung na een heerlijke maand in Rotterdam....

Probeer 't allemaal te volgen maar ben veel drukker met lezen en kijken over wat er gebeurd met die achterlijke verkiezingen en nog veel meer met wat er gebeurd met Amerika, Rusland en China want dat is echt goed uit de klauwen aan 't lopen....

Maar goed.....

Jokowi heeft het bij mij verziekt met die executies, voor altijd, dat is onvergeefbaar voor mij.... Ahok goed bezig denk ik zelf, Kan alleen niet kijken naar al die beelden van hoe de aller armsten uit hun huizen worden gepleurd, of ze nou illegaal op plekken wonen (sinds 20, 30 jaar en langer en vaak nog met de papieren die bewijzen dat ze daar iets legaal hebben gekocht ((corruptie ok)) ) of niet....

Wat er een paar dagen geleden gebeurde in Jakarta heeft (in feite) niets te maken met religie, maar als je zo verschrikkelijk veel onopgeleide werkelozen hebt met geen enkele hoop, die hebben maar heel weinig nodig om helemaal gek te worden.... En zoals Surya al aangeeft hier, FPI, de lui die achter hun zitten... Laskar Jihad die als beesten te keer gingen in de Molukken en daarna dus de FPI zijn geworden met de bekende players als backers....

Indonesie gaat zo goed... Tsja... Hoor hier niemand over wat er momenteel en al een hele tijd gebeurd in Papua, waar ze in een record tempo de oerwouden totaal aan het vernietigen zijn, allemaal voor.... ach ja... palm olie uiteraard en een handvol families die daar obsceen rijk van worden.... En ze hebben weer zo'n enorme middenklasse ondertussen, ja, we hebben in 97/'98 gezien wat daar mee gebeurd als 't effe fout gaat....

Vraag me ook af of sommige van de luitjes die hier schrijven wel eens naar Bekasi, Tanggeran, Bogor en dat soort plekken zijn geweest, of bepaalde wijken hier in Bandung en gezien hebben hoe de meeste mensen hier leven, moeten leven want ze hebben geen enkele keuze, heel veel van die luitjes zijn immigranten uit Sumatera en Kalimantan, hadden ook daar kunnen blijven en als slaaf op een palm olie plantage kunnen blijven werken....

Reformasi m'n reet....

Week of 2, dan zit ik hier 20 jaar.... 20 Jaar geleden was iedereen hier bang, zeken in hun broek als je over politiek begon, of over corruptie, want in die tijd, je verdween gewoon, weg en nooit meer gezien.... Ik vind 't zelf helemaal niet vooruit gegaan, elke mongool kan nu een motor kopen op super goedkope credit, auto's ook, resultaat is de abnormale verkeers situatie overal... Vreten is sterves duur geworden en ik kan niet begrijpen hoe de meeste Indonesiers nog rond kunnen komen. Criminaliteit is de pan uit gerezen, de ene fabriek na de andere sluit z'n deuren en verkast naar China en andere landen... En zo kan ik nog wel een poosje door gaan....

Ik zit m'n tijd wel uit hier, nog altijd prima naar m'n zin, diep, super diep in de Sundanese cultuur en muziek, ontmoet de meest ongelovelijke luitjes, dik bevriend geraakt met Pak Gugum Gumbira, de grondlegger van de jaipong muziek, bezig met allerlei projecten die met muziek te maken hebben, ik kom tijd tekort. Echt....
Waanzinnige wayang shows, bezig met een project met Morgue Vanguard van de groep Homicide uit bandung, we gaan weer iets echt geks doen maar daar over later meer....

konyolkonyol
Gebruiker
spacer line

Een jaar geleden. Als je zo optreedt kan je verwachten dat er veel (corrupte) figuren hem niet mogen, ook godsdienstige fanatiekelingen. Desalniettemin heeft hij tot nu toe erg veel bereikt in en voor jkt. Hopen maar dat hij nog een periode in jkt kan regeren.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Helemaal mee eens maar beschouw Indonesia niet als een ideale land want wat er afgelopen 4 november gebeurd is, heeft al veel schade opgelopen en ook de industrie van toeristen zullen zich gaan bedenken om naar IndonesiŽ te gaan..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-11-2016 15:59 zieleffe wrote:
..... en ook de industrie van toeristen zullen zich gaan bedenken om naar IndonesiŽ te gaan..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Dat doen ze al langer, helaas. En dŠt zou nou eens een mooie boost kunnen geven aan de economie als dat eens beter werd aangepakt.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-11-2016 11:20 zieleffe wrote:

Zij die het weten wat dit voor een lied het is die weet heel veel van Indonesie als je de hoofdtitel niet heb gelezen

En toch hou ik meer van de eerste versie.
https://www.youtube.com/watch?v=CXAhT_E5vxA
Lagu Indonesia Raya Asli ciptaan W.R Soepratman

Mijn oom (oudere broer van mijn vader) was aanwezig toen W.R Suprtatman het voor het eerst met zijn viool de Indonesia Raya ten gehore bracht, bij de Sumpah Pemuda 1928.
Waar de "founding fathers" hun Indonesia Raya idee lanceerde.
Als vertegenwoordiger van zijn streek,

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,568,543 pageviews Een website van indahnesia.com