Reisschema rondreis Bali/ Lombok/ Gili/ ??

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Laura85
Gebruiker
spacer line

Beste Indonesiëkenners!,

Volgende week gaan wij (mijn vriend en ik) voor 2,5 week naar Indonesië waar we veel zin in hebben! De vliegtickets zijn geboekt, het verblijf nog niet. We zijn met het reisschema bezig en krijgen heel graag jullie advies! We willen veel van het land zien, maar ook vakantie vieren door te relaxen… Onderstaand ons eerste idee. Van onderstaande plaatsen/ eilanden zouden we één plaats willen overslaan om een iets relaxter reisschema te hebben…

Kun jij ons vertellen welke plaats we écht niet mogen missen en welke we kunnen overslaan? Moeten we het (volgens jou) helemaal anders doen of heb je tips wat we in de plaatsen moeten doen, dan zijn die ook welkom! We reizen steeds in de ochtend van plaats naar plaats, zodat we de rest van de dag nog voor ons hebben. Ik hoor heel graag jullie tips, want we willen van de week een en ander gaan boeken.

Vr. 4 nov. 20.15: Aankomst Denpasar. Doorrijden naar Uluwatu
Za. 5 nov. : Uluwatu (relaxdagje SPA)
Zo. 6 nov.: Uluwatu
Ma. 7 nov.: Vanuit Uluwatu rijden naar Ubud
Di. 8 nov.: Ubud
Wo. 9 nov.: Ubud
Do. 10 nov.: Ubud
Vr. 11 nov.: Vanuit Ubud rijden naar Padang bai. Boot naar Nusa Lembongan
Za. 12 nov.: Nusa Lembongan
Zo. 13 nov.: Van Nusa Lembongan varen naar Gili Trawangan
Ma. 14 nov.: Gili Trawangan
Di. 15 nov.: Van Gili Trawangan varen naar Gili Air
Wo. 16 nov.: Gili Air
Do. 17 nov.: Van Gili Air varen naar Lombok
Vr. 18 nov.: Lombok (Senggigi en evt Kuta beach)
Za. 19 nov.: Van Lombok naar Denpasar vliegen. Rijden naar Canggu
Zo. 20 nov.: Canggu
Ma. 21 nov. 21.30: Van Canggu rijden naar Denpasar Bali. Vliegen naar huis/ Schiphol.

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!!

Groetjes Laura

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-10-2016 23:15 Laura85 wrote:
We willen veel van het land zien, maar ook vakantie vieren door te relaxen…
Je wilt veel van het land zien (dat zo groot is als Europa) maar je blijft een beetje in een gebied ter grootte van Luxemburg hangen....
Ik kan maar een ding zeggen en dat is dat het verschrikkelijk jammer is als je 17 dagen hebt en je relatief zo weinig ziet.
Met de plekken die je noemt heb je Indonesie niet gezien.
Doe eens gek en besteedt (minimaal) de helft van die tijd op een ander eiland. Zuid Sulawesi, Flores, Oost Java..... wat dan ook.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Laura85
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je eerlijke tip Anne Mieke! Het zet ons zeker aan het denken..
Misschien dat we minder zuid-Bali doen en Noord er ook bij pakken. En een ander eiland is ook een idee: welke zou je nog meer aanraden?
En Lombok, is dat een aanrader?

Andere vraag: om wat tijd te besparen willen we naar Gili Air gaan en vanaf daar één dag inclusief avond (uitgaansleven) op Gili Trawangan door te brengen. Is het te organiseren om een bootje te charteren die ons 's avonds/ 's nachts van T naar A wil brengen denk je?

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 25-10-2016 07:37 Laura85 wrote:
Misschien dat we minder zuid-Bali doen en Noord er ook bij pakken. En een ander eiland is ook een idee: welke zou je nog meer aanraden?

Lombok is een soort ersatz-Bali. Dat is - om in de sfeer van Anne Mieke te blijven - alsof je de rivier oversteekt vanuit Luxemburg naar het Duitse Moezeldal. Dan ben je nog niet veel verder gekomen.

Er zijn zoveel leuke andere plaatsen in Indonesie behalve dat afgezaagde Bali

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Andere vraag: om wat tijd te besparen willen we naar Gili Air gaan en vanaf daar één dag inclusief avond (uitgaansleven) op Gili Trawangan door te brengen. Is het te organiseren om een bootje te charteren die ons 's avonds/ 's nachts van T naar A wil brengen denk je?
In Indonesie is alles te organiseren maar ’s nachts met een boot van het ene naar het andere eiland op een stuk onbetrouwbaar zee?
Ik heb aan de hand van je vragen eigenlijk niet het idee dat je Indonesie echt wilt zien. Gili Trawangan was 30 jaar geleden een atol met een kleine (vissers)gemeenschap. Nu is het (over)bevolkt door toeristen die stoned of ladderzat zijn, en nee dan zie je niet het echte Indonesie.
Minder zuid en meer Noord Bali schiet ook niet op.
Mbt Lombok sluit ik me bij Koming aan. Dat was ook de reden waarom ik oa. Zuid Sulawesi, Flores en Oost Java noemde, allemaal binnen een handbereik van 1,5 uur met schitterende natuur (vulkanen, meren, varanen), cultuur en traditie. Echter op deze bestemmingen geen bedjes op het strand, massagejongens en cocktails.
Als jullie graag feesten dan moet je daar niet heen gaan en kun je je beter vermaken op Trawangan, Senggigi of Kuta. Maar in deze plaatsen zie je niet veel (eigenlijk helemaal niets) van Indonesie. Het zijn alle drie toeristenbestemmingen en in mijn optiek een beetje jammer om daar zo’n verre reis voor te maken.
Indonesie heeft ongekende mogelijkheden. Je kunt ook kiezen voor een trip heen en terug naar Maluku voor een dag of 10, 12 of een combi Flores/Sumba en aan het einde van de reis naar Bali.
Misschien kun je eerst aangeven wat jullie werkelijk willen. Er zitten nogal verschillen tussen de eilanden.
Voor de goede orde: Bali is veruit het meest toeristische eiland van Indonesie waardoor het lijkt dat alle andere niet interessant zijn. Niets is minder waar. Het eiland is relatief klein en gemakkelijk te combineren met iets anders. Er zijn op Bali zeker mooie dingen te zien maar vergis je niet in de immense drukte en het irritante toeristische gehalte (Massage? Transport? Drugs? Shopping? etc...) En als toevoeging: voor de mooiste stranden van Indonesie moet je niet op Bali zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Het grote voordeel dat jullie hebben is dat je in het laagseizoen zit en dus niets van te voren hoeft vast te leggen. Je hoeft dus niet nu al te beslissen over de volledige route die je wilt volgen. Voor het gemak is het handig een eerste hotel voor een paar dagen te boeken, maar daarna kun je gewoon van plaats naar plaats reizen. Ik zou daarna geen hotels meer boeken middels internet, maar gewoon eerrst terplekke je gekozen hotel bekijken, ook nog eens voordeliger dan middels de bookingsites die de hoteleigenaren veel geld kosten. Bovendien ben je flexibel en kun je minder leuke plaatsen snel verlaten en als je het bevalt ergens langer blijven. Over Bali ben ik wat genuanceerder en wat jullie gepland hebben kan toch wel een fantastische reis opleveren. Bali heeft met zijn balinees-hindoïstische cultuur een aparte sfeer wat het reizen anders maakt dan elders in Indonesië. Als je het eiland echt goed wil verkennen is 17 dagen aan de krappe kant. Buiten het drukke zuiden zijn er nog tal van andere plaatsen die weinig bezocht worden. Je zou het volgende rondje kunnen doen;
Ubud - Munduk - Lovina - Tulamben - Amed - Tirtaganga - Candi Dasa - Padangbai - Gili T - Gili Air - Padangbai.
Je zult dan wel in je route wat plaatsen moeten schrappen omdat dat voor 17 dagen niet allemaal kan. Maar dat kan je terplekke beslissen.

Laura85
Gebruiker
spacer line

Super bedankt voor jullie tips! Hier hebben we wat aan! Al zijn we nu wel in totale verwarring Emoticon: Smile

Wij willen zeker heel graag het echte Indonesië zien!! En (na heel veel drukte) zijn we ook toe aan vakantie: relaxen, drankje, gezelligheid. En dat in 17 dagen, dat is helaas niet anders, maar natuurlijk veel te kort! We gaan dus voor een combinatie van. We willen veel zien, maar wel op een relaxte manier. Dan maar een keer terugkomen Emoticon: Smile

Heel goed om jullie eerlijke mening te horen over ons reisidee. Er staat zoveel op internet dat ik het lastig vind de mooiste plekken uit te kiezen (passend in ons idee zoals hierboven omschreven). Jullie reactie helpt. Als ik het goed begrijp zijn er mooiere plekken dan Lombok en het zuiden van Bali (Uluwatu en Canggu) kunnen we ook overslaan. Mooi, dat biedt ruimte.

Bedankt voor het reisschema Job. Ziet er goed uit!

Zijn jullie toevallig ook op Nusa Lembongan geweest en is dat een aanrader of is dat vergelijkbaar met de Gili's en kunnen we die dus ook schrappen?

En (beetje stomme vraag misschien), aangezien we ook van een drankje houden vraag ik me af of er op de eilanden/ plekken die jullie omschrijven ook leuke restaurantjes zijn en alcohol geschonken wordt (of niet, vanuit geloofsovertuiging).

Alvast weer bedankt voor het meedenken!!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 26-10-2016 21:06 schreef Laura85:

En (beetje stomme vraag misschien), aangezien we ook van een drankje houden vraag ik me af of er op de eilanden/ plekken die jullie omschrijven ook leuke restaurantjes zijn en alcohol geschonken wordt (of niet, vanuit geloofsovertuiging).

Alvast weer bedankt voor het meedenken!!

Het grote voordeel van Bali is, dat deze liberale hindoeistische provincie zich met succes verzet heeft tegen de strikte regels van alcoholgebruik. En wat betreft de kwaliteit van de keuken en de beschikbaarheid van aantrekkelijke restaurantjes is Bali één van beste eilanden van de archipel.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 26-10-2016 21:06 schreef Laura85:
Super bedankt voor jullie tips! Hier hebben we wat aan! Al zijn we nu wel in totale verwarring Emoticon: Smile

Wij willen zeker heel graag het echte Indonesië zien!! En (na heel veel drukte) zijn we ook toe aan vakantie: relaxen, drankje, gezelligheid. En dat in 17 dagen, dat is helaas niet anders, maar natuurlijk veel te kort! We gaan dus voor een combinatie van. We willen veel zien, maar wel op een relaxte manier. Dan maar een keer terugkomen Emoticon: Smile

Lijkt mij een goed idee, ga lekker genieten op Bali en doe en volgende keer bijvoorbeeld Flores. Dat vraagt ook zeker een week of drie om het goed te beleven. Een rustiger tempo en veel lopen en de omgeving verkennen is beter als van hot naar her reizen om "alles" te willen zien.

Laura85
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je reactie Job!

Mede met jullie reacties hebben we een nieuw schema gemaakt. Althans een poging tot Emoticon: Smile
Ook slechts nog een idee, waarbij we vinden dat het tempo best hoog ligt.
Zouden jullie hier op willen schieten?
Wat zijn de plussen en de minnen?
Kunnen we nog iets overslaan; plaatsen die op elkaar lijken bijvoorbeeld?

Zijn we met een binnenlandse vlucht net zoveel tijd kwijt als we met een buitenlandse vlucht gewend zijn of houden we nog wat tijd over op de reisdag?

Het idee:
Vr. 4 nov. 20.15: Aankomst Denpasar. Doorvliegen naar Java, Yogyakarta
Za. 5 nov. : Yogyakarta (stad: Kraton (oude paleis), Kotagede (oude buitenplaats met koninklijke begraafplaats), Omah Dhuwur restaurant (authentiek eten))
Zo. 6 nov.: Yogyakarta (vroeg naar Borobudur, fietsen)
Ma. 7 nov.: Yogyakarta (wat in Oost-Java??? )
Di. 8 nov.: Vliegen van Yogyakarta naar Denpasar, vanuit Denpasar rijden naar Ubud (reisdag)
Do. 10 nov.: Ubud (raften)
Vr. 11 nov.: Ubud
Za. 12 nov.: Vanuit Ubud rijden naar Munduk
Zo. 13 nov.: Munduk
Ma. 14 nov.: Munduk rijden naar Lovina
Di. 15 nov.: Lovina (spa-dagje)
Wo. 16 nov.: Lovina rijden naar Amed of Padang Bai, boot pakken naar Gili T
Do. 17 nov.: Gili T
Vr. 18 nov.: Boot naar Gili Air
Za. 19 nov.: Gili Air
Zo. 20 nov.: Gili Air, boot naar Padang Bai (of Canggu of Sengigi, Tanah Lot tempel)
Ma. 21 nov. 21.30: Padang Bai (of Canggu of Senggigi) Rijden naar Denpasar Bali. Vliegen naar huis/ Schiphol.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Bedankt!!,
Laura

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 26-10-2016 22:59 schreef Laura85:
Bedankt voor je reactie Job!

Zijn we met een binnenlandse vlucht net zoveel tijd kwijt als we met een buitenlandse vlucht gewend zijn of houden we nog wat tijd over op de reisdag?

Het idee:
Vr. 4 nov. 20.15: Aankomst Denpasar. Doorvliegen naar Java, Yogyakarta
Za. 5 nov. : Yogyakarta (stad: Kraton (oude paleis), Kotagede (oude buitenplaats met koninklijke begraafplaats), Omah Dhuwur restaurant (authentiek eten))
Zo. 6 nov.: Yogyakarta (vroeg naar Borobudur, fietsen)
Ma. 7 nov.: Yogyakarta (wat in Oost-Java??? )
Di. 8 nov.: Vliegen van Yogyakarta naar Denpasar, vanuit Denpasar rijden naar Ubud (reisdag)
Do. 10 nov.: Ubud (raften)
Vr. 11 nov.: Ubud
Za. 12 nov.: Vanuit Ubud rijden naar Munduk
Zo. 13 nov.: Munduk
Ma. 14 nov.: Munduk rijden naar Lovina
Di. 15 nov.: Lovina (spa-dagje)
Wo. 16 nov.: Lovina rijden naar Amed of Padang Bai, boot pakken naar Gili T
Do. 17 nov.: Gili T
Vr. 18 nov.: Boot naar Gili Air
Za. 19 nov.: Gili Air
Zo. 20 nov.: Gili Air, boot naar Padang Bai (of Canggu of Sengigi, Tanah Lot tempel)
Ma. 21 nov. 21.30: Padang Bai (of Canggu of Senggigi) Rijden naar Denpasar Bali. Vliegen naar huis/ Schiphol.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Bedankt!!,
Laura

* Als je aankomt in Denpasar ben je behoorlijk gaar en verdient het aanbeveling een paar dagen in te lassen om een beetje van de reis bij te komen. Dus direct door naar Yogja (wat volgens mij ook niet kan) en daarna een paar dagen een intensief programma lijkt mij geen goed idee.
* Padangbai vind ikzelf een erg leuk plaatsje om enige dagen te verblijven
* Gezien de korte tijd zou ik niet nog eens twee dagen besteden aan het heen en terug vliegen naar Yogja. De praktijk is vaak dat vliegen, ook intern je gewoon een dag kost.
* als je reizen en onderweg zijn over de weg leuk vindt zou je ook kunnen overwegen om over land naar Yogja te reizen en onderweg verschillende plaatsen op Bali en Oost java aan te doen. Daarna terugvliegen naar Bali en de laatste dagen op de gili's/padangbai. Maar dat is ook wel veel voor de tijd die jullie hebben.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

75,174,157 pageviews Een website van indahnesia.com