Alleen vliegen naar Bali.

Subforum Bali, het godeneiland 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
wroumen
Gebruiker
spacer line

In 2012 ben ik op vakantie geweest naar Bali. Toen heb ik samen met een echtpaar die hier ook lid zijn, de vlucht mogen maken. In 2013 heb ik alleen mogen vliegen. Nu wil ik weer alleen gaan, maar de vliegtuigmaatschappij die me in 2013 een schriftelijke toestemming gaf om alleen te mogen vliegen, zegt nu dat ik dit niet meer mag. En waarom niet? Ze mogen mij niet assisteren in het vliegtuig. Ze mogen me wel assisteren tot dat ik in het vliegtuig zit, maar daarna niet meer.
Nu is mijn vraag wie vliegt er volgende maand naar Bali?
Men hoef me alleen maar in het vliegtuig te assisteren als het nodig is. Wat wilt dat zeggen?
Men hoeft alleen maar de rolstoel te duwen naar het toilet, voor de rest ben ik zelfredzaam. Meer assistentie heb ik niet nodig.
Je vliegt samen met mij...we komen aan in Denpasar, en we gaan ieder ons eigen weg.
En op de dag dat ik weer vertrek naar Nederland treffen we elkaar weer op het vliegveld.
Wie kan me, en wilt me hiermee helpen?
De datum kan eventueel aangepast worden.

lieske
Gebruiker
spacer line

Ik hoop voor jou dat iemand begeleider wil zijn.
Wij kunnen dat niet zijn mijn man is al begeleider voor mij.

Suc6

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Zijn er geen andere maatschappijen dan die in 2013, die het wel toestaan?

wroumen
Gebruiker
spacer line

nee Selina alle vliegtuigmaatschappijen zijn hetzelfde. maar ik heb ondertussen mensen gevonden. dit topic kan verwijderd worden.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Fijn dat je iemand hebt gevonden..... Emoticon: Shiny

Ik wens jou een leuke en gezellige vakantie toe op Bali.... Emoticon: Yes!

Groetjes Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 12-07-2016 23:51 schreef wroumen:
In 2012 ben ik op vakantie geweest naar Bali. Toen heb ik samen met een echtpaar die hier ook lid zijn, de vlucht mogen maken. In 2013 heb ik alleen mogen vliegen. Nu wil ik weer alleen gaan, maar de vliegtuigmaatschappij die me in 2013 een schriftelijke toestemming gaf om alleen te mogen vliegen, zegt nu dat ik dit niet meer mag. En waarom niet? Ze mogen mij niet assisteren in het vliegtuig. Ze mogen me wel assisteren tot dat ik in het vliegtuig zit, maar daarna niet meer.
Nu is mijn vraag wie vliegt er volgende maand naar Bali?
Men hoef me alleen maar in het vliegtuig te assisteren als het nodig is. Wat wilt dat zeggen?
Men hoeft alleen maar de rolstoel te duwen naar het toilet, voor de rest ben ik zelfredzaam. Meer assistentie heb ik niet nodig.
Je vliegt samen met mij...we komen aan in Denpasar, en we gaan ieder ons eigen weg.
En op de dag dat ik weer vertrek naar Nederland treffen we elkaar weer op het vliegveld.
Wie kan me, en wilt me hiermee helpen?
De datum kan eventueel aangepast worden.

Dit is een onmogelijk verhaal je hebt altijd mensen die bereid zijn in het vliegtuig jou te helpen kom op met de namen van de maatschappijen ........ Emoticon: Sadley
Bewijzen en niet zo maar in het wilde weg iets de wereld in gooien.....

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 14-07-2016 13:36 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Dit is een onmogelijk verhaal je hebt altijd mensen die bereid zijn in het vliegtuig jou te helpen kom op met de namen van de maatschappijen ........ Emoticon: Sadley

Wat ik begrijp is dat ze wel in en uit het vliegtuig willen helpen maar niet tijdens de vlucht.
Bijvoorbeeld als diegene naar het toilet moet of iets dergelijks. Daar moet je dus iemand voor zoeken. Echt bizar, want meestal zitten die wijven toch maar te kakelen in het keukentje en voeren verder weinig uit. Emoticon: Nooo

elsbeth
Gebruiker
spacer line

haha, Salina weer lekker (kort) door de bocht. maar eerlijk gezegd, het klinkt mij ook zo onwaarschijnlijk in de oren. Hoe vaak moet je naar de ple op zo'n vlucht? En het gaat dus voor in de ple zelf, maar voor het rollen naar de WC? Bizar dat cabinepersoneel dat niet zou doen. Ze willen er misschien geen verantwoordelijkheid voor dragen, maar dat is toch iets anders dan dat je geen assistentie verleent? Maar goed, ik neem toch aan dat wroumen hier niet zit te liegen..
Fijn dat je iemand gevonden hebt, veel plezier!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-07-2016 16:21 elsbeth wrote:
haha, Salina weer lekker (kort) door de bocht. maar eerlijk gezegd, het klinkt mij ook zo onwaarschijnlijk in de oren. Hoe vaak moet je naar de ple op zo'n vlucht? En het gaat dus voor in de ple zelf, maar voor het rollen naar de WC? Bizar dat cabinepersoneel dat niet zou doen. Ze willen er misschien geen verantwoordelijkheid voor dragen, maar dat is toch iets anders dan dat je geen assistentie verleent? Maar goed, ik neem toch aan dat wroumen hier niet zit te liegen..
Fijn dat je iemand gevonden hebt, veel plezier!
Inderdaad. Ik ben toch bang dat meneer gelijk heeft. Op sommige sites van luchtvaartmaatschappijen staat nl. expliciet dat personeel alleen behulpzaam is bij het in- en uitstappen en verder niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb in al die jaren dat ik naar IndonesiŽ vlieg trouwens nog nooit zo'n speciale rolstoel gezien die in het gangpad past. Emoticon: Confused

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Hoe breed is een rolstoel eigenlijk? Kunnen die altijd door een (gewone) deur?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er zijn idd speciale vliegtuigrolstoelen

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

wroumen
Gebruiker
spacer line

Ben een tijdje niet meer hier geweest, en ik zal antwoorden op de gestelde vragen. Ik begrijp ook niet dat ze wel willen helpen buiten het vliegtuig, maar zodra je erin zit, dan niet meer. Dan moet je zelfredzaam zijn. Ik heb ondertussen begrepen dat sommige je wel willen helpen (oa het duwen van de rolstoel) Men zegt we mogen u niet tillen en verzorgen. Dat begrijp ik, tenslotte hebben ze er geen opleiding voor gevolgd. Maar mij hoeven ze niet te tillen of te verzorgen, ben zoals ze zeggen zelfredzaam.

Ook sommige vliegtuigmaatschappijen melden dat ze een medische verklaring nodig hebben, maar dat is sinds 2012 verboden. Luchtvaartmaatschappijen mogen van gehandicapte passagiers geen medische certificaten meer eisen als ze een 'stabiele' aandoening hebben, zoals blinden of mensen in een rolstoel. Ook hoeven gehandicapte reizigers niet zelf te zorgen voor een begeleider als ze zelfredzaam zijn.

Toen ik dit melde via een mail, draaide sommige vliegtuigmaatschappijen terug, en nu mag ik alleen vliegen met de KLM (waar ik in 2012 niet mee mocht vliegen) Singapore Airlines (die hadden me dit jaar verboden om te mogen vliegen ,terwijl ik in 2013 wel alleen heb mogen vliegen met hun) Maar na enig aandringen, en de email die ik in 2013 gekregen had van hun waarin stond dat ze er geen probleem mee hadden dat ik alleen vloog...gaven ze me weer toestemming. En ik mag alleen vliegen met Emiraten.

Je snap natuurlijk wel, dat ik de mails van de vliegtuigmaatschappijen waarmee ik nu wel mag vliegen bewaard heb..voor de volgende keer, mochten ze me weer geen toestemming geven...En zal ze ook meenemen tijdens de vlucht.

Ik mag niet alleen vliegen met Cathay Pasific en met Garuda Indonesia. De rede..stel als er "wat" gebeurd, dan kunt u zichzelf niet redden...Ik heb zoiets van: Als er werkelijk wat gebeurd dan overleefd niemand het...

De rolstoel van het vliegtuig is net zo breed als het gangpad...niet breed dus.

wroumen
Gebruiker
spacer line

Op 14-07-2016 13:36 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Dus als ik het goed heb twijfel jij aan mijn verhaal? Heel jammer...Ik weet iig dat het wel zo is, en je kan het zelf navragen bij verschillende vliegtuigmaatschappijen..succes.

wroumen
Gebruiker
spacer line

Op 14-07-2016 16:17 schreef salina:

[quote verwijderd]

Wat ik begrijp is dat ze wel in en uit het vliegtuig willen helpen maar niet tijdens de vlucht.
Bijvoorbeeld als diegene naar het toilet moet of iets dergelijks. Daar moet je dus iemand voor zoeken. Echt bizar, want meestal zitten die wijven toch maar te kakelen in het keukentje en voeren verder weinig uit. Emoticon: Nooo
Inderdaad, daar snap ik ook niets van. Terwijl ze wel verschillende keren tijdens een vlucht het karretje met eten en drinken duwen...ik zie het verschil niet. Ik denk dat het eraan ligt dat ze niet verantwoordelijk willen zijn, want stel "als" er wat gebeurd. Dan moeten ze ook oudere mensen en baby`s niet meer vervoeren...

Dit schreef Singapore Airlines aan mij...Het cabine personeel is namelijk niet verplicht om u te assisteren om bij het toilet te komen. En dit is dus ook absoluut niet te garanderen. Terwijl op hun site het volgende staat: Our meet-and-assist service team is happy to take care of you at the airport and during pre-boarding, while our cabin crew will assist you with the on-board wheelchair and to the lavatory during your flight.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik twijfel niet aan je verhaal ik vond het een bizar verhaal.
Als je in een vliegtuig ingang kan komen dan is het toch ook dat je de rolstoel uit moet om binnen te komen en je overal je eigen kan vast houden. of je bent zo zwaar dat ze je niet kunnen dragen.
Maar waarom zet ze u niet dicht bij het toilet.

Ik heb jaren met mijn schoonmoeder gereisd en die was ook hulp behoevend, ze zijn altijd behulpzaam geweest.
Een keer alleen de KLM personeel die kijken, hoe jij je handbagage in de bak krijg die ouwe kutten moeten ze eens vervangen .

Je had eigenlijk niets moeten schrijven, alleen hulp vragen voor je vervoer van en terug, van in het airport,vliegveld of kunnen ze zien dat je niet kan lopen of zo bij de balie .......en zouden ze je dan durven te weigeren nou de eerste beste rechter zal je in het gelijk stellen en de maatschappij een flinke boete opleggen. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 24-07-2016 08:37 schreef zieleffe:

Een keer alleen de KLM personeel die kijken, hoe jij je handbagage in de bak krijg die ouwe kutten moeten ze eens vervangen .

Hahaha Emoticon: Laugh out loud
Ja dat vind ik ook Ziel. Ik kreeg mijn koffertje niet omhoog die bak in en hij viel bijna op mijn hoofd. Toen laten staan op de grond. Zegt er zo'n stewardess toen ze voorbij liep 'doe die koffer eens in de bagagebak'. Dus ik zei dat ik dat niet kon. Zegt ze 'ik ook niet' en ze liep zo door.

Vuile kattenkoppen. Emoticon: Angry

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 24-07-2016 06:26 schreef wroumen:

...Ik heb zoiets van: Als er werkelijk wat gebeurd dan overleefd niemand het...

Zo dacht ik er ook altijd over maar dat is dus niet zo. In veel gevallen komen er nog genoeg mensen uit het vliegtuig bij een ongeluk tijdens landen en stijgen. Zeker als ze snel zijn.

Maar net wat je zegt, dat zou je oudere mensen ook moeten weigeren die slecht te been zijn.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-07-2016 06:26 wroumen wrote:
Ik mag niet alleen vliegen met Cathay Pasific en met Garuda Indonesia. De rede..stel als er "wat" gebeurd, dan kunt u zichzelf niet redden...Ik heb zoiets van: Als er werkelijk wat gebeurd dan overleefd niemand het...
Precies dat is grote flauwekul. Iemand met diabetes kan ook ineens in een hypo raken, een gezond mens een hartaanval krijgen, UMís (unaccompanied minors=kinderen van 5 tot (meestal) 15) van een jaar of 6, 7 en zwangere vrouwen kunnen zich misschien ook niet redden als er ďwat gebeurtĒ.

Ik meen dat dit soort zaken door de werkgever/Arbo in Nederland geregeld is. Allover willen luchtvaartmaatschappijen de verantwoordelijkheid niet nemen en daar zit ie. Natuurlijk is er wel cabinepersoneel die je wil helpen maar het gaat om voorschriften (mogelijk Arbo) versus de eventuele behulpzaamheid. Degene die de boeking aanneemt kan dat dus niet garanderen.

Ik ben vroeger hoofdconducteur geweest bij NS toen er nog allemaal niet van die prachtige voorzieningen waren en ik heb genoeg kinderwagens en rolstoelen (mar in die tijd had je nog niet van die bakbeesten zoals nu) met een andere collega mee de trein in geholpen. Maar er waren er ook die dat consequent niet deden (stond niet in det taakomschrijving) en dan hielp een andere passagier of perronopzichter wel eens mee.

Maar goed, hier heb je allemaal niet veel aan. Ik had je met liefde en plezier geholpen (maar jij gaat in augustus)

Inderdaad Salina het zijn soms ďvuile kattekoppenĒ. Die kom je echter bij SQ niet tegen. Ik reisde 4 jaar geleden met een onmogelijke sasando (muziekinstrument uit Rote) van een halve meter hoog en zeer kwetsbaar. Er werd een heel bagagedeel voor mij alleen geregeld, mijn zware handbagage achter en de sasando voor ivm het opstijgen en een half uur voor de landing werd dat door de stewardess omgewisseld. Allemaal zodat ik de sasando onbeschadigd mee naar Nederland kon nemen. Ik hoefde (mocht) zelf helemaal niks doen. Het ligt vooral aan het personeel en wat dat aangaat is er weinig dat SQ overtreft.

wroumen
Gebruiker
spacer line

Op 24-07-2016 08:37 schreef zieleffe:
Ik twijfel niet aan je verhaal ik vond het een bizar verhaal.
Als je in een vliegtuig ingang kan komen dan is het toch ook dat je de rolstoel uit moet om binnen te komen en je overal je eigen kan vast houden. of je bent zo zwaar dat ze je niet kunnen dragen.
Maar waarom zet ze u niet dicht bij het toilet.

Ik heb jaren met mijn schoonmoeder gereisd en die was ook hulp behoevend, ze zijn altijd behulpzaam geweest.

Je had eigenlijk niets moeten schrijven, alleen hulp vragen voor je vervoer van en terug, van in het airport,vliegveld of kunnen ze zien dat je niet kan lopen of zo bij de balie .......en zouden ze je dan durven te weigeren nou de eerste beste rechter zal je in het gelijk stellen en de maatschappij een flinke boete opleggen. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Aaah ok verkeerd begrepen sorry Emoticon: Smile

Als ik idd niet had geschreven dat ik niet kan lopen of staan, en ik was naar Schiphol gegaan. en de tickets en de vlucht had betaald, en ze waren erachter gekomen dat ik niet kan lopen of staan...en me geweigerd hadden...dan was het misschien voor mij nog een grotere domper geweest...niet op vakantie, en het geld kwijt...Dan maar eerlijk zijn....

wroumen
Gebruiker
spacer line

Op 24-07-2016 09:24 schreef salina:

[quote verwijderd]

Hahaha Emoticon: Laugh out loud
Ja dat vind ik ook Ziel. Ik kreeg mijn koffertje niet omhoog die bak in en hij viel bijna op mijn hoofd. Toen laten staan op de grond. Zegt er zon stewardess toen ze voorbij liep doe die koffer eens in de bagagebak. Dus ik zei dat ik dat niet kon. Zegt ze ik ook niet en ze liep zo door.

Vuile kattenkoppen. Emoticon: Angry
Emoticon: Laugh out loud

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,327,524 pageviews Een website van indahnesia.com