Geld pinnen Bali, Lembongan en Nusa Penida

Subforum Bali, het godeneiland 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Piepa
Gebruiker
User icon of Piepa
spacer line

Hallo, wij vertrekken binnenkort voor 1 maand naar Bali, Lembongan en Nusa Penida.
Ik heb al war rondgezocht op internet ivm geld pinnen, doch ik vind veel tegenstrijdige informatie. Misschien kan iemand van jullie me helpen met actuele info.
1. In welke plaatsen kan je pinnen op Bali, Lembongan en Nusa Penida?
2. Wat is voordeliger: maestro(kaart is aangepast om ook in indonesie te kunnen gebruiken) of MasterCard?
3. hoeveel kan je maximum pinnen (per keer, per dag of per week?)
4. Kan je pinnen op de luchthaven bij aankomst op Denpasar, of is het makkelijker om Euro's te wisselen op de luchthaven?
Bedankt voor jullie antwoorden!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op Bali kun je om de meter pinnen bij een ATM. Ik zou wel adviseren om binnen bij een bank pinnen waar beveiliging aanwezig is want buiten zijn al die apparaten geskimd. Mocht je dat op een of andere manier een keer niet lukken en toch buiten moeten pinnen dan moet je direct je pincode veranderen zodra je in Nederland bent.

Afhankelijk van de afspraak die je met je eigen bank hebt kun je gemiddeld rond de 6 a 7 miljoen per dag pinnen. In drie keer, je moet je kaart er weer opnieuw instoppen. Kijk ook even of je een automaat hebt met 50.000 of 100.000 want bij 50.000 is het minder. Pin ook het maximale per keer (meestal 2 miljoen) want je bank in Nederland rekent bankkosten per opname.

Op het vliegveld is geld wisselen altijd duurder.

Je andere vragen weet ik niet. Zal per bank ook verschillend zijn misschien.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

De kosten die je betaald bij pinnen bestaan uit verschillende elementen. De meest zichtbare zijn de kosten die je per pinhandeling moet betalen. Je eigen bank rekent altijd een vast bedrag per handeling en is dus afhankelijk van de tarieven van die bank. Soms rekent ook de bank die de pinautomaat heeft geplaatst geld, maar dat komt op Bali weinig voor. Meer versluierd is de wisselkoers die in rekening wordt gebracht. De banken gaan dan uit van de aankoopkoers plus een opslag. Maar omdat je meestal aan je eigen bank vastzit, is hier niet veel aan te doen.
Wat je wel kan doen is:
a. zoveel mogelijk het maximum pinnen (op Bali 3 miljoen) en
b. altijd je debet kaart gebruiken, want de kosten van de creditkaart zijn altijd veel hoger.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,736,806 pageviews Een website van indahnesia.com