Eindelijk een printer/scanner, prachtige foto's.....

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Heb dus eindelijk een scanner/printer, zal hier wat (denk ik zelf) ongelovelijke foto's plaatsen. Hoop dat sommigen van jullie ze leuk vinden!!!!

Dit zijn wel heel erg heftige foto's, hoop dat het geen probleem is, maar zijn echt zo bijzonder dat ik ze plaats... Dit zijn (zoals alle foto's die ik ga plaatsen) originele prints, en deze 2 prints zijn nooit ergens gepubliceerd, wel andere foto's van dezelfde gebeurtenis. Ben er achter waar en wanneer dit is.... Politionele actie in Bandung, bij de Braga Weg, 20 januari 1950 en dit zijn de troepen van Westerling. Foto's zijn gemaakt door een wel heel dappere Chinese man die een foto zaak had op de Braga Weg. Heb gesproken met mensen die daadwerkelijk aanwezig waren toen dit gebeurde, de meeste met wie ik sprak zaten thuis verscholen maar er waren er ook een paar die dit met eigen ogen hebben gezien, dood geschoten Indonesische vrijheid strijders.....

Opslag plaats voor opium, coloniale tijd, geen idee wanneer maar ik gok zo rond 1920 misschien.....

Deze is een vakantie kiekje van een Chinees Indonesische familie op vakantie in Bali, heb er een aantal, op de achterkant van 1 foto stond 1952 geschreven.....

De persoon van wie ik deze print kocht zei dat deze is genomen in Bukit Tinggi, geen idee welk jaar.....

En hier een andere print, staan een aantal mesnen op die ook op de foto hier boven staan. Staat ook een blanke man tussen en aan zijn hoofddeksel te zien zou dit wel eens zo rond de jaren 30 kunnen zijn......

Sundanese aristocratie, ik gok wederom zo tussen 1910 en 1920 maar wie weet, kunnen wel veel ouder zijn.....

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Politionele actie in Bandung, bij de Braga Weg, 20 januari 1950
===================================================
Dan is het bij de poging om coup te plegen van Westerling, de APRA .

bisa dicek of makemyday .

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Ja precies! APRA!!! dat werd mij ook verteld Emoticon: Smile Ongelovelijk dat ik deze twee printen te pakken heb gekregen he????

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hey, mooi Madrotter.

Vooral doorgaan. Om Ziel had lang geleden ook een oude foto op het forum gezet.
Van Om Sid Emoticon: Wink

Prachtig stukje history, goed bewaren man ! Emoticon: Worship Emoticon: Worship

It's only kinky the first time.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Hartstikke leuk. Heb je er nog meer? Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Die van de modertor is ouder van heel voeger ik heb er veel van den jaren 1960..
Maar kan het niet alles vertonen te prevť

Allemaal familie kiekjes van die jaren .
Toen is het slechter gegaan met Indonesie daarna kwamde coup van Suharto

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Mooie foto's, erg leuk om te zien Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. madrotter
De 2 foto's van APRA affaire kunnen bepaalde (politieke) waarde hebben , denk aan de discussies in de de afgelopen jaren en nu nog gaande zijn .

De foto van Sundanese ( mss ook Javaanse) mannen kan duiden dat ze mss bij de Inlandse B.B behoorden , dat n.a.v hun pet/hoofddeksel.
Alleen zijn ze nog erg jong , waarschijnlijk pas maar in dienst .
Ook dat ze geen schoeisel/schoenen dragen vind ik een beetje vreemd . terwijl ambtenaren bij de Nederlands Indische gouvernement wel dat doen (ambtskostuum) .
De Javaanse aristocratie ( in gradaties) en de Sundanese (MENAK) die niet in dienst zijn bij gouvernement kunnen wel blootsvoets zijn .
De foto's van mijn grootvader van beide zijden (vader/moeder) laat ook iets anders zien .

Het zijn mooie foto's .

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Ah wat een toffe reacties Emoticon: Smile Ja ik heb nog meer, hele maffe dingen ook, een album half vol met foto's van acrobaten/holiday on ice shows in jakarta en rond bandung bijvoorbeeld..... En nog meer, ben er nog niet zo lang mee bezig.... Krijg echt ongelovelijke dingen aangeboden soms, maar ik jaag ook op platen en cassettes en kan me vaak niet veroorloven wat ze me aanbieden, zoals vorige week, een enorme tas vol met foto's en documenten, van een chinese man uit cirebon, alles, echt alles zat daarin, zijn geboorte actes uit 1910, baby foto's echt alles tot dat hij een oude man was, tas helemaal vol met brieven, en correspondemntie, echt een heel leven in twee tassen, maar ze wilden er echt te veel geld voor en dat had ik op dat moment niet....

Ga zo weer even jagen en dan naar huis, zal vanavond weer wat dingetjes posten hier ok Emoticon: Smile

En nogmaals bedankt voor de leuke reacties, doet me goed Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Gewoon plaatsen Madrotter, je ziet dat er een heleboel mensen belangstelling voor hebben. Emoticon: Yes!

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Dan ga ik gewoon door Emoticon: Smile

Deze twee zijn ook leuk, geen idee wanneer genomen....

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Deze is echt heel bizar.... Kijk naar hun handen.... En kijk dan naar hun gezichten.... Zie je het???

totto
Gebruiker
spacer line

Ik zou eerst denken handschoenen. Maar na "vergroten" aan inkleuren.
Veel foto's werden vroeger bewerkt door inkleuren. En waarschijnlijk niet de handen...

Toto Travel.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mooi he, Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Prachtige foto's, dat allereerst. Heerlijk dat er mensen zijn die nog vanalles verzamelen en bewaren.
En die laatste foto? Gefotoshopt? Andere hoofden erop, ze zijn wel erg wit tov de handen...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Ik denk dat ze er meer als "bule's" uit wilden zien, en ben er niet zeker van of ze dat zelf wel wilden, echt heel vreemd en nog nooit eerder zoiets gezien.....

totto
Gebruiker
spacer line

Ik heb foto's van over grootouders waar de sieraden later opgetekend zijn. En verder ook de nodige "oneffenheden" zijn bijgewerkt. Daterend van ongeveer 1935. Zou me niet verbazen als dezelfde techniek hier is gebruikt.

Toto Travel.com

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 27-07-2016 19:26 madrotter wrote:
Ik denk dat ze er meer als "bule's" uit wilden zien,..

In historisch perspectief gezien heb je bij de Nederlands Indische Korps Marechaussee (Indisch) Nederlandse manschappen en Inlandse manschappen .
De Indische Nederlanders zijn te herkennen aan hun lichaamsbouw en hun lichte huidskleur.
Ze zijn juridisch gezien AL tot de Nederlanders erkend .

Ondanks dat er mss een "stille wens"was om zo veel blanker er uit te zien ( ook gefluisterd over rasverbetering) is het toch anders dan de wens om blanker er uit te zien in de 20ste eeuw .

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Zoals al die smeerseltjes om je huid witter te maken, vreselijke troep ook vaak....

Foto uit 1934, geen idee waar genomen.....

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

4 November 1967

Dinner at Kathleen and John Halloway's wedding

Djakarta

Geen idee wie, waar of wanneer, 50's? 60's?

Foto's van gebouwen ed koop ik niet echt, ben veel meer geinterresseert in foto's van mensen, vind 't echt fascinerend, wie was/waren dat? Wat zou er met die persoon/personen zijn gebeurd? Enzo... Maar vond deze toch wel bijzonder, ongedateerd, de Tankuban Prahu en op de voorgrond nog bijna niets gebouwd, nu is dat echt helemaal vol gebouwd.....

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 27-07-2016 21:30 madrotter wrote:
Zoals al die smeerseltjes om je huid witter te maken, vreselijke troep ook vaak....

Click to see original image

Foto uit 1934, geen idee waar genomen.....

Waarschijnlijk op Sumatra , kijk naar de naam bij de deur, en op de zwarte bord .
Kennelijk is iemand jarig.
Gezien de lichaamsbouw bij de Minangkabauers , Javanen en Sundanezen hebben andere lichaamsbouw en uiterlijk.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hier staat mijn oudste broer ook op

Deze foto is een bijzondere foto want mijn broer boven mij ,vaarde bij Schell en dat ergens begin half 1955 de eerst schip mocht binnen komen in Jakarta, mijn oudste broer zat in militaire dienst en die kon zo een jeep pakken dat mijn broer kon ophalen om zijn gehele familie van mijn oudste broer konden ontmoeten. dat was voor de rest van de familie leuk om te horen en te zien.
Want mijn oudste broer zat al daar van 1947

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Mooie foto's Oom Zieleffe Emoticon: Smile Zie ik daar iemand in een ziekenhuis bed?

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Heel wat anders, zelf genomen, campagne voor de PDI-P, de eerste na de val van Suharto, krankzinnige tijd, er waren vrijwel geen blanken meer in Bandung en degene die er waren bleven binnen tijdens die dagen, ALLES kon gebeuren toen, ben dr in m'n eentje ingedoken met een camera, bergen lol gehad, niks gebeurd, dacht, na de waanzin die ik tijdens de rellen in '98 heb overleefd zal dit wel mee vallen Emoticon: Smile Wat een ongelovelijke tijd was dat...... Moet ergens nog meer van dit soort foto's hebben, van de rellen zelf helaas niks, maar daar was het te gestoord voor toen, tolweg naar 't vliegveld, vastgelopen in een taxi, ruiten werden ingeslagen, iedreen was gek en tot alles in staat, met echt heel veel mazzel weg gekomen, volgende dag met de trein weer naar Jakarta, halverwege trein stil, een heel station stond in de fik, vlammen niet normaal zo heftig, met bussen verder gebracht, voor me zat een jong engels stel met een dochtertje van een jaar of twee, die zag ik later terug op tv, werden een taxi uitgesleurd en volkomen in mekaar getrapt en berooft, op Gambir werden we gedumpt, werd al donker, door brandend Jakarta struinen met m'n rugzak, overal mensen rennen, alles stond in brand, soldaten met tanks die naar me riepen, dat ik knettergek was, een bule alleen op straat, uiteindelijk naar Jaksa gegaan, alles dicht, een taxi naar 't vliegveld, een gigantische chauffeur, echt een reus met een enorme afro, reed en volkomen verkeerde kant op, ik werd zenuwachtig, die vent was echt 150 kilo of zo en er was op 't nieuws gezegd dat er heel veel berovingen plaats vonden, gesprek, ik zeg op een gegeven moment "alhamdulillah" hij verbaasd, jij bent een moslim??? ja tuurlijk!! wist ik veel... "dan ben jij mijn broeder!!! hij draaide de taxi om en reed me naar 't vliegveld, nog nooit zo opgelucht geweest, wat een tijden... vliegveld was helemaal uitgestorven, de avond daarvoor was 't bizar vol, bergen chinezen die de meest gestoorde bedragen boden voor een ticket, waar dan ook naartoe... man man man......

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 28-07-2016 17:17 schreef madrotter:
Mooie fotos Oom Zieleffe Emoticon: Smile Zie ik daar iemand in een ziekenhuis bed?

Ja maar wie het is ik weet het niet .
toen zag je dat blank en zwart ook goed met elkaar konden samen werken .
Het was de haat die gezaaid was door de Soekarno clan waarop jongeren aan de slag gingen
Maar mijn broer zat in Bandung op het munitie departement en die moest zorgen dat het werkte.
toen de Nederlands al waren vertrokken in 1948.
Er was samen met hem daar ook iemand gebleven zijn naam ken ik niet en later tuinderij begonnen in Lembang.
Mijn broer zat toen ook in hotel lembang.
Toen ik in 1995 daar kwam en ik de foto's liet zien was de oude badmeester die hen zwemles aan de kinderen hadden gegeven.
Zo kwamen we aan de praat binnen en toen er in oudere man binnen kwam en de badmeester vroeg herken je hem nog tegen mij wijzen ja ja die Suherman..
Ik kan rustig hem nu plaatsen ze zijn allebei overleden. dit waren foto's van de jaren 55 toen mijn andere broer er ook op visite was,
Emoticon: Blush

Het verschil met jou oudere foto's was meer in de binnen landen dan in Bandung en Jakarta want daar hadden ze ook gewoond. en jaren later toen alle rust was wedr gekeerd... Emoticon:

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,390,448 pageviews Een website van indahnesia.com