Helderziende/ Orang pinter/ Dukun pitjit

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Famke
Gebruiker
spacer line

Hallo allen,
Een gekke vraag:
In november ga ik een maandje naar RI; paar daagjes Jakarta, Bandung, Yogja en de laatste 10 dagen Bali.
Ik ben op zoek naar Orang pinter die ik kan bezoeken. Mensen met een gave; dus geen ilmu gedoe maar mensen die wat over je kunnen vertellen met helderziende waarnemingen (het soort die niet veel geld vraagt maar echt wat kan en het voor de goede zaak doet) of je kunnen helen van bepaalde gezondheids klachten, (meer dan een normale tukan pitjit) liever geen gekots in emmers haha Emoticon: Wink
Bedankt alvast.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

In dat geval kun je beter eerst naar de dokter.

Voor de rest, als je voor de gek gehouden wil worden? Hoef je echt niet voor naar RI.

Dit soort debielen bieden zich ook wel aan in Nederland. Emoticon: Frustrated

It's only kinky the first time.

Famke
Gebruiker
spacer line

Ok thx Oyibo maar ok even er vanuitgaande van die personen die geen oplichter zijn Emoticon: Shiny
Ik ga ook gewoon naar de dokter en de fysio etc. Maar ik kan me een verhaal herinneren van mijn vader die als klein jongetje op een chinese graf piestte en mijn oma bracht hem naar een vrouwtje die niet kon weten en begon te vertellen dat hij een chinese graf had onteerd, ze smeerde een uitgekouwde ampas gelijkend op koffieboontjes op zijn arm en hij kon zijn arm weer bewegen. En in een Japanse kamp zat mijn oma, was mijn vader een jaar oud, hij was ten dode opgeschreven, mijn oma mocht er even uit en heeft in de kampung een dukun gesproken en moest van een stukje vlees chiengchang gehakt maken en over de wonden smeren, en het is geheeld. DŠt soort mensen zeg maar.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Zonde van je geld. Er zijn wel goeie masseurs die wat knopen in je lichaam kunnen vinden en je kunnen helpen de pijn te verlichten. Maar daar blijft het wel zo'n beetje bij. Emoticon: Yes!

Famke
Gebruiker
spacer line

Bedankt Salina,
Ja daar verheug ik me ook zeker op. Ben zelf masseur en zag wel dat het uitmaakt de prijzen van masseur daar. Bijv bij de blindeninstituut in Bandung kost een shiatsu massage 100.000 ongeveer nu volgens mij, (15 jaar geleden 30.000)
Op Bali nu volgens mij al westerse prijzen lijkt me.

Ps. Vanmiddag trouwens erg gelachen Emoticon: Shiny om jouw stukjes over je schoonmoeder, ik vroeg me af, waar is jouw logement gesitueerd?

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Oh dan heb je misschien ook het stukje gelezen dat ik naar een waarzegger ging?

Staat hier ook ergens.

Bali is inderdaad prijziger dan Java met massages. Maar je kan altijd afdingen.

Famke
Gebruiker
spacer line

Ok zal ik doen. Klopt had ik gelezen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Kom naar mij en dan ben je zo genezen.
Ik vertel je dan juist heel duidelijk dat u een gek mens ben en na die secce kosten dat 1000Ä. Dan weet ik zeker dat u genezen ben voor altijd..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: I love it

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

En dat zonder te swaffelen? Of zit dat bij de prijs in? Emoticon: Laugh out loud

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Swaffelen van dompet

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 14-07-2016 18:33 Famke wrote:
Hallo allen,
Een gekke vraag:
In november ga ik een maandje naar RI; paar daagjes Jakarta, Bandung, Yogja en de laatste 10 dagen Bali.
Ik ben op zoek naar Orang pinter die ik kan bezoeken. Mensen met een gave; dus geen ilmu gedoe maar mensen die wat over je kunnen vertellen met helderziende waarnemingen (het soort die niet veel geld vraagt maar echt wat kan en het voor de goede zaak doet) of je kunnen helen van bepaalde gezondheids klachten, (meer dan een normale tukan pitjit) liever geen gekots in emmers haha Emoticon: Wink
Bedankt alvast.

Beste Famke,

De mensen die jou je geld uit je zak willen kloppen met rare praatjes, dat zijn degenen die ermee te koop lopen dat ze zich bezighouden met helderziendheid.
Degenen die misschien echt wat kunnen (en wat ze dan kunnen laat ik even in het midden) zullen dat vrijwel altijd ontkennen en die ga je niet vinden in een maand tijd, daar moet je eerst een vertrouwensband mee opbouwen en dat kost tijd. Ook als je iemand kent, die iemand kent etc... dan heb je die vertrouwensband niet 1-2-3.

m.vr.gr.

koming

Famke
Gebruiker
spacer line

Bedankt,. natuurljk zitten er een boel charlatans tussen die alleen geld willen zien, die pipos vind je hier ook op de parabeurzen etc.
Heb ook nog wat gegoogled (maar dit is alleen op Bali):

http://www.thinkingoftravel.co(...)-about-healing-ubud/

En:
Jero Dasaran. (aka Jero Roti) Banjar Tengah, Kerambitan, Tabanan (Channeler)
I Gusti Ngurah Rai, Puri Aseman, Kerambitan, Tabanan (Reads people and gives advice)
Jero Purnayasa, Banjar Sayan Baleran, Mengwi, Badung (Unexplained illnesses)
Pak Wayan Tirtha, Banjar Tegal, Tegalalang, Gianyar (Balian Usada)
Jero Tapakan, Abangan, Tegalalang north of the cemetery, on the east side of the road (Channeler)
Jero Mangku Dasaran, Banjar Teges, downtown Gianyar east of the jail (Channeler)
Pak Bejug (Pak Dug ), Banjar Kedewatan, Ubud, Gianyar (Muscle and bone ailments)
Jero Mangku Nyoman Sudri, Banjar Abian Tubuh, Kesiman, Denpasar (Channeler)
Jero Mangku Bajra, Banjar Batan Poh, Sanur, Denpasar (Purification)
Nyoman Sumiarta (Nyoman Ata) Jalan Kepundung Gang XI, Denpasar (Mystical illnesses, spells)
Pak Ketut Suwitra of Munduk can be booked through Puri Lumbung Hotel in Munduk (Massages, gastrointestinal-related problems)
The following Balians require appointments:

Jero Mangu Gede Puspa, Desa Nongan near Besakih (Cancer, removing spells, mystical illnesses) tel: 081237033676
Pak Made Partha, Banjar Bantan Buah 30 minutes from Ubud (Sports injuries, sprains, bones, back problems) 081338430224
Ibu Jero Nesa, Jalan Batur Sari, Bet Ngandang, Sanur (Channeler, purification, mystical illnesses, possession and for those who hear voices) 0361287234
Cokorda Bagus Astawa, Banjaar Mukti, Singapadu, Gianyar 081338533037 weekends only (Reading people, mystical illnesses)
Pak Sirkus Banjar T egal-Gundal, Kuta Utara T el 0361739538 (Bones, muscles)
Pak Ketut Gading of Peliatan, Ubud Tel 0361970770 (Broken bones, muscular problems; does house calls)
Pak Man (Nyoman ) of Tampaksiring, who relocated to Ubud Tel 081338935369
(An energy healer/taksu who uses massage with medicated oil)

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dat is toch een indrukwekkende lijst neppers lijkt me.

Vond Pak Kentut wel indrukwekkend met zijn "gastrointestinal-related " genezende vermogens. Emoticon: Party!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Eigenlijk hoort Eucalypta ook op de lijst maar ze staat er niet tussen. Emoticon: Shut up!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Jouw schoonmoeder Salina? Emoticon: Laugh out loud

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja heksen horen er toch ook bij? Emoticon: Shut up!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Jazeker Emoticon: Laugh out loud

Ik kan me ondertussen alles wel zo' beetje voorstellen. Emoticon: Smile

De zwaffelende stille kracht van Om Ziel , in zijn lederhose om een totempaal heen rennend, met achter zich aan jouw schoonmoeder op bezemsteel, kompleet met rookwolkje.

En Famke en Om Sid gearmd die in trans het schouw spel volgen. A raison van 500 Euro PP..

Famke
Gebruiker
spacer line

Ik zit even een Lekkerbekkie te eten op de markt hier (lekker seh)
Emoticon: Laugh out loud
Ja hoor lijkt me leuk dus jullie komen allemaal, hoe meer ziel des te beter Emoticon: Smile
Maar 500Ä een beetje mahal.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

" REL="nofollow">

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Hier Famke. Dit verhaal heb ik 14 november 2014 geschreven. Echt gebeurd.

De voodoopriester

In een land als Nederland word je nog met regelmaat uitgelachen als je in meer gelooft dan verklaarbaar is. Als je gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde. Alhoewel tv-programma's als 'het zesde zintuig' en die 'Ogylvie' (weet niet hoe je dat schrijft) goed bekeken worden, zal er altijd nog achterdocht en wantrouwen bestaan bij de nuchtere Hollander.

Hier word je met verbazing aangekeken als je daar niet in gelooft. Natuurlijk bestaat hekserij en voodoo: 'ik heb het met mijn eigen ogen gezien'. Nou..ik nog niet dus ik wil dat dan ook wel eens meemaken.

Met een taxi gaan we op pad. Ik ben best nieuwsgierig en enigszins opgewonden voor wat komen gaat. Via via hebben we een van de beste 'paragnosten' weten te achterhalen van Yogyakarta, die mensen praktisch voor niks, een appel en een ei (in dit geval 50.000 rupiah en 2 pakjes sigaretten) helpt aan een toekomstvoorspelling of een verloren voorwerp weet terug te vinden. Mijn voorwerp betreft dus Jacky, een ontzettend lelijke kampungkat maar oh zo lief en aanhankelijk. Nog maar een paar maandjes oud en niet meer in staat om het harde Indonesische leven buiten op te pakken. Dus kijken maar of Hans Kazan weet of het beestje te vinden is of dat hij al dood is.

Het is echt ver. We zitten zeker anderhalf tot 2 uur in de auto voor dat we er zijn. Niet alleen door het aantal kilometers, maar het huis van die vent staat echt midden in de rimboe.
Ik ben blij dat we er uiteindelijk zijn, na een tijd hobbelen op de onverharde wegen. Naast het huis is een klein winkeltje, vol met pakjes sigaretten, precies het merk dat ons geinstrueerd was om te kopen voor Uri Keller. Komt dat even mooi uit. Het geld moet in een enveloppe, want dat hoort zo in Indonesie, is mij verteld. Dat is beleefder. Maar uiteraard hebben ze die ook te koop in het winkeltje. Wat dat betreft is het echt mijn geluksdag vandaag.

We gaan op een bank zitten in de wachtkamer. Ik was al gewaarschuwd dat dit een hele bekende 'paragnost' is dus de wachtkamer zit normaal gesproken afgeladen bomvol en ik zou dus moeten rekenen op een lange wachttijd. Ik had weer geluk. Er zat nog 1 iemanden....

Tussen de wachtkamer en de 'behandelkamer' zit glas dus ik kijk zo in het gezicht van Rasti Rostell. Hij is best groot voor een Indonesier en een enorme buik hangt half over de tafel. Hij ziet me en denkt 'oh wat leuk....een bule...wat interessant' en hij roept ons allemaal tegelijk binnen. Mijn man en ik, plus die andere klant. Er zit nog een vrouw tegenover hem die op dat moment nog midden in haar sessie zit, of hoe je dat ook noemt. Ze heeft iets in haar handen, iets van watten of zo en hij gooit er iets op waardoor een enorme steekvlam tevoorschijn komt. De vrouw schrikt en geeft een harde gil en begint te huilen. Prompt daarna wordt ze weggestuurd en is de tijd om voor haar. Geen idee of het een geslaagde behandeling is geweest voor die vrouw. Hans Klok kijkt tevreden mijn kant op, dat zijn truck is gelukt en roept mij om voor hem te gaan zitten. Mijn man pakt de stoel naast me. Die andere klant blijft zitten waar hij zit en ik besef dat hij eigenlijk eerder was dan wij, maar goed....het is immers mijn geluksdag dus ik geloof het wel.

Rasti gaat er uitgebreid voor liggen. Hij zit namelijk niet op een stoel maar op een bed met een bureau voor zich. Hij heeft wat moeite om de juiste positie te vinden met die enorme buik, want hij wil er waarschijnlijk elegant bij liggen voor de bule. Dat lukt niet. Dan tuit hij zijn enorme lippen en zegt 'I love you'....

Emoticon: Yawn

Tjonge jonge jonge waar ben ik dan terecht gekomen. Ik denk dat hij ziet aan mijn gezicht dat ik totaal niet reageer en komt snel ter zake. Hij hijst zichzelf overeind, zo goed en kwaad als dat het gaat en hij pakt een glas, doet dat briefje van 50.000 eromheen en stopt een vloeistof in dat glas. Blijkt water te zijn. 'Hij leeft nog en is niet ver van huis, kijk maar', zegt hij tegen mijn man. Hier zie je de kat in het glas. Mijn man knikte maar 'ja' en klaar was het. We konden weer gaan. Weer een lange tijd in de auto maar mijn kat leeft nog. Al die uren in de auto zijn niet voor niets geweest en dankzij Tommy Cooper weten we nu waar we moeten zoeken, vlak in de buurt.

Dat is trouwens wel snel verdiend in een paar minuutjes. Ik vraag nog aan mijn man of wij ook niet zo'n praktijk kunnen beginnen. Alleen voor al die gratis pakjes sigaretten zou je het al doen.

We hebben Jacky overigens nooit meer gevonden Emoticon: Cry

Famke
Gebruiker
spacer line

Och och och, wat een boseikel die vent.
Ja veel heel veel charlatans zitten er tussen.

Ik kende een vrouw hier in Nederland, Ans heette ze. Zo 1 keer per jaar ging ik er heen.( ze leeft helaas niet meer) Ze wist echt dingen. Kon ook dingen zeggen die ook werkelijk zijn uitgekomen (zonder selffulfilling prophecy)

Die kon zelf personen omschrijven (bijv iemand die altijd een verlegen kuchje had)
Maar ook ooit een waarschuwing gegeven over iets wat uitkwam wat ze niet kon weten. Ze was ook iemand die het niet aan de grote klok hing (geen zweverige Jomanda maar een leuk hip mens), en ook geen exhorbitante bedragen vroeg.

He, wat sneu van de kat, vast opgegeten door een rat Emoticon: Nooo

Peterrr
Gebruiker
spacer line

Hoi Famke,

Ik kwam bij je bovenstaande bericht terecht omdat ik googelde op 'dukun'. Ik heb me meteen maar even aangemeld hier. Niet dat ik een dukun ken, maar omdat ik (ook in november) die kant op ga om een oudtante achterna te reizen die bijna honderd jaar geleden regelmatig met dat soort toestanden te maken had. Ik ben daarom op zoek naar meer informatie en zou het liefst zo'n figuur ook eens ontmoeten.

Groeten,

Peter

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

75,174,318 pageviews Een website van indahnesia.com