Ervaring paspoort niet (lang genoeg) geldig

Subforum Het visumgebeuren 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Welk paspoort Erol Emoticon: Confused

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Annemieke, wat een vreselijke ervaring en goed om het te posten. Maakt ons weer extra scherp. Gelukkig alles weer achter de rug, veel plezier op je reis!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 22-09-2016 19:06 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Nee het kan ook helemaal niet, maar die floepers gaven hem de keus, linea recta terug of aftikken Emoticon: Angry

Godmiljaar wat een praktijk zeg. Ik zou m eerst een zoen geven en dan zeggen "Als ik genaaid wordt, wil ik zoenen ook".

Ach ja

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

On 23-09-2016 16:38 Malam wrote:
Welk paspoort Erol Emoticon: Confused

Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik heb het omgekeerde. Mijn paspoort is geen 6 maanden meer geldig maar ik ga terug naar Nederland. Kon geen ticket krijgen naar Kuala Lumpur dus heb bij het booken maar een verkeerd jaartal opgegeven. Maar vanaf Kuala Lumpur met Qatar geen probleem bij het booken, alleen met Lion Air naar Kuala Lumpur gingen de lampjes branden.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als jouw paspoort Nederlands is hebben ze geen poot om op te staan lijkt me.
Wel als jouw eind bestemming niet Nederland zou zijn.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk dat deze niet zo simpel is cq het zelfde wat ik aan de hand heb/had.
De vlucht is niet rechtstreeks vanuit Indonesie geboekt maar de eerste bestemming is Kuala Lumpur en daarvoor gelden dezelfde als regels als voor Indonesie. Minimaal zullen dus beide tickets moeten worden overlegd/geaccepteerd. Het is beter om een ticket van Indonesie naar Nederland te kopen.
De 6 maanden regel is bedoeld zodat mensen niet zonder geldig reisdocument komen te zitten en is vaak gelijk aan de maiximale verblijftijd in het betreffende land (Indonesie 180 dagen met 4 maal verlengd visum). Die 6 maanden worden letterlijk en strikt genomen. Mijn terugreis is op 18 oktober maar zou bij voorbaat al niet geaccepteerd worden ondanks dat het gratis VOA niet verlengbaar is. Zou mijn paspoort tot 23 maart, dus precies 6 maanden nog geldig zijn geweest dan had ik een Sosbud kunnen kopen, 4 maal verlengen en opeen paar dagen daarvoor bv 19 maart nog terug kunnen vliegen naar Nederland. De regel heeft een doel maar die wordt vaak uit het oog verloren.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ehm niet helemaal.

In Internationale wetgeving is het internationale aankomst deel van de luchthaven geen Maleysisch grondgebied. Je passeert formeel geen douane. Dus grens. Je kunt heel goed een ticket krijgen hoor, niet online, maar via de luchtvaartmaatschappij kantoorzeker. In dat geval teken je een document dat jij de eventuele uitwijzingskosten op je neemt. Als jij je ticket van een andere maatschappij kan overhandigen? Dus terug keer naar patria?

Geen probleem, alleen weten veel mensen dat niet Emoticon: Smile

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

YB zal pas problemen hebben als hij wel door de douane wil Emoticon: Smile

Maar dat wil hij niet, hij reist naar Nederland, die overigens de 6 maands regel niet heeft voor zijn eigen burgers. Zijn paspoort is gewoon geldig.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je haalt wat dingen door elkaar; ik neem aan dat je met douane paspoortcontrole bedoelt?
Met Lion Air vliegen en daarna met met Qtar daarvoor zal toch eerst de bagage opgehaald moeten worden.
In dat geval moet je eerst langs de paspoortcontrole en bagage ophalen (en douane). Dan ben je volgens mij toch zeker wel op Maleis grondgebied.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 26-09-2016 11:07 schreef Anne Mieke:
Je haalt wat dingen door elkaar; ik neem aan dat je met douane paspoortcontrole bedoelt?
Met Lion Air vliegen en daarna met met Qtar daarvoor zal toch eerst de bagage opgehaald moeten worden.
In dat geval moet je eerst langs de paspoortcontrole en bagage ophalen (en douane). Dan ben je volgens mij toch zeker wel op Maleis grondgebied.

Dat is inderdaad het geval.
Bovendien kom je met Lion op een andere terminal (KLIA 2) aan, en moet je voor Qatar naar de internationale terminal (KLIA) met de trein.
Dan ben je op KLIA 2 al de immigratie gepasseerd, heb je een gratis stempeltje ontvangen voor een 3-maandelijks verblijf in MaleisiŽ, en niemand die je nog verhindert langere tijd in MaleisiŽ door te brengen.
Alleen zal de immigratie bij KLIA 2 problemen opleveren, omdat je paspoort geen 6 maanden meer geldig is.
Als je de zelde dag nog doorvliegt naar je eigen land, en je dat vliegticket overlegt (of zelfs al de boardingcard), doet die immigratie niet zo moeilijk.

SOLO MAN FOREVER

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Raar, maar misschien ligt het aam de Airline. Ik heb Kuala vaak als hub gehad naar Schiphol. Nog nooit, maar dan nog nooit een douane gepasseerd. SG, Maleysian, Vietnam Airllines, Thai, Garuda, ook geen douane gezien.

Met of zonder overstap naar andere airline. Nog nooit een koffer op moeten halen. Nog nooit.Moet wel toegeven dat ik Lion Air of andere stunters niet gebruik. En ook maar een enkele keer tourist vlieg. Maar ook ik tourist class geen douane gezien.

Dan nog iets anders, een vlucht weigeren kan men niet. Immers, YB zijn paspoort is weldegelijk geldig. ALs hij wel met Lion vliegt? Even vragen want transits zijn nimmer verboden.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

;.....................................................
Op 26-09-2016 12:43 schreef oyibo:
Raar, maar misschien ligt het aam de Airline. Ik heb Kuala vaak als hub gehad naar Schiphol. Nog nooit, maar dan nog nooit een douane gepasseerd. SG, Maleysian, Vietnam Airllines, Thai, Garuda, ook geen douane gezien.

Met of zonder overstap naar andere airline. Nog nooit een koffer op moeten halen. Nog nooit.Moet wel toegeven dat ik Lion Air of andere stunters niet gebruik. En ook maar een enkele keer tourist vlieg. Maar ook ik tourist class geen douane gezien.

Dan nog iets anders, een vlucht weigeren kan men niet. Immers, YB zijn paspoort is weldegelijk geldig. ALs hij wel met Lion vliegt? Even vragen want transits zijn nimmer verboden.

Dat is vrij logisch.
Als je met de zelfde vliegmaatschappij aankomt en vertrekt, ben je in transit, en passeer je geen immigratie, en heb je ook geen omkijken naar je ruimbagage.
Maar ik reis al zo'n 10 jaar via KL, met diverse maatschappijen (Air Asia, Egypt Air, Turkisch Airlines).
Doorvliegen naar IndonesiŽ steeds met Air Asia, soms direct de zelfde dag nog, meestal met een stop van enkele dagen in KL zelf, soms Penang of Langkawi.
Het eerste wat je dan tegenkomt na het landen is de immigratiedienst.
En krijg je een stempeltje voor een 3-maandelijks verblijf voor MaleisiŽ, zelfs als je er maar 3 uur verblijft.
En dan dient officieel, ook voor MaleisiŽ, je paspoort nog 6 maanden geldig te zijn.

SOLO MAN FOREVER

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Jupje,

Ik vlieg soms met verschillende maatschappijen. Koffer gaat gewoon door, ook die aansluit op Turkish Airlines weet ik uit ervaring. Ik ben nog nooit douane tegen gekomen de afgelopen 10 jaar. Vandaar dat het me verbaasd.Nog nooit een koffer op hoeven halen.
Ook voor hot;els hoef je de douane niet door, Dubai ook niet.

Maar nogmaals, ik vlieg geen Air Asia. Of Lion Air. Low budget carriers, daar zal het inzitten vrees ik. Die worden op een airport ook low budget de hoek in gedrukt.

Met nationale carriers heb je dat niet. En ik heb ze allemaal wel gehad in Z.O Azie.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Malam,

Goed nieuws !
Ik ben er uit. Dat paspoort?

Dat is de ene die hij in moet leveren binnenkort, of de andere die.................afgepakt wordt Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hoezo Emoticon: Confused
Je gaat me toch niet vertellen dat het hier om onze Zaandamse treitervlogger gaat. Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ja ! De rechtse is van het Turkse paspoort Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Fout Emoticon: Blush ik zag een posting van Erol waar ik antwoord op gaf en floep, weg was ie.
Hij ging op reis en hij zou zijn paspoorten laten controleren, meerdere dus Emoticon: Confused
Ik heb nu 3 blikjes bier achter mijn kiezen en ik ga schijnbaar al fata morgana's zien, Erol zijn bericht was ineens weg Emoticon: Blush
Maar gezien het antwoord van Oyibo is er wel iets geweest van Erolturk.
Geen fata morgana dus Emoticon: Confused
Dan neem ik er nog ťťn Emoticon: Yummie!
Buiten dat wens ik deze Turk een veilige vlucht en een heerlijke tijd in het land van AtatŁrk, vergeet de ballen van je dictator Erdogan niet te likken. Emoticon: Yummie! Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,885,412 pageviews Een website van indahnesia.com