Allianz aanvragen, waar kan dit?

Subforum Gezocht & Aangeboden 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Hij kan zich ook gewoon bij iemand laten inschrijven, wat Havana zegt, zodat hij geen kosten heeft. Dan moet hij wel minimaal 4 maanden per jaar in Nederland zijn zodat hij zijn ziekteverzekering kan houden. Mocht het toch lukken een verzekering te vinden dan kan hij zich beter uit laten schrijven. Hoeft hij ook geen duur ticket telkens te kopen om naar Nederland heen en weer te vliegen. Dat bespaart toch weer rond de 1000 euro per keer. Opgeteld de dure verzekeringskosten in Nederland is dat een flinke besparing en wellicht is er een verzekering te vinden die hem wel aanneemt, evt. tegen een extra betaling.
Ik moet binnenkort voor iemand van 68 uitzoeken of diegene verzekerd kan worden in Indonesie en tegen welk bedrag. Als ik iets meer weet zal ik het hier neerzetten. Emoticon: Yes!

Welke gedeelte van Indonesie wil hij gaan wonen?

Famke
Gebruiker
spacer line

Bedankt Havana45,
Haha Salina, ja ik probeer uit te zoeken en op hem in te praten en uit te zoeken hoe hij het beste en veilig kan doen. Hij is daar dus al bijna 15 jaar getrouwd met vrouw en drie kinderen heen en weer pendelende, maar het wordt best zwaar nu (leeft een dubbelleven maar breekt hem op) dus hij wil er voor langere tijd heen om daar bij vrouw en kinderen te zijn en minder regels, leven goedkoper etc. Ik vroeg aan hem hoe hij het geregeld had als hij daar ziek wordt of komt te overlijden, 'aaaach, wat maakt mij dat nou uit, dan ben ik toch dood?! Ik zei en als je hier komt en je krijgt een hersenbloeding bij mij in huis Ach dan laat je me maar doodgaan. Zei hij Emoticon: So funny Ja een komiek die man.

Ik begrijp hem wel, altijd dat tussen wal en schip gevoel.
Dit is ook een interessant draadje wat ik vond, wel in Thailand maar het zelfde idee:
http://www.thailandblog.nl/lez(...)g-aanhouden-kan-dat/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het is heel simpel ja dat zegt men maar je moet er veel voor doen .
In dit geval zou je in aanmerking kunnen komen voor kitas Lancia.
Je moet iemand bij de Emigratie niet de ambtenaren, maar mensen die met veel papieren en mappen lopen, bij zijn armen nemen en die regel het helemaal voor je , .
En een sponsor zoeken, ik weet niet de relatie van echtgenote indische ?is
Dit alles kost wel een paarcenten maar dan ben je voor 5 jaar klaar alleen elk jaar verlengen.
je moet zelf je inkomen papieren meebrengen je domiciele waar je woon in IndonesiŽ
Paspoort afgeven van te voren betalen of de helft en dan krijg je bericht dat je naar Singapore moet om daar te wachten op een papier die weer van de immigratie dienst komt, dat naar de ambassade stuur en neem Pa Achmed in handen ,vraag maar naar zijn nummer die heb ik niet ,maar hij is heel bekend en die verzorgd dat weer op die ambassade en daar krijg je een 12 maanden stikker en je kan weer naar IndonesiŽ terug
Dan komt die man die jou gestuurd heb naar Singapore later te voorschijn die zorgt voor de pasje van een kitas Lancia en dan moet er nog een papier van de politie afgegeven worden maar daar merk je niets van .
Aan al die stempels in je paspoort konden ze al zien dat je veel reis op en neer dan naar Holland dan naar Singapore of ging hij nooit naar Singapore voor social budaya te verlengen.
Als ik het verhaal zo gevolg heb elk half jaar IndonesiŽ en Nederland...
Veel succes met die sociale Lancia mag je ook het land weer in en uit geen probleem Emoticon: Shiny

P.S zorg wel dat je paspoort langer ouder is dan een jaar liefst langer wegens die stikker van een jaar.... Emoticon: Wink
En houd een briefadres bij een van je familie of kinderen dan kan je huur of eigen huis ook verkopen of verhuren als eigendom is. Emoticon: Yeah right!
En dan kan je ook nog bij je eigen ziekenfonds blijven gewoon de adres opgeven.
Trouwens mijn ziekenfonds kan ik een jaar i het buitenland verblijven. Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-07-2016 20:32 Famke wrote:
Tja hij is ook voornemens om de kinderbijslag op te zeggen. Mijn vader krijg een aanvulling van de pensioen van zijn partner omdat hij getrouwd is en omdat ze nog geen 65 is. Dat behoudt hij ondanks dat de regels zijn veranderd. (Oude situatie) De rapporteur zal dan nog steeds steeksgewijs langs willen komen lijkt mij..

Partnertoeslag voor een jongere partner die geen AOW heeft opgebouwd in Nederland Emoticon: Confused
Ik weet niet hoe jouw pa dat van elkaar heeft gekregen, maar dat hij in Nederland en ook in IndonesiŽ in de volle belangstelling blijft staan van de SVB kan je wel van uit gaan. Emoticon: Yes!
Dus beter maar geen ongeoorloofde grappen uit halen, lijkt mij. Emoticon: Blush

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik zal morgen even bellen met de BPJS (of zoiets), dat is een soort ziekenfonds verzekering die in het leven is geroepen sinds een tijdje terug. Kan ook voor buitenlanders (mijn pas overleden vriendin die ook in Jogjakarta woonde had dat ook) en schijnt niet al te duur te zijn. Wellicht dat zij een hogere leeftijd aanvaarden tegen een extra premie.

Ik kan me ook wel voorstellen dat als hij in Indonesie overlijdt dat hij zegt 'wat maakt het uit, dan ben ik toch dood'. Want dat is immers zo'n probleem niet. Mij mogen ze hier dan ook in een gat duwen, op het kerkhofje in onze kampung. Ik links in de bovenhoek en mijn schoonloeder uiterst rechts in de onderhoek als het ff kan. Anders blijft haar geest me pesten en dwars zitten. Emoticon: Laugh out loud

Dus direct dood is het minste probleem. Maar wat als hij het overleeft en ziek blijft, of verlamd, of echt hulpbehoevend wordt. Dat is meer een probleem (dat vind ik tenminste en denk daar weleens over na) en heb je echt een verzekering nodig voor het geval je maanden in een ziekenhuis moet verblijven. Of als je een operatie nodig hebt.

Als er in Nederland iets gebeurt is dat nog de minste ramp want daar laten ze niet op straat liggen bij een hartaanval om maar eens wat te noemen.

Het is ook idd geen doen om maar heen en weer te reizen en geen 'thuis' op te bouwen/te hebben.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een bericht van papadom op dit forum op 05-04-2015 09:20

Ik heb een nieuwtje waar anderen misschien ook een voordeel uit kunnen halen ; om een lang verhaal kort te maken ; ik werd er een beetje flauw van dat ik geen Kitas Lansia kon aanvragen zonder medische verzekering , en geen medische verzekering kon krijgen zonder Kitas- Lansia...( dit verzin je niet ) Goed , ik las dat er een nieuwe regeling is voor Indonesiers en alle anderen die langer dan 6 maanden in Indonesie verblijven , dus dacht ik waarom niet ; ik heb alleen een Sosbud en meer niet niet , maar wie schetst mijn verbazing dat ik na een half uurtje weer buiten stond met een glimmende pas waarmee ik eerst mee naar de Puskesmas moet gaan als er wat loos is is; deze sturen mij door naar dokter , tandarts , ziekenhuis etc.vor behandeling ; kosten 60.000 Rp. per mnd.p.p. en geen verdere kosten...Mijnleeftijd ( 65 + ) De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat diegene die mijn aanvraag behandelde iets begon te sputteren dat ik alleen een Sosbud had , en geen Kitap , maar een blik in mijn paspoort dat ik nu al bijna 2 jaar in Indonesie verbleef gaf de doorslag....Ik ga verder niet uitwijden over de details ; Dit is het webadres ; www.bpjs-kesehatan.go.id ;ik hoop dat ik hiermee anderen kan helpen ; mijn kennis Theo ( vriend van Jan Simpati ),heeft er al 3 keer gebruik van gemaakt , en zonder problemen . Ik heb gelijk mijn vriendin en 3 kinderen hetzelde laten doen ; dus 5 personen voor 300.000...niet slecht toch ? ( O ja , en in de hoogste klasse......dus kan ik mij guling thuislaten

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 17-07-2016 12:51 schreef Malam:
Een bericht van papadom op dit forum op 05-04-2015 09:20

Ik heb een nieuwtje waar anderen misschien ook een voordeel uit kunnen halen ; om een lang verhaal kort te maken ; ik werd er een beetje flauw van dat ik geen Kitas Lansia kon aanvragen zonder medische verzekering , en geen medische verzekering kon krijgen zonder Kitas- Lansia...( dit verzin je niet ) Goed , ik las dat er een nieuwe regeling is voor Indonesiers en alle anderen die langer dan 6 maanden in Indonesie verblijven , dus dacht ik waarom niet ; ik heb alleen een Sosbud en meer niet niet , maar wie schetst mijn verbazing dat ik na een half uurtje weer buiten stond met een glimmende pas waarmee ik eerst mee naar de Puskesmas moet gaan als er wat loos is is; deze sturen mij door naar dokter , tandarts , ziekenhuis etc.vor behandeling ; kosten 60.000 Rp. per mnd.p.p. en geen verdere kosten...Mijnleeftijd ( 65 + ) De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat diegene die mijn aanvraag behandelde iets begon te sputteren dat ik alleen een Sosbud had , en geen Kitap , maar een blik in mijn paspoort dat ik nu al bijna 2 jaar in Indonesie verbleef gaf de doorslag....Ik ga verder niet uitwijden over de details ; Dit is het webadres ; www.bpjs-kesehatan.go.id ;ik hoop dat ik hiermee anderen kan helpen ; mijn kennis Theo ( vriend van Jan Simpati ),heeft er al 3 keer gebruik van gemaakt , en zonder problemen . Ik heb gelijk mijn vriendin en 3 kinderen hetzelde laten doen ; dus 5 personen voor 300.000...niet slecht toch ? ( O ja , en in de hoogste klasse......dus kan ik mij guling thuislaten

Nou wat goed! Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Malam is niet alleen een kritische ouwe lul, soms kan hij ook nog wel eens goede dingsies voor de dag toveren, mede door zijn ijzersterke geheugen. Emoticon: Laugh out loud
Dus toen jij over de BPJS begon, toen ging er bij mij een rood lampje op mijn harde schijf knipperen bij de naam "papadom" Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Die hele verhaal van Papadom is onzin zo werkt het niet je zal een bewijs van een verzekering moeten tonen en dat kan je niet meer krijgen in IndonesiŽ als je boven de 65 bent.of hij zit daar nog ver onder
Maar als je in Nederland ingeschreven blijft ben je gewoon in Nederland verzekerd zo liggen de zaken en al dat andere is illegaal.
En zo maar een kitas krijgen, dan zal je toch even over moeten wippen naar Singapore of er zitten weer illegale mensen achter de schermen te werken. Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 17-07-2016 13:53 schreef Malam:
Malam is niet alleen een kritische ouwe lul, soms kan hij ook nog wel eens goede dingsies voor de dag toveren, mede door zijn ijzersterke geheugen. Emoticon: Laugh out loud
Dus toen jij over de BPJS begon, toen ging er bij mij een rood lampje op mijn harde schijf knipperen bij de naam "papadom" Emoticon: Wink

Bij mij werkt de zoekmachine op deze site voor geen meter Malam, dus
voortaan vraag ik jou wel Emoticon: Yes!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 17-07-2016 14:00 schreef zieleffe:
Die hele verhaal van Papadom is onzin zo werkt het niet je zal een bewijs van een verzekering moeten tonen en dat kan je niet meer krijgen in IndonesiŽ als je boven de 65 bent.of hij zit daar nog ver onder
Maar als je in Nederland ingeschreven blijft ben je gewoon in Nederland verzekerd zo liggen de zaken en al dat andere is illegaal.
En zo maar een kitas krijgen, dan zal je toch even over moeten wippen naar Singapore of er zitten weer illegale mensen achter de schermen te werken. Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated

Toch had die vriendin van mij ook een kitas zonder ff over te wippen.
Ik moest het trouwens wel maar zij weer niet toen.
Maar zoals ik eerder vandaag las ergens op dit forum 'gelukkig zijn ze niet corrupt in Indonesie' Emoticon: Laugh out loud

Ik heb trouwens ook toen ik nog geen kitas had stempeltjes 'gekregen' zonder even het land uit te moeten. Hier dachten ze minstens dat ik 10 jaar de bak in moest Emoticon: Yes!

Famke
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de input jongens,
Ik las deze post trouwens op die Thailand page; een antwoord op iemands vraag:

Je vader is 66 en wil graag in Thailand wonen, nou dan kan ik hem twee optieís geven.

Als eerste moet je altijd heel eerlijk blijven naar alle instanties en verzekeraars, dus niet een spelletje spelen met nog een adres in Nederland aanhouden .

Optie 1) . Hij gaat zich laten uitschrijven uit Nederland , en geeft zijn nieuwe adres in Thailand door aan alle instanties.
Hij is nu in Nederland verzekerd bij een verzekeraar , en ALLE verzekeraars zijn verplicht je vader een voorstel te doen , dat wil zeggen dan krijgt hij een buitenland verzekering die onder de zelfde verzekeraar valt als waar hij nu bij verzekerd is , deze zorgverzekering zal iets duurder zijn als de 130 euro die hij nu betaald , maar dan weet hij wel dat hij super verzekrd is en geen dingen wprden uitgesloten .
Dan geeft hij ook even aan in welk ziekenhuis hij graag zou willen geholpen worden ingeval van nood, dan kan de verzekeraar al contact opnemen met dit ziekenhuis .

Optie 2 ) . Hij laat zich uitschrijven uit Nederland , en huurt of koopt een nieuw huisje of condo in Thailand waar hij zich laat registreren door middel van een huur contract of huisboekje.
Dan kan hij een ziektekosten verzekering krijgen bij meerdere verzekeraars , in verschillende prijs-klasse , hij kan dan het beste contact opnemen met Matthieu en Andre van AA Insurance Brokers, dat zijn twee Nederlanders die alles weten over verzekeringen hier in Thailand .
Ik ben zelf ook verzekerd bij hun , en de service die ze geven is geweldig!!!

Ik woon zelf nu 14 jaar in Thailand , en heb de eerste 12 jaar nog altijd mijn Nederlandse zorgverzekeraar aangehouden , en nu ben ik al 2 jaar verzekerd bij ACS .

Maar er worden veel spook verhalen verteld in de kroegen en bars alhier , dat je maar 6 maanden of 8 maanden in het buitenland mag verblijven anders ben je niet verzekerd , maar nogmaals als je eerlijk spel speelt en je laat je uitschrijven uit Nederland , dan mag jij zolang weg blijven als je zelf wil , en dan ben je toch gewoon verzekerd bij je eigen zorgverzekeraar in Nederland .
En dan heb je toch nog altijd het recht om te stemmen , want je blijft Nederland met alle rechten en plichten die daar aan verbonden zijn.
En als je dan 6 of 8 of 10 maanden in Thailand wil verblijven , en in de zomer weer even naar het regenachtige Nederland wil komen , dan kan dat allemaal !!!

Ik spreek uit eigen ervaaring , want ik heb alles volgens de regels van de wet in Nederland en Thailand gedaan , want ik wil altijd alles goed doen, en niet zoals 90% van de Nederlanders die hier leven , hun adres in Nederland aanhouden om zo NIET die 2% per jaar van hun AOW mis te lopen , dat geld niet voor de mensen die de 65 jaar al hebben berijktÖÖ

Ik wens je vader een goed en gezond verblijf in het mooie Thailand .

Famke
Gebruiker
spacer line

Mijn vaders zorgverzekering is in 2011 stopgezet via constatering lang verblijf van mijn vader in RI. Het is namelijk zo, met zijn pensionering heeft hij toen doorgegeven dat hij getrouwd is, dat hij kinderen heeft maar dat ze in het buitenland verblijven, en daarvoor krijgt hij ook (nog) kinderbijslag. Maar dit was door de SVB niet doorgegeven aan kantoor Roermond. Omdat hij zelf hier NL bij de gemeente ingeschreven staat, stond hij blijkbaar bij de pensioenfonds ingedeeld als alleenstaande. En toen hij dus 5 maanden in RI verbleef is er een rapporteur van SVB voor onderzoek naar deze voor hun gekke situatie op zijn adres in RI langsgekomen, die wierp een blik in zijn paspoort, heeft de rapporteur gerapporteeerd aan Roermond dat hij daar geregeld langere tijd verbleef. Maar de SVB Roermond heeft toen gesteld dat hij er woonde! Wat niet zo was, want hij staat hier immers hoofdzakelijk ingeschreven in NL. Toen is dat per computer doorgegeven aan de instanties waaronder Menzis, en is hij een jaar zijn zorgverzekering kwijtgeraakt door de foutieve stellingname van SVB. En heb ik zelfs tot de nationale ombudsman moeten vechten om hun fout te herstellen. Want het was een fout, want mijn vader had het immers netjes doorgegeven. Nou ik heb geweten wat het is om tegen zo'n Emoticon: Frustrated aan te lopen, telefoontjes, brieven, niets hielp, en toen via de ombudsman is het goedgekomen, en heeft de SVB excuses aangeboden.
Dus kortom: De SVB, de ene hand weet niet wat de andere doet. Worden fouten vanwege de verschillende schakels

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Eigenlijk best een eng idee dat je gewoon een soort achtervolgd kan worden over de hele wereld. Zelfs voor een paar tientjes kindertoeslag Emoticon: Confused
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niks heb vanuit Nederland.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Geweldig hoor Famke.
Maar helaas zegt het mij maar ťťn ding, op dat Thailand forum (waar ik ook wel eens een kijkje neem) zitten de zelfde luchtfietsers als dat we hier ook regelmatig tegen komen.
Die vallen bij mij onder de categorie "De wens is de moeder van de gedachte". Emoticon: Bye bye

Ik loop ruim 12 jaar mee op dit forum Famke, ik ben getrouwd met een Indonesische schone en er is een tijd geweest dat ook ik definitief wilde verkassen naar IndonesiŽ.
Mede daar door heb ik alle mogelijkheden onderzocht, maar er zijn ook in die jaren enorm veel discussies gevoerd en ervaringen gedeeld op dit forum over dit onderwerp.
Maak je niet blij met een dooie mus, definitief naar Z.O. AziŽ verkassen, uitschrijven in Nederland en gebruik blijven maken van een Nederlandse zorgverzekering is niet mogelijk. Emoticon: Nooo

Al die vogels die opnieuw het wiel uit hadden gevonden op dit forum en beweerden dat het wel kon zijn in nevelen verdwenen, daar hoor je nooit meer iets van. Emoticon: Shut up!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-07-2016 14:00 zieleffe wrote:
Blijkbaar wel dus....
Dit is het topic waar het om gaat
http://forum.indonesiepagina.n(...)neerden_indonesi.php
Daar staat ook in dat Papadom inmiddels 65+ is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-07-2016 14:46 salina wrote:
Eigenlijk best een eng idee dat je gewoon een soort achtervolgd kan worden over de hele wereld. Zelfs voor een paar tientjes kindertoeslag Emoticon: Confused
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niks heb vanuit Nederland.

Eng idee dat ze je achtervolgen ja Salina, maar vreemd nee, de situatie is dermate vreemd dat het welhaast logisch is.
Meneer is op zijn 60e getrouwd met een dame uit IndonesiŽ, alles netje gelegaliseerd, hij krijgt kinderen en vraagt kinderbijslag aan.
Vervolgens wordt hij 65 krijgt AOW en vraagt ook toeslag aan voor zijn jongere partner in IndonesiŽ, volgens Famke krijgt hij die, terwijl zijn echtgenote nooit in Nederland heeft gewoond dus ook geen AOW heeft opgebouwd.

Dus de Nederlandse staat draait op voor een vrouw met kinderen die nog nooit in Nederland hebben gewoond laat staan een bijdrage hebben geleverd aan de Nederlandse staat.
Het zal allemaal wel binnen de regels en de wet zijn, immers ze betalen het gewoon, maar op zeker dat ze er niet blij mee zijn en kan me dat nog voorstellen ook.
Het lijken de dolle dagen bij de Bijenkorf wel, dus de SVB houdt dit scherp in de gaten, dat de inschatting van de SVB dat meneer in IndonesiŽ woonde fout was, dat blijkt.

Maar dat meneer zich niet aan de strenge regels die gesteld worden als je van die SVB faciliteiten gebruik maakt heeft gehouden is ook een feit.
Ik vroeg het mij al eerder af, niet alleen t.a.v. de kinderbijslag, maar ook van het verkrijgen van een toeslag voor een jongere vrouw in het buitenland die geen AOW heeft opgebouwd in Nederland, of dat het nu allemaal wel waard was.
Dat heeft gegarandeerd wat voeten in de aarde gehad, waarbij ik ook nog eens denk dat het financiŽle voordeel ten opzichte van een AOW met alleenstaande toeslag vrijwel nihil is.
Een AOWer met alleenstaande toeslag wordt geen strobreed in de weg gelegd als hij voor 10 maanden naar IndonesiŽ gaat, dus wat is achteraf beter. Emoticon: Confused

Ik vraag mij overigens af of de jongedame in IndonesiŽ wel weet dat als haar 75 jarige echtgenoot gaat hemelen dat ze dan volledig zonder inkomen zit. Emoticon: Blush
Of heerst de gedachte dat de Nederlandse staat ook nog eens ANW gaat betalen. Emoticon: Yeah right!

N.B. Dat de administratie van de SVB goed op orde is, merkte ik toen we AOW aanvroegen voor mijn echtgenote, ze wisten tot op de dag precies wanneer ze in 1967 op Schiphol uit het vliegtuig stapte, alleen de tijd stond er niet bij. Emoticon: Shiny
Toen was ze 25 lentes, dus ze mist 10 AOW jaren maal 2 procent en krijgt dus 80 % AOW. Emoticon: Yes!
Terwijl de pa van Famke AOW toeslag krijgt voor zijn jongere echtgenote in IndonesiŽ die nooit in Nederland heeft gewoond, schiet mij maar terug in een condoom. Emoticon: Stupid

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 17-07-2016 15:39 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Vervolgens wordt hij 65 krijgt AOW en vraagt ook toeslag aan voor zijn jongere partner in IndonesiŽ, volgens Famke krijgt hij die, terwijl zijn echtgenote nooit in Nederland heeft gewoond dus ook geen AOW heeft opgebouwd.

Nou, eerlijk gezegd begrijp ik dit niet. Die vriend waarvoor ik ga uitzoeken hoe het zit met verzekeringen hier die is 68 jaar en heeft dus inmiddels 3 jaar AOW.
Nadat hij getrouwd is met een vrouw uit Afrika, veel jonger, is zijn AOW van 1200 naar 700 euro terug gegaan. Dus niks toeslag maar dus een fikse inhouding.
Waar ik dan ook weer niks van begrijp trouwens. Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Voorheen was het zo dat iemand die op 65 jarige leeftijd AOW kreeg en een jongere partner had een toeslag kreeg voor deze partner, dan kreeg hij 1314 Euro
Dat is per 1 januari 2015 afgeschaft. Emoticon: Bye bye (de gene die voor 2015 toeslag had blijft het houden)
M.a.w. als je alleenstaande bent, dan ben je beter af, dan krijg je alleenstaande AOW 1081 Euro.
Ben je getrouwd met een jongere partner dan krijg je sinds jan. 2015 alleen voor je zelf 745 Euro. Emoticon: Yes!

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 17-07-2016 15:39 schreef Malam:

[quote verwijderd]
..... het financiŽle voordeel ten opzichte van een AOW met alleenstaande toeslag vrijwel nihil is.
Een AOWer met alleenstaande toeslag wordt geen strobreed in de weg gelegd als hij voor 10 maanden naar IndonesiŽ gaat.......... Emoticon: Stupid

Er bestaat niet zoiets als alleenstaande toeslag vooe AOW-ers, wel gehuwden korting.
Als alleenstaande ontvang je 100 % AOW (mits je aan de voorwaarden voldoet van vanaf je 15e tot je 65e in Nederland gewoond en/of gewerkt te hebben), als gehuwde ontvangt elk 70 % daarvan.
Ook als je (vooral als alleenstaande) AOW-er tijdelijk naar het buitenland gaat (b.v. langer dan 3 maanden) word je geacht dit bij de SVB te melden.
Waarschijnlijk juist om dan te kunnen controleren of je daar niet samenwoont, en dus alsnog gekort zou kunnen worden.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het ging hier over de vader van Famke Jupje omdat dit een uitzonderlijk situatie is.

Normale AOW bedragen.
AOW gehuwden beiden 65 jr 745 Euro dus 1490.
Alleenstaande 1081 Euro.
Ik noemde het alleenstaande toeslag, maar het is geen toeslag, niet op ieder slakje zout leggen Jupje.

Famke
Gebruiker
spacer line

Malam: Voor de wat betreft de ANW, is het belangrijk dat als je in net buitenland gaat wonen, dat je wel moet aangeven dat je die premie door wil blijvent betalen.

Salina:
Volgens mijn vader is 1200Ä als alleenstaande hoog dus waar was dat bedrag op gebaseerd? Mijn vader ontvangt nog geen 1200Ä met ee oude bestaande partnertoeslag. Wanneer is hij getrouwd met die Afrikaanse? In januari 2015 is de partnertoeslag afgeschaft, maar de bestaande gevallen blijven gehandhaafd.

Famke
Gebruiker
spacer line

Mijn vader heeft een gesprek gehad bij de SVB, over de nabestaandenwet/anw, en de medewerker zei dat als je de premie doorbetaald, en je gaat naar het buitenland en maakt dat kenbaar (in zijn geval pensioensgerechtigde) dan heb je er recht op.
Deel voor vrouw en deel voor kinderen tot 18. (Nabestaanden)
Los van dat hierbij een link ter info:
https://www.fnv.nl/site/brochu(...)n_het_buitenland.pdf

Famke
Gebruiker
spacer line

Trouwens bij het kopje 'Ben ik verzekerd tegen ziektekosten als ik in het buitenland woon?' in de folder:

Als er wel een verdrag is, kun je gebruik maken van het nationale zorgstelsel van het land waar je woont. Het land waar je woont stuurt Nederland een rekening voor de gemaakt kosten. De administratie hiervan ligt bij het College voor Zorgverzekeringen (CVZ).
Informatie over zorgverzekering in het buitenland kun je krijgen bij het CVZ (Postbus 320, 1110 AH Diemen) CVZ is telefonisch bereikbaar op 020-7978500. E-mail: infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.cvz.nl.
Ook is informatie te vinden op de site www.buitenland.cvz.nl.

Hmm Emoticon: Confused Er is toch een samenwerkingsverdrag tussen RI en NL? Is het misschien zo dat je zo als 65 plusser een aparte afspraak kan maken met de CVZ zodat je toch je zorgverzekering mee kan nemen bij wijze van uitzondering? Want dat zou leuk zijn. Dan zijn alle op problemen al opgelost.. Heeft iemand dat al geprobeerd?

niels simon
Gebruiker
spacer line

Mijn vraag welke nationaliteit heeft jou vader ? Er zijn wel mogelijkheden in Indonesie.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,409,200 pageviews Een website van indahnesia.com