ATM machines

Subforum Bali, het godeneiland 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
beetle
Gebruiker
spacer line

blijkbaar zijn er veel ATM machines niet veilig om geld te pinnen.
welke zijn doorgaans wel veilig ?
en wat met de ATM automaten op de luchthaven ?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De ATM's op het vliegveld is niets mee loos, veel te druk om met zo'n ding te rotzooien, voor de rest voor het pinnen de banken binnen lopen, daar staan ook nagenoeg altijd flappentappers waar altijd security bij aanwezig is.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Moelijk te voorspellen. Ben een aantal jaren geleden ook geskimd. Waarschijnlijk Seminyak, maar kan ook Ubud of Padangbai zijn. Nieuwste kaarten zijn wel beter beveiligd, dus weet niet of dat nu nog veel voorkomt. De ATM op de luchthaven blijkt volgens info van anderen veel kosten in rekening te brengen. Is dus wat ongunstiger. Aan de andere kant is het handig vast wat plaatselijke valuta in handen te hebben als je vanuit het vliegtuig in de taxi stapt.

Famke
Gebruiker
spacer line

Let ook op dat je je pas tegenwoordig moet afschermen tegen scannen.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik ben ook geskimd. Daar is niks tegen te doen. Ik ga zoveel mogelijk bij een bank naar binnen, zoals Malam zegt, daar is beveiliging. Je pas afschermen heeft geen zin.
Ik neem tegenwoordig een pas mee waar niet zoveel geld op staat (mijn gewone dagelijkse pas dus Emoticon: Laugh out loud ) of ik verander mijn pincode als ik weer thuis ben.

Famke
Gebruiker
spacer line

Ik bedoelde trouwens dit:

http://radar.avrotros.nl/hulp-(...)contactloos-betalen/

Alhoewel ik denk dat ze zo'n apparaat niet kunnen veroorloven daar Emoticon: Smile

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Oh dat ken ik niet, contactloos betalen. Is dat weer nieuw?

Famke
Gebruiker
spacer line

Ja en tricky, dus een manier om je in voorbijgang te scammen. Je kunt het, als het goed is via je bank website online instellen, zodat je contactloos betalen uit kan zetten.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 29-07-2016 15:32 schreef Famke:
Let ook op dat je je pas tegenwoordig moet afschermen tegen scannen.

Zo ver zijn ze nog niet hier Famke maar in Nederland wel is het veilig in een ijzeren koker te schuiven geen last meer....

Ik pin overal en meestal wel hier in de buurt hier heb je alle banken vertegenwoordigd.
Maar wat ik wel doe en dat vergeten de mensen vaak als ik na mijn code heb ingetikt en ik heb mijn geld binnen en mijn pasje terugwant dat schijnt bij verschillende pinautomaten verschillend te zijn Mandiribank krijg je eerst je pasje terug en dan pas het geld BCA is het net andersom.
Daarna ga ik nog eens met mijn vingers over de toetsen bord dan heb je zo veel toetsen gebruikt gehad dan kunnen ze je niet wat ik ook niet zeker weet niet skimmen...... Emoticon: Cooool
Als je thuis kom wel je handen wassen Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Een tijdje geleden is mijn Mastercard door een pinautomaat in Ubud(nabij een supermarkt) ingeslikt. Ik heb toen toch enkele uren bang afgewacht voor ik ze op de bank kon gaan terug halen. Zoals eerder vermeld... geld afhalen in de bank.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik kan het nog sterker vertellen. Emoticon: Shiny
Ik gebruik alle flappentappers, zelfs op de plekken waar die onverlaten er mee kunnen rotzooien. Emoticon: Yes!
Ik heb namelijk twee rekeningen bij meneer ING (vroeguuuuh Postbank) ťťn waar mijn kapitaal aan pensioen en AOW op wordt gestort, die ik afscherm vanwege de enorme bedragen die ik aan AOW ontvang Emoticon: Laugh out loud en een tweede rekening.

Ga ik naar de flappentapper dan gebruik ik mijn kaart van de tweede rekening waar nooit meer dan 300 Eurie op staat. Emoticon: Shiny
Dan ruk ik 3 miljoen uit ezeltje strekje en dan blijft er iets meer dan een miljoen staan, dat is dan precies wat ze van mij kunnen rippen. Emoticon: Angry
Heb ik weer muntjes nodig, dan smijt ik via "Mijn ING" even 3 miljoen over van mijn vetgevulde AOW rekening naar mijn anti rip rekening. Emoticon: Laugh out loud
Zo doet Salina het nu ook zag ik, ja ja al doende leert men.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat over boeken van uit de ING of Rabobank kosten ook wel wat geld, je kan beter een keer per maand over boeken, hoeveel geld maak niet uit 7.50Ä kost het en als je elke keer en velen keren in een maand een klein beetje geld af haal dan kan het je zoveel maal 7.50Ä per keer.betalen.. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Emoticon: I love it

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,702,721 pageviews Een website van indahnesia.com