Visa on Arrival of toch niet, en dan uitreis ticket ja/nee?

Subforum Het visumgebeuren 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Sylvester
Gebruiker
spacer line

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!

Mijn vraag, ik reis begin november naar Bali.

Een VOA heb je meer nodig, 30 dagen entree is gratis maar NIET te verlengen. Hiervoor dien je in het bezit te zijn van een ticket het land uit. So far so good toch?

Een VOA kost 30 euro ongeveer, en is WEL met 30 dagen te verlengen bij de ambassade op bijvoorbeeld Bali. Klopt dit nog zover? Mijn vraag is dan bij aanschaf van een VOA, met in de planning een verlenging van 30 dagen bij de ambassade, hoe zit het dan met het bewijs dat je weer het land verlaat bij aankomst in Indonesie/Bali? Volstaat dan een uitreis ticket na 60 dagen, of moet je dan toch een uitreis ticket hebben na 30 dagen? Weet iemand dat..?

Hartstikke bedankt alvast Emoticon: Smile Groetjes Sylvester

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wil je een visa verlengen dan is het aan te raden geen VOA gratis te nemen, maar een visum van 30 dagen te kopen.
Verlengen doe je niet bij een ambassade maar bij een immigratiekantoor.
Het meest gemakkelijke is, bij de Indonesische ambassade in den Haag een 60 dagen toeristenvisum aan te vragen, dan ben je van alle ellende af.
Wachttijden bij het immigratiekantoor op Bali kunnen zo maar twee dagen vakantie verpesten.

Sylvester
Gebruiker
spacer line

Hoi Malam,

dank voor je reactie. In Den haag halen is geen optie. Een VOA is toch per definitie niet gratis naar mijn weten, een gratis entree zonder VOA wel, hiermee mag je 30 dagen blijven en niet verlengen. Ik wil juist verlengen, Den haag is te kort dag, en daarom mijn vraag als ik een VOA koop, voor die 30 dagen, die ik dan dus wil verlengen met 30 bij (thank you) een immigratiekantoor, waarbij de paar dagen dat het dan duurt niet zo erg zijn, op welke datum boek ik dan mijn uitreis ticket?

Binnen 30 dagen, en dan nogmaals een ticket bij de 30 dagen bij verlenging, of volstaat 1 ticket na (binnen) 60 dagen? Kunnen jullie mij volgen Emoticon: Wink ? Emoticon: Cooool

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Absolute bevestiging kan ik nergens vinden, maar als je evt. ticket (60 dagen) moet laten zien bij binnenkomst kan men hooguit de vraag stellen waarom. Dan geef je netjes aan dat je wil verlengen. Daarom wil je ook de VOA kopen!
Immigratie wil zien dat je een retourticket hebt. Volgens mij is die terugreisdatum niet cruciaal.
Anders..bel je de ambassade in Den Haag even en leg je die vraag voor.

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-10-2016 12:56 jakarta-snacks wrote:
Anders..bel je de ambassade in Den Haag even en leg je die vraag voor.
Daar heb je helemaal niks aan.
Gewoon een ticket kopen inclusief die verlenging, een andere mogelijkheid is er niet. Tickets worden zeer onregelmatig gecontroleerd op de vliegvelden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 25-10-2016 13:00 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Daar heb je helemaal niks aan.

"Dus niks" is een aanname. Vragen staat vrij. Ik heb tijd geleden goed advies gehad. Dame heeft me uiterst correct en volledig te woord gestaan. Haar antwoorden kunnen verifiŽren en klopte als een bus.

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zeker geen aanname maar diverse ervaringen.
Ik hou ook niet zo van ambassades die westers georienteerd zijn en doen of Papua en Maluku paraiprovincies zijn. Ook geen aaname maar ervaring. Informatie kun je beter ergens anders vandaan halen dan bij de ambassade.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

De laatste keren naar Indonesia, ben ik niet langer dan 30 dagen gebleven. Dus geen rompslomp om vooraf een visum te regelen.
Nu ben ik echter van plan om 40 dagen te blijven. Dus moet ik een visum hebben dat verlengd kan worden, een toeristen visum of met meer werk, een sosbud visum. In beide gevallen is tussenkomst van de KBRI noodzakelijk. Ik woon echter op een Spaans eiland en dat beteken dat ik naar het vasteland moet reizen of een week eerder naar NL (ik vertrek vanaf Schiphol). Allebei niet praktisch.
Een oplosiing zou zijn om voordat de eerste 30 dagen verstreken zijn, een plezier reisje naar bijv. Singapore te doen. Vraag hierbij is, hoelang moet ik minimaal in Singapore of ander buitenland blijven om bij terugkeer weer rustig 30 dagen in RI te kunnen blijven?
Of!! En misschien heeft iemand hier ervaring mee, Bij aankomst niet doorlopen naar imigrasi maar eerst een VOA aanschaffen (wat kost het?) dat met 30 dagen verlengd kan worden.
Om dit lange bericht af te sluiten, dus twee vragen:
1. Hoe lang moet je minimaal buiten RI zijn geweest om bij terugkeer weer 30 dagen te kunnen blijven?
2. Kan je als Nederlander een VOA aanschaffen?.

Ik wacht in spanning af op de reacties. Emoticon: Smile

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

1) nog niet eens 1 dag. Eruit (Singapore) en weer terug. Dus same day terug en weer een stempeltje = wederom 30 dagen.
2) Uiteraard.

Als je een VOA aanschaft (US$25) dan hoef je het land helemaal niet uit. Simpel te verlengen op kantor imigrasi.
Is dat toch wat te lastig, dan optie 1.

Heldere ziende

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

On 24-01-2020 14:55 jakarta-snacks wrote:
1) nog niet eens 1 dag. Eruit (Singapore) en weer terug. Dus same day terug en weer een stempeltje = wederom 30 dagen.
2) Uiteraard.

Als je een VOA aanschaft (US$25) dan hoef je het land helemaal niet uit. Simpel te verlengen op kantor imigrasi.
Is dat toch wat te lastig, dan optie 1.

Dat is een snelle reactie! Bedankt!!
Ik hoop dat je uit eigen recente ervaring spreekt. Oplossing 1 heb ik zelf meerdere keren gedaan in het verre, verre verleden. Maar een kennis beweert dat er nu een minimum aantal dagen vereist is.
Ook voor oplossing twee hoop ik dat je uit ervaring spreekt. Want die kennis, die het heeft van horen zeggen, heeft me een beetje onzeker gemaakt. Ook omdat hij beweert dat een VOA 35 dollars kost.
Niet om je te stangen, maar ik ga dan met een geruster hart als je uit eigen ervaring spreekt.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

jstar
Gebruiker
spacer line

Ze rekenen niet meer in Amerikaanse dollars, maar in rupiah. De prijs is 500.000. De verlenging van een VOA is trouwens ook 500.000 IDR.

Je kan wel degelijk dezelfde dag uit het buitenland weer terugkeren. (Een familielid deed het nog in 2019.) Het enige probleem is, als men je ervan verdenkt te werken of dit heel vaak te doen. Zeg gewoon dat je er een vriend ontmoette of wilde shoppen.

Niets vervelender dan in je vakantie gestresseerd te moeten zijn voor een verlenging. Die optie 3. die je vermeldt is natuurlijk nog gemakkelijker; gewoon bij het Indonesische consulaat vooraf een visit visa van 60 dagen aanvragen gaat je op termijn veel minder tijd en moeite kosten. Dit kost iets van 750.000 IDR en dan geen gezeur met verlengingen of extra trips. Maar ja, een weekje Madrid is ook niet goedkoop.

Reken maar op minimaal 1 miljoen voor een enkele reis Singapore. En een week ben je sowieso kwijt met verlengingen; pas na 3 werkdagen kan je je paspoort weer ophalen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Volgens de website van de Immigratiedienst in Indonesie (link onderaan) kost een VoA op dit moment 35 dollar, wat neer komt op iets minder als 500.000 rupiah met de huidige koers.

http://www.imigrasi.go.id/inde(...)ices/visit-visa#fees

Ho Lee Fuk

jstar
Gebruiker
spacer line

^ die website is verouderd.

De offici√ęle huidige prijzen staan in de PP 28 van 2019.

Kijk even op blz. 26*:
https://www.ini.id/uploads/ima(...)0x_5cc7f1486e102.pdf

* niet van Adobe Reader maar de eigen nummering. Vanaf blz. 25 vind je de visa prijzen...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

verouderde info.. Je verwacht het niet. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Thanks jstar Emoticon: Smile

Ho Lee Fuk

De keizer
Gebruiker
spacer line

Ik kwam aan op de luchthaven met 35 dollars. Het was te weinig om daarvan een Visa on Arrival te kopen, zei men. Het moest 38 dollars zijn. Ik werd onder begeleiding naar een wisselkantoor gebracht. Daar kon ik tegen een slechte koers RupiahŇõ kopen.
Ik kreeg eerst een papieren bonnetje, waarop stond dat ik 500.000 IDR had betaald. Later kreeg ik de sticker Visa on Arrival voor in mijn paspoort. Ik zag de ambtenaar 30.000 IDR apart legen. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,433,140 pageviews Een website van indahnesia.com