Vastgoed NIET kopen/verkopen/verhuren of huren?

Subforum Gezocht & Aangeboden 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
markkosterbali
Gebruiker
spacer line

Beste lezers,
LET OP< EEN NIET INDONESIER KAN GEEN HUIS OF ONROERENDGOED KOPEN

Vanwege mijn studie werk ik als stagiaire bij is een makelaarskantoor en ik ben hier dan ook werkzaam als makelaar.

Ben je geÔnteresseerd om vastgoed te huren of te kopen in Bali? Dan kan ik je daarbij helpen! De communicatie zal geheel in het Nederlands zijn en ik zal met behulp van je eisen en wensen een passend pand vinden. Huren kan zowel voor een korte periode (maandelijks) tot langere periode (jaarlijks)

Ben je nog aan het oriŽnteren? Stuur mij gerust een bericht en ik zal je vragen beantwoorden.

Bedankt,

Edited by Oyibo

marcel70
Gebruiker
spacer line

Beste Mark

Een buitenlander kan geen ontroerend goed kopen!!!!

Becik ketitik olo Ketoro

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Precies marcel70,

Posting aangepast.

en topic titel.

Los van je poging mensen in enorme problemen te brengen, normaal zijn dit soort reclame topics aan regels gebonden.

Jouw topic en posting daarentegen zijn serieus TEGEN de geldende wetten in RI.

Als jouw "baas" je tot dit soort werkzaamheden aanzet? Kun je beter vertrekken.

It's only kinky the first time.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Als 't al begon met onTroerend goed, is dat al een onTroerend slechte start, los van het feit dat een stagiair zich leent voor dit soort praktijken..
Slangenkuil.

Heldere ziende

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ja erg,

Ze misbruiken nu maar ven studenten die zich van geen kwaad bewust zijn.
Dus als het fout gaat zeggen ze ja maar hij was student en wist het ook niet.
Doortrapte maffia vastgoed bende.

Hopelijk Mark Koster nu wakker en maaktie dat tie wegkomt.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Het is te gemakkelijk om de hele onroerendgoed wereld in Bali op ťťn hoop te vegen. mensen met enige kennis van onroerend goed weten dat het altijd oppassen geblazen is als je je in die wereld begeeft. dat is niet alleen in Bali zo, maar zo'n beetje in de hele wereld.
Maar als buitenlander in Bali is het nutuurlijk wel dubbel oppassen met de combinatie van veel vragers naar onroerend goed, een wetgeving die voor velen kopen onmogelijk maakt met een weelderige praktijk van complexe contactconstructies om de wet te omzeilen. In mijn eigen zoektocht naar een woning op Bali ben ik veel verschillende partijen tegengekomen. En dan is het toch goed dat er ook professionele makelaars zijn die je verder kunnen helpen. Er zijn gelukkig tal van mogelijkheden om gedurende lange of korte termijn een woning te huren of leasen. Dus het goed als Mark Koster een bijdrage gaat leveren om de dienstverlening weer een duw in de goede richting te geven.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Job ik vond het schrijven van Mark vrij onsamenhangend.
Hij schrijft dat een niet IndonesiŽr geen onroerend goed/huis kan kopen, om vervolgens verder te gaan met de mededeling dat als iemand plannen heeft om te kopen of te huren dat hij dan wel wil helpen Emoticon: Confused
Uit jou bijdragen aan dit forum blijkt dat je iemand bent die weet waar hij het over heeft Job en zeker ook niet over ťťn nacht ijs gaat.
Maar pas op met het propageren van aanschaf van onroerend goed voor bleekgezichten of het advies van een stagiair, ik loop hier op dit forum al meer dan een decennium mee en heb hele volksstammen de bietenboot in zien gaan met al die mooi constructies. Emoticon: Angry
Als ik jou goed in heb geschat, wil je dat niet achter je naam hebben, dus wees voorzichtig. Emoticon: Blush
Zelf huur ik, dat bevalt prima. Emoticon: Yes!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Job,

De discussie is een kort geleefde.
Het kan niet.

Ik heb de titel van topic aangepast. Mark Koster vermelde hier dat er wel effe een woning kon worden gekocht.

Alle constructies ten spijt, het kan niet. Punt.

De doelstelling is helder, hij wilde hier huizen aan de man brengen. En dat gaat niet gebeuren.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Mijn boodschap is een dubbele:
1. Een woning als buitenlander bezitten kan niet en
2. Er is wel degelijk vraag naar en behoefte aan goede makelaars die professioneel hun klanten helpen bij het vinden van woonruimte voor een kortere of langere termijn zonder gebruik te maken van illegale constructies .
Dus een bijdrage leveren aan het tweede is niet verkeerd en kan zeer nuttig zijn als dat bij een integere makelaar is.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat bedoel ik dus met voorzichtig zijn Job, Mark werkt voor Ray White in Pecatu op Bali, mij zegt dat niets maar Nederlandse Baligangers misschien wel.
Ik kwam deze Mark Koster ook op de Ned. site speurders tegen waar hij huizen op Bali te koop aanbied. Emoticon: Confused
http://www.speurders.nl/overzi(...)1209383.html?promo=5

Deze jongen zou Vastgoed & Makelaardij hebben gestudeerd aan Hanze Universiteit in Groningen, dat is dus de Hanze hogeschool in Groningen.
Perfect dat deze jongen zijn blik gaat verruimen in het paradijs Bali, lijkt mij heerlijk, maar het besodemieteren van potentiŽle kopers van onroerend goed op Bali kan hij beter achterwege laten. Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Een integere makelaar op Bali Job Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Heb jij wel eens koeien spruitjes zien plukken? Net zo onwaarschijnlijk.

En kom nou niet met het verhaal dat jij er wel 1 kent of in de arm hebt genomen.

Mijn boodschap aan jou Job?
1. Er worden hier geen topics geopend over huizen kopen op Bali
2. Het kan niet
3. Een integere makelaar op Bali? (effe serieus)

Dus...................nuttig? Dat heet niet nuttig, dat heet gewoon misleiding.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 27-09-2016 18:58 schreef oyibo:

1. Er worden hier geen topics geopend over huizen kopen op Bali

Ik heb het niet over kopen Oyibo, hoe vaak moet ik dat herhalen, dat kan gewoon niet in de IR. Het gaat mij over huren voor de lange of de korte termijn. En dan blijf ik bij mijn stelling dat je dat niet op je eigen houtje moet gaan doen. Ingaan op advertenties op internet van (vaak) landgenoten die je wat willen verhuren heeft een hoog risicoprofiel. Daar ben ik genoeg voorbeelden van tegengekomen op Bali. Je hebt absoluut professionals nodig om om een verantwoorde wijze aan huisvesting te komen. Ik ga hier geen reclame maken, maar kan je wel verklappen dat ik tevreden ben over de makelaar die mij heeft geholpen met het vinden van een woning.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Jokowi heeft een paar maanden geleden een wet ondertekend waar een buitenlander dus eigenaar kan worden mits het om een bedrag vanaf 5 miljard gaat. Maar dan alsnog zou ik daarmee uitkijken aangezien de wet hier om de week verandert. Emoticon: Confused

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

En de wet plaatselijk word veranderd zo gaat het hier aan toe.
Er is geen ene intelligente ambtenaar te vinden in IndonesiŽ.
Ik ben er nog geen een tegen gekomen...... Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

On 28-09-2016 04:00 salina wrote:
Jokowi heeft een paar maanden geleden een wet ondertekend waar een buitenlander dus eigenaar kan worden mits het om een bedrag vanaf 5 miljard gaat. Maar dan alsnog zou ik daarmee uitkijken aangezien de wet hier om de week verandert. Emoticon: Confused

En het een appartement is. Met andere woorden zolang je maar niet een stukje grond in Indonesie bezit of denkt te bezitten.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 28-09-2016 05:04 schreef zieleffe:
En de wet plaatselijk word veranderd zo gaat het hier aan toe.
Er is geen ene intelligente ambtenaar te vinden in IndonesiŽ.
Ik ben er nog geen een tegen gekomen...... Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Ik ook niet...

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 28-09-2016 05:11 schreef _Jarno_:

[quote verwijderd]

En het een appartement is. Met andere woorden zolang je maar niet een stukje grond in Indonesie bezit of denkt te bezitten.

Dat het alleen appartementen betreft stond niet in het artikel.
Ik zal eens kijken of ik het nog ergens kan vinden.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Wie goed de regels leest van het "kopen" ?

Is een lease. Zelfs dat is geen eigendom. De "lease" is ook nog tijdsgebonden. En inderdaad, grond kopen en een huis bouwen, of............. een betsaand huis met grond kopen? Nope, dat is het niet. Typisch iets uit de politiek. In dit egval via een praatje verkopen wat het niet is. Flat gebouwen hebben een levenstijd van gemiddeld 25 tot 30 jaar. Dan worden ze of afgebroken, of .......................gereonveerd. In bijvoorbeeld Singapore resulteerde dit een aantal flats die luxieus werden gemaakt. En velen gesloopt en nieuwbouw. In Azie, dus ook RI is bouw van uiterst lage kwaliteit.

Opvallend is overigens.............................. in Asean landen is exact hetzelfde gaande. In Vietnam recent ingevoerd. Het onzinnige van de "wet" is dat buitenlanders die geinterreseerd zijn in koop van onroerendgoed niet komen voor dit segment. Het zal niemand verbazen dat het een doekje voor het bloeden is. Het lijkt er op dat corruptie, aanwezig in alle Asean landen belangrijk is. En dus het bestaande truken gewoon door kunnen gaan.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

On 28-09-2016 06:28 oyibo wrote:
Wie goed de regels leest van het "kopen" ?

Opvallend is overigens.............................. in Asean landen is exact hetzelfde gaande. In Vietnam recent ingevoerd. Het onzinnige van de "wet" is dat buitenlanders die geinterreseerd zijn in koop van onroerendgoed niet komen voor dit segment. Het zal niemand verbazen dat het een doekje voor het bloeden is. Het lijkt er op dat corruptie, aanwezig in alle Asean landen belangrijk is. En dus het bestaande truken gewoon door kunnen gaan.

Als je idd 5M zo af kan tikken zonder hypotheek dan zijn er inderdaad ook wel andere plaatsen waar je van je centjes kan genieten.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Precies Jarno,

Er was hier een seminar vorig jaar. Ben geweest om aan te horen wat er gaande is. Het slaat nergens op. Slechts een enkeling zal een apartement of flat willen. Makelaars hadden onderzoek gedaan. Er is geen interesse. De wet slaat nergens op. Bovendien de fijne verwijzing dat je eigenaar bent van een regeling die aan een periode hangt.

De interesse van buitenlanders? Zeker niet in een apartement. Er worden hier prachtige wijken in resorts gebouwd aan het strand. Perfect, en mooi. Maarja, die markt? Is dus voorbehouden aan de ambtenaren. Even raden waar die poen vandaan komt?

In RI komt geen wet die toestaat grond en huis te kopen. In de ASEAN landen zeker niet.

Wat er op Bali gebeurd? Touristen en vaste bezoekers zijn de truken van makelaars gewend, en ook wel zat. Alle varianten hierop hebben we gezien. Dus nu geevolueerd tot stage lopers die van niets weten. Erg laakbaar. En dan komt Job, integere makelaars op Bali. Onder het motto, het is prettig integere makelaars te hebben voor huur. Dit ontgaat me echt volledig. Een volledige ontkenning van waar het in RI werkelijk om draait. Hij snapt het niet eens. Alsof de corruptie bij huur niet aanwezig is.

Dat heet ziende blind. Het zijn landgenoten die een landgenoot de vernieling in helpt.

Job is zo iemand die de markt in stand houdt. Huren en door verhuren. Maar dan wel via een integere Balinese makelaar. Emoticon: Laugh out loud Volledig van de potgerukt. Job zijn eigen integriteit? Laat maar. Hij verdient er zijn boterham mee, dus, er is niks mis toch. Nog los van een moreel vraagstuk. Iets waar hij hier de vaandel denkt te dragen.

Er blijft dus weinig moraliteit over. Dag Job Emoticon: Bye bye

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 28-09-2016 07:50 schreef oyibo:

Wat er op Bali gebeurd? Touristen en vaste bezoekers zijn de truken van makelaars gewend, En dan komt Job, integere makelaars op Bali. Onder het motto, het is prettig integere makelaars te hebben voor huur. Dit ontgaat me echt volledig. Een volledige ontkenning van waar het in RI werkelijk om draait. Hij snapt het niet eens. Alsof de corruptie bij huur niet aanwezig is.

Dat heet ziende blind. Het zijn landgenoten die een landgenoot de vernieling in helpt.

Job is zo iemand die de markt in stand houdt. Huren en door verhuren. Maar dan wel via een integere Balinese makelaar. Emoticon: Laugh out loud Volledig van de potgerukt. Job zijn eigen integriteit? Laat maar. Hij verdient er zijn boterham mee, dus, er is niks mis toch. Nog los van een moreel vraagstuk. Iets waar hij hier de vaandel denkt te dragen.

Er blijft dus weinig moraliteit over. Dag Job

Ik zie niets verwerpelijks in mensen die permanent of tijdelijk in IndonesiŽ willen wonen, al zou ik persoonlijk niet graag in de RI willen wonen. Dus is het in mijn ogen volkomen normaal dat die mensen een tijdelijke of permanente woonruimte zoeken. Dan doemt de vraag op "hoe vind ik een huis en op welke wijze kan ik dat op een legale wijze regelen". Je kunt jezelf natuurlijk overal in verdiepen en alles zelf regelen, zonder professionele hulp, er staan immers voldoende aanbiedingen op internet, zelfs van landgenoten. Dat laatste is ook nog eens gemakkelijk, die spreken mijn eigen taal en zullen de zaak zeker niet belazeren. Maar ik put uit eigen ervaring als ik zeg dat er erg veel kaf onder het koren is en dat het riskant is om op eigen houtje in te gaan op aanbiedingen die op internet verschijnen, ook van landgenoten. Daarom vind ik het van belang hier tegen te waarschuwen.

En ja Oyibo, nadat ik de Franse woningmarkt in stand heb gehouden door het verhuren van mijn vakantiewoning op de tijden dat ik er niet zelf was, doe ik nu op de Indonesische woningmarkt precies hetzelfde. Erg hŤ?

Overigens ben ik benieuwd hoe de corruptie die Oyibo is tegengekomen bij het huren van een woning er precies uitziet. Ken zelf geen voorbeelden.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Aardig geprobeerd Job.

Overigens is Frankrijk wat je er bij haalt irrelevant. Volledig.
Voor de rest geen antwoord op de vraag.

Moreel en integrtieit? Oh wacht, het paard is op stal gezet als het zo uitkomt. En gaat als ridder te voet verder. Tja Job, dat is een keuze.

Oh wacht, je waarschuwt? Plotseling? Eh nee Job, die topic titel aanpassing heb ik gedaan.
Je moet het helemaal zelf weten wie je in de arm neemt. Er was alleen een opmerking gemaakt over de gevolgen hiervan. Het ging ook niet over mensen die een woning zoeken, net zo relevant als Frankrijk. Dat zijspoor werkt bij mij niet Job.

Vergeet het paard geen eten te geven. Emoticon: Blush

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 28-09-2016 12:45 schreef oyibo:
Aardig geprobeerd Job.

Overigens is Frankrijk wat je er bij haalt irrelevant. Volledig.

Het is een reactie op jouw verhaal dat je het verhuren van je vakantiewoning als je er zelf niet bent, moreel verwerpelijk vindt, omdat je daarmee de woningmarkt instand houdt. Als je mijn reactie nog eens goed tot je door laat dringen dan zul je met mij tot de conclusie komen dat daar best wat op af te dingen valt.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 28-09-2016 12:45 schreef oyibo:
Aardig geprobeerd Job.

Moreel en integrtieit? Oh wacht, het paard is op stal gezet als het zo uitkomt. En gaat als ridder te voet verder. Tja Job, dat is een keuze.

Dit begrijp ik echt niet.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dat dacht ik al. Behoeft ook geen uitleg. Ik hoor het wel als het muntje gevallen is.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,592 pageviews Een website van indahnesia.com