Taxi service airport Bali

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik kom ieder jaar wel een keer op Bali airport en maak dan gebruik van de taxi service stand omdat daar vaste prijzen op het bord staan en ik hiermee gehassle van de taxichauffeurs wil voorkomen.

Wat mij opvalt is dat ik de laatste 3x, april 2015/april 2016 en nu oktober 2016 steeds een prijs moet betalen naar Kuta centrum die niet op het bord staat. Ook stijgen de prijzen als een malle!!!!
April 2015 80.000
April 2016 95.000
En nu oktober 2016 120.000!!
Heeft iemand hier dezelfde ervaring mee?vragen ze maar wat? Kan ik toch beter een taxichauffeur aanspreken die daar rondloopt?

Als ik vanuit mijn hotel in Kuta terug ga naar de airport betaal ik 80.000.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja het is vreselijk op het vliegveld.
Ze presteren het mij 200.000 te vragen voor een ritje van 2 minuten. Naar het vliegveld ben ik niet meer dan 10.000 kwijt, zo dichtbij is het. vanaf het hotel dat ik altijd boek.
Ik loop rond totdat een bluebird toetert en stopt.
Laatst hoorde ik dat je op het vliegveld naar boven kunt gaan waar de bluebirds stoppen.
Ik ga dat a.s. woensdag proberen Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Taxi negeren Uber of Grab via internet op je mobil bellen en je word terug gebeld zo is het hier in Jakarta.
Taxi nemen we al geen jaar meer sins die Grab rijdt.
Een geweldig systeem je krijgt de naam van de chauffeur de kosten er bij en het nummer bord Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ben zelf niet meer zo'n voorstander van Uber. Die geven je meestal geen fixed price meer op een route.
IK geef voorkeur aan Gojek (heeft ook Gocar in die applicatie). Keurig een fixed prijs.

Ik kijk net even in de applicatie Gojek en kies dus een Gocar: Van hard rock cafe Kuta naar airport: Rp25.000. Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Wanneer je aankomt in de denpassar, gewoon naar departure wandelen, een taxi nemen die juist iemand heeft afgedropt en met de meter rijden.. pff het kan toch allemaal zo gemakkelijk zijn .. in Yogyakarta willen die idioten ook 50k..wandel 10 meter verder en de rit kost mij 18k ..de min is wel 20k

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nou, net aangekomen op Bali. Geen bluebird te vinden bij departure dus ik had weer pech. Toen hield een vent me aan terwijl ik daar al liep te vloeken in mezelf. Ik zei dat ik een bluebird zocht en hij vroeg waar ik heen moest. Dus ik zei 'hotel Solaris' (dat is echt om de hoek) en toen zei hij 8000 rupiah. Dat is wel erg goedkoop voor een niet bluebird (dat is normaal wel de prijs met argometer) dus ik stapte in. Terwijl ik ging zitten dacht ik al hij zal straks wel zeggen dat het 80.000 is want ze denken allemaal dat wij blanken mongolen zijn natuurlijk. En ja hoor....hij riep 80.000 he, na een paar honderd meter. Ik lijk wel paranormaal begaafd Emoticon: Shut up!
Uiteindelijk, na een discussie gezegd dat ik 50.000 betaal en niks meer.
Ik vond um toch wel zielig dus heb um ook maar mijn vreetbox van Air Asia gegeven. Een lekker kippetje met witte rijst. Vanwege de lange vertraging gekregen Emoticon: Yes!
En toch maar 10.000 extra Emoticon: Blush

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Dusss Salina,
Eerst laat je je naaien en dan vind je m nog zielig ook? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Je bent te lief voor deze wereld.
Je had m een kus moeten geven onder mom van "als ik genaaid wordt, wil ik ook zoenen"

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja, erg ben ik he Emoticon: Blush

Ik voelde me ook wel genaaid maar daarna keek hij zo zielig. Er is geen reet te doen natuurlijk op Bali. Hij was zo blij met zijn kippetje, dat vond ik nog het meest triest Emoticon: Cry

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Hij keek de hele tijd naar die box tijdens het rijden. Emoticon: Shut up!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Lag die box zeker op je schoot. Emoticon: Laugh out loud

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Misschien had je een minirok aan ... al een geluk dat hij nergens is opgereden

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nee ik zat achterin en die doos vreten had ik naast hem gezet.
Hij keek er de hele tijd naar en ik zag hem ook slikken. Emoticon: Cry

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nou, de bluebirds beginnen ook al met oplichtingspraktijken. Emoticon: Confused
Ze verdomden het om de meter aan te zetten gisteren en vroegen 30.000 voor een paar honderd meter. Normaal blijft dit ritje altijd op de beginstand staan van 5000 en geef ik altijd 10.000. Gisteren ging dat feest niet door en mocht ik de auto weer uitstappen. Emoticon: Talk to the hand

Terwijl ze dus zelf de oren van je kop aftoeteren om je in te willen laten stappen.

Heb me nu niet laten verleiden en ben maar gaan lopen.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Nog steeds geen Gojek app gebruiken en Gocar bestellen? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nee voor die paar honderd meter...
Bovendien heb ik geen telefoon met die app dingen dus dat kan niet.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-10-2016 06:33 salina wrote:
Nou, de bluebirds beginnen ook al met oplichtingspraktijken. Emoticon: Confused
Ze verdomden het om de meter aan te zetten gisteren en vroegen 30.000 voor een paar honderd meter. Normaal blijft dit ritje altijd op de beginstand staan van 5000 en geef ik altijd 10.000. Gisteren ging dat feest niet door en mocht ik de auto weer uitstappen. Emoticon: Talk to the hand

Terwijl ze dus zelf de oren van je kop aftoeteren om je in te willen laten stappen.

Heb me nu niet laten verleiden en ben maar gaan lopen.
Salina, als ik dit lees dan komen er twee dingen in me op:
- was het wel een echte Bluebird?
- als je een taxi laat komen dan moet daar een minimumbedrag voor betaald worden en Rp 30.0000 komt me bekend voor

Ik kan me nl. niet voorstellen dat Bluebird zoiets doet. Zo ja, meteen melden bij de centrale

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

totto
Gebruiker
spacer line

Er rijden op dit moment 3 " Bluebirds" rond in Sanur. Onlangs dacht ik de goede te hebben maar deze vroeg een minimum van 30.000. De originele kost minimaal 25.000.
De originele heeft een sticker op de voorruit en een vogel met de kop naar links op het daklicht. De andere heeft een kleinere vogel en geen raamsticker en de derde heeft vuurtorentje op het daklicht. De kleur van de auto's is bijna hetzelfde.

Toto Travel.com

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Och jee, daar heb ik dus niet op gelet. Dan zou het een faker kunnen zijn. Vroeger stonden op dat hoekje wel de echte die gewoon hun meter altijd aanzetten.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja dat bedoel ik Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Totto. Je moet er onderhand verstand van hebben.
Het kan fake zijn of taxi's die in de Blue Bird Group zitten. Idd de kleur van de auto's is (bijna) hetzelfde. Dat maakt het er niet gemakkelijker op.

Nou ben ik niet maatgevend maar ik heb echt nog nooit problemen met een echte Blue Bird gehad. De chauffeurs zelf zijn sowieso al een stuk vriendelijker en beleefder dan van andere taxibedrijven. Niet een die probeert er een slaatje uit te zijn of je een poot probeert uit te trekken en nog bedankt voor de fooi. Bij mij gaat het iedere keer fout als ik eens een ander taxi bedrijf neem. BB weet ook dat ze betrouwbaar zijn. Het is nog een wonder dat er nog zoveel andere taxibedrijven zijn die maar kunnen doen wat ze willen.
Het zou fijn zijn als BB overal in Indonesie was, waren we van die "fantasieprijzen" af.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-10-2016 03:07 wereldreis wrote:
Ik kom ieder jaar wel een keer op Bali airport en maak dan gebruik van de taxi service stand omdat daar vaste prijzen op het bord staan en ik hiermee gehassle van de taxichauffeurs wil voorkomen.

Wat mij opvalt is dat ik de laatste 3x, april 2015/april 2016 en nu oktober 2016 steeds een prijs moet betalen naar Kuta centrum die niet op het bord staat. Ook stijgen de prijzen als een malle!!!!
April 2015 80.000
April 2016 95.000
En nu oktober 2016 120.000!!
Heeft iemand hier dezelfde ervaring mee?vragen ze maar wat? Kan ik toch beter een taxichauffeur aanspreken die daar rondloopt?

Als ik vanuit mijn hotel in Kuta terug ga naar de airport betaal ik 80.000.
Dit is gewoon inherent aan airports waar min of meer vastgestelde, hogere prijzen gelden. Heb vorig jaar ook nog eens ruzie gemaakt over het feit waar een hotel precies lag maar die discussie win je nooit. Een chauffeur aanspreken die daar rondloopt (niet dat het nodig is want ze spreken jou wel aan tot vervelens toe) heeft weinig zin. Ze vragen zo mogelijk nog hogere prijzen en als het regent dan krijg je er al helemaal geen Rupiah vanaf. Het is heel simpel. Er komen een aantal vluchten binnen, en die gasten weten precies welke. Geen enkele toerist die na een lange of vertraagde vlucht gaat proberen om er een paar euro af te krijgen. Ze weten dat je moe bent en zsm naar je hotel wilt.

Maar, idd het is allemaal niet meer naar verhouding.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Kennen jullie van de TV reclame die boodschap
PRODUCT, PRODUCT DI INDANESIA.

Kunnen ze beter van maken
PANGLI PANGLI PRODUCT DI INDANESIA.
.
Afpersingen word met de paplepel al aan kinderen ingebracht
Dus wat moet je dan met een volwassen chauffeur Emoticon: Confused

Ik heb veel slechte ervaringen met de BB, ze vertragen om de meter maar op te laten lopen ze doen er alles aan om je langer in de auto te houden.
Dat blijkt nu we Grab gebruiken, die gebaat is met snelheid,
Van te voren de prijs weten , de naam van de chauffeur en zijn nummerbord word vast gelegd in je smartphone.. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Exact Zieleffe.

Ik zweer bij Grab of Gojek (is ook GoCar). Bieden ook steeds meer aan.
Gobike, Gocar, Gofood, Gomart, Gosend, Gobox (truck), Gomassage, Goclean etc.
Geheel transparant en nooit een probleem mee gehad.
Ja, dat ze altijd bellen om te vragen waar ze me op moeten halen. Kijk dan op de kaart waar ik precies sta...!?
Altijd ook nette auto's en nette chauffeurs.
Gobike (Gojek) pak ik ook vaak. Gewoon omdat die veel sneller door t verkeer manoeuvreren dan de Gocar en kost echt geen donder.

Als je wat Gojek credit koopt betaal je beduidend minder dan cash.
Gocar ritje kost bijvoorbeeld cash 80.000 en met Gopay (credit) iets van 56.000
Voor ons bule's niet zo veel verschil, maar als je vaak gebruik maakt van Gocar gaat t toch aantikken.

Je weet idd vooraf wat t kost, waar de chauffeur is, wanneer hij aankomt, wie t is, kenteken, type auto.

Ik gebruik meer Go dan Grab, alleen als zoeken naar chauffeur in Go te lang duurt, zoek ik intussen ook in Grab.

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Vandaag met taxi vanuit hotel in Kuta naar airport idd nog steeds 80.000 rp.maar dat regelt het hotel.
In april ga ik weer naar indonesiŽ , ik ga dan bij aankomst op de luchthaven van Denpassar eens proberen wat het kost als ik me door een taxichauffeur laat aanspreken. Ben benieuwd!

totto
Gebruiker
spacer line

Toen ik onlangs vanaf Flores op Bali aankwam stonden er direct bij de uitgang een aantal bleu birds. Chauffeurs waren er niet. Ik werd gelijk aangesproken door iemand met zo'n hesje aan. Naar Sanur was 150.000. Dat bedrag betaal je (ik) altijd als je je aan het loket bij het parkeerterrein meld. Vervolgens mee gelopen en naar het loket gebracht om af te rekenen. De juffrouw daar vroeg Ir 180.000. Toen ik haar aankeek en vroeg of ze wist wat ze zei was het antwoord; als de chauffeur een ander bedrag genoemd heeft is dat ook goed...
Op het briefje werd de 180 doorgestreept en vervangen door 150.

Toto Travel.com

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

toto hiermee kan je al zien dat ze er niets van aantrekken van PANGLI dat gaat gewoon door.
Ze zijn groot gebracht er mee mensen op te lichten.
Daarmee geef ik al jaren aan, dat de IndonesiŽrs in zijn totaliteit niet deugen.
En een hersen hebben van vergeetachtigheid en niet alert zijn op alles wat er rond hen heen gebeurd.
En begin niet met politieke correctheid te strooien van generaliseren.
Ze doen het, al praten ze heel vriendelijk en mooi tegen je, maar toch ze schamen zich niet als ze je kunnen rippen... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,449,139 pageviews Een website van indahnesia.com