Dozen verzenden

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Theo040
Gebruiker
spacer line

Ik wil medio 2017 plm. 60 verhuisdozen vanuit Nederland verschepen naar Bali, kan iemand mij info geven wat de beste ( of goedkoopste ) manier is om dit verwezenlijken.

asepers
Gebruiker
spacer line

Als het een verhuizing betreft,zou ik dit via een procedure van de Indonesische ambassade in Den Haag doen,om hoge kosten (invoerrechten) te voorkomen.

Heb ik ergens een keer gelezen,weet niet hoe je dat precies moet doen,maar je zou eens kunnen informeren bij de ambassade.

Theo040
Gebruiker
spacer line

Heb een offerte van plm. € 3250 voor 70 dozen is dit een reële prijs of heeft iemand anders hier "goedkopere" ervaringen?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oeps, het lijkt mij dat deze vraag iets te simpel is om te beantwoorden.
Wat voor dozen? Gewone verhuisdozen? Dan gaan er namelijk gemiddeld 10 dozen in één kub.
Dan zou je dus 7 kub hebben, een 20 voet container is 30 kub, dus je maak gebruik van groupage? (deellading).
Huis - huis incl. afhandeling van documentatie?

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Het is een redelijke prijs voor een groupage lading Theo de vraag is wel of dit in of exclusief inklaring is anders kan er nog zo'n 30% bovenop komen en natuurlijk het
binnenlands vervoer

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2016 16:33 merdekaSah wrote:

Het is een redelijke prijs voor een groupage lading Theo de vraag is wel of dit in of exclusief inklaring is anders kan er nog zo'n 30% bovenop komen en natuurlijk het
binnenlands vervoer

Knap hoor om te kunnen zeggen dat het een redelijke prijs is als je niet weet hoeveel gewicht en kub het is. Emoticon: Confused
Niet verder vertellen, mijn naam is niet Malam maar Logi Stiek, ik heb mijn hele leven niets anders gedaan. Emoticon: Blush
Ook stuffen en strippen van containers, er passen 70 dozen in een 20 voeter met het nodige stuwverlies (tafelkoelkasten).
Maar er gaan pakweg 3000 doosjes met blikjes Friesche vlag melk in een 20 voeter. Emoticon: Yes!
Het lijkt mij toch raadzaam om te weten hoe groot en hoe zwaar de dozen zijn voordat de conclusie duur of goedkoop kan worden gegeven Merdeka Emoticon: Wink

Theo040
Gebruiker
spacer line

gaat om verhuisdozen en enkel schilderijen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als je de nachtwacht in een doos doet dan krijg je een verdomd grote doos, dat kan je dus ook een verhuisdoos noemen.
Dus nogmaals hoe groot zijn die dozen.
Trouwens 70 dozen met schilderijen is handel/invoer, heb je ook bij de documentatie, inklaring en invoerbelasting stilgestaan. Emoticon: Confused
Al eens contact opgenomen met Kuhne & Nagel, één van de grootste expediteurs met ook een vestiging in Jakarta.

Theo040
Gebruiker
spacer line

het zijn 70 dozen ( formaat verhuisdoos ) en enkele schilderijen.
Inhoud dozen alleen huishoudelijke spullen
ga op website K&N kijken dank

becik becik
Gebruiker
User icon of becik becik
spacer line

K+N neemt geen opdrachten aan van particulieren. Bespaar je de moeite.
Beste advies; neem een erkend internationaal verhuizer in de arm (i.e. Crown relocations).
Zij kunnen vooraf goede (beste) inschatting maken van evt. duties en/of taxes. Beste kans bij hen dat zij een all-in prijs Deur-Deur prijs geven.
Nogmaals; mijn advies is: gebruik geen internationale forwarders voor prive zaken.

matur suksama

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Och Malam, laat ik het zo zeggen, ik was ooit internationaal logistiek manager van een grote lampenfabriek in het zuiden en mijn taak was in/export tussen 45 fabrieken internationaal en de aansturing van een 9 tal centrale logistieke distributiecentra
over de wereld verspreidt gelegen

Bij groupages levert de forwarder de dozen (soms pakt hij ze zelfs zelf in) en gewicht
doet eigenlijk niet ter zake bij normaal vervoer kijkt men alleen naar het kubage cq de m3 Die dozen worden vaak in een kratcontainer geplaatst die dan in een normale 20 of 40 voeter worden geplaatst

Ik heb vwb mijn plannen in het verleden diverse mogelijkheden bekeken voor groupage vervoer naar Indonesie dus heb wel wat ervaring.

Dus Logi Stiek bij deze je naamgenoot

Theo ... mocht het gaan om electrische huishoudelijke apparaten dan kun je je voor veel dingen de moeite besparen het wattage wat wij in europa gewoon zijn is voor indonesie vaak te hoog of je moet meerdere groepen plaatsen op je bestemming
wat voor particulier gebruik vaak een onmogelijke opdracht is of je moet een dikke portemonnee hebben en door de plaatselijke burocratie kunnen komen (PLN etcetera)

Theo040
Gebruiker
spacer line

nee neem geen huishoudelijke apparatuur mee was mij bekend wat betreft wattage, gaat dus alleen over servies handdoeken boeken bestek etc.

pelaut
Gebruiker
spacer line

Wat het versturen van dozen met bestek, servies en handdoeken betreft: Ik zou eerst ter plekke even rond kijken wat die makkelijk vervangbare spullen in Indo kosten, het is mijn ervaring dat je het lokaal ook goed en goedkoop kunt aanschaffen. En dan alleen "persoonlijke eigendommen" zoals boeken die je niet wilt missen meenemen, veel praktischer en goedkoper.
Wat het wattage betreft: enige jaren geleden was er een minister die je met een aansluiting van > 2200 Watt meer per kwH liet betalen. Ik heb toen mijn aansluiting van 4,4 kW naar 2,2 kW laten downgraden. Afgelopen maand wilde ik eens wat lekkere patat maken voor de bezoekende neefjes en nichtjes, driemaal het licht uit!!!! Ging ik eens op de achterkant van de, ooit meegenomen, Fritel Belgische super friteuse kijken: 3200 watt ! Nu laat ik mijn aansluiting weer opvoeren naar 6,6 kW, de prijzen per kwH zijn sinds eind 2015 weer gelijk getrokken.....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Je kan alles per post.nl je persoonlijke spullen verzenden.
Je haalt een doos genummerd 7 en een formulier die buitenlandse verzending nodig zijn,op bij een postkantoor meestal Bruna winkels en pak die in tot 10 kilo ga geen één gram er overheen betaal je een stuk meer.
Aangetekend kost het 59,00€
Zo preuts is Nederland geworden want je heb niet meer met post personeel te maken maar zwaar geïnstrueerd winkel personeel.
Zo klein is Nederland geworden geen prettige gebeuren de sfeer word er niet beter op.
Je krijg een nummer Trac & Tray kan je je pakket volgen tot het in het vliegtuig zit in waar dan ook in Nederland en dan kan je ze niet meer lokaliseren want in Indonesië kennen ze geen trac & tray maar kijk op internet sla die pagina van Trac &Tray op en als je kan print het uit, dan heb je altijd de mogelijkheid om je pakket ergens op te halen, op groot post kantoor in Jakarta of in dit geval in Denpassar.
Dit waren mijn ervaringen met dozen verzenden alles is aan gekomen maar wel verfomfraaid open gemaakt geweest .
En bij het laatste had ik medicijnen laten verzenden en dat koste rond 23 € en die was niet aan gekomen op mijn adres, maar bij de douane blijven liggen die ik opgehaald heb en hen kon overtuigen dat het goed gekeurd was maar vergeten was dat er bij te doen.
Dat kon ik doen omdat ik die Trac &Tray geprint had en daar het nummer op stond
Toen was het even zoeken en ja heel netjes opgeborgen kwam het te voorschijn.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-08-2016 10:05 zieleffe wrote:
Je kan alles per post.nl je persoonlijke spullen verzenden.
Je haalt een doos genummerd 7 en een formulier die buitenlandse verzending nodig zijn,op bij een postkantoor meestal Bruna winkels en pak die in tot 10 kilo ga geen één gram er overheen betaal je een stuk meer.
Aangetekend kost het 59,00€
x 70 en dan betaal je dus bijna 1000 euro meer dan het aanbod wat Theo heeft gekregen (en die dozen mogen waarschijnlijk nog wel een stuk meer wegen)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Volgens mij is t kneiterduur.

Binnenkort wordt een 40' met andere goederen (doet er niet toe wat) geladen en prijs is:

Landtransport naar R'dam: EUR595
Zeevracht R'dam-JKT: USD650/40'.
Incluis laadtijd: 1 uur.
Normaliter kost een extra laaduur ca eur75.

Uiteraard excl. douanezaken Indo he en landtransport JKT.

Oh ja, 20':
Landtransport gelijk, Zeevracht USD550/20'.

Tip: Denk goed na wat je evt hier niet kan krijgen en in NL wel! Bijv gereedschap, goeie schroeven (!), keukenapparatuur etcetcetc. Let wel, Volgens mij mag je maar bijv 1 TV verschepen. Zo zijn er nog wat restricties. Nieuwe koelkast kun je problemen mee krijgen. Moet volgens mij officieel minimaal 6 maanden oud zijn. Enfin, andere forumleden weten waarschijnlijk meer te vertellen dan ik.

Ach ja

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oeps kaboem, dat zet zoden aan de dijk.
40" container Rotterdam - Jakarta, 650 Dollar Emoticon: Yummie!

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

On 23-08-2016 17:41 jakarta-snacks wrote:
Volgens mij is t kneiterduur.

Binnenkort wordt een 40' met andere goederen (doet er niet toe wat) geladen en prijs is:

Landtransport naar R'dam: EUR595
Zeevracht R'dam-JKT: USD650/40'.
Incluis laadtijd: 1 uur.
Normaliter kost een extra laaduur ca eur75.

Uiteraard excl. douanezaken Indo he en landtransport JKT.

Oh ja, 20':
Landtransport gelijk, Zeevracht USD550/20'.

Tip: Denk goed na wat je evt hier niet kan krijgen en in NL wel! Bijv gereedschap, goeie schroeven (!), keukenapparatuur etcetcetc. Let wel, Volgens mij mag je maar bijv 1 TV verschepen. Zo zijn er nog wat restricties. Nieuwe koelkast kun je problemen mee krijgen. Moet volgens mij officieel minimaal 6 maanden oud zijn. Enfin, andere forumleden weten waarschijnlijk meer te vertellen dan ik.

Dat zijn geen prijzen voor particulieren zo ja dan geef de forwarder maar

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Waarom zou dat niet?Betalende klant = betalende klant.
Snap niet waarom particulieren dan t vel over de oren getrokken zouden moeten worden.

Ik vraag eerst na of ik de gegevens op internet mag gooien. Wil geen gezeik achteraf krijgen Emoticon: Nooo Emoticon: Laugh out loud

Let goed op: Ik weet niet wat de INCO terms zijn van Theo040...
En engste bottleneck: invoer Indonesia..Ratten.

Ach ja

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Theo40 weet nog niet hoeveel Oleh Oleh hij mee mmoet nemen naar de douane ambtenaar. Emoticon: Laugh out loud Zo'n bietje............alstie klaar is en telt alle kosten Emoticon: Yummie!

Denkt tie, eeeehhhh ja..............dan had ik ook nieuw kunnen kopen.

It's only kinky the first time.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-08-2016 17:23 Theo040 wrote:
gaat om verhuisdozen en enkel schilderijen

Dit had ik dus verkeerd begrepen, enkel moet enkele zijn, daar zit dus een behoorlijk verschilletje, ik dacht dat Theo een schilderijenhandel op wilde gaan zetten met oude meesters uit Nederland. Emoticon: Laugh out loud
Wat ik nu zeg zal mij zeker niet in dank worden afgenomen, maar het moet maar, er was door anderen ook al zoiets aangegeven.
70 verhuisdozen Astagafirullah, wat gaat Theo meeslepen, slopen, lakens, dekens, handdoeken Emoticon: Confused

De aankoop van dat soort meuk is in Indonesië goedkoper als de vervoerskosten Emoticon: Yes!
Theo wil nog steeds niet aangeven wat hij nu precies wil vervoeren, huishoudelijke spullen of handel, dat maakt voor de rest niet zo uit hoor. Emoticon: Nooo
Het vervoer en de prijs zal hij hier wel in grote lijnen vinden ondanks dat Theo niet echt open is wat hij wil overbrengen, dan heb ik al snel iets van wat wil je verbergen. Emoticon: Confused

T.a.v. de douane en invoerrechten is Theo inmiddels voldoende gewaarschuwd, dus we horen het wel, of eigenlijk niet denk ik, want Theo wil wel alles weten maar is verder weinig mededeelzaam en laat zijn adviseurs in het duister tasten.
Ik ben dus klaar met Theo. Emoticon: Bye bye
Wat Theo waarschijnlijk niet zal betreuren, ik vraag namelijk te veel en dat lijkt bij Theo niet in goede aarde te vallen, die wil adviezen zonder al te veel informatie te geven. Emoticon: Yes!

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik ga er voor die prijs 3.250 vanuit dat het CIP Surabaya is exclusief inklaring en binnenlands vervoer in Indonesie
Inklaringskosten mag je grofweg rekenen op 30% vwb de invoerrechten dat is een open
deur ligt er helemaal aan wat je invoert en sommige dingen mogen geeneens meer ingevoerd worden

Binnenlands vervoer in Nederland, meestal is dat inbegrepen in de prijs van een offerte
(vaak geeneens gespecificieerd) anders gewoon zo'n bak bij de Hubo halen dan spaar je flink wat geld uit.

Voor een eenmalige verhuizing kun je bij de ambassade documenten opvragen dan
kunnen bepaalde zaken taxfree worden ingevoerd

Theo040
Gebruiker
spacer line

beste forumleden het gaat t mij niet om handel alleen om persoonlijke spullen!
en Malan ik heb helemaal NIETS te te verbergen!
Wil alleen weten wat het gaat kosten om ze dozen naar Bali te verschepen..
En wat de kosten zijn van Jakarta naar Denpasar ?

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Theo040,
Als het niet bezwaarlijk is, wil ik de offerte wel eens bekijken om duidelijkheid te krijgen omtrent landtransport, zeevracht en welke incoterms.

Mijn forwarder geniet even van een vakantie en is over ca. 1,5 week terug.
mijn email adres staat hieronder. Zonder de spaties uiteraard.
Wil je t liever niet, ook prima. Alles is goed Emoticon: Smile

Als forwarder wil dan mogen jullie t verder samen oppakken.

Ach ja

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Oh ja, schiet me nog te binnen: Windmill, ik meen in Den Haag. Geen idee of ze duur zijn of niet. Is overigens NIET de forwarder die ik vaak (zakelijk) gebruik hoor.

Ach ja

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,747,302 pageviews Een website van indahnesia.com