Tips gevraagd voor onze Bali reis zomer 2017

Subforum Bali, het godeneiland 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Daantje23
Gebruiker
spacer line

Hallo Allemaal,

Afgelopen Juni hebben mijn man en ik voor het eerst op vakantie geweest naar Bali.
We konden helaas maar 10 dagen blijven dat was natuurlijk veel te kort.
Nu zijn we van plan om volgend jaar juli/augustus terug te gaan voor +/- 3 weken maar dan met onze kids van dan 15 en 17.

Nu is mijn vraag aan de echte Bali kenners wat is nu handiger los boeken dus vlucht en hotels apart.Of op 1 plaats(pakketreis) en vanuit daar dingen gaan bezichtigen.

We zijn onder andere van plan om Sanur als basis te houden en verder willen wij graag naar Nusa Lembongan 2 dagen,Gili air of meno 2 dagen en misschien naar Menjangan als dit te doen is.

Wij zijn niet echte backpackers maar willen ook niet de hoofdprijs betalen.Aangezien we voor 4 ' volwassenen ' betalen.
Ben benieuwd naar jullie tips !

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik zou 1 week van Bali afhalen en die op Lombok besteden.
Dat vind ik veel mooier en niet zo druk als Bali. De stranden zijn prachtig en Lombok is perfect te combineren met de Gili eilanden. Emoticon: Yes!
Ik boek altijd alles los de laatste tig jaren zodat er een beetje meer vrijheid is om ook ergens anders heen te gaan.

Daantje23
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je reactie Emoticon: Smile

Dus bv 1e week Bali...dan 2 dgn Lembongan en dan door naar Gili 2dgn en dan door naar Lombok laatste week zoiets ...Heb nog niet verdiept in Lombok zal ik eens doen...ik had wel een x ergens gelezen dat de mensen daar niet zo aardig zijn als op Bali....maar dat is ieders eigen ervaring natuurlijk...

Ja ik denk dat los boeken beter is ,maar mijn man denkt dat het beter is om 1 vaste plaats te hebben zodat je niet steeds met je bagage hoeft te zeulen en dus bv voor 2dgn kleding meeneemt ....Maar dan maak je dus wel extra /dubbele kosten als je erop uit gaat voor een aantal nachten)....

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Het wordt inderdaad wat duurder als je een vaste plaats hebt (en dus al betaald) maar dan ook nog andere plekken bezoekt en overnachtingen moet betalen. Ik ben het onderhand wel gewend om koffers in en uit te pakken dus heb daar zelf niet zo'n moeite mee. Maar kan me voorstellen dat het voor anderen lastig kan zijn.
Kijk maar even op internet naar de mooie plaatjes van Lombok. Senggigi is het leukste plaatsje om te verblijven, vind ik dan. Leuke restaurantjes, live music, gezellig en niet al te druk (nog) Overdag schitterend om langs de westkust omhoog te rijden met al die prachtige baaitjes. Tja, de mensen kunnen inderdaad wat stugger overkomen maar op Bali zijn ze ineens ook niet meer zo lief als ze niet genoeg aan je kunnen verdienen. Emoticon: Shut up!

frida
Gebruiker
spacer line

Beste Daantje23,

Ik zou zeker overwegen,om gewoon iedere keer de hele koffer mee te nemen. Want waarom zou je er voor bv 2 dagen kleding etc uit halen en dit in een rugtas doen. Je haalt toch nooit je hele koffer leeg,om dat in een kast te doen.
Haal dat uit de koffer wat je die dag en volgende dag nodig hebt en s'ochtends doe je hem zo weer dicht. Dit geldt ook voor een rugtas.
Zoals je zegt: bv 1e week Bali. Wil je dan in Sanur blijven of zeg je,we willen bv ook wel in Ubud,Cangu of waar dan ook maar kijken. Ik denk,waarom zou je s'middags/s'avonds weer terug gaan naar Sanur om daar te slapen. En het inchecken in een hotel kost je niet zoveel tijd. En zeker veel minder tijd,om ergens naar toe te rijden en misschien,hoeft niet altijd,dezelfde weg weer terug te rijden.
En ben je bv in Ubud,dan kun je van daaruit ook een ritje in de omgeving maken,dan ben je niet zoveel tijd kwijt,met reizen. Want vergis je daar niet in. Je doet daar langer over 10 km,dan hier.
En het jammer van de extra overnachtingskosten.
Ook al blijf je alleen in Sanur en willen jullie paar dagen naar Nusa Lembongan en weer terug,dan zou ik in Sanur uitchecken en kun je voor daarna wel weer evt. hetzelde hotel boeken.
Het werd mij ook gezegd,waarom blijf je niet op 1 plaats en ga je vandaar uit,kijken. ben blij dat we het niet hebben gedaan.

benjanssens
Gebruiker
spacer line

Hallo Daantje23,
Al geboekt voor augustus 2017?
Wij in ieder geval wel. We gaan behalve mijn echtgenote en ik zelf, met onze dochter en kleindochter van 17 jaar en vliegen op 7 augustus 2017 naar Bali met Garuda. Heb de tickets geboekt bij BMair.nl voor €722,- per ticket. Op 26 augustus 2017 vliegen we dan weer terug.
Onze hotels/bungalows hebben we toch geboekt via WAQ.nu hier in Nederland, dat is dan inclusief de transfers allemaal voor €800,- per persoon. Overal en 2 kamers c.q. 2 bungalows.
We beginnen bij aankomst 2 nachten in Tuban vlak bij het vliegveld en daarna 3 nachten Ubud, 3 nachten Pemuteran, 3 nachten Lovina, 3 nachten Ahmed en 4 nachten Sanur. Excursie boeken we terplaatse, maar via de transfers kun je ook nog leuke dingen bekijken op de weg naar het volgende verblijf.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hij hoort hier niet thuis, maar ik schrijf ‘m toch op. Ik was ook ff op Bali een paar dagen geleden, 20 uur om precies te zijn. En alweer lang genoeg om me te verbazen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meer zo goed herinner wat ik voor een taxi betaalde toen ik vorig jaar in september op domestic aankwam. Maar wél wat het nu vanaf international kostte. Rp 120.000 om precies te zijn, nog niet eens echt in Kuta maar net na Tuban. Rp 120.000...... ik schrok me dood. De BB taxi die ik 17 uur later gebruikte om náár de ariport te gaan was Rp 30.000..... Ik bedoel maar. Weer zo’n voorbeeld van hard fietsen snel thuis. De meeste airports in Indonesie kunnen er wat van, maar dit slaat nergens meer op voor een rit van 10 minuten op Bali..., het viervoudige van wat het hoort te zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 24-01-2017 14:49 schreef Anne Mieke:
Hij hoort hier niet thuis, maar ik schrijf ‘m toch op. Ik was ook ff op Bali een paar dagen geleden, 20 uur om precies te zijn. En alweer lang genoeg om me te verbazen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meer zo goed herinner wat ik voor een taxi betaalde toen ik vorig jaar in september op domestic aankwam. Maar wél wat het nu vanaf international kostte. Rp 120.000 om precies te zijn, nog niet eens echt in Kuta maar net na Tuban. Rp 120.000...... ik schrok me dood. De BB taxi die ik 17 uur later gebruikte om náár de ariport te gaan was Rp 30.000..... Ik bedoel maar. Weer zo’n voorbeeld van hard fietsen snel thuis. De meeste airports in Indonesie kunnen er wat van, maar dit slaat nergens meer op voor een rit van 10 minuten op Bali..., het viervoudige van wat het hoort te zijn.

Zo gaat het bij mij ook altijd op Bali. Ik ga altijd naar Solaris en dat is echt om de hoek. Het is ook te lopen als je geen zware laptop bij je hebt en 2 pakjes sigaretten per dag rookt.
Ze vragen dan rustig 150.000 en terug met een normale taxi is het rond de 10.000 (serieus he) Ik heb daar ook een keer bijna een klap voor mijn harses gehad van een chauffeur toen ik weigerde bij hem in te stappen.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

dan ga je toch lekker met de dokar.

Shalom

totto
Gebruiker
spacer line

Dit schreef Tuggy al op 24-11 !!
Gewoon naar beneden gaan, en een arriverende Bluebird taxi nemen, bij de vertrekhal word je genept.

En Salina, het minimum bedrag voor BB is 25.000.

Toto Travel.com

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zeg niet dat je genept wordt; de tarieven zijn gepubliceerd maar dat betekent evengoed dat het veel is. " gewoon" naar beneden vind ik niet echt een optie met veel en/of zware bagage. Misschien goed voor mensen die met een cabinkoffer even voor een paar dagen naar Bali komen maar niet als je 20 tot 30 kg bagage bij je bent plus nog handbagage en, het ook nog eens stortregent.
ik ken heel wat vliegvelden en tarieven in Indonesia, op veel eilanden, van grote steden tot kleine plaatsen, maar dit slaat gewoon alles. Daarnaast zijn chauffeurs van deze airporttaxi's ook nog eens vaak verre van professioneel of beleefd.
Het gaat mij niet om het geld maar wel om het principe omdat ik vind dat het niet in verhouding is.
Het mininumtarief voor BB op Bali is overigens Rp 30.000 als de taxi besteld wordt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 25-01-2017 09:01 schreef Anne Mieke:
Ik zeg niet dat je genept wordt; de tarieven zijn gepubliceerd maar dat betekent evengoed dat het veel is. " gewoon" naar beneden vind ik niet echt een optie met veel en/of zware bagage. Misschien goed voor mensen die met een cabinkoffer even voor een paar dagen naar Bali komen maar niet als je 20 tot 30 kg bagage bij je bent plus nog handbagage en, het ook nog eens stortregent.
ik ken heel wat vliegvelden en tarieven in Indonesia, op veel eilanden, van grote steden tot kleine plaatsen, maar dit slaat gewoon alles. Daarnaast zijn chauffeurs van deze airporttaxis ook nog eens vaak verre van professioneel of beleefd.
Het gaat mij niet om het geld maar wel om het principe omdat ik vind dat het niet in verhouding is.
Het mininumtarief voor BB op Bali is overigens Rp 30.000 als de taxi besteld wordt.

Mens, waar maak je je druk over.
Je geeft per trip naar Indonesië waarschijnlijk enkele duizenden euro's uit, en dan beklaag je je, dat je (nog g)een tientje voor een taxi moet betalen.
Oh, schande, iemand wil iets aan mij verdienen, wat een maffiosi.

FAR FROM THE MADDING CROWD

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 25-01-2017 09:01 schreef [url=http://forum.indahnesia.com/profile/125/]
ik ken heel wat vliegvelden en tarieven in Indonesia, op veel eilanden, van grote steden tot kleine plaatsen, maar dit slaat gewoon alles.

Nou, Anne Mieke in kan we herinneren dat op het Pattimura International Airport op Ambon ook flink betaald moet worden voor een taxi naar de stad. 200.000 voor een ritje van 20 minuten. En niet alleen op die route. Toen ik naar de Pelni Boot voor de Banda eilanden in de stad een ritje naar de haven moest maken (1km) vroeg elke taxi ook minimaal 100.000 of 150.000. Het was avond en honderden mensen moesten aan boord, dus veel vraag .....

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De laatste posting van Jupje Emoticon: Blush

Jesoes Maria dat is het domste wat ik tot op heden heb gehoord, je hebt de mogelijkheid om naar Indonesië te gaan, dat kost een sloot geld, dus je moet maar goed vinden dat Jan rap en zijn maat je uitkleden, m.a.w. je hebt toch zat. Emoticon: Confused
Jupje, ik heb een broertje dood aan mensen die zo'n reis maken en op een paar pleuris centen kijken, maar het verschil van 40.000 en 150.000 Emoticon: Confused
Kom op zeg waar zit je verstand, je zit zelf bij familie in de kampung zeg je. en dan nog niet eens op Bali, gemakkelijk praten. Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 24-01-2017 16:34 schreef totto:
Dit schreef Tuggy al op 24-11 !!
Gewoon naar beneden gaan, en een arriverende Bluebird taxi nemen, bij de vertrekhal word je genept.

En Salina, het minimum bedrag voor BB is 25.000.

Niet waar!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 25-01-2017 11:07 schreef Malam:
De laatste posting van Jupje Emoticon: Blush

Jesoes Maria dat is het domste wat ik tot op heden heb gehoord, je hebt de mogelijkheid om naar Indonesië te gaan, dat kost een sloot geld, dus je moet maar goed vinden dat Jan rap en zijn maat je uitkleden, m.a.w. je hebt toch zat. Emoticon: Confused
Jupje, ik heb een broertje dood aan mensen die zon reis maken en op een paar pleuris centen kijken, maar het verschil van 40.000 en 150.000 Emoticon: Confused
Kom op zeg waar zit je verstand, je zit zelf bij familie in de kampung zeg je. en dan nog niet eens op Bali, gemakkelijk praten. Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Emoticon: Worship

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 24-01-2017 15:31 schreef Bokito:
dan ga je toch lekker met de dokar.

Stel je niet zo aan joh Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

En dat is nog niet alles, Jupje zit weken lang te zoeken om via Hogezand, Sappemeer, Buitenadem te vliegen naar Tokyo, vandaar via Jeddah naar Calcutta om na 52 uur helemaal kapot in Jakarta uit te komen voor 250 Eurie goedkoper.
En die zegt hier met droge ogen dat je je moet laten rippen door taxichauffeurs, leg mij maar weg. Emoticon: Bye bye

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 25-01-2017 11:22 schreef Malam:
En dat is nog niet alles, Jupje zit weken lang te zoeken om via Hogezand, Sappemeer, Buitenadem te vliegen naar Tokyo, vandaar via Jeddah naar Calcutta om na 52 uur helemaal kapot in Jakarta uit te komen voor 250 Eurie goedkoper.
En die zegt hier met droge ogen dat je je moet laten rippen door taxichauffeurs, leg mij maar weg.
Emoticon: Bye bye

Ik pis in mijn broek Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-01-2017 10:55 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Nou, Anne Mieke in kan we herinneren dat op het Pattimura International Airport op Ambon ook flink betaald moet worden voor een taxi naar de stad. 200.000 voor een ritje van 20 minuten. En niet alleen op die route. Toen ik naar de Pelni Boot voor de Banda eilanden in de stad een ritje naar de haven moest maken (1km) vroeg elke taxi ook minimaal 100.000 of 150.000. Het was avond en honderden mensen moesten aan boord, dus veel vraag .....

Ik weet niet wanneer jij op Ambon bent geweest maar een jaar geleden was de brug nog niet klaar en was de rit naar de luchthaven gemiddeld 45 minuten omdat er om de baai heen gereden moest worden. Ik heb begrepen dat het een tolbrug is geworden dus zal de prijs daar niet veranderd zijn. Maar vanaf de luchthaven in de oude situatie dat bestaat niet in 20 minuten.
Van een taxi in Ambon stad heb ik zelf nooit gebruik gemaakt, daar kan ik niet over meepraten, alleen van ojek of becak en dat waren normale prijzen. Dan nog, gaat het over vraagprijzen. Op Bali is deze zogenaamd vastgestelde prijs inmiddels normaal gevonden. Nogmaals vanuit het hotel naar de luchthaven versus het viervoudige omgekeerd, dat klopt niet

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-01-2017 09:50 jupje wrote:

[quote removed]

Mens, waar maak je je druk over.
Je geeft per trip naar Indonesië waarschijnlijk enkele duizenden euro's uit, en dan beklaag je je, dat je (nog g)een tientje voor een taxi moet betalen.
Oh, schande, iemand wil iets aan mij verdienen, wat een maffiosi.
Ik ben nu toch wel verbaasd. Wij moeten hier altijd lezen dat je zelf voor een dubbeltje op de eerste rang het vliegtuig naar Indonesie neemt, hoe lang het ook duurt en hoe ver de luchthavens ook zijn, je rekent jezelf altijd rijk en de rest het allemaal niet snapt. Dáár zijn nog enigszins keuzes in te maken.

Ik schrijf hier alleen op dat ik het zorgwekkend vind dat dergelijke prijzen steeds hoger worden en niet meer in verhouding zijn. Als je goed leest dan schrijf ik ook dat het mij niet om het geld gaat want dat interesseert me niet. Het gaat mij om (ver)houding en gedrag. Mensen die mij kennen weten dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang hoef te zitten. Het zou alleen beter zijn voor iedereen dat de markt zuiver wordt gehouden.
Herinner je mijn posting nog een tijd geleden over een malafide chauffeur op Flores? Heb je er ook erg in dat mensen om dergelijke redenen afhaken? Dáár maak ik me druk om. Niet om mezelf. Er is hier weinig in de zin van klantenbinding. Ik heb nu via mijn website iemand uit Italie die graag een all in pakket bij mij koopt. Maar dat wil ik niet. Nergens voo nodig. Mensen kunnen zelf hun vliegtickets en hotels boeken. Blijft nog het transport. Maar het gekke is dat ik het gevoel krijg dat locals op tienduizenden kilometers eerder geloofd worden met alle gevolgen van dien zoals een aanbetaling van enige honderden euro’s en de mist in gaan. Dat vind ik serieus erg. Niet voor mij maar vooral voor de continuiteit van de arbeidsmarkt en in deze het toerisme. Ik spreek hier veel mensen en het moge duidelijk zijn dat maar weinigen begrijpen dat een klant iets anders is dan een koper.

Het is een beetje jammer als mensen postings verkeerd uitleggen of begrijpen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Aduh postings gekruist...(zit hier met een vertraging)
Ik heb al spijt dat ik iets heb opgeschreven

spacer line  

On 25-01-2017 11:22 Malam wrote:
En die zegt hier met droge ogen dat je je moet laten rippen door taxichauffeurs, leg mij maar weg. Emoticon: Bye bye
Als vliegen mijn hobby was zou ik het ook doen.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 25-01-2017 11:56 schreef Anne Mieke:
Aduh postings gekruist...(zit hier met een vertraging)
Ik heb al spijt dat ik iets heb opgeschreven

geeft niks AM, het mag best nog een keer gezegd.

Tenenkrommend af en toe hier,

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 25-01-2017 11:22 schreef Malam:

Sorry, ik begrijp het even niet goed.
Je moet je dus niet laten "rippen" door een taxichauffeur voor € 5, maar wèl € 250 méér betalen voor het vliegticket, omdat je zo nodig binnen 24 uur op de plaats van bestemming wil zijn?
Je onderschat me nog een beetje.
Ik trek rustig 5 dagen voor de reis uit, en blijf onderweg nog rustig ergens 3 dagen hangen, b.v. op Langkawi, Puket of in Kinabula.
Die uitgespaarde € 250 moeten toch weer ergens besteed worden.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,736,646 pageviews Een website van indahnesia.com