Moord op Mirna

Subforum In het nieuws 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Wat erg. Straks gaat er wellicht weer iemand onschuldig de bak in. Emoticon: Cry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat zou best wel eens kunnen Salina, ik hou in het midden of ze schuldig is of niet, daar wil en kan ik niet over oordelen.
Ik kijk alleen maar wat er in die rechtszaal gebeurd en wat er allemaal overhoop wordt gehaald om deze Jessica veroordeeld te krijgen, dat gaat het verstand van ons westerlingen te boven.
Dat het een donkerbruin geval was blijkt wel uit het feit dat het onderzoeksrapport 5 keer niet is geaccepteerd door de officier van justitie.

De politie tracht nu met indirecte bewijzen met een lawine aan gegevens en zogenaamde wetenschappers aan te tonen dat ze schuldig is.
Om een voorbeeld te geven volgens de digitaal forensisch deskundige van de politie is op de opname te zien dat Jessica aan haar dij zit te krabbelen, dat is een bewijs, cyanide zou jeuk veroorzaken bij het in aanraking komen met de huid.
Dan ook nog de bewerkte cctv opnames om aan te tonen dat de kleur van de koffie was veranderd nadat volgens gedragsdeskundigen uit de bewegingen van Jessica duidelijk zou moeten worden dat ze gif in de koffie had gegooid.
Protesten van haar advocaat worden steevast afgekapt, de vader van Mirna zit elke keer te blŤrren als een mongool dat Jessica een moordenares is wat keer op keer met gejuich en geklap door zijn aanhang wordt ondersteund.

De advocaat van Jessica heeft de juridische commissie vandaag ingeschakeld, hij zegt geen hoop te hebben dat de rechter die duidelijk bevooroordeeld is op zijn vingers wordt getikt, maar hoopt dat de commissie de rechtszaak in de gaten gaat houden zodat er een eerlijk oordeel komt.
Wij kunnen ons er absoluut niets bij voorstellen hoe dit gaat, het is ťťn groot mediaspektakel met als inzet Jessica veroordeeld te krijgen omdat de politie het verdomd toe te geven dat ze geen bewijzen hebben, maar haar wel schuldig achten.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 11-08-2016 12:07 schreef Malam:
Dat zou best wel eens kunnen Salina, ik hou in het midden of ze schuldig is of niet, daar wil en kan ik niet over oordelen.
Ik kijk alleen maar wat er in die rechtszaal gebeurd en wat er allemaal overhoop wordt gehaald om deze Jessica veroordeeld te krijgen, dat gaat het verstand van ons westerlingen te boven.
Dat het een donkerbruin geval was blijkt wel uit het feit dat het onderzoeksrapport 5 keer niet is geaccepteerd door de officier van justitie.

De politie tracht nu met indirecte bewijzen met een lawine aan gegevens en zogenaamde wetenschappers aan te tonen dat ze schuldig is.
Om een voorbeeld te geven volgens de digitaal forensisch deskundige van de politie is op de opname te zien dat Jessica aan haar dij zit te krabbelen, dat is een bewijs, cyanide zou jeuk veroorzaken bij het in aanraking komen met de huid.
Dan ook nog de bewerkte cctv opnames om aan te tonen dat de kleur van de koffie was veranderd nadat volgens gedragsdeskundigen uit de bewegingen van Jessica duidelijk zou moeten worden dat ze gif in de koffie had gegooid.
Protesten van haar advocaat worden steevast afgekapt, de vader van Mirna zit elke keer te blŤrren als een mongool dat Jessica een moordenares is wat keer op keer met gejuich en geklap door zijn aanhang wordt ondersteund.

De advocaat van Jessica heeft de juridische commissie vandaag ingeschakeld, hij zegt geen hoop te hebben dat de rechter die duidelijk bevooroordeeld is op zijn vingers wordt getikt, maar hoopt dat de commissie de rechtszaak in de gaten gaat houden zodat er een eerlijk oordeel komt.
Wij kunnen ons er absoluut niets bij voorstellen hoe dit gaat, het is ťťn groot mediaspektakel met als inzet Jessica veroordeeld te krijgen omdat de politie het verdomd toe te geven dat ze geen bewijzen hebben, maar haar wel schuldig achten.

Nee ik weet het ook niet. Vandaar dat ik er het woordje wellicht bij schreef. Mijn gevoel zegt dat ze onschuldig is maar ik was er niet bij natuurlijk. Dat gevoel komt voort uit het feit dat er 1 grote kermis van gemaakt wordt waarin belachelijke 'bewijzen' worden aangeleverd. En daarbij, in Indonesie hebben ze liever een onschuldige in de bak dan dat er niemand voor opdraait, heb ik weleens het idee. Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zoals de advocaat van Jessica van te voren al opmerkte, de juridische commissie (KY) doet niets met zijn klacht dat rechter Binsar zijn boekje te buiten is gegaan.
De KY zegt geen redenen te zien Binsar op de vingers te tikken, zij volgen het proces op de voet, dus zij kunnen het weten, volgen? An me hoela. Emoticon: Bye bye
Dat deze juridische commissie een tijger met uitgetrokken nagels is, was al duidelijk geworden bij de ellende van de aanstelling als hoofd politie Budi Gunawan. Emoticon: Yes!

Budi een beschermeling van Megawati werd kandidaat hoofd politie, waarschijnlijk was Widodo onder druk van opoe Mega bezweken, al hoe wel hij al op de hoogte was dat de KPK met Budi bezig was, meneer is namelijk multimiljonair en de herkomst van zijn kapitaal is uiterst dubieus. Emoticon: Confused
De KPK maakte Budi verdachte, helemaal tegen het zere been van de politie, Budi Gunawan lanceerde bij de districtsrechtbank een zaak, de districtsrechter moest oordelen of de KPK terecht een onderzoek naar Budi was gestart of niet.
De uitspraak stond al vast, er is namelijk geen districtsrechter in IndonesiŽ te vinden die het tegen de Nationale politie op durft te nemen, de KPK moest stoppen met het onderzoek naar Budi en zijn status als verdachte was onterecht volgens rechter Sarpin. Emoticon: Confused
Deze uitspraak stonk als een bunzing, Sarpin was duidelijk buiten zijn boekje gegaan en de juridische commissie stelde een uitgebreid onderzoek in, het uiteindelijke resultaat was dat Sarpin inderdaad buiten zijn boekje was gegaan. Emoticon: Cry

De KY stelde aan de hoge raad een sanctie voor van een reprimande en 6 maanden schorsing, waarop Sarpin ogenblikkelijk aangifte deed van het aantasten van zijn goede naam.
De hoge raad was het niet eens met de KY en veegde de hele boel van tafel, Sarpin kreeg gelijk en promotie, waardoor duidelijk is geworden dat besluiten van de juridische commissie net zoveel te betekenen hebben als toiletpapier waar je je reet mee droog veegt.
Zo steekt het fantastische rechtssysteem van IndonesiŽ in elkaar, ze kunnen die KY net zo goed opheffen, die kijken wel link uit om tegen de politie in te gaan, het heeft de kop van de voormalige voorzitters gekost. Emoticon: Yes!

Nu heeft de raad voor de journalistiek inmiddels ook hun broodmolen open gedaan in de zaak van de moord op Mirna.
Zij zijn ernstig bezorgd over de onafhankelijke berichtgeving over deze zaak, zij tikken de media op de vingers, de media geeft geen onafhankelijk berichtgeving volgens de raad.
Herhaaldelijk krijgt de mongool Darmawan (vader van Mirna) een podium en worden de advocaten van Jessica weggeschoffeld, de media werkt mee aan de schuldigverklaring van Jessica en stellen zich niet onafhankelijk op. Emoticon: Angry

Dat is eigenlijk nogal wat, niet dat het enig effect heeft, zowel de Raad voor journalistiek en de Juridische commissie zijn instanties waar iedereen schijt aan heeft. Emoticon: Bye bye
Zo werkt het dus in IndonesiŽ, waar democratie en rechtvaardigheid nog ver is te zoeken, niet vreemd want Islam en democratie/rechtvaardigheid is water en vuur. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vandaag al weer de 12e voorstelling van het theater M&M (Moord Mirna) het was weer hakken met een botte bijl.
Vandaag kwam er een zielenknijpster op de proppen, die Jessica 6 uur lang had onderzocht, Dr Ruth heeft natuurlijk ook haar oordeel klaar, de suggesties dat Jessica er best toe in staat is een moord te plegen zijn niet van de lucht.
En dat niet na dagen/wekenlange observatie, maar na slechts 6 uur weet deze dokter Barnard het al. Emoticon: Yes!

Jessica was volgens de zielenknijpster erg open, tot het moment dat haar liefdesleven aan de orde kwam, toen werd Jessica zo gesloten als een oester en dat is volgens de Dr. Ruth verdacht, zij is een amoreus narcist.
Nu weet ik wel wat narcisme is, de meeste jongedames in IndonesiŽ lusten er wel pap van, selfies maken neemt een behoorlijk dagdeel in beslag, maar amoreus narcisme, zoek mijn zakken maar na, ik kan het ook nergens terug vinden, misschien is het iets wat aan zet tot moord. Emoticon: Confused

Volgens Dokter Ruth is Jessica zo narcistisch dat ze geniet van alle aandacht rond haar persoon op dit moment, ja ja als er levenslang boven je hoofd hangt, zou die Ruth haar doktersbul soms cadeau hebben gekregen bij een doos mi instant. Emoticon: Shut up!
Op de vraag van de advocaat hoe het volgens deze zielenknijpster mogelijk was dat de leugendetector positief uitviel voor Jessica had Ruth ook een zeer logische verklaring, Jessica is heel slim en kon de boel manipuleren.

Jessica is een kille vrouw zonder enige emphatie volgens Ruth ze had ook geen poot uitgestoken naar Mirna toen ze ziek werd, de advocaat vroeg om de opnames nog eens te draaien waarop te zien is dat Jessica hielp om Mirna in een rolstoel te tillen, na het zien moest deze zielenknijpster haar verhaal terug nemen. Emoticon: Blush
Wel ging ze ogenblikkelijk over op plan B om toch een logische verklaring te geven, dat deed Jessica plichtmatig en niet met haar hart, teriiiiiing je zal aan zo'n ellende kip zijn overgeleverd als je van moord wordt beschuldigd. Emoticon: Angry

Overigens heeft rechter Binsar de rapportage aan de juridische commissie wel te harte genomen, hij was behoorlijk zwijgzaam, hield zijn belastende commentaar voor zich en zo waar viel hij de advocaat ook niet in de rede. Emoticon: Worship
Uiteraard kwam de mongoolse vader van Mirna ook weer met een opzienbarende uitspraak, het wordt steeds duidelijk dat die vent gek is, daardoor blijft hij een dankbaar object voor de persmuskieten die alles klakkeloos overnemen. Emoticon: Frustrated
Volgens deze Darmawan is de KPK ook al ingeschakeld en luisteren ze de telefoons af om het omkopen van de rechters door Jessica te voorkomen, het is nu wachten op een tegenbericht van de KPK, misschien wordt het dan eindelijk eens duidelijk dat deze mongool uit zijn nek lult en de publieke opinie tracht te beÔnvloeden. Emoticon: Yes!
Ik ga mij steeds meer afvragen wat deze Darmawan tot dit gedrag drijft.

Volgens deze Dr Ruth is het niet ongewoon dat Jessica alvast drankjes voor haar vriendinnen bestelde voordat ze kwamen, dat is normaal bij jonge vrouwen aldus Ruth.
Verder maakte de advocaat van Jessica nog bezwaar dat de indentiteit en de aard waar getuigen voor komen geheim worden gehouden voor de verdediging, ze kunnen vragen wat ze willen, maar ze krijgen geen inzage, het is elke zitting opnieuw een verrassingspakket wie er komt en wat ze gaan getuigen. Emoticon: Confused

Soms konden Jessica en haar advocaat hartelijk lachen om het mi instant gestuntel van Dr. Ruth, dat lijkt mij trouwens de beste reactie als de aanklager met dit soort zogenaamde deskundigen op de proppen komt. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het M&M theater had vandaag ook weer een voorstelling, inmiddels de 13e.
De officier trekt geen rookgordijn, maar een getuigengordijn, omdat inmiddels duidelijk is dat er geen keiharde bewijzen zijn tracht de aanklager met een hele kudde wetenschappers en zielenknijpers die verklaren dat het mogelijk is dat ze het gedaan zou kunnen hebben Jessica schuldig te laten verklaren.
Omdat te bewerkstelligen haalt hij alles uit de kast, vandaag stond er weer een zielenknijpster op het programma, ene Nathalia en die kwam met haar team binnenvallen, het lijkt wel een supermarkt reclame, 3 voor de prijs van 1. Emoticon: Yummie!

Twee stonden niet eens op de rol, de advocaten wisten van niets dus die maakten bezwaar, met de opmerking dat de aanklager met niet aangemelde getuigen op de proppen komt, daarmee de verdediging op het verkeerde been zet en bovendien de rechter in de war maakt.
Zo waar kreeg de advocaat gelijk en werden twee getuigen geweigerd, zielenknijpster Nathalie ging uitgebreid in op de relatie van Jessica met haar ex vriend in AustraliŽ, de advocaat begreep niet wat dit met de moord in het cafť heeft te maken. Emoticon: Confused

Volgens de advocaat zijn al deze getuigenissen gericht om aan te tonen dat Jessica wel of niet in staat is zo'n daad te plegen, dat staat helemaal los van wat er in het cafť is gebeurd en het bewijst niets.
Verder onthulde Nathalie dat Jessica zich in de steek voelde gelaten door haar familie, waar of niet waar, als het waar is dan is ze natuurlijk gewoon een moordenares, Astaghfirullah. Emoticon: Worship

Tevens vroeg de advocaat om ene Hartanto Sukmono als getuige op te roepen.
Hartanto is Marketing Directeur bij PT Kia Mobil en zat op de dag van de moord naast tafel 54 waar Jessica zat te wachten op haar vriendinnen, deze Hartanto is verhoord door de politie, in het dossier staat dat Hartanto heeft verklaard dat Jessica rond 16.20 uur spelletjes op haar mobiele telefoon zat te spelen. Emoticon: Blush
Iemand die bekend is in IndonesiŽ zal zeker zeggen dat dit geloofwaardig is, want een Indonesische dame die niet met haar telefoon zit te rotzooien als ze alleen is (trouwens in gezelschap ook) kan je alleen maar op een begraafplaats vinden onder 3 meter aarde.
Deze verklaring is volledig in strijd met de verklaring van de digitaal forensisch deskundige die concludeerde dat op de opnames alles er op wijst dat rond die tijd Jessica het vergif uit haar zak zou hebben gehaald en in de koffie van Mirna zou hebben gegooid. Emoticon: Clown

Let wel, dat is niet te zien, dat maakt deze geweldige deskundige op uit haar bewegingen, dus de verklaring van deze Hartanto als ooggetuige is heel belangrijk en juist deze getuige staat niet op het lijstje van de aanklager. Emoticon: Nooo
Daar zet de advocaat vraagtekens bij en vraagt de rechter om deze getuige op te roepen. Emoticon: Devil

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het zijn trouwens marathon zittingen, die van ochtend 9 tot in de avond 9 kunnen duren.
Vandaag zou na een pauze om 7 uur de zitting weer beginnen, maar Jessica voelde zich niet zo goed en de advocaat vroeg te stoppen.
Ook dat was in de ogen van de aanklager verdacht, dat is net een kwakende kikker, die weigerde dat en wilde verder gaan onder begeleiding van een dokter.
Niet dus volgens de advocaat, we zijn weg en wonder boven wonder schorste het panel van rechters na overleg de zitting tot volgende week donderdag.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Leuk en bedankt Malam ik lees je verslag met plezier.....

Wel ongelofelijk triest hoe een mensenleven wordt verkwanseld door allerlei idioten....

hopende dat de rechter genoeg verstand heeft in zijn grijze massa, dat hersencellen heet

die daadwerkelijk kan onderscheiden wat waarheid en wat verzonnen is..... Emoticon: Devil Emoticon: Devil

Ik heb met hem te doen en ook de advocaat van Jessica dat probeert met beide benen

recht op te blijven staan.... Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zal er maar weinig woorden aan vuil maken, want wat er allemaal in mij opborrelde toen ik dit zag/las kan ik maar beter voor mij zelf houden.
Beesten zijn onder elkaar nog socialer als het om verdelen van de buit gaat.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is smerig maar de kapitalisten deinzen nergens voor terug

Er bestaat echt een Jessica die met koffie inschenken en wel zullen in Belgie ... Emoticon: Wink
http://www.hln.be/regio/nieuws(...)kt-naar-wk-a2279559/

Er bestaat een echte Jessica

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

En alweer de 14e dag van het proces.
Vandaag stond er een toxicoloog op het programma, die kwam met een opzienbarend gegeven, Mirna was overleden door cyaankali vergiftiging, ja daar kijken we van op.
Wat dan wel weer leuk is dat advocaat Otto hem vroeg op welke basis hij die conclusie had getrokken, uit het onderzoeksrapport dus, deze toxicoloog had ook 5 proeven gedaan, hij had 5 keer Vietnamese ijskoffie gemaakt en de cyaankali in verschillende volgorde toegevoegd.
Lekker interessant allemaal maar het bewijst nog steeds niets, ze kunnen zelfs geen antwoord geven of het om cyaankali in vaste of vloeibare vorm gaat. Emoticon: Nooo
Volgens deze deskundige zou de cyaankali in de koffie zijn gedaan voordat er heet water was bijgeschonken, dat zou Jessica dus vrij kunnen pleiten.

Deze deskundige was ook wel zo eerlijk om te zeggen dat hij op basis van de gegevens die hij kreeg een conclusie heeft getrokken en dat het niet binnen zijn bevoegdheid ligt Jessica te beschuldigen omdat hij niets heeft gezien.
Of deze toxicoloog de impact nog kon analyseren na een autopsie die pas na 5 dagen gedaan zou zijn (als die is gedaan), zat de man met een mond vol tanden. Emoticon: Clown

Otto wil nu de forensische patholoog van de politie Slamet nog een keer op het toneel zien, er is namelijk een verklaring van Slamet dat hij geen autopsie heeft verricht, dat achtte de politie niet nodig, 5 dagen na de dood van Mirna zou hij een onderzoek hebben gedaan, van binnen en van buiten.
3 augustus had deze patholoog al een optreden, de man zat met het schuim op zijn broodmolen van boosheid toen Otto hem een amateur noemde Emoticon: Shiny
De steken die hij heeft laten vallen en zijn conclusie die niet op basis van wetenschap/onderzoek waren maar ingegeven door zijn opdrachtgevers de politie zijn niet te noemen. Emoticon: Laugh out loud

Nu komt de vraag, is er een uitgebreide autopsie gedaan ja of nee, Otto wil weten of het 100 % is bewezen door onderzoek dat Mirna aan cyaankali is overleden en niet aan een terminale ziekte of hart falen, of heeft deze patholoog alleen maar een sampel van haar maaginhoud genomen, vijf dagen na haar overlijden. Emoticon: Confused

Dan kwam er ook nog een criminele wet deskundige op de proppen, allemaal gabbertjes die de aanklager aandraagt, deze man vertelde even haar fijn dat een veroordeling zonder motief binnen de wet mogelijk is.
Het is duidelijk waar de aanklager die bijvoorbeeld hier in Nederland geen poot zou hebben om op te staan naar toe werkt in dit voorgeprogrammeerde proces, te zot voor woorden, hier zou een rechter zo'n eikel de rechtszaal uit tieften met de woorden, ik weet zelf wel hoe de wet in elkaar steekt. Emoticon: Bye bye

Opvallend is wel dat hoe meer de advocaten van Jessica gaten schieten in de kaas van de aanklager des te minder de belangstelling van de persmuskieten die haar al voor het proces aan het kruis spijkerden. Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kleine toevoeging, de advocaat moet maar gewoon afwachten met welke getuigen de aanklager allemaal op de proppen komt, ze zeggen dat het Indonesisch wetboek van strafrecht nog gebaseerd is op het Nederlandse wetboek, maar dan hebben ze er wel lekker in zitten rotzooien, dat is namelijk in Nederland niet en nooit mogelijk geweest. Emoticon: Nooo

Op de vraag van de advocaat van Jessica wanneer de bediende van Jessica komt getuigen, zit de hele witbeffenbrigade te kijken als een leeg flessie, dat weet alleen de aanklager. Emoticon: Confused
Het ziet er naar uit dat ze de twee docenten van de Internationale school op dezelfde manier hebben gepiepeld voor het misbruiken van kinderen, maar ook de voormalige KPK voorzitter Antasari.

De laatste komt volgende maand vrij, die hebben ze jaar na jaar gigantische remissies op feestdagen gegeven omdat het duidelijk was dat die man is gepiepeld door de politie.
Met die man zijn ze nog niet klaar, die heeft jarenlang gestreden en zijn strijd is nog niet afgelopen, het is te hopen dat die man nu eindelijk hulp krijgt en dat de echte viespeuken worden opgepakt. Emoticon: Angry
Als die man straks helemaal onder justitie en de invloed van de politie vandaan is komt ie met namen en rugnummers, dan gaan er een aantal een hele vieze pijp roken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Overigens gaf de rechtsdeskundige rechter Binsar nog wel een hele smerige hint, een rechter moet onafhankelijk zijn en zich onthouden van voortijdige conclusies. Emoticon: Blush
Zoals eerder Binsar gewoon openlijk al heeft verklaard geen moeite te hebben Jessica te veroordelen zonder rechtstreeks bewijs en motief, waarop de advocaat van Jessica hem bij de juridische commissie had gemeld.
Van deze oorwassing werd deze door het politierapport bevooroordeelde lik me kut rechter niet echt vrolijk. Emoticon: Nooo
Hij wilde nog wel even in discussie, maar deze orang oetang had al snel door dat het slecht appelen eten is met een gerenommeerd hoogleraar strafrecht. Emoticon: Laugh out loud

De advocaat van Jessica vroeg ook aan de wetsdeskundige de geldigheid van een hele kudde getuigen waar de aanklager mee aan komt.
Die was ook daar zeer duidelijk over, zijn het onderzoekers/deskundigen die aan de zaak hebben meegewerkt dan is het logisch, ga je uit alle hoeken en gaten deskundigen rukken die op basis van het onderzoeksrapport komen getuigen dan heeft dat geen rechtsgeldigheid en geen toegevoegde waarde.
Hij vergat schijnbaar even dat hij zelf ook zo'n soort getuige is. Emoticon: Yes!

pierre
Gebruiker
spacer line

malam.

Ik volg met zeer grote belangstelling jou topics, het corruptie topic, het nieuws topic en deze..

Ik heb tot nu toe niet gereageerd, maar voodat wij op vakantie gaan ( vannacht) en wij de komende weken weinig tot geen internet zullen hebben wil ik nu toch even reageren ( en ik lees de reacties later wel ...LOL.. )

Ik volg dit al vanaf het begin ( via jou postings) en heb altijd een bepaald gevoel gehad.. en jij weet waar ik op doel..namelijk mijn gaves van hogerhand.... ik weet het.. ik zal hierdoor verguist worden.. maar ik heb nu eenmaal deze gaven

Daardoor weet ik .. en dat weet ik dus van hogerhand, Jessica is zo onschuldig als wat.. onschuldiger als dat kan ze niet zijn.... ze wordt er vierkant ingeluisd.. en niet zo zuinig ook. en ik weet bijna zeker ( niet 100 % ) ook wie dit allemaal in scene heeft gezet.... maar dit zal veel en veel en veel later allemaal pas uitkomen....

De vader van het dode meisje heeft hier een dikke hand in. hij en zijn dochter waren niet zo close als ze willen overkomen.. sterker hij heeft een goede reden dat zijn dochter tijdelijk het zwijgen werd opgelegd.. maar het was niet de bedoeling dat ze ook daadwerkelijk dood zou gaan.. een kleine misrekening kun je dit noemen.

Jessica heeft nog een zware weg te gaan.. maar ze is gunstig gelinkt aan haar advokaat. maar de afloop is mij helaas nog niet bekend...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een hele prettige vakantie Pierre.
Je weet ik hou me meer bij feiten en tastbare bewijzen en de hele bewijsvoering heeft mij ook nog niet kunnen overtuigen van haar schuld.
Het gaat er niet naar uitzien dat dit gaat gebeuren ook, anders had de aanklager al lang zijn kaarten op tafel gegooid, de man heeft een schijtzwakke zaak.

Darmawan de vader van Mirna speelt een hele vreemde rol, de man is al van dag ťťn bezig Jessica te belasten, hij haalt de onderste steen boven, zelfs leugen en bedrog.
Zelfs de persmuskieten hebben de handen inmiddels een beetje van hem afgetrokken nadat duidelijk werd dat die man complete onzin en leugens staat te brallen.

Het zou best wel interessant zijn om uit te zoeken wat de motieven zijn van dit gedrag van Darmawan, maar zo werkt het niet in IndonesiŽ, Jessica is schuldig en de politie zal tot in de eeuwigheid ontkennen dat ze fout zitten, dat is gezichtsverlies, ook al wordt er een onschuldige veroordeeld.
Ik volg het, geef het door en ik ben onvoorstelbaar nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen.

Een knuffel voor Elly. Emoticon: Yummie!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Eindelijk is er iemand die het opneemt voor Jessica, niet zo maar de eerste de beste, Bagir Manan is meer dan 8 jaar voorzitter van het hooggerechtshof geweest en is nu voorzitter van de raad voor de journalistiek.
Niet dat hij Jessica vrij wil pleiten, hij geeft alleen maar aan dat de aanklager met tientallen getuigen aan komt dragen maar dat er nog geen keihard bewijs is. Emoticon: Nooo

Volgens Bagir is Jessica in de publieke opinie/sociale media al veroordeeld, maar daar mag een rechter niet op af gaan of zich daar door onder druk laten zetten, als er twijfel bestaat of Jessica het wel of niet heeft gedaan dan heeft de rechter de plicht haar vrij te spreken, zegt Bagir.
Hij gaat zelfs nog een stap verder door te zeggen, beter een schuldige buiten de gevangenis als een onschuldige in de gevangenis.
De man slaat de spijker op zijn kop en nu maar hopen dat er meer invloedrijke figuren hun snavel open gaan trekken en oproepen voor een eerlijk proces, dan heeft ze misschien nog een kans. Emoticon: Cry

En die kans wordt bij de politie ook rekening mee gehouden, althans zo zie ik het, je moet in IndonesiŽ altijd tussen de regels door lezen en kijken wat er voor maatregelen en zetten er worden gedaan om er achter te komen wat er speelt.
Hoofd recherche Krishna heeft dit hele circus tegen Jessica vanaf de eerste dag met veel bombarie aangestuurd, zich op de borst rammende hoe goed en doortastend de recherche wel is in het oplossen van moorden.
De eerste pech was dat het dossier 5 keer werd geweigerd door de aanklager, de eerste 3 keer wuifde Krishna dit weg door te zeggen dat het om futiliteiten ging, waarbij hij narcistisch als hij is de hele pers bij elkaar riep. Emoticon: Yummie!

De laatste twee keer begon het eng te worden voor hem, toen liet hij de verklaringen al aan ondergeschikten over, zeker is wel dat er een enorme druk op de officier van justitie heeft gestaan om tot vervolging over te gaan en daar is hij voor gezwicht, nu zit ie met de gebakken peren. Emoticon: Blush
Die moet nu de meest gekke capriolen uithalen om zijn gelijk te krijgen, immers ook hij wil geen bakzeil halen.

En dan wordt Krishna in eens bevorderd, hij wordt adjunct hoofd politie in Lampung, promotie Emoticon: Confused An me hoela, van hoofd recherche van de miljoenen stad Jakarta, het middelpunt van de wereld (denken ze) dicht bij het vuur, naar een ander eiland als rechterhand van het hoofd van de politie daar, als dat promotie is, schiet mij dan maar terug in een rubberen regenjasje Emoticon: Laugh out loud
Dit is een vooruitziende blik, niet alleen zijn ze van de mediageile narcistische Krishna af die ook in de ogen van het politiebestuur behoorlijk irritant begon te worden.
Ik weet niet of ik het goed zie, maar ik vermoed dat dit zeker heeft meegespeeld, als de zaak Jessica mocht mislukken, dan zit de aanstichter veilig opgeborgen in een slaperige provincie stad. Emoticon: Bye bye

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 25-08-2016 17:14 schreef pierre:
malam.

Ik volg met zeer grote belangstelling jou topics, het corruptie topic, het nieuws topic en deze..

Ik heb tot nu toe niet gereageerd, maar voodat wij op vakantie gaan ( vannacht) en wij de komende weken weinig tot geen internet zullen hebben wil ik nu toch even reageren ( en ik lees de reacties later wel ...LOL.. )

Ik volg dit al vanaf het begin ( via jou postings) en heb altijd een bepaald gevoel gehad.. en jij weet waar ik op doel..namelijk mijn gaves van hogerhand.... ik weet het.. ik zal hierdoor verguist worden.. maar ik heb nu eenmaal deze gaven

Daardoor weet ik .. en dat weet ik dus van hogerhand, Jessica is zo onschuldig als wat.. onschuldiger als dat kan ze niet zijn.... ze wordt er vierkant ingeluisd.. en niet zo zuinig ook. en ik weet bijna zeker ( niet 100 % ) ook wie dit allemaal in scene heeft gezet.... maar dit zal veel en veel en veel later allemaal pas uitkomen....

De vader van het dode meisje heeft hier een dikke hand in. hij en zijn dochter waren niet zo close als ze willen overkomen.. sterker hij heeft een goede reden dat zijn dochter tijdelijk het zwijgen werd opgelegd.. maar het was niet de bedoeling dat ze ook daadwerkelijk dood zou gaan.. een kleine misrekening kun je dit noemen.

Jessica heeft nog een zware weg te gaan.. maar ze is gunstig gelinkt aan haar advokaat. maar de afloop is mij helaas nog niet bekend...

Het is toch niet te hopen dat ze dan al die tijd vast moet blijven zitten. Emoticon: Nooo

Gaat het vandaag weer verder Malam?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is inderdaad vandaag weer aan de gang, de officier van justitie heeft nog tot 1 september van de rechter gekregen om getuigen aan te dragen.
In de loop van september komen ook de getuigen van Jessica aan de beurt, de rechter wil in oktober uitspraak doen.
Vandaag werd de dokter van het ziekenhuis waar Mirna naar toe is gebracht verhoord, die heeft de vader van Mirna voorgesteld haar naar een ander ziekenhuis te laten vervoeren voor autopsie, dat weigerde deze Darmawan, hij gaf wel toestemming voor een CT scan.

Uit de CT scan kon de dokter in ieder geval de conclusie trekken dat Mirna niet aan een beroerte (gescheurde ader) was overleden.
In een later stadium kwam Darmawan met de vraag om een sample van de maaginhoud van zijn dochter te nemen, daar kwam uit naar voren dat er cyaankali in haar maag zat.
Overigens stond de brulkikker Darmawan voor het gerechtsgebouw weer een kudde journalisten te woord, hij verklaarde een getuige te hebben die het advocatenteam van Jessica schaakmat zou zetten, wie wilde hij niet zeggen.
In de loop van de dag zal er wel meer komen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je moet met de berichtgeving in de kranten enorm oppassen, sommige verslaggevers hebben een eindeloze fantasie en schrijven maar raak, als het dan achteraf complete onzin blijkt te zijn dan trekt niemand zich daar een moer van aan.
Om enigszins met de nadruk op enigszins een waar verhaal boven tafel te krijgen dan moet je alle onzin in een emmer gooien, goed schudden en kijken wat boven komt drijven. Emoticon: Smile

Er is een heel stel journalisten die aan de lippen hangen van de vader van Mirna (Darmawan), die al van het begin Jessica als schuldige aanwijst, hij gaat letterlijk en figuurlijk over lijken, zo'n journalist heeft het dan met droge ogen over de moordenares Jessica.
Onvermijdelijk komen in de loop van het proces feiten boven tafel die iemand die zich onafhankelijk heeft opgesteld op zijn kruin doen krabben.
Er was de afgelopen weken al wat minder belangstelling voor de smeerlapperij die Darmawan liep uit te kramen, de man gedroeg zich als een officier van justitie, hij had alle bewijzen in handen die onomstotelijk zouden bewijzen dat Jessica een moordenares is en dat zou hij wel even bewijzen. Emoticon: I love it

Nu er nieuwe feiten boven tafel komen die op zijn minst te denken geven, zoals de rapporten van het ziekenhuis die de aanklager van de politie heeft gekregen kloppen van geen kant, Mirna zou om 18.00 uur zijn binnen gebracht en na intensive behandeling om 18.30 uur zijn overleden.
Nee dus, zegt de arts van de eerste hulp, Mirna werd om 18.00 uur binnen gebracht en was al overleden, op zich zegt de tijd van overlijden niets, maar het geeft wel aan hoe slecht het onderzoek van de politie is geweest. Emoticon: Blush

In het ziekenhuis hadden de artsen geen idee waar Mirna aan is overleden, van schuim op haar mond zoals diverse getuigen hebben verklaard was geen sprake volgens de dokter, ook de toxicoloog heeft verklaard dat zoiets niet het geval kan zijn bij een cyaankali vergiftiging.
In eerste instantie vermoedde de arts dat Mirna een hersenbloeding had gehad, maar na een CT scan bleek dat niet het geval te zijn, waarop de arts aan Darmawan toestemming heeft gevraagd autopsie te doen om de doodsoorzaak vast te stellen, dit werd geweigerd. Emoticon: Talk to the hand

Op uitdrukkelijk verzoek van Darmawan werd er een monster uit de maag van Mirna genomen, dat kan je op zijn minst vreemd noemen, je dochter overlijd plotseling je weigert een autopsie maar je vraagt wel een monster uit de maag te nemen.
Alsof je op zo'n moment ogenblikkelijk bij vergiftiging stil staat, dat zou volgens de eerdere getuigenis van Darmawan vanwege het schuim op de mond van zijn dochter zijn, wat er dus helemaal niet is geweest. Emoticon: Confused

Darmawan heeft feilloos door dat de belangstelling voor hem door dit soort feiten tanende is.
Dus vandaag begon ie weer te brullen dat hij bewijzen heeft die Jessica en advocaten schaakmat (skak mat) zetten, loze beloften die hij al maandenlang steeds weer opnieuw loopt uit te kramen met de duidelijke reden de publieke opinie achter zich te krijgen. Emoticon: Angry
Je zou je voorzichtig af kunnen vragen wat de belangen van deze man zijn, het lijkt wel dat hij met alle geweld een veroordeling wil en helemaal geen belangstelling heeft voor wat er precies is gebeurd, Jessica moet en zal worden veroordeeld schuldig of niet, waarom? Emoticon: Yeah right!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Malam, al gedacht aan samenwerking met Peter R. de Vries. Jullie zouden een gouden koppel zijn. Leuk ook om de volgen , compliment.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hahaha Job, ik geef weer wat ik lees met een beetje jus van mij zelf er over heen, maar ik moet wel zeggen dat ik soms de veiligheidsriemen van mijn stoel aan moet snoeren om niet van mijn stoel af te lazeren van verbazing als ik de berichten na zo'n procesdag door zit te nemen. Emoticon: Blush

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vandaag weer een zitting, de zoveelste deskundige, dit maal de dokter die geen toestemming kreeg voor autopsie, maar wel om een sample te nemen van de maaginhoud van Mirna.
Uiteraard kon hij met zekerheid stellen dat Mirna door vergiftiging was overleden, dat concludeerde hij niet alleen na onderzoek van de maaginhoud, maar ook na bestudering van de cctv beelden in het cafť.
Van het gezegde "Schoenmaker hou je bij je leest" heeft deze medisch specialist waarschijnlijk nog nooit gehoord. Emoticon: Nooo

Verder verklaarde deze specialist dat het op het moment dat hij met het lijk van Mirna mocht gaan spelen het niet meer mogelijk was om verder bloedonderzoek enz. te doen, ze hadden Mirna al vol met formaline gespoten, maar dat had niet haar maaginhoud aangetast.
Daar kan je uit opmaken hoe ze hebben lopen rotzooien met het lijk van Mirna, ze is ook nog eens van het ene naar het andere ziekenhuis gebracht, met formaline kan je een lichaam wat langer conserveren, in de vleesindustrie in IndonesiŽ willen ze dat ook nog wel eens gebruiken. Emoticon: Shiny

Verder gaf hij de zoveelste verklaring hoe giftig cyaankali is, aan de andere kant gaf hij aan vrijwel zeker te weten dat het vergif in vaste vorm was, een soortement kristallen, lijkt mij dat Jessica dan ook heeft geroerd.
Vandaar dat de getuige die de aanklager verdomd op te roepen, de directeur van Kia IndonesiŽ belangrijk kan zijn, deze man heeft naast haar tafel gezeten en heeft tegen over de politie verklaard dat Jessica met haar telefoon zat te spelen. Emoticon: Blush

Het lijkt er op dat steeds minder getuigen (deskundigen en wetenschappers) van de officier van justitie zin hebben hun fikken te branden, steeds meer getuigen komen niet opdagen, vandaag weer 2, de rechter verdaagde de zitting tot morgen, zijn ze er dan niet dan gaat het over.
Ergelijk de berichtgeving, ik las vandaag weer een stukje van zo'n media relnicht in Tempo, dat Jessica 3 keer zou getracht hebben zelfmoord te plegen toen ze nog in Singapore woonde, ze heeft dus nooit in Singapore gewoond, maar in AustraliŽ.
Dit gerucht is door het toenmalige hoofd recherche Krishna in de wereld geholpen nadat hij een snoepreisje AustraliŽ had gemaakt voor informatie van de Australische politie, die hij overigens niet kreeg,
Nadat vorig jaar drie AustraliŽrs zijn geexecuteerd voor drugshandel, verdommen ze het om medewerking te verlenen als ze niet zwart op wit krijgen dat de gene waar ze infomatie over geven niet de doodstraf krijgt. Emoticon: Bye bye
Wordt morgen vervolgd.

Wat formaline betreft, als jongeling had ik een paar zweetzwiebels waar je onpasselijk van werd, als ik na een dag mijn schoenen uit trok leek het wel of er een nest dooie ratten uit kwam. Emoticon: Shut up!
Toen kreeg ik een recept van een kameraad, dat liet ik dan in de apotheek in elkaar frutselen, buiten een bepaald soort alcohol en nog wat ellende zat daar ook formaline in, s'ochtends met een watje mijn poten insmeren, kwam ik s'avonds uit mijn schoenen rook het nog net niet naar viooltjes. Emoticon: Yummie!
Ik heb dat een jaar gebruikt, toen was het klaar, nooit geen dooie ratten meer onder mijn enkels gehad, maar een poezelige charmant goed ruikend maatje 41. Emoticon: Laugh out loud

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Toch pure slapstick Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Een dokter die zich bemoeit met camera beelden, meanwhile de ene na de andere fuck up maakt.
Het hele systeem schreeuwt amateurisme uit, maar dat is blijkbaar niet belangrijk.

Ongelooflijk hoe serieus je die mensen in die zaal ziet zitten. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Overigens voor de zweetvoetjes: Was waarschijnlijk ethanol met kamferspiritus en laag percentage formaline? Verhard je huid en doodt bacterien.
Kan ook een paar dagen Sudocreme (voor baybilletjes) op je zwemvliezen smeren. Werkt ook als een speer! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 31-08-2016 14:30 schreef jakarta-snacks:
Toch pure slapstick Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Een dokter die zich bemoeit met camera beelden, meanwhile de ene na de andere fuck up maakt.

Dat is echt weer iets Indonesisch. Hier moet ik ook regelmatig in discussie over dingen die niemand hier kan weten behalve ik. En toch maar stronteigenwijs blijven beweren dat zij gelijk hebben. Terwijl het echt ONMOGELIJK is dat ze gelijk hebben. Om doodmoe van te worden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als we dachten dat het proces tegen Jessica een zielige vertoning is en dat hier geen sprake is van eerlijke rechtspraak, maar een theater, het kan altijd nog gekker.
Vandaag kwam de aanklager met een nieuwe getuige, professor van de Universiteit Indonesia Ronny Nitibaskara, tevens deskundige voor de politie, Ronny is namelijk criminoloog en is deskundige op het gebied van fysionomie (gelaatskunde)

Deze wetenschapper heeft een studie van het gezicht van Jessica gemaakt, de vorm van haar kin, de afstand van haar ogen ten opzichte van elkaar en van haar wenkbrauwen, de symmetrie van haar twee gezichtshelften en nog meer van die ongein, ken je dat?
Op basis van die wetenschap werd in '41 in de film "Der ewige jude" de beelden gemaakt om aan te tonen dat het untermenschen waren. Emoticon: Shut up!

Voor prof. Ronny is het duidelijk, Jessica heeft weinig zelfvertrouwen, kan geen kritiek velen, is snel boos, is rancuneus en narcistisch, tot alles in staat en nog veel meer van die onzin, volgens de leer van prof. Ronny is Jessica een untermensch, ik ga me heel gemeen afvragen of dat de Chinese roots van Jessica iets met deze getuigenis heeft te maken. Emoticon: Blush
Deze lul kon namelijk niet ťťn positieve eigenschap van Jessica opnoemen, nog sterker toen de advocaat aan hem vroeg wat de positieve eigenschappen waren die hij uit haar gezicht kon halen, weigerde hij te antwoorden. Emoticon: I love it

Als je met dit soort getuigenissen iemand wil veroordelen dan ben je die witte bef niet waard, voor mij zou je nog geen vuilnisman mogen worden, zielig voor de vuilnisbakken. Emoticon: Yes!
Jessica liepen de tranen over haar untermenschen tronie, niet gek dit is namelijk al zittingsdag 17 en het zijn geen korte zittingen, soms duren ze van negen tot negen, er is inmiddels al zo'n 120 uur, door zogenaamde deskundigen met bergen stront naar haar gegooid, zonder ťťn hard bewijs. Emoticon: Nooo
Deze edel IndonesiŽr gooide ook met stront, maar hij had er ook nog scheermesje in gestopt, gatverdarrie wat een wetenschappelijk misbaksel. Emoticon: Angry

Toen Jessica na de getuigenis van deze criminoloog haar woordje mocht doen kwam het er op neer dat die vent zijn wetenschap uit zijn mouw schudde en totaal geen idee heeft hoe haar karakter is, met andere woorden, je zit te fantaseren zeiklul. Emoticon: Bye bye
De oetlul voelde zich ogenblikkelijk op zijn pik getrapt, die is geen tegenspraak gewend en wilde Jessica even een lesje leren, de voorzitter van het rechterspanel Kisworo greep ogenblikkelijk in. Emoticon: Talk to the hand
U bent hier slechts als deskundige, daar mag de verdachte commentaar op geven, het is niet aan u om met de verdachte in discussie te gaan, u heeft uw zegje gedaan, nu opzouten dus, het lijkt erop dat ook Kisworo heeft gedacht wat moet ik met deze criminolul. Emoticon: Confused

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,598,946 pageviews Een website van indahnesia.com