Reisroute september 2016

Subforum Bali, het godeneiland 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
KosavA
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

begin september vliegen wij vanuit Amsterdam naar Denpasar. We hebben de volgende reisroute in gedachten:
6 september: aankomst Denpasar, 17.20 uur
6 t/m 8 september : Seminyak of Canggu
8 september: door naar Ubud
8 t/m 11 september: Ubud
11 september: door naar Pemuteran
11 t/m 14 september: Pemuteran
14 september: door naar Sidemen
14 t/m 17 september Sidemen
17 september: Naar Nusa lembongan
17 t/m 21 september Nusa Lembongan
21 september: naar Sanur
22 september: terug naar NL

Klinkt dit als een logische route? Ik twijfel dus nog tussen Canggu en Seminyak om een paar dagen te relaxen. Tips zijn altijd welkom!!

Groet,

S

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik neem aan dat je voor Cungga Canggu bedoelt? Dat ligt in ieder geval dichtbij Seminyak. Ik heb geen idee wat leuker of relaxter is. Je wilt daar graag een paar dagen relaxen, maar in feite heb je er maar 1 volle dag, nl. 7 september. Zo reken je in je hele schema vertrek en aankomstdagen dubbel. Je bent echter maar 2 volle dagen in Ubud, 2 in Pemuteran, 3 in Sidemen, 3 in Nusa Lembongan en nog 1 in Sanur. Op 4 dagen van je vakantie ben je dus aan het reizen, de ene keer wat langer dan de andere keer. Maar toch telkens opbreken. Voor zo'n korte vakantie vind ik dat wel veel. Pemuteran ligt volgens mij het meeste uit de route. Ik zou dan kiezen tussen Pemuteran en Nusa Lembongan en de vrijkomende tijd gebruiken rond Ubud. Voor snorkelen vond ik Pemuteran heel mooi, maar verder vond ik er niet veel aan. Lembongan ben ik nooit geweest.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mijn tip is dat het nergens voor nodig is om dit allemaal van te voren te bedenken. Ga erheen, zie wat je er van vindt en maak je plan/pas ze aan.
Pemuteran ligt wel heel erg uit de route voor 2 dagen en het is van Ubud en naar Sedimen langer rijden dan je denkt, tenzij je dit gebruikt om ook nog iets van Bali te zien, maar dat lees ik nergens. Alternatief daarvoor is misschien Amed.
Allover, ik vind het lang 2 weken op Bali, terwijl er zoveel andere mooie dingen te zien zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Dag KosavA,
Bali is een veelzijdig eiland met veel veschillende sferen. Het is dus maar waar je van houdt. Kuta-Legian-Seminyak is eigenlijk ťťn doorlopend bebouwd gebied geworden en Canggu begint zo langzamerhand de volgende kraal aan de ketting te worden. De kust daar trekt van oudsher vooral AustraliŽrs aan en is meer geschikt voor surfen dan voor rustig zwemmen en snorkelen. Seminyak heeft een aardige "Gay Scene" is is wat rustiger dan het soms luidruchtige (uitgaansleven) Kuta Legian. Canggu is veel rustiger, maar ook minder voorzieningen.
Ubud/Sidemen vooral mooi vanwege de omgeving met goede mogelijkheden voor mooie wandelingen. Er is geen uitgaans leven. Ubud heeft de meeste voorzieningen (musea, winkels, restaurants, yoga) en goede uitvoeringen van de Balinese Danskunst. Trekt vooral veel mensen van midelbare leeftijd, yoga liefhebbers, Om het een beetje te verkennen en de leuke plekjes te ontdekken heb je zeker een dag of vier nodig.
Een rustig alternatief voor Seminyak is Candidasa of Padangbai. Je kunt er beter zwemmen en snorkelen en je mist het nachtleven. Ikzelf gebruik altijd Padangbai als aankomst/vertrekplaats vanaf of naar het vliegveld. Ongeveer 2 uur rijden en een relaxte kleinschalige sfeer.
In het binnenland en het noorden vind je ook absoluut rustige plaatsen waar je weinig toeristen zal tegen komen op je wandelingen. Je vindt er ook weinig voorzieningen en bent voor het eten vaak aangewezen op de accomodatie waar je zit.
Met ongeveer twee weken zou ik overwegen om maar op een beperkt aantal plaatsen te verblijven en het advies van Anne Mieke te volgen om niets vooraf te boeken, of hoogsten de eerste 2 dagen na aankomst.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Misschien toch wat relevante vragen voor er meer adviezen komen:
Hoe oud zijn jullie?
Met z'n tweetjes of met kinderen?
Zijn jullie eerder in de tropen geweest?
Zijn jullie eerder in IndonesiŽ geweest?
Zijn jullie een beetje avontuurlijk of zoeken jullie de houvast van een vaste route?
Niet iedereen is hier nl hetzelfde in. Als je de weg een beetje kent is het natuurlijk allemaal niet nodig om van alles vast te leggen.
Ik vind het zeker goed om alvast een route te bedenken en evt wat vast te leggen, maar raad je wel aan om dat dan via booking.com of zo te doen, waarbij je tot kort voor aankomst kosteloos kunt annuleren. Dan blijf je een beetje flexibel in je vakantie.

KosavA
Gebruiker
spacer line

Dank voor de reacties!

Ik ga samen met mijn man, we zijn rond de 30.
Zijn nooit eerder in Indonesie geweest, wel andere reizen gemaakt ( Europa, West-Amerika, Australie ). Niet alles hoeft van ons al vast te liggen, maar een route in gedachte hebben en in ieder geval de eerste overnachtingsplek geregeld hebben vinden we prettig.

Ik denk er nu over om Seminyak/Canggu te skippen en als eerste verblijfplek Ubud te kiezen. Hier dan genoeg tijd nemen zodat we ook echt de omgeving kunnen verkennen.

Dan door naar Banjar ( hier hebben kennissen een huis waar we graag in zouden verblijven ), om hier een aantal dagen te blijven. Vanuit Banjar kunnen we dan Menjangaran, Lovina en omgeving bekijken.

Dan Candidasa/Padangbai om vanuit daar naar Gili Air/Meno te gaan en vanuit Gili naar Nusa Lembongan om de vakantie af te sluiten.

Zo verdelen we onze tijd over wat minder plekken. We zoeken een combinatie van cultuur, natuur en strand/eiland.

We hebben een driver die ons rond kan rijden.
Klopt het dat je vanuit Nederland geen visum kan regelen voor Indonesie voor onder de 30 dagen? Dit kun je gewoon op het vliegveld op Bali regelen? Of kan het wel in Nederland en is dat verstandig?

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Je krijgt een gratis visum voor 30 dagen als je aankomt op Bali en je hoeft hiervoor dus niets te regelen.

KosavA
Gebruiker
spacer line

Okť, visum niet in Nederland regelen dus.
Is het mogelijk om vanuit de Gili eilanden direct door te varen naar Nusa Lembongan?

Als ik het goed begrijp is het dus prima mogelijk om ter plekke zaken te regelen als fietstocht door Ubud, snorkeltocht bij Menjangan etc?

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Vanuit de Gili's gaan voor zover ik weet geen boten naar Lembongan. Meest genruikelijk is vanaf Sanur. Gezien jullie beperkte tijd zou ik een keuze maken tussen Lembogan en de Gili's. Vanuit Padangbai is denk ik gemakkelijk een ticket Sanur- Lembogan met PickUp te regelen

totto
Gebruiker
spacer line

Scoot gaat altijd via Lembongan!

Toto Travel.com

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,736,767 pageviews Een website van indahnesia.com