Welk karakter / uitbeelding is dit ?

Subforum Gezocht & Aangeboden 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
herman7
Gebruiker
spacer line

Hoi allen,

Sinds jaren hebben we via erfenis dit heel oude beeld in ons bezit. Ooit is ons verteld dat het uit de kanten van indonesiŽ zou moeten komen.
Zelf kennen we er te weinig van om dit te verifiŽren.
Kan ons iemand vertellen als dit zo is, zo ja welk tafereel er uitgebeeld wordt en welk karakter er op de foto uitgebeeld wordt ?

Linkje naar de foto www.dropbox.com/s/mdxe9yq91gbf(...)/DSC_0073kl.jpg?dl=0

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Waarschijnlijk Arjuna ( van de Pandava of Pandawa ) , met een serpent.
Maar niet de Indonesische versie , het is Thais .
Zie de puntige hoofddeksel, de Indonesische heeft de wayang kulit of golek versie.

bisa dicek of makemyday .

herman7
Gebruiker
spacer line

Hey Surja,

Dank voor je antwoord.
Mocht het Arjuna zijn, wat doet die dan met een serpent ?
Ik ken het verhaal niet zo, en als ik op internet zoek dan vind ik al googlend heel weinig info over Arjuna + serpent of snake etc ....

Groeten,

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Herman,
het is te lang geleden dat ik de Mahabharata /Ramayana ( in comics vorm) las/heb.
Gezien de afbeelding , stand van de voeten , kleding , hoofddeksel is het Thais , en niet Indonesisch.
Indonesiers hebben dezelfde bron ( Mahabharata, Ramayana en Bhagawd Githa ? etc ) maar wel met aangepaste delen .
De Arjuna(andere half goden) uit India hebben ook een andere kleding.

De slang is vaak gezien als vorm van verleiding toen Arjuna ging mediteren .(Indonesische versie)
Aan de andere kant zou het in de Thaise versie over Krishna gaan in plaats van Arjuna.

bisa dicek of makemyday .

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Perfecte vraag voor "tussen kunst en kitsch"! Als dat programma nog bestaat. Altijd graag naar gekeken. Prachtig beeldje.

Ach ja

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Duidelijk een bronzen beeldje van Thais/Burmese afkomst.
Ik zag bij 2dehands.be (rubriek antiek&art/curiosa/beelden) een bijna identiek gevalletje, waarvoor de vraag Ä 200 was.
Deze beeldjes worden in Thailand bij de vleet (na)gemaakt, en het is meestal voor een wdgevg-prijs.

SOLO MAN FOREVER

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,195,405 pageviews Een website van indahnesia.com