sigaretten

Subforum Bali, het godeneiland 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Dag Yerun'

In Bali betaal je ook minder als wat op het pakje staat...nog steeds raar maar waar....pakje sampoerna merah 7,900 en ik betaal 6,500 Emoticon:

Wat voor pakje ook koopt danwel...

Live life to the max.......

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Diederick,

Vloei in overvloed..op bali dan ! bij elke supermarkt hebben ze deze...vooral de K-markets !

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Ook mascotte?

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Geen mascotte ! wel Drum vloei Emoticon: Puh!

gmee01
Gebruiker
User icon of gmee01
spacer line

Ik rook Gudang Garam professional. kost per slof Rp. 55.000,- Prijs op het pakje is de officiele prijs, maar ja Indonesier en Gouvernement is een ietwat onduidelijke relatie. Men voelt zich niet verplicht , zoals in Nederland, verkapte ambtenaar te zijn. Het verschil is dus niet betaalde en niet afgedragen accijns. Moet je in Nederland niet mee aankomen. Banderol op het pakje vermeldt de officiele prijs. Maar de belastingdienst is een van de meest corrupte instituties hier.Zijn alleen geinterresserd in groot geld , niet in 1300 Rupiah per pakje Gudang Garam Professional. waarvan er gemiddeld per jaar toch gauw een 100.000.000 over de toonbank gaan. Leuk he , zo'n land, waar benzine gesubsidieerd is en accijnzen op sigaretten niet geind worden. 100.000.000 x Rp. 1300,- is op jaarbasis Rp.130.000.000.000,-( Euro 10.840.000,-) Hoe bedoelt U Indonesie arm? vriendelijke groet Gerard

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Gerard,
Ik weet een prima baan voor jou:
GA IN DE POLITIEK IN NEDERLAND dat zijn ook meesters in rekenen zoals jij.
Dat met de subisidie op de benzine is gewoon gemiste inkomsten naar Nederlands voorbeeld.
Dat er door de recente verhoging diverse producten veel duurder zijn geworden is een feit, de Rupia krijgt weer op zijn donder en de kleine man heeft gewoon nog minder te besteden.
Dat de Nederlanders het pikken om voor hun eigen aardgas meer te betalen als de prijs waarvoor het aan het buitenland word verkocht krijg je aan geen enkele Indonesier uitgelegd.
Al die energie en millieu kosten de burger wel het overgrote deel van hun inkomen, de berichten van kennissen van mij uit Nederlands is dat er gewoon veel mensen in armoe leven, als je als roker word betrapt op bijvoorbeeld een treinstation word je opgepakt en afgevoerd als een misdadiger.

Op nu.nl gisteren het vorige artikel:
Uitgegeven: 8 april 2005 13:02
Laatst gewijzigd: 8 april 2005 14:14
DEN HAAG - Het aantal huishoudens in Nederland dat in financiële problemen verkeert, is verder gestegen. Vorig jaar klopten 39.000 mensen aan bij een gemeentelijke kredietbank om een schuldregeling te treffen. Dat is ruim 13 procent meer dan in 2003, toen de kredietbanken 34.500 aanvragen voor schuldsanering telden.

Dit zijn feiten uit Nederland met geen subsidie op brandstof maar waanzinnige belastingen. op diezelfde benzine en sigaretten.
Ik heb al eerder geschreven dat de Nederlandse Staat de rokers beter met rust kan laten, des te eerder zijn ze van een grote groep mensen af die niet oud en hulpbehoevend worden.
Die mensen hebben dan het voordeel dat ze niet door ondervoeding en uitdroging in een of ander verzorgingstehuis hoeven te sterven, die ellende blijft ze dan tenmiste bespaard!!
Jan

silversurfer72
Gebruiker
User icon of silversurfer72
spacer line

Hello,

Weet iemand hoe het zit met kreteks meenemen waar je wel gewoon belasting (normale winkel aangeschaft) over betaald hebt? Zit daar ook nog een lmiet aan? Ze kosten daar op straat of in winkel nog steeds veeeel minder als in NL. En blijf wel een beetje nederlands..
Tax free max 200 stuks vlgns mij.

Vlieg morgen naar JKT en volgend e week terug. Hoop er iets over te lezen van de week.

Emoticon: I love it
Mzzl, Maarten.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 13-06-2008 19:30 silversurfer72 wrote:
Hello,

Weet iemand hoe het zit met kreteks meenemen waar je wel gewoon belasting (normale winkel aangeschaft) over betaald hebt? Zit daar ook nog een lmiet aan? Ze kosten daar op straat of in winkel nog steeds veeeel minder als in NL. En blijf wel een beetje nederlands..
Tax free max 200 stuks vlgns mij.

Vlieg morgen naar JKT en volgend e week terug. Hoop er iets over te lezen van de week.

Mzzl, Maarten.

200 stuks, inderdaad maar let even op want er zijn daar bijv. sloffen met 240 sigaretten of andere aantallen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

silversurfer72
Gebruiker
spacer line

Hello,

Wilde weten of iemand weet hoeveel, gewoon in de winkel gekochtte, kreteks je mee mag nemen. Zit daar een limiet aan?
Vlieg morgen naar JKT. Hoop dat iamdn het weet.

Dank,

Maarten.

silversurfer72
Gebruiker
spacer line

shit 2 keer geplaats zie ik. sorry..

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 13-06-2008 19:40 silversurfer72 wrote:
Hello,

Wilde weten of iemand weet hoeveel, gewoon in de winkel gekochtte, kreteks je mee mag nemen. Zit daar een limiet aan?
Vlieg morgen naar JKT. Hoop dat iamdn het weet.

Dank,

Maarten.

Nog een keertje dan 200 stuks en geen 200 pakjes !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

silversurfer72
Gebruiker
spacer line

Hi 4yoke4,

Dank.
Dus belastingvrij of wel belasting maakt niet uit..
Jammer.. Emoticon: Cry

Mzzl, Maarten.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 13-06-2008 19:44 silversurfer72 wrote:
Hi 4yoke4,

Dank.
Dus belastingvrij of wel belasting maakt niet uit..
Jammer.. Emoticon: Cry

Mzzl, Maarten.

Gudang garam 10st. per pakje IRP 8.050 in Januari ( 24 pakjes in een slof )maar soms betaal je meer dan op de banderol staat, is normaal daar, maar het kost toch haast niks.
Ik rook niet maar heb altijd een liefhebber Emoticon: Stupid er voor, vandaar dat ik het weet Emoticon: Yes! .

chirpy
Gebruiker
spacer line

Het enige dat me eigenlijk tegenstaat van Indonesie is dat iedereen overal en altijd rookt.. Ze hebben lak aan een ander, ze lijken net op Nederlandse nicotinejunks. In de bus zoek ik dan ook altijd een plekje bij het raampje dat open kan en blijft zolang er in de bus wordt gerookt. Het blijft de eeuwige controverse tussen de niet-roker en de roker. We lossen het samen wel op is een kletsverhaal geweest. Rokers kunnen niet anders dan roken en uiteindelijk lijdt de niet-roker daaronder. Heerlijk dat per 1 juli ik eindelijk weer in een restaurant of kroeg kan komen zonder vergiftigd te worden. Ik word echt letterlijk ziek van rook.

bobby
Gebruiker
spacer line

'''Het is inmiddels weer op en moet weer eens wat met de post laten opsturen! de postbode komt het keurig aan de deur brengen .''

Weet iemand waar ik sigaretten en of shag kan bestellen uit indonesie?want de prijs is wel gunstig. Kent iemand iemand die in indonesie woont en misschien iets wil opsturen.
Alle tips zijn welkom

bobby

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,700,959 pageviews Een website van indahnesia.com