Strijd tegen extremisme, is dit de/een manier?

Subforum Andere praat 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hallo Job,

Posting verwijdert.

It's only kinky the first time.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Nogmaals AM , ik ben helemaal klaar met jou....

Ga NIET de zielige slachtoffer uithangen AM

Je hebt het zelf op je nek gehaald ... Emoticon: Yes!

Dag AM Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Job,

Nog ingaand op je eerdere posting, Als we een opsomming nemen waar deze islam laat zien tot waar ze in staat is? Volg het nieuws. Er is een tegengeluid gekomen.

Nu begonnen in Frankrijk, op 3 plaatsen boerkini verboden.
In Belgie gaat men scherper bestaande regelgeving uitvoeren. Direkte uitzettingen zijn niet ongewoon. En ben er zelf ook voorstander van dat Nederland dit met een noodwet alsnodig aaanpast. Terrorisme en recent Turks gedrag, bedreigingen enz? Verblijfs status intrekken en er uit. Actieve uitzettingen dus. Zoals ze vroeger "lik op stuk beleid hadden".

En ook stoppen met uitzonderingsregels. Lees stranden en dat soort grappen.

Het voorbeeld hier van de aanslag op Zaventem? Lachend luisteren naar het nieuws?
Dit soort figuren moet je verder laten lachen in het vliegtuig onderweg terug naar Marroko. Dat is namelijk wle een voorbeeld van waar de maatschappij mee te maken heeft. Nu nog niet aangepakt. Tja en dan hebben we nog Turkije die adspirant lid is. Geldkraan dicht, onmiddelijk, en zeker geen visum vrij reizen. Want daarmee komt tevens de Koerdische exodus opgang. Als we niet opletten zijn we voor we het weten wel een Islamitische staat in spe.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Anne Mieke,

Er zijn nu 3 stranden waar boekini's verboden zijn in Frankrijk. Waarmee denk ik de toon wel is gezet.Als er 1 schaap over de dam is?

Ben de naam van het eiland kwijt maar op een Frans eiland is het daadwerkelijk tot een direkte confrontatie gekomen tussen bewoners en moslims. Dat liep dus niet goed af. En hebben we het eerste geval waar biezen gepakt gaan worden. Oftewel, letterlijk de eerste vluchtelingen binnen de Europese grenzen. Het is dus zover.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Het extremisme is er in 2 varianten volgens mij:

1. het extremisme in de landen als Pakistan, Syrie, Saudi Arabia, Indonesie etc.

2. het extremisme in Europa, veelal door 2e/3e generatie migranten.

Het eerste punt kun je alleen bestrijden door te zorgen voor een degelijke opleiding/opvoeding en het wegnemen van armoede en ongelijkheid en dan hopen dat ze het punt van verlichting bereiken.

Het tweede is een veel moeilijker punt want die mensen zijn veelal in Europa opgegroeid en vallen tussen wal en schip door gebrekkige integratie van hun ouders. Wat allicht te wijten valt aan hun ouders en opvoeding maar ik denk dat de overheden daar ook debet aan zijn door het maar te laten verslonzen en hopen dat het allemaal goed komt.

Wat me wel tegen staat is dat het volgens sommigen hier een goed idee is om mensen dingen te ontzeggen omdat ze jou dingen willen ontzeggen. Lijkt me tegenstrijdig met vrijheid.

Verder haalde Oyibo aan dat het zo'n beetje overal waar Islam dominant is het een zootje is. Dat is volgens mij iets te kort door de bocht, ik woon nu zo'n beetje 5 jaar in het Midden-Oosten en heb nog geen enkel probleem meegemaakt mbt Islam. Anders dan een vergunning te moeten hebben om spul te kopen in de drankwinkel Emoticon: Yummie!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-08-2016 13:48 oyibo wrote:
Anne Mieke,

Er zijn nu 3 stranden waar boekini's verboden zijn in Frankrijk. Waarmee denk ik de toon wel is gezet.Als er 1 schaap over de dam is?

Ben de naam van het eiland kwijt maar op een Frans eiland is het daadwerkelijk tot een direkte confrontatie gekomen tussen bewoners en moslims. Dat liep dus niet goed af. En hebben we het eerste geval waar biezen gepakt gaan worden. Oftewel, letterlijk de eerste vluchtelingen binnen de Europese grenzen. Het is dus zover.
Het is iop Corsica geweest http://www.journaldemontreal.c(...)s-violences-en-corse (artikel in het Frans)
Wat ik hieruit begrijp is dat het verbod op Corsica het gevolg is van een incident NADAT een paar andere burgermeesters deze verordering heeft toegepast. Het lijkt er dus op dat deze maatregel juist tegen de haren instrijkt en daarom juist NIET het gewenste effect oplevert.
Maar, hoe dan ook; ik denk niet dat dit de oplossing is en is praktisch ook moeilijk toepasbaar (nogmaals, gezien wat mensen tegenwoordig allemaal aan hebben (of niet)). ik zie geen enkele toegevoegde waarde, niet voor de niet allochtonen en niet voor de allochtonen zelf. Van mij mag iedereen in zijn/haar waarde gelaten worden.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

We dwalen af, de topic begon met wat het antwoord op extremisme is en hoe het te bestrijden.
Uiteraard als het over moslimextremisme gaat dan gaat het ook haast naadloos over in de discussie, Islam wel of niet, maar dat is eigenlijk de vraag niet.
Met de opmerking van mijn kant Islam wel, net als iedere andere religie, mits het mij en mijn land niet wordt opgedrongen, waar het nu wel op gaat lijken trouwens.

Je kan dan ook nog de vraag stellen wat extremisme is, daar heb ik een uitgesproken mening over, een grote groep Erdogan aanhangers die nu in opdracht van hun grote dictator de Gülen aanhangers in mijn land terroriseren, dat zijn extremisten die terreur uitoefenen.
Is dat moslimterreur? Ja dat is het, Erdogan en Gülen hebben namelijk een verschillende opvatting over hoe moslims hun geloof moeten belijden en uitdragen en dat gaan ze dan uitvechten in het democratische land met vrijheid van meningsuiting wat hun in sommige gevallen al meer dan 40 jaar onderdak en vrijheid biedt.

Ze moesten zich kapot schamen, het geeft ook feilloos weer dat Islam en democratie niet samengaan, dat dit in de moslim landen zo is, zal mij een worst zijn, maar niet in het democratische Nederland.
Wil je Gülen bestrijden dan pak je je koffers en doe dat dan maar waar je thuis hoort, al woon je 40 jaar in Nederland, je hoort hier niet thuis als je een ander je geloof op wil leggen.
Dan kan je de democratie niet aan en begrijp er ook niets van, niet vreemd, want vanuit je religie heb je nooit geleerd wat democratie is, dan blijf je dus botsen in een land als Nederland.

ErolTR schreef dit:
Na de aanslagen in Parijs met een aantal universitaire jongens een werkgroep opgericht om Radicalisering te analyseren, met als doel om aan de overheid instanties in NL voorlichting te geven zodat het radicalisering aangepakt worden.

Daar heb ik twee opmerkingen over.
1) Mosterd na de maaltijd, de wil zich aan te passen en zich aan de Nederlandse normen en waarden te houden, is er gewoon niet.
2) Dit station is inmiddels gepasseerd, met radicalen is geen overleg mogelijk, het beste bewijs is de poging van burgemeester Aboutaleb om in overleg te treden met de Turken na de ongeregeldheden in Rotterdam.

Twee grote moskee organisaties gelieerd aan de AKP van Erdogan weigerden met de terroristen van Gülen aan tafel te gaan, terwijl ze zelf de straat op waren gegaan en vernielingen hadden aangericht, hoe krom kan het zijn.

De sleutel van het bestrijden van extremisme ligt in het sluiten van broedplaatsen van die ellende, daar hoort onvermijdelijk het sluiten van een aantal moskeën bij, waar jongeren die zelfs nog nooit in hun moederland zijn geweest de haat met de paplepel krijgen ingegoten.
Om de boel nog maar even aan te zwengelen, Islam en democratie gaan niet samen, zonder alle moslim over één kam te scheren, het is een utopie te denken dat een grote moslimgemeenschap vreedzaam in een democratisch land kan leven, daar leent de religie zich niet voor.

Er zijn er te veel die hun ongelovige buurman hun geloof op willen leggen, al is het met geweld, zelfs de derde generatie doet er aan mee en het wordt alleen maar erger.
Om nog even de link met Indonesië geven, ook daar worden steeds meer moderate moslims op een zijspoor gezet, radicalisering neemt enorm toe en er is steeds minder plaats voor anders denkenden, ook daar zijn ze bezig de democratie te verzuipen.

Ten overvloede, het gaat hier niet om haat tegen de Islam, het gaat over verschil van denkwijze t.a.v. democratie, Koning Salman van Saudi Arabië, Assad, Erdogan en nog een heel stel van die Islamitische billenbijters die er een pleuriszooi van maken in het Midden Oosten kunnen dat feilloos uitleggen.
Al die herders zien geen kans hun schaapjes bij elkaar te houden, die zwermen uit over Europa en denken hun zandbakcultuur er bij ons in te pompen, het zal toch niet.

Hier zie ik het met lede ogen aan, Geert krijgt steeds meer aanhangers, ik kan alleen maar hopen dat de boel niet gaat escaleren Emoticon: Blush

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Jarno, Malam,

Spijkers op de kop denk ik. Chapeau, mooi verwoord !

Jarno,
Welvaart is een aspect in de landen waar je zit. Daarmee is de sociale vrede belangrijk. Ook deze te behouden.

Malam,
Ik mag er niet vanuit dat Geert zijn 76 zeters krijgt. Daarmee is hij een kansloze brulaap.

Anne Mieke,
Ik zag een verslag van het incident. Het ging er weinig fris aan toe. Van beide kanten, burgers en moslim familie. Daarna hebben burgers de zooi in de fik gezet, Dit gaat al 2 dagen. Ik begrijp dat de overheid de familie heeft ondergebracht op een andere lokatie.

Verstandig, de escalatie. Want net als Malam maak ik me zorgen dat de vlam in de pan slaat. En de Turkse beweging in Nederland? Als de Nederlandse burger in beweging komt? Dan gaan we wat beleven. Emoticon: Blush Emoticon: Blush en krijgen we ook dan heel veel onschuldigen die slachtoffer worden.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Weer een actuele discussie die door maffe zwakkelingen worden beschreven uit wat er geschreven is dat daar al velen jaren voor gewaarschuwd heb,
De enige manier is de weg naar een totale oorlog en dan aan pakken zoals ze Japan ook onder controle kregen dat is het ergste middel maar daar word wel naar toegewerkt
En omdat ze dat weten verspreiden ze zich over de wereld dat daardoor niet in gegrepen word naar dat middel maar soms kan je niet anders dan gedwongen worden om waar de Islam zich heeft gevestigd eens en voor altijd af te rekenen en dan in den landen hen er op wijzen dat ze niet zullen toe laten dat je in opstand komt en dat is nog wel te beteugelen en onder controle te krijgen.
Behalve in Nederland de militairen hier moeten een helm samen delen..
Ha ha Nederland arme stakkers ze zullen het nooit begrijpen en hebben van de geschiedenis nooit iets van geleerd......
Wat zo mooi aan Indonesië is dat ze allemaal moslims zijn en er geen flikker er aan doet 5 X bidden bier zuipen en als het kan ook nog andere wijven een beurd geven,.
Ik schat dat het 80% is van die moslims, 10% zijn de salavisten extremen die flink aan de bak daar trekken, met die witte jurken aan en daar zijn ze allemaal bang voor.
Door hun in de buurt te hebben ben je niet jarig als je eigen niet houd aan die verplichtingen.
De rest zijn christenen 10% zo geschat in Indonesië samenleving.
Daarom word er ook niet overgepraat en dat is wat ik wel graag zou doen en af en toe heb ik beet op een terrasje en dan de reacties dat kan wel met hen er over spreken niet met die extremen dar moet je voor oppassen
Ik begin altijd zo naar mijn eigen toe zeg ik was christen maar dat heeft mij bevrijd door dat ik niet bang ben voor de dood als ik over 5 minuten zou sterven, want er is niets meer.
Maar jullie vergallen je leven op aarde om te denken dat het hiernamaals zo belangrijk is ik krijg mijn gelijk en dat is dan mooie meegenomen........ Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
Gebruiker
spacer line

Veel posten doen ik niet.
Geen tijd voor ect ect.
Maar ik lees de meeste topics wel vluchtig door..

Maar dit wil ik jullie toch niet onthouden..
Ik wil hiermee aangeven dat moslims een tunnelvisie hebben, en uit onderstaande link blijkt inderdaad dat de islam totaal niet samengaat met democtatie.. daarbij het IQ gehalte van die laffe extremisten is bijzonder laag te noemen ( dit is mijn mening)
Ze gaan nu zelfs over tot het vermoorden van hun eigen geloofsgenoten.. hoe dom kun je zijn alleen maar om die pedofiele profeet te eren.

http://xandernieuws.punt.nl/co(...)oslims-te-vermoorden

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Xandernieuws is (ook) een sensatiesite (dat weet ik dan weer wel)
Dit gáát niet over het geloof. “ze gaan nu zelfs over….?” Dit is al heel lang zo, Algerije bijvoorbeeld is er een goed voorbeeld van. Daar gebeurde dat al 20, 30 jaar geleden. Omdat een paar raddraaiers ( dus niet de hele moslimgemeenschap ) vonden dat de Koran op een bepaalde manier nageleefd moest worden.

Ik voel me hier af en toe net zo’n roepende in de woestijn.
Ziet hier nou niemand het verschil tussen gewone gelovigen en uitwassen?
Weet hier niemand dat de Koran en de Bijbel zo ongeveer van dezelfde uitgever is?

En, waarom mogen vrouwen niet in een boerkini de zee in?
Zojuist voorgelegd aan “Indonesie”. Nee geen moslim, maar katholiek. Vroeg zich af waar wij mee bezig zijn in Europa. En ik ook eerlijkgezegd. Het verbieden van een boerkini worden zal niet leiden tot een wereld in vrede.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Anne Mieke,

Zie hoe ongewikkeld dit ligt, En gevoelig, daarbij leg je een verband tussen 2 werelden,
1 die in Indonesie
2. die in Nederland

In Azie en niet alleen Indonesie is het een gewoonte met kleren aan te zwemmen.

In Nederland niet. Nog los van hygiensche vraagstukken en problemen met een zwembad?

Nemen we voor het gemak de zee in de zomer. Moslims willen kennelijk wel zwemmen, maar het strand niet delen. En neem van mij aan dat "moslims" ook een niet juist gekozen woord is maar een verzamel naam Maar dit terzijde. Nu , jouw boerkini.. Dit komt vooral om dat "wij" in bikini gaan. Of een badpak. Tja en dat mag niet of niet gezien worden. En willen hun eigen strand, of wel een uitzondering. Maar dat is verre van de enige uitzondering de ze willen. Ik kan er zo nog een stapel opnoemen. Waar overigens gelukkig ook een einde aangemaakt wordt. 1 daarvan is hala slachten, Je onderschat kennelijk de weerstand die er al was voor ISIS. En nu? Aanslagen in eigen land, niet Nederland, maar als je Belg, Duitser of Fransoos bent? Na een aanslag in Nice? Ik mag wel zeggen de "bloody limt" komen nu moslims op het zelfde stand en boulevard hun eigen feestje vieren. Dat lijk me vragen om moeilijkheden en iedereen zou dat moeten begrijpen. Je kunt ook zeggen, JA, zo achterlijk zijn ze nog ja.

De weerstand tegen moslims? Erwin? Zijn collega's van moslim achtergrond ronduit grijnzen bij de life berichten over de aanslag in Zaventem? Rellende en intimiderende Turken die mishandeling niet schromen. bedreigen en nog veel meer? ISIS bekladdingen recent. Kortom, moslim handelen volledig respectloos tegen de Nederlandse samenleving. En Malam heeft gelijk ! En ik vrees met hem dat we hier de Franse toestanden krijgen. Want het zijn natuurlijk niet Pietje en Jantje van de hoek die hardhandig in gaan grijpen. Dat gaat georganiseerd. k kan me wel wat hoeken voorstellen waar dat vandaan gaat komen. En reken erop dat het van dikhout zaagt men planken gaat. Dar gezin in Frankrijk? Ik geef je op een briefje dat georganiseerd ingrijpen door de bevolking niet gestopt kan worden door de politie.

Anne Mieke, er is onderhuids veel meer aan de hand. en let op he, het voorbeeld was in Frankrijk waar de burgers ingrijpen, kopieen krijg je heel snel. Nog een moslim poepie in Brussel? Jij begrijpt niet denk ik wat er speelt in de samenleving. Neem van mij aan dat het kookpunt en moment van ontploffen dichterbij is dan je denkt. en om eerlijk te zijn? Denk ik dat je beter in Azie zit dan in Belgie, frankrijk Duitsland of Nederland. Bedenk heel goed hierbij dat als moslims hier tikken krijgen uitgedeeld? Het leger of politie gaat schieten op eigen burgers? Vraag je dit nog eens af.

Waar bestuurlijk Nederland faalde? Als het niet snel is? Grijpt de burger stevig in.
In Frankrijk is het al gebeurd, en...............op de TV, denk je dat radikale groepen in Nederland hier geen voorbeeld aan gaan nemen? Een grote fout . Of het morgen is? Volgende maand of volgend jaar? Zoals het nu gaat? Met de Turken? Ik vrees dat we vele Turkse slachtoffers gaan zien.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-08-2016 19:09 Anne Mieke wrote:

Zojuist voorgelegd aan “Indonesie”. Nee geen moslim, maar katholiek. Vroeg zich af waar wij mee bezig zijn in Europa. En ik ook eerlijkgezegd.

Dat is een inkoppertje Anne Mieke.
Waarom mogen vrouwen op de stranden van Java niet in een bikini zonnen en al helemaal niet in de Arabische landen, dat vragen veel mensen zich af. En ik ook eerlijk gezegd. Emoticon: Yes!
Daar mogen die beperkingen wel worden opgelegd maar andersom Europa niet Emoticon: Confused
Oeps Emoticon: Blush

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Malam,

Die boerkini is een aardige discussie. Maar ik heb hierboven aangegeven wat er speelt onder de burger. Die burger verzameling met vreedzame kaarsjes voor de slachtoffers?

En de stille tochten? Ik denk dat we ook in Nederland de beelden krijgen van burgers die georganiseerd in gaan grijpen. er speelt zo vreselijk veel. en ik denk dat de Turken als eerste zitten in de hoek waar de klappen vallen.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 16-08-2016 19:09 schreef Anne Mieke:

Ik voel me hier af en toe net zo’n roepende in de woestijn.
Ziet hier nou niemand het verschil tussen gewone gelovigen en uitwassen?
Weet hier niemand dat de Koran en de Bijbel zo ongeveer van dezelfde uitgever is?

Je moet wel de bijdragen van de anderen goed lezen. Bijna iedereen die gereageerd heeft is NIET erg enthousiast over het boerkine verbod. Verder lees ik in meerdere bijdragen suggesties om metname de uitwassen aan te pakken. Een aantal maakt een duidelijk onderscheid tussen de uitwassen en de gewone gelovigen. Meerdere wijzen op het gevaar van het over een kam scheren van alle moslims. Dus zo'n uitgesproken roepende in de woestijn ben je niet. Al laat de kwaliteit van sommige bijdragen te wensen over,toch heeft je topic ook meerdere zinnige bijdragen opgeleverd.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-08-2016 19:59 Malam wrote:

Waarom mogen vrouwen op de stranden van Java niet in een bikini zonnen en al helemaal niet in de Arabische landen, dat vragen veel mensen zich af. En ik ook eerlijk gezegd. Emoticon: Yes!
Daar mogen die beperkingen wel worden opgelegd maar andersom Europa niet Emoticon: Confused

Ik was nog niet klaar, ik werd namelijk geroepen door mijn Islamistische echtgenote, geboren en getogen in Indonesië en nog moslima ook, voor de hap snuf.
Het feit dat dames in moslimlanden niet met een bikini aan het strand mogen liggen, of bijvoorbeeld zoals in Aceh geen leggings mogen dragen en niet schrijlings achterop de motor mogen zitten of nog erger in Saudi Arabië zelfs geen auto mogen rijden, is een binnenlandse aangelegenheid.

Ondanks dat dit heel ondemocratisch is en alles met de onderdrukking van vrouwen heeft te maken en een conservatief geloof, hebben wij Westerlingen ons daaraan aan te passen, anders wordt het je wel op een hardhandige wijze duidelijk gemaakt.
Vervolgens komen dat soort gabbers naar het Westen en dan moet iedereen zich aanpassen aan zo'n gabber, immers in het Westen zijn ze democratisch dus alles mag Emoticon: Confused

Anne Mieke er is helemaal niets mis met het zwemmen in bourkini, maar op het moment dat dit bekijks krijgt of foto's worden gemaakt zoals op Corsica en zo'n idioot die het verdomd zich aan te passen en mensen met een harpoen te lijf gaat, dan is de grens bereikt.
Dan heeft een overheid alle recht maatregelen te nemen om de orde te handhaven, want het onaangepaste gedrag van dit soort klootzakken roept reacties op waar we helemaal niet op zitten te wachten. Emoticon: Angry

Ik ga nog een stap verder, gezien de vele aanslagen maak ik mij met mijn Pop uit de voeten als ik op een plek waar veel mensen samen zijn dit tegen kom, er kan van alles onder zitten, zelfs zo'n IS idioot met een bomgordel.
Gewoon verbieden, wil je er zo bij lopen, opzouten dat doe je maar in je eigen cultuur. Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-08-2016 19:59 Malam wrote:

[quote removed]

Ik vraag me dat niet af, maar misschien ben ik een van de weinigen. Inderdaad niet op de Javaanse stranden, maar wél op Bali omdat er anders geen toerist meer komt.

Maar ik vind het eerlijkgezegd geen vergelijking. Westerlingen trekken niet hun kleren uit vanwege het geloof. Het lijkt er meer op dat de badkleding voor moslima’s op de een of andere manier als bedreigend wordt gezien, doordat mensen dan zichtbaar geconfronteerd met de islam (of zoiets). Het is niet zoiets als wisselgeld of zo. Van “als wij niet in een bikini mogen zonnen dan jullie niet meer kleren aan, lekker puh, na, na, na, na, na….”

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-08-2016 21:10 Malam wrote:

[quote removed]

Click to see original image
Er zijn er niet zoveel die er zo "bij" lopen. In elk geval niet met het gehele gezicht bedekt. Denk je dat weg dan hou je een lang gewaad en een sluier over, precies zoals ik mijn middelbare school heb gedaan bij de nonnen. Ik heb nooit last gehad van hun kleding (wél van wanpraktijken uitgevoerd door sommige nonnen).

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een aanrader om te lezen, hier komen haast alle facetten terug die de afgelopen dagen zijn geschreven in deze topic.

http://fd.nl/economie-politiek(...)nose-niet-te-stellen

Snotverdorrie de link werkt niet grrrrrrr.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-08-2016 20:18 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Je moet wel de bijdragen van de anderen goed lezen. Bijna iedereen die gereageerd heeft is NIET erg enthousiast over het boerkine verbod. Verder lees ik in meerdere bijdragen suggesties om met name de uitwassen aan te pakken. Een aantal maakt een duidelijk onderscheid tussen de uitwassen en de gewone gelovigen. Meerdere wijzen op het gevaar van het over een kam scheren van alle moslims. Dus zo'n uitgesproken roepende in de woestijn ben je niet. Al laat de kwaliteit van sommige bijdragen te wensen over,toch heeft je topic ook meerdere zinnige bijdragen opgeleverd.
Jawel ik lees goed ook tussen de regels door.
Een aantal maakt het onderscheid ook duidelijk niet en hebben een hekel aan moslims, ze moeten vooral Nederland niet meer in, vinden dat ze lui zijn, verantwoordelijk zijn voor wat er in de wereld gebeurt. Het is generaliserend en zeer neerbuigend. Verreweg de meeste moslims zijn gewone mensen (zoals waarschijnlijk de dames in de bourkini) maar moeten altijd onder een vergrootglas. Ja, daar val ik over en dat draagt helemaal niks bij. Termen als moslim en islam krijgen steeds meer een beladener betekenis.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-08-2016 21:48 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik vraag me dat niet af, maar misschien ben ik een van de weinigen. Inderdaad niet op de Javaanse stranden, maar wél op Bali omdat er anders geen toerist meer komt.

Maar ik vind het eerlijkgezegd geen vergelijking. Westerlingen trekken niet hun kleren uit vanwege het geloof. Het lijkt er meer op dat de badkleding voor moslima’s op de een of andere manier als bedreigend wordt gezien, doordat mensen dan zichtbaar geconfronteerd met de islam (of zoiets). Het is niet zoiets als wisselgeld of zo. Van “als wij niet in een bikini mogen zonnen dan jullie niet meer kleren aan, lekker puh, na, na, na, na, na….”

Nee nee nee, zo gemakkelijk is het niet Anne Mieke, dat hele hoofdoekjes en bourkini gedoe wordt inmiddels in Europa door velen als provocerend gezien.
Je wel uitdrukkelijk als moslim presenteren en we moeten het allemaal maar normaal vinden, maar als het op afwijzing van radicalisme en terrorisme aankomt gewoon niet thuis zijn, je passief gedragen en verstoppertje spelen uit angst voor je geloofsbroeders. Emoticon: Confused

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-08-2016 22:33 Malam wrote:

[quote removed]
Je wel uitdrukkelijk als moslim presenteren en we moeten het allemaal maar normaal vinden, maar als het op afwijzing van radicalisme en terrorisme aankomt gewoon niet thuis zijn, je passief gedragen en verstoppertje spelen uit angst voor je geloofsbroeders. Emoticon: Confused
Wat bedoel je precies.
Er zijn juist heel veel moslims die radicalisme en terrorisme afwijzen en er afstand van nemen. Maar tegelijkertijd snappen ze ook niet dat er zo met argusogen naar ze gekeken wordt of dat nu hier in Nederland is of in Indonesie. Ik heb het al een keer eerder gezegd maar ik vind dat moslims die hier niks mee te maken hebben net zo goed het slachtoffer zijn.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 16-08-2016 23:12 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Wat bedoel je precies.
Er zijn juist heel veel moslims die radicalisme en terrorisme afwijzen en er afstand van nemen. Maar tegelijkertijd snappen ze ook niet dat er zo met argusogen naar ze gekeken wordt of dat nu hier in Nederland is of in Indonesie. Ik heb het al een keer eerder gezegd maar ik vind dat moslims die hier niks mee te maken hebben net zo goed het slachtoffer zijn.

Hier heeft Annemieke een belangrijk punt. De extremistische Salafistische Soenieten richten zich in eerste instantie tot de niet-salafistische soennieten, soefi's en sjiieten, die zij als afvalligen van het juiste geloof zien. De slachtoffers die onder deze moslimgroeperingen vallen, zijn wat omvang betreft onvergelijkbaar met de slachtoffers in de "Westerse wereld". En het westen heeft wel een grote mond als het gaat om de bestrijding van de IS, maar de werkelijke bestrijding met "boots on the ground" gebeurt alleen door moslims. Dat is ander koek dan het heldhaftig voorschrijven met welke kleding vrouwen mogen zwemmen. Maar ja, de burgemeesters in Franktijk worden gekozen en dan is het inspelen op sentimenten voor politiek gewin bij sommige politici geen onoverkomenlijke hobbel.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 16-08-2016 13:27 schreef oyibo:
Hallo Job,

Posting verwijdert.

Mooi voorbeeld dat je kunt omgaan met verschillende petten!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Anne Mieke,

Net zoals wij ons aanpassen in een andere cutuur?
Als mensen dat niet willen is het simpel lijkt me. Aceh? Pure onderdrukking.

Nonnen? Als het over vrijwilligheid wil hebben?

Moslims willen uitzonderingen, en niet alleen op boerkinis, ik denk dat de overheid klip en klaar moet zijn. En die aanpak komt zachtjes. En dat is maar goed ook. Het zal cruciaal zijn ook hoe de overheid radicale Turken aanpakt. En wat mij betreft keihard.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,729,415 pageviews Een website van indahnesia.com