Opening Terminal 3 op Soekarno-Hatta


 Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
48 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Wordt met de dag gekker Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud . Kom maar op met al jullie anekdotes Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!


Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 16-08-2016 08:14 Anne Mieke wrote:
Ik heb begrepen dat de internationale vluchten langzaamaan naar 3U gaan. De verwachting is dat dat voor Garuda dan het eerst zal zijn. Ik heb zelf voor volgende maand een ticket naar Denpasar via Jakarta met Garuda (één ticket dus). Overstaptijd 1,5 uur.
....
Het zal er mogelijk ook aan liggen of er meerdere vluchten naar bepaalde bestemmingen gaan. Maw er is ook nog een kans dat je wordt overgeboekt op een latere vlucht.
Mijn originele vlucht in september:
Aankomst Jakarta 11:40 uur
Vertrek Denpasar 13:10 uur
=
1,5 uur overstaptijd inclusief VOA en van terminal 2 naar de nieuwe 3.
Ik heb wat vluchten gecheckt en zag dat nieuwe boekingen met de doorvlucht op 14:15 uur stonden. Gezien de ervaringen (stress, rommelig, koffers die op een latere vlucht aankomen etc) heb ik Garuda gebeld.

Antwoord als volgt:

Op dit moment wordt in de tijdelijke situatie een minimale overstap van 2 uur gehanteerd, echter eerder gemaakte boekingen laat men voor wat het is. Het moet “in principe” kunnen.
Met mi mogelijk als gevolg dat de vlucht van 13:10 uur (er gaan vast veel mensen via Jakarta naar Denpasar en ook veel al langer geleden geboekt) alsnog te laat vertrekt omdat men moet wachten op overstappende reizigers en/óf reizigers zich moeten haasten óf er alsnog op een latere vlucht wordt overgeboekt. Daar heb ik niet zoveel zin in en heb omgeboekt naar 14:15 uur.

BTW: qua reistijd is op dit moment SQ het snelst, daarna KLM en Qatar.

Garuda verwacht dat in oktober de (Garuda) internationale vluchten op de nieuwe terminal aankomen/vertrekken, maar, het kan evengoed een half jaar later zijn; aldus de medewerkster.



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 



Garuda verwacht dat in oktober de (Garuda) internationale vluchten op de nieuwe terminal aankomen/vertrekken, maar, het kan evengoed een half jaar later zijn; aldus de medewerkster.

Maak er dan maar 1,5 jaar van. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud


Heldere ziende

elsbeth
Gebruiker
spacer line
 

Dan zit ik dus sowieso goed, denk ik, met op 13/11 aankomst Jakarta om 11.40 en pas om 15.00 doorvlucht naar Makassar. Moet lukken.



jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Zal toch wel?


Heldere ziende

keesS
Gebruiker
spacer line
 

3 weken gelenden vanaf International naar Terminal 3 voor Garuda Domestic. We hadden maar anderhalf uur na aankomst tijd. Alles uitstekend verlopen. Lopen naar de bus voor terminal 3 was misschien 10 minuten maar met airco, was geen enkel probleem. De bus zat wel vol maar we hoefden niet te wachten. We waren keurig op tijd voor de vlucht. Een enorme verbetering!



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik vind de nieuwe terminal verre van een verbetering om maar met de laatste opmerking van de voorgaande poster te beginnen.
Ik was er afgelopen zaterdag.

Vlucht was 20 minuten vroeger dus om 11:20 uur.
Geen aparte kantoren meer (alleen indien visum gekocht moet worden door bepaalde nationaliteiten en/of familiebezoek). Dus rechtstreeks naar paspoortcontrole "foreigners"
Daarna naar customs en dan met een rondje weer terug de aankomsthal in naar de transferdesk F6. Daar moesten we allemaal gaan zitten. Er werden geen instapkaarten gecheckt (…) en 5 minuten late naar de uitgang doorverwezen.Inderdaad een behoorlijk eind lopen door het spookstadgedeelte van terminal 2 want er is verder niks (meer).
Bij de uigang een aftandse bus met een (veel te) hoge instap die ons naar terminal bracht.
Het was inmiddels 12:15 uur en ik had de eerder vlucht naar Balii van 13:10 uur dus kunnen halen. Maar, zoals gezegd de vlucht uit Amsterdam was 20 minuten vroeger, geen aparte voa-kantoren meer en een special bus. Dat weet niemand (in Nederland) en dat zegt niemand. Ik moes boven maar vragen vanaf welke gate de vlucht ging. er is dus geen sprake van een "echte transferdesk"
De nieuwe terminal zie er Makassarachtig uit en ook hier houden ze van spontane gatewisselingen. Voor de rest heb ik maar één commentaar: “dit is het niet”. Van een afstand ziet het er geweldig uit maar het had net zo goed een terminal van een paar jaar oud kunnen zijn. Kapotte tegels, smerige voegen, meer dan de helft nog onder constructie met de daarbij behorende overlast en lawaai van boormachines. Niet genoeg toiletten die al klaar zijn, de enige koffietent heeft niet genoeg stoelen. Geen pulsa te vinden (in een land waar dit behoefte nummer 1 is), diverse keren gevraagd want ik geloofde het niet, maar geen geen pulsa te vinden.
Overal mensen aan het poetsen of schade aan het herstellen. Deze terminal ziet er over een paar jaar niet meer uit. Ik vind 'm er nu al shabby uit zien.

Nog iets waar ik me over verbaas. Ik heb nog nooit met Garuda gevlogen met een aansluitende vlucht in 1 ticket. De bagage werd dus doorgelabeld naar Denpasar. Daar kom je op domestic aan en bagage wordt dus niet meer gecontroleerd....


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Een domme vraag Anne Mieke, ik heb er helemaal niet bij stilgestaan of actief meegelezen Emoticon: Blush
Wij vliegen eind oktober met Garuda, rechtstreeks Ams - Jak komen wij dan ook aan op deze nwe Term. Emoticon: Confused



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik zou het niet weten maar ik denk het (nog) niet. Alle internationale vluchten komen vooralsnog op terminal 2 aan. Als de ene helft van terminal die nu in gebruik is nog niet helemaal klaar is dan verwacht ik van de andere helft ook nog niet veel. Eind oktober is al over een maand. Als ze de meest simpele dingen nog maar amper voor elkaar hebben voor de domestic vluchten, hoe moet het dan internationaal.
Nee, ik denk het niet.
Echt als je het gebouw met de bus al nadert dan krijg je een "tweedehands gevoel". Ik weetniet goed hoe ik het moet omschrijven. Het komt nog niet in de buurt bij de echte internationale luchthaven zoals Schiphol, Changi of KLIA om er maar een paar te noemen. Niet alleen qua faciliteiten, maar ook het personeel. Dan is Denpasar in elk geval nog een stuk beter.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Dank je wel Anne Mieke, ik hoop dat je gelijk hebt, we beginnen steeds meer moeite te krijgen met situaties die nieuw/onbekend zijn. Emoticon: Blush



jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 


Op 29-09-2016 17:45 schreef Anne Mieke:

Echt als je het gebouw met de bus al nadert dan krijg je een "tweedehands gevoel". Ik weetniet goed hoe ik het moet omschrijven.


Dat tweedehands gevoel heb je hier overal. Het is "net niet" of "manmanman hoe krijg je t voor elkaar, wat een pauperzooi".

Moet je weten dat ik me nog vaag herinner dat een of andere Soekarno Hatta pief ooit zei dat ze een 2e Changi willen worden. Nou, in nog geen 200 jaar. Zit er gewoon niet in.

Op zich kunnen ze best leuk bouwen, maar kom niet binnen...teleurstellend ten opzichte van buitenaanzicht en...onderhoud bestaat niet, dus wordt een grote verpauperde teringzooi, zoals ongeveer alles.

Terminal 2 internationaal is toch ook een aanfluiting richting buitenland. Kom op zeg. Al helemaal een hel voor gehandicapten of mensen die slecht ter been zijn.
Vergelijk dit met BKK of KL.
Zou me als hooggeplaatste m'n ogen uit mn kop schamen.


Heldere ziende

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line
 

Als ik het zo lees is er nog niet veel verbeterd sinds augustus. Dit ongetwijfeld peperdure project is uitgedraaid op een nationale ramp. Zonde van al het geld.


Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Hoe ze voor elkaar krijgen snap ik ook niet. Er zijn de laatste jaren heel veel nieuwe terminals gebouwd zoals Denpasar, Medan maar ook kleinere zoals Labuan Bajo, Manokwari, Tambolaka die geen van allen perfect zijn maar voor een interntionale terminal zoals Jakarta had het wel een stuk beter gemogen. Ik vind dat een paar posters hierboven dan ook wel wat kritischer mogen zijn. Precies zoals Erwin zegt, het heeft allemaal geld zat gekost en een vliegveld zoals Changi of KLIA is wat hoog gegrepen maar het had een stuk beter gekund.
Ik zit op dit moment letterlijk met mijn neus bovenop een klein projectje hier dat relatief nergens over gaat maar het kan zeker wel. Het is een kwestie van de juiste mensen en (vooral) aansturing.
Misschien is het "Leen Bakker of Kwantum gevoel" een betere omschrijving. Ik ben ook benieuwd hoe dat straks met die trein gaat.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

We zijn inmiddels bijna een half jaar verder maar volgens mij is er nog niet veel veranderd. Wat ik tot dusver gegoogled heb is dat terminal 3 nog steeds exclusief voor binnenlandse vluchten van Garuda is.
http://soekarnohatta-airport.c(...)t/flight_information

Klopt dat? (voor diegenen die er recent geweest zijn). Ik ben nl twee weken geleden rechtstreeks vanuit Denpasar vertrokken (geen succes) dus weet niet hoe de situatie in Jkt is.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Ik ben ook benieuwd Anne Mieke, wij vliegen de 9 april terug en weten nog steeds niet welke terminal. Emoticon: Confused



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Via bovenstaande site kun je dat dus checken


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

MasKriwil
Gebruiker
spacer line
 

Volgens dit bericht in Jakarta Post verhuist Garuda Internationaal in april naar T3, in augustus gevolgd door alle Sky Team partners

www.thejakartapost.com/travel/(...)inal-3-in-april.html



heerke
Gebruiker
spacer line
 

In december 2016met garuda, naar terminal 2. met de bus naar terminal 3, om in te checken voor een vlucht naar bali, vervolgens met de bus terug naar terminal 2, om in de stappen in een vliegtuig welke stond naast die waar ik ongeveer 2 uur vtv was uitgestapt.

eind januari 2017 terug vanaf makassar met garuda, landing op terminal 3, vervolgens een half uur lopen om daarna met de bus naar terminal 2 te gaan voor vervolg met garuda international.
het houdt je wel bezig !!! maar kan zo weer veranderen.





Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Update terminal 3
Gisterochtend geland op terminal 3
- grote rijen bij de paspoortcontrole
- GEEN bagagecontrole!, alleen het douaneformulier werd ingenomen
- dat ver lopen wisten we al
- er moet een infodesk zijn maar ik hem hem niet gevonden
- kreeg geen van mijn mobiele telefoons op de Wifi
- Grapari was gesloten (rond 7:30 uur)
- daarom pakket gekocht bij Alfamart
het duurde daarom een tijd voordat ik uberhaupt iets kon doen met mijn telefoon
- capaciteit toiletten niet voldoende
- dingen kapot, die niet werken

Allover komt de luchthaven nog niet in de buurt van wat het zou moeten zijn. Ik had toch liever aandacht voor praktische zaken ipv een overkill aan eetgelegenheden (en nog veel in aanbouw zag ik) of een wanna be tropische tuin a la Singapore. Het is erg irritant als je na een vlucht van bijna 14 uur op zoek moet gaan naar een toilet waar geen 10 wachtenden voor je zijn. En dat je geen verbinding met internet kunt krijgen en het personeel moet nadenken waar je pulsa kunt kopen. En als je dan eindelijk een toilet gevonden hebt de vloer zeiknat is en niet weet waar je je spullen of voeten neer moet zetten..... aduh
Buiten dat. Het vertrek duurde ook erg lang. Het capaciteitsprobleem van Jakarta. Vlucht stond op de planning voor 09:35. Om 09:30 uur was alles klaar maar het duurde uiteindelijk nog tot 10:25 voordat we daadwerkelijk de spurt erin konden zetten. Vlucht nummer 2 van Garuda had dus vertraging.
Zo ook vlucht nummer 3 van Garuda waarmee ik van Denpasar naar Labuan Bajo vloog.

En ook vervelend: als Garuda haar gewijzigde vluchttijden voor de zomerdienstregeling een paar weken eerder had gepubliceerd dan had ik rechtstreeks van Jakarta naar Labuan Bajo kunnen vliegen. Met de oude dienstregeling kon kan niet omdat ik dan te laat in Jakarta zou zijn. Ik heb nog een poging gedaan, maar ik kon dat niet bewijzen dat ik naar Flores zou gaan. Kon wel als ik 300 euro bijbetaalde (voor de heenreis alleen). Dus laat maar. Vooruitdenken is niet de sterkste kant hier.

Naar 1 ding ben ik wel benieuwd en dat is waarom er geen douanecontrole op Jakarta is. Iemand?




Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

wereldreis
Gebruiker
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Annemieke
Wat betreft dat douaneformuliertje......volgens mij liggen er miljoenen (al dan niet ) ingevulde, in de kelders van de luchthavens in indonesie, want volgens mij heeft er nog nooit iemand naar gekeken ha ha heel vaak zie ik dat ze het als een dubbelgevouwen prop aannemen.

Wat betreft de bagagecontrole (ik denk dat je dat bedoelt i.p.v. douanecontrole))op de beganegrond heb ik geen bagage door een scan hoeven laten gaan. Toen ik laatst opgehaald werd door kennissen en we hadden afgesproken op parkeerdek drie, boven dus, moest ik wel met de bagage door de bekende check. Maar waarom daar wel en beneden niet? Geen idee. Ik zag beneden bij de uitgang aan de rechterzijde wel van die apparaten staan, maar zonder personeel.



eveline
Gebruiker
spacer line
 

Annemiek...ik ga 3 - 4 keer per jaar naar Bali via Cgk... en nog niet 1 keer gehad dat Garuda on time was...altijd te laat. Zowel van uit Jakarta als vanuit Jogya.
En idd nooit douane controle gehad of gezien, alleen het formuliertje afgeven en doorlopen.
Ik kom meestal ook zonder koffer daar, mijn koffer is doorgelabbeld naar Bali of Jogya.
Voor de rest weet ik niets over airport gebeuren...ik loop nl meteeen naar de Garuda lounge waar wc, douche, eten, been massage geen probleem is. Ik moet dan wel met sky team, in dit geval met Garuda vliegen anders heb ik die toegang tot de lounge niet.


Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Ja terminal 3 is ver lopen naar de taxi en het is alleen veel kits waar de indonesisiche mensen zo van houden, in de vertrekhal
Aankomst hal
Ik ben met de hulp instantie twee man daar aangekomen en ze hebben mij helemaal naar de taxi gebracht, mijn koffer van de band afgehaald en dat was een geweldige service.
Douane stonden ver op de ontvangst hal papiertje afgegeven en anders kan je dat daar nog invullen geen koffers controler
Beter dan op Schiphol daar word je afgezet bij de bagage band en de rest moet je het maar zien.
Neen geweldig vliegveld voor mij rechtstreeks Garuda vlucht en service tot aan de taxi Emoticon: Shiny


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pelaut
Gebruiker
spacer line
 

Annemieke, als ik terminal 2 met 3 vergelijk: Op 2 worden de formuliertjes ingenomen en bijna alles door de scanner gehaald. Op 3 worden er alleen steek[proeven gedaan. Als je het formuliertje inlevert en ze denken dat het OK is mag je door. zo niet wordt je naar rechts verwezen waar je spullen wel door de scanner moeten.
Ander verschil: Op terminal 2 lukt het niet om met vertrekkende reizigers mee in te checken, als je ze bijvoorbeeld even wilt bijstaan i.v.m. extra bagage etc. (lullen als brugman maar gaat echt niet meer). Op terminal 3 kun je zo met de hele kampung doorlopen naar de incheckbalie. Lijken 2 verschillende werelden. Ik vind wel dat bij vertrek op T 3 er heel veel toiletten zijn, een blok bij elke gate. Maar idd kilometers lopen omdat jouw vliegtuig niet bij de slurf staat waar je naar binnen loopt maar heel erg verder verderop, dus met de hele groep een kwartier non A/C door de krochten naar een andere slurf.



pelaut
Gebruiker
spacer line
 

Voor de liefhebbers van openbaar vervoer: Er rijdt nu wel, voor het eerste, een trein vanuit e stad naar het vliegveld. Als ik het me goed herinner nu eerst vanuit Sudirman en later ook vanuit Zuid Jakarta. Bij mijn weten de eerste fatsoenlijke openbaar vervoer verbinding in Jakarta (als ik de Damri bussen niet meereken). Ga na de zomer die trein eens uitproberen, kosten < 100.00 IDR (gesubsidieerd tot 75.000 als ik het me goed herinner)



koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line
 


On 06-05-2018 18:38 pelaut wrote:
Voor de liefhebbers van openbaar vervoer: Er rijdt nu wel, voor het eerste, een trein vanuit e stad naar het vliegveld. Als ik het me goed herinner nu eerst vanuit Sudirman en later ook vanuit Zuid Jakarta.


Wat zeg je nou? Een trein? Dat ik dat nog mag meemaken ...
Rijdt-ie ook nog terug naar de stad? Emoticon: Cooool
En al die taxi's dan?



Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,415,597 pageviews Een website van indahnesia.com