Doos lekkers uit NL Luchtvracht

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Mensen,

Rare vraag misschien, maar graag jullie hulp:
Ik wil af en toe een doos lekkers uit NL naar JKT laten komen. Gewoon via zo'n Post.nl punt ergens in een supermarkt in NL.
Snoepjes, lang houdbaar spul, wat kruiden, curry etc.
1) Jullie ervaringen?
2) Tips?
3) Wat moet ik invullen op zo'n papiertje van TNT (of hoe heet t tegenwoordig)?
4) Welke "waarde" moet ik invullen?
5) Nog tips wat ik zeker NIET of Absoluut WEL in moet vullen?
6) Andere tips?

Nee, er gaat geen alcohol of playboys of andere rare dingen in Emoticon: Nooo . Gewoon eten. Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Alvast dank! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Heldere ziende

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Eigenlijk kun je hier al zoveel snoeptroep kopen toch?
Behalve drop dan, maar voor de rest liggen de schappen vol hier in Jogjakarta.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ehm,

Geen waarde invullen. Dus 0
en huishoudelijke artikelen, gewoon in Nederlands.

Smeerkaas van Eru (ja dat kan ja), en alles in blik is geen probleem.
Zelfs de oude kaas van de Aldi is aan te bevelen.
Unox rookworst voorverpakt vacuum gaat ook.

Zo komt het gewoon aan, weet ik uit ervaring.

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik doe het ook dozen verzenden via Post.nl vorig jaar 4 dozen verzonden en allemaal aangekomen gehavend dat wel en deuken in mijn frituurpan, die ik maar niet kon vinden in IndonesiŽ.
Maar ze maken wel alles open dat zag je aan over plakken van je plkband.
Maar wel wil ik u waarschuwen denk aan het gewicht ik ben nu ook aan het verzenden met die speciale dozen van hen, ik had eerst laten wegen voordat ik het helemaal dicht plakt 60 gram te veel gelijk betaal je dan tussen de 10 en 15 kilo dus je betaald zeg maar 4 kilo te veel.
Dat vind ik nu zo kinderachtig van de post die deze instructies hebben afgegeven aan het personeel van de Buma waar tegenwoordig je post kan afhandelen.
Vroeger bij het postkantoor zouden ze gezegd hebben oh gewoon 10 kilo.
Zo is Nederland aan menselijkheid naar de knoppen gegaan.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 30-08-2016 10:38 schreef zieleffe:
Ik doe het ook dozen verzenden via Post.nl vorig jaar 4 dozen verzonden en allemaal aangekomen gehavend dat wel en deuken in mijn frituurpan, die ik maar niet kon vinden in IndonesiŽ.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Nee he...ik ben ook al tig jaar op zoek maar inderdaad nog niet gevonden Emoticon: Nooo

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

En dan denk je zo af en toe 'JAAAAA DAT IS ER EENTJE' helemaal blij, en dan is het toch weer zo'n geile rijstkoker Emoticon: Confused

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

On 30-08-2016 10:50 salina wrote:

[quote removed]

Nee he...ik ben ook al tig jaar op zoek maar inderdaad nog niet gevonden Emoticon: Nooo

Hebben we tegenwoordig internet voor, maakt het zoeken makkelijker Emoticon: Very funny

http://www.lazada.co.id/beli-deep-fryers/

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zo'n frituur pan kleintje genoeg voor twee man kost mij toen in de 23 Ä nu 29Ä

En de goedkoopste van lazada is 950.000rp
Maar als ik dat had geweten dan had ik die besteld bij lazada nu ik een bankrekening heb met intenetbanking... Emoticon: Blush

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik heb ook Lazada ontdekt en ga daar ook al dat soort zooi bestellen.
Emoticon: Party!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Salina,
Er is zoveel houdbaars NL lekkers wat ik hier niet kan krijgen. Niet alleen drop hoor Emoticon: Smile .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Oyibo,
Dankjewel voor de tips! Die smeerkaas is ook een hele goeie. Voegen we toe aan onze culinaire bucketlist Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud . Laat maar horen als je nog meer product tips hebt.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zieleffe,
Zal het gewicht in de gaten houden vůůr dichtplakken en gewicht voor tape in achterhoofd houden Emoticon: Smile . Dankje.
Ja frituurpannen is hier nog niet zo ingeburgerd. Jaren geleden met gek hoofd een peperdure gekocht bij Ace Hardware. Idioot in vergelijking met NL prijzen.

Allen,
alle aanvullende tips (of "hoe laat jij een doos uit NL versturen?" Emoticon: Wink meer dan welkom.
Uiteraard ook de product tips, zoals oyibo al aangaf: rookworst, smeerkaas, oude kaas van Aldi. Kom maar op. Weet zeker dat er producten voorbij komen waar ik nog niet aan gedacht zou hebben.

Misschien wel een leuke aanvullende vraag van dit topic: Wat is jouw bucketlist om per doos te verzenden naar Indo?

Drop
smeerkaas
oude kaas
rookworst
fudge
Hela curry ketchup
Verstegen kruiden (gehakt, kip, shoarma etc)
Pakjes jus
visbouillon blokjes
Bastognekoeken
Hagelslag XXL
Calve pindakaas
Dijon mosterd
Stroopwafels
Ontbijtkoek met kandij
Cheese onion chips voor opvulling stabilisatie van inhoud doos
Pesto
Nutella
Geleisuiker
houdbare ongeklopte slagroom
Goeie jam / marmelade
Pistache noten van Aldi (of Lidl, eff wkijt). Zaalig en niet duur.

Kortom, dingen die ik hier niet vind, niet lekker zijn of erg duur zijn.

Heldere ziende

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik kan je lijstje enigzins aanvullen.

De doorgewinterde expatlijst?

Bussen Stegenman kruiden, gehaktballen, kipkruiden, shoarmakruiden, filet americain kruiden. (voor de gehakte tenderloin, aanmaken met room Emoticon: Wink

4 rollen beschuit, vergeet de muisjes niet. Emoticon: Smile doet het altijd leuk.
Erwtensoep, blik
Ontbijtkoek.
Een pak van 12 Glace's, je weet wel, cake en roze harde bovenlaag.
Bifi worstjes/bierworstjes
Knakworstjes
Kals ragout en het bladerdeeg pasteibakjes om de ragout in te doen.

Wijco satesaus

Vlieg je het in? Drogeworst van Koster, oftewel de Kosterworst.

Van de keurslager, ingeblikte gehakt ballen.
Soepballetjes

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Oliehoorn mayonaise Emoticon: Wink

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Worstjes -> check
Beschuit..?? zou dat geen paneermeel worden?
Glacťs -> check. Hele goeie
Wijco satesaus. Zaalig. Lachen, Satťsaus naar Indonesia Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Oliehoorn mayo. Die check ik even. Ken ik niet.

Heldere ziende

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Beschuit?

Komt in plastic gesealed aan, zo in blik sluiten. Blijft prima.

Wijco, heerlijk.
Oliehoorn? Dat is pas mayonaise.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Karnemelk Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Houdbaar? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Oliehoorn Mayo -> Check!
Karnemelk? Toch al zuur Emoticon: Laugh out loud . Maak ik hier van pak melk en limoentje. Goed te doen.

Heldere ziende

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik zie her voor me.

Salina bestelt een pak karnemelk per reguliere post.

Het komt pakket komt aan, salina opent het pakketje en ziet een bol staand pak karnemelk.

Heerlijk gefermenteerd, voorbij yogurt intussen, ze neemt het pak in haar handen, en dan................... *KABAF*

De tzatzikia tot ver voor bij het plafond en de groene stukken zijn geen komkommer Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Wordt wel weer een goed topic voor Salina d'r dagboek Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud . "Vlekken op t plafond". Ik hou t wel bij eigengemaakte yoghurt en karnemelk. Vol rechtsdraaiend microscopisch ongedierte.

Wat me wel opvalt:
Een aantal jaren geleden kon ik in de supermarkt (Giant, Lotte, Hero etc) nog gewoon vanillestokjes kopen voor overheerlijke vanillevla.
Kan ze nergens meer vinden. Alleen die chemische meuk, wat ik dus NIET ga gebruiken Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo
Wie weet waar ik in JKT vanillestokjes kan krijgen? Zou toch gekkenwerk zijn als ik die in de doos vanuit NL moet doen?

Heldere ziende

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Verklaart waarom salina bij tijd en wijle een hoofddoekje heeft.

Die ziet met angst en beven de bestelling aankomen elke week. En denkt ohjeeeee. hoofddoekje ! En vergeet dan haar pendek. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Even serieus
Kaas en worst ga je toch niet per post zenden dat gaat bij de douane te langzaam en dan gaat die kaas toch zweten en de worst verpieteren in dat warme land .
Alle andere goederen is okť maar in die hitte staat het snel te vergaan.
Ik ben vergeten de dagen/weken te tellen die verzenden en aankomen huisadres. Emoticon: Wink

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Luchttvracht Om Ziel. Overigens komen de bieworstje en de smeerkaar heel aan hoor Emoticon: Wink ook via de normale weg.................. vaak genoeg gedaan Emoticon: Smile

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Track & Trace is een handige manier om uw zending met barcode online te volgen. Het enige wat u nodig heeft is de barcode en de postcode van u als ...
Kies dan voor Track & Trace van PostNL. Hiermee verstuurt u gemakkelijk en snel uw pakket naar alle landen ter wereld en kunt u de bezorgstatus volgen.

Aldus Post.nl dat zou ik demensen aanraden dat vinkje niet te vergeten op de formulier en aangetekend ook aan vinken

Oyibo Maar ja jij had het over kaas maar nu smeer je het over smeerkaas die is al vochtig genoeg ik heb het over zweetvoeten gehad met oude, belegen en jonge kaas.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De oude kaas van de Aldi, of van de markt is hard genoeg. We drukken ze zelfs in containers. Niks koeling. 2 keer per jaar mag je een boodschappenlijst geven, dat drukken ze in een container, komt 7 weken later aan.

Er is nu een heel wiel Old Amsterdam onderweg. Emoticon: Nice
Emoticon: Party! Emoticon: Party!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Deze dus, 11 kilo ongeveer Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,639,133 pageviews Een website van indahnesia.com