Advies gevraagd over reisperiode januari&februari

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bulekurus
Gebruiker
spacer line

Wat moet ik terug nemen het blurren of de loverboys

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je vindt jezelf blijkbaar heel wat om zoiets op te schrijven. Maar het zegt meer over jou dan over mij.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bulekurus
Gebruiker
spacer line

https://youtu.be/sMB3QfvYh3o

Tuurlijk ik weet dat ik een arrogante klootzak ben , heb een beetje hollands in mij gewoon rechtuit.. hou niet van verbloemen .. er is toch niets verkeerd aan een loverboy hebben ..die celebrity 's in Amerika doen dat ook ..zie Kate Moss,

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 20-08-2016 16:15 marcoNL1 wrote:
Hallo allemaal!

Mijn vriendin & ik gaan in een maand van noord naar zuid Sulawesi reizen. We blijven eerst een klein weekje in Tondano zitten ivm dat ik hier heb stage gelopen. Hierna willen we onze reis vervolgen naar de Togian eilanden.
Na de Togian willen we graag rustig aan doorreizen naar Makassar en de Toraja natuurlijk gaan bekijken.
Is het voor 2 blonde Nederlanders wat te doen in midden & zuid Sulawesi? In noord heb ik nergens last van gehad en waren de mensen allemaal heel erg vriendelijk.

Ik hoop dat jullie een aantal tips voor ons hebben.

Groetjes!

Voor Poso geldt een waarschuwingsadvies van de Nederlandse Ambassade. De rest lijkt me prima bereisbaar

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Aan de beheerder van dIt forum..verwijder mijn posting aan AM maar, is niet echt behulpzaam voor Marco.. thks
OPMERKING BEHEERDER

Is gedaan.

Geplaatst door oyibo @ 21-08-2016 15:46

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Marjolein

Indonesia kent ook een soort KNMI , het heet BMKG
Ik dacht dat ze ook een Engelse versie hebben.

Voor POSO (Midden Sulawesi) en andere provincies en of grote steden heb je ook aparte rubrieken.

Voorbeeld van POSO
http://meteo.bmkg.go.id/prakiraan/propinsi/26

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Volgens mij kan iedereen hier heel makkelijk zelf zijn eigen postings verwijderen of wijzigen.
Lijkt mij in dit geval ook wel wenselijk. We suggereren bij de Hollandse mannen met Indonesische partners (val jij hier ook onder, ja toch?) hier op het forum ook niet dat ze hun vrouw hebben uitgekozen omdat die zo lekker aan hun lul zuigt in ruil voor een wat comfortabeler leven. Ze zullen er ongetwijfeld bij zitten. Het interesseert me overigens ook geen ene moer op welke grond iemand een partner uitkiest. De agressie waarmee jij dit onderwerp aansnijdt, stuit mij nogal tegen de borst.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Oei gaan we met twee beginnen ...die van jou was zeker een zure pekelharing ...

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik zie dat het je nog niet gelukt is om je posting te verwijderen of aan te passen. We kennen dit type wel: veel te grote bek als compensatie voor een veel te klein pikkie. En nul, komma nul reflecterend vermogen. Afserveren dit soort figuren.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om maar even ontopic te komen, rond Poso is sinds afgelopen januari een actie tegen terroristen o.l.v. Santoso bezig.
Deze ellende kip zat met een mannetje of 30 in het gebied rond Poso en stond hoog op het verlanglijstje van het leger en politie omdat hij wordt verantwoordelijk gehouden voor verschillende aanslagen in IndonesiŽ, sinds januari zijn ze met een mannetje of 3000 op zoek naar dat stelletje.

Santoso zelf en een stuk of 10 van zijn volgers hebben ze inmiddels vol met lood gepompt, 5 hebben zich overgegeven en de rest zwerft nog rond en wordt nog jacht opgemaakt.
Duidelijk is dat dit stelletje vrij wanhopig is omdat alle toevoer lijnen zijn afgesloten, ze zijn tot alles in staat en van tijd tot tijd komen er een paar voor de dag en zijn er schietpartijen.
Het is dus raadzaam om Poso nu te mijden, waarom zou je het op zoeken als IndonesiŽ zo groot is. Emoticon: Confused

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dit klinkt wel vrij serieus Marco. Zou ik zeker rekening mee houden.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Liesbeth je kan je posting's niet verwijderen, wel wissen maar de quoten blijven staan ..wat heb je dan eraan. Mijn vrouw wou een grote blanke lul en niet van die kleine Aziatische lulletjes. Als je iets post hier op het forum omtrent veiligheid wordt dat direct van tafel geveegd door AM en dit stoort enorm . Want zij is de professor van indonesie !Natuurlijk als je zo lelijk bent als de nacht dan weet je niet wat lastig gevallen worden is .(is niet op haar bedoeld) Ik leef samen met 32 vrouwen en heb al veel verhalen gehoord, mijn vrouw is 40 jaar en wordt nog altijd lastig gevallen door die idioten als ik er niet bij ben en er lopen er veel rond in IndonesiŽ maar ook in BelgiŽ had ze dat probleem. Dat meisje van Nederland was echt bang daar. Dus mijn advies als vrouw weg blijven uit streng moslim gebied tenzij je vergezeld bent door een echte man.
Neem nu die transgender in Turkije die verkracht en leven verbrand is. Moet je toch gestoord zijn als moslim wanneer je die verafschuwd dat je dan je pik nog in die kont steekt.
Hier in yogya worden die gender ook altijd verkracht door de moslims ..walgelijk

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Er is vorige maand een oud vrouwtje hier in de buurt in haar warung overvallen en nadien nog verkracht en gewurgd.
Het nieuwe universiteitsjaar is terug begonnen heb die 5 debielen van satpam van de wijk al eens een goei verwittigen gegeven dat ze mijn meisje's moeten gerust laten als ze 's avonds door de poort moeten. Maarja daar kicken ze op, op die mooie, brave , onschuldige bange meisjes . Wanneer er mannelijke jongeren hier rondhangen of dieven die uit zijn op motoren dan zie je ze niet dan zijn ze zelf bang voor confrontatie dan moet ik komen, dan is het maaf pak maar tegen onschuldig bange wezen hebben ze een grote mond.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-08-2016 13:27 bulekurus wrote:
Liesbeth je kan je posting's niet verwijderen, wel wissen maar de quoten blijven staan ..wat heb je dan eraan. .................................
Als je iets post hier op het forum omtrent veiligheid wordt dat direct van tafel geveegd door AM en dit stoort enorm . Want zij is de professor van indonesie !Natuurlijk als je zo lelijk bent als de nacht dan weet je niet wat lastig gevallen worden is .(is niet op haar bedoeld)
Nee ik probeer alleen te relativeren en dat is dat het in West Europa op dit moment niet veiliger dan in Poso. Dat is een verschil van mening. Er komen vooral nu in het hoogseizoen veel toeristen langs Poso, of ze nu naar Togean gaan of naar Manado om de doodeenvoudige dat je via Poso moťt.

Verder weet ik heel goed wat is om lastig gevallen te worden en dat het niets te maken heeft met hoe iemand eruit ziet.

Dat alles bij elkaar geeft jou het recht nog niet om er dingen bij te halen die er niks mee te maken hebben, waar je niets vanaf weet en grof te zijn.

En dingen niet weg kunnen halen, dat is flauwekul want dat kun je wel degelijk.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bulekurus
Gebruiker
spacer line

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Zojuist onderstaand bericht inclusief quote weggehaald en hier weer geplaatst!

Op 21-08-2016 10:24 schreef Anne Mieke:
Je vindt jezelf blijkbaar heel wat om zoiets op te schrijven. Maar het zegt meer over jou dan over mij.

Helemaal gelijk Annemieke. Voor mij valt zo iemand echt door de mand. Persoonlijke aanvallen en grove beledigingen zijn gewoon walgelijk. Ze worden vooral ingezet bij gebrek aan argumenten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je kan je eigen bericht veranderen met de functie edit, maar dat moet wel binnen 24 uur, anders gaat het niet meer.

Anne Mieke schreef:
Nee ik probeer alleen te relativeren en dat is dat het in West Europa op dit moment niet veiliger dan in Poso.

Dan heb je de afgelopen maanden het nieuws t.a.v. het gebied rond Poso niet goed gevolgd Anne Mieke.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb het zeker wel gevolgd. Het probleem is alleen dat (on)veiligheid een gevoel is. En vooral dat van "wrong place, wrong time". Ik bedoel er ook mee te zeggen dat je niet alle risico's kunt uitsluiten.

Het stoort iemand dat ik alles mbt veiligheid van tafel veeg. Daartegenover stoort het mij dat ik niet begrijp dat in sommige landen alles onder een vergrootglas wordt gehouden terwijl er voor Europa nog nooit een echt negatief reisadvies is afgegeven (en dan dan ik vooral op Frankrijk, Duitsland, UK, Spanje).
Bij Indonesie staat:
Terrorisme
In geheel IndonesiŽ bestaat een verhoogd risico op terroristische activiteiten
. En vervolgens een opsomming 6 aanslagen in 14 jaar tijd terwijl bij de tekst over Frankrijk alleen maar wordt gesproken over een aanslag die van november vorig jaar. En daar heb ik moeite mee.
Ook gewoon zomaar een voorbeeld.
Mensen moet vooral doen wat ze zelf goed achten.

Veiligheid kun je niet afdwingen of kopen of uitsluiten. Je krijgt ermee te maken of niet. Ik weet wel dat ik er op Bali af en toe wel bij stil sta maar op andere eilanden eigenlijk nooit.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 21-08-2016 10:55 bulekurus wrote:
Aan de beheerder van dIt forum..verwijder mijn posting aan AM maar, is niet echt behulpzaam voor Marco.. thks

Ik vind dat de beheerder jou maar een poosje op vakantie moet sturen.
Schaamteloos, walgelijk gedrag.
Heeft totaal niks met het topic te maken. Emoticon: Stupid

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Op 21-08-2016 15:14 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

Ik vind dat de beheerder jou maar een poosje op vakantie moet sturen.
Schaamteloos, walgelijk gedrag.
Heeft totaal niks met het topic te maken. Emoticon: Stupid

Dat krijg je als je al een tijdje in IndonesiŽ woont , schaamtgevoel voor de medemens gaat weg Emoticon: Laugh out loud

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

het voor 2 blonde Nederlanders wat te doen in midden & zuid Sulawesi? In noord heb ik nergens last van gehad en waren de mensen allemaal heel erg vriendelijk.

Wij zijn een paar jaren geleden ook in Sulawesi geweest, Noord en Zuid en inderdaad van Gorontalo teruggevlogen naar Makassar om dezelfde reden als waar jij bang voor bent.

Wij zijn ook een aantal dagen in Makassar geweest, veel moslim studenten die mij aanspraken en van alles wilden weten over Nederland en waarom wij in Indonesie waren.
Een aantal heeft zelfs interviews afgenomen in het engels met hun hand phone, een opdracht voor hun studie. Geen enkel probleem daar gehad en ik droeg open en bloot een kruisje om mijn hals.

Vandaar zijn wij naar Tanah Toraja gereisd en ook alleen maar vriendelijke mensen ontmoet, het ligt er ook een beetje aan hoe jullie je zelf opstellen.

In Gorontalo hetzelfde gedrag, horden studenten die met mij op de foto wilden en ik ben blond en blank. Hele gesprekken met ze gevoerd, half bahasa en half engels.
Ik ben er nooit gediscrimineerd of geintimideerd.
Gorontalo als stad vond ik trouwens niet veel aan.

O ja, ik ben niet alleen blond en blank maar ook al aardig op leeftijd.
Gedraag me normaal en draag gewoon een T-shirt en katoenen broek en daar heb ik nooit een klacht over gehoord !

Het moet te doen zijn via Poso, heb er familie wonen, christelijk en dominee zelfs en die zei later dat het wel te doen geweest was om te komen.

Als jullie zelf het gevoel hebben dat het niet veilig is doe het dan niet want angstig reizen verpest alleen je vakantie.
Het is net als hier al eerder geschreven, iedereen gaat ook gewoon weer naar Bali en dat was best kort na de bomaanslagen al weer het geval.

Ik wens jullie een fijne vakantie toe.
Selamat Jalan

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Anne Mieke mijn belangstelling voor Poso komt voort uit mijn onbegrip dat duizenden man elite troepen niet in staat waren/zijn deze IS aanhangers te lokaliseren.
Dat is ťťn omdat het een moeilijk begaanbaar gebied is en twee omdat ze toch behoorlijk veel hulp kregen/krijgen van sympathiserende bewoners in dat gebied.

De vergelijking van risico landen Frankrijk, BelgiŽ en Nederland om maar een voorbeeld te noemen en IndonesiŽ gaat scheef.
In Frankrijk zijn een aantal aanslagen geweest, je zou dat een risico land kunnen noemen, maar daar ben je wel een bleekneus onder de bleekneuzen, dat is werkelijk op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn.

Dat ligt in IndonesiŽ anders, daar ben je voor extremisten een lopend uithangbord met ongelovige erop met je witte velletje, dus je moet wel enige rekening waar je heen gaat.
Niet dat ik mij er aan stoor en dat moet niemand doen, want het risico is niet veel groter als in Europa.

Maarrrrr zoals je zelf vaak hebt aangehaald IndonesiŽ is groter als Java en Bali, dus laat Poso even links liggen, je bent als wit uithangbord een dankbaar slachtoffer voor dat stelletje idioten die daar nog vrij rond lopen en waarop jacht wordt gemaakt.
Dus Poso is nu dus wel degelijk een risico gebied er vinden op dit moment wekelijks schietpartijen plaats, dat moet je niet bagatelliseren Anne Mieke.

N.B Dat geldt ook voor Yoke die het over een bezoek van enkele jaren geleden heeft.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,727,804 pageviews Een website van indahnesia.com