Voorbereiden op de eerste keer Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Eric90
Gebruiker
spacer line

Goedemorgen,

Volgende wek zaterdag 1 oktober gaan mijn vriendin en ik voor de eerste keer naar Bali.(Sanur)
Nu heb ik een paar kleine vraagjes:

*hoe is het weer op dit moment
*suggesties voor bepaalde gidsen op het eiland.
*mooie snorkel plekken.
*geld meenemen of daar op het vliegveld pinnen ?

Met vriendelijke groet,

Eric

Sanur2014
Gebruiker
spacer line

Beste Eric,

Deze vragen zijn misschien alwel 165x gesteld en beantwoord! Maak eens gebruik van de zoekfunctie op dit forum en je kan al je antwoorden vinden.
Succes!!

Eric90
Gebruiker
spacer line

Het was meer zoiets als " ik zie door de bomen het bos niet meer" Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Dan doe ik een poging. Het zal misschien sarcastisch overkomen maar is wel de waarheid:

Ad 1. Doet niet terzake, geniet gewoon van je vakantie, je bent in de tropen!
Ad 2. Gidsen vinden jou wel, daar hoef je niet naar op zoek. Maar waarom een gids?
Ad 3. Niet op Bali
Ad 4. Altijd ter plaatse geld uit de muur trekken, is goedkoper en makkelijker

Veel plezier en maak je niet druk van tevoren

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Juist mijn 70 jarige moeder 6 dagen naar bali gebracht .. het was weer leuk ..
Auto gehuurd 225k nieuwe avanza .. even in sanur gestopt voor familie bezoek en nasi Pantai gegeten de lekkerste 17k Emoticon: Yes! . Sanur is voor mij te saai, dat is goed als je een kroost kinderen hebt of je bent 80 jaar. Dan naar semyniak, pettitenget....uluwatu lekker eten en drinken 3 juta voor 3 man een avondje restaurant ... duur in vergelijking met Yogyakarta Emoticon: Laugh out loud dan naar ubud ..leuke villa gehuurd met zwembad en infinity view ricefield... leuke wandelingen door de rijstvelden met aansluitend een hamburgertje bij warung Nuri 's of nasi Ayam bu mangku of locavore bij die hollander was minder deze keer 3,2 juta en mij ingehouden Emoticon: Confused . ohja veel te kort nu terug in Yogyakarta....waar het ook goed in maar anders

bulekurus
Gebruiker
spacer line

http://greenvillagebali.com/homes/
Ben deze gaan bezoeken ... indrukwekkend !

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Beste Erik90, Veel plezier daar, maar heb niet te hoge verwachtingen wat betreft het paradijselijke van Bali zoals het waarschijnlijk eens was, afhankelijk waar je terechtkomt kun je horden aso Chinezen tegenkomen, witjurken waarvan de dames in hun boerkinies ĺekker nat zo uit het zwembad in de lift van het hotel staan, files op de weg vervuiling en vervelende dronken aussies etc, ik kwam er voor het eerst meer dan 40 jaar geleden en daarna met enige regelmaat meestal 1 maal per jaar, sla nu Bali tegenwoordig maar over want er zijn betere plekken in de gordel van smaragd, gtrz Jan.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Eric gaat voor de eerste keer dus heeft geen vergelijkingsmateriaal met 100 jaar terug.

Ga maar lekker genieten van de vakantie hoor Eric, er zijn nog zat mooie plekjes Emoticon: Party!

Snorkelen op een van de Gili eilanden, daar zit je zo met de boot of vliegtuig naar Lombok.
Lombok is een heerlijk eiland die je zeker ook even moet bezoeken.

Geld pinnen op het vliegveld en daarna pinnen binnen bij een bank. Niet de ATM buiten pakken want die zijn geskimd Emoticon: Yes!

Het kan af en toe ff flink regenen maar dat houdt het lekker groen.

Chauffeurs struikel je zowat over om een tripje mee te doen en zij zijn gelijk je gids.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ja jan dat is juist , je moet zien waar je loopt ..onnoemelijk veel Chinezen, dronken aussies en wat ik niet begrijp wat die witjurken daar komen doen ... het is toch haram . Maar buiten het kudde volk zijn er toch leuke plaatsen ...

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Waar komen die witjurken dan vandaan? Is me nooit opgevallen Emoticon: Shut up!

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Uit Arabie en de golfstaten lieve Salina.Inderdaad bulekurus maar die tendens is overal een beetje aanwezig de wereld word er niet beter op ! Ben geen doemdenker hoor ! Fijne vakantie Erik90 geniet ervan !

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Drank en vrouwen zijn die witjurken niet vies van bulekurus en beetje coke snuiven en daarna hun Inďonesische of Phillepijnse pembantu verkrachten en in elkaar timmeren ook niet, heb in al deze fijne landen mogen werken, sorry offtopic, op naar Bali, ik ga weer naar Bandung, moet je ook niet zitten maar mijn zoon studeert daar ! Blijf wel op die berg buiten bereik van de Bandungse smogwolken pffff weer teveel gezegd ! Geen borrel meer voor Om Jan.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zie ik je nog Jan, ik ga niet meer naar Bandung alleen als het nodig is en dat is gelukkig niet meer zo.
Heb de afgelopen nieuw jaar gevierd in Lembang maar twee dagen geweest 3 uur in een auto gezeten een klein stukje van Lembang naar het travel bureau.
En dan met de busje naar Jakarta en 2.1/2 uur dan met de taxi naar je bestemming.
Voor mij te veel van het goede en vooral als je ziet hoe die idioten op de weg hun eigen snelheid belemmeren soms gaat het hard en soms gaat het langzaam wegens macet.
Je wordt ouder en en dan ben je niet zo meer vitaal als ik vroeger was.
Nu ook als ik te lang achter de computer zit dan krijg ik pijn bij mijn schouderblad.
Ik mijn stekje gevonden hoog en droog, krijg in elk geval geen natte voeten .
Bali ben ik voor het laats geweest in 2006 en ja voor een korte tijd kan je eigen wel vermaken.
Maar voor altijd daar zitten, neen geen liefhebber van dat gedoe met al die toeristen. Emoticon: Stupid Emoticon: Devil

Java is intersanter dan bali afijn daar hebben we het al zo veel keren er overgehad
http://www.telegraaf.nl/vrij/2(...)..._Indonesie__.html

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

robbert
Gebruiker
spacer line

Tja nu is de Eric nog niet veel meer te weten gekomen.
Snorkelen kan je wel degelijk en wel bij Amed.
In Bali zijn de chauffeurs ook gelijk (onofficieel) gids.
Vraag om je naar ceremonies te brengen, bijv. een tempelceremonie of een tandenvijl
ceremonie.
Vraag om een tour o.a. langs de rijstvelden.
Oh ja, wandel of fiets in Sanur het strandpad langs , maar wel tot het eind, zowel naar links als naar rechts en je ziet op het eind nauwelijks nog toeristen maar wel de locals.
Bali kan zelfs nu nog verrassend zijn.
Rob

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 23-09-2016 00:47 schreef robbert:
Tja nu is de Eric nog niet veel meer te weten gekomen.

Rob

Huh?? Volgens mij heb ik toch alle vragen wel beantwoord? Of niet?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Eric, je gaat je vast goed vermaken op Bali. Voor snorkelen schijnt Amed een goede plek te zijn, maar ook in het noorden bij Pemuteran (van daar naar Menjangan Island) kun je prachtig snorkelen. Maar blijf je de hele tijd in Sanur? Dan is het nl niet te doen om naar het Noorden te gaan en dan dezelfde dag weer terug. Of het worden heeeele lange dagen. Omgeving van Ubud is prachtig, fietsje huren en een beetje rondtoeren. Uitgebreide wandelmogelijkheden. Veel plezier!!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

dag Eric,
Je kunt ook nog aardig snorkelen in Padangbai. Niet zo ver rijden vanaf Sanur. Blue Lagoon, vijf minuten lopen vanaf het dorp is het bekendst. Ik zelf verblijf meestal wel een weekje of zo in Padangbai en ga dan direct vanuit mijn hotel het water in om te snorkelen. Er ligt een aardig Rif met koraal aan de linkerkant (als je met de rug naar het land staat) van de baai. Het is 5 ŗ 10 minuten zwemmen vanaf het strand. Wel een snorkel meenemen, want het is nogal onbekend en omdat niemand daar snorkelt is er geen verhuur van snorkels meer. Althans in februari was dat zo. Veel plezier in Bali.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,703,232 pageviews Een website van indahnesia.com