reisschema Rondreis

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Andreavdvlis
Gebruiker
spacer line

beste allemaal!

Mijn vriend en ik willen dit jaar (november) een rondreis gaan maken door indonesie. We hebben hier ongeveer een maand voor, en ik heb een reisschema in elkaar gezet als eerste opzet. Nu zou ik graag willen weten of dit een beetje haalbaar is, tip and tricks zijn meer dan welkom! wellicht zijn echte toppers vergeten, of staat er wat op t lijstje wat wellicht tegen gaat vallen. Alvast heel erg bedankt voor alle input!

1 Amsterdam - Medan
2 Medan- bukit lawang
3 bukit lawang (aapjes kijken/ jungle trek)
4 bukit lawang- berastagi
5 berastagi (vulkaan sibayak beklimmen)
6 berastagi- parapat
7 parapat (toba meer, batak dorp, fietsen over eiland)
8 parapat-Padang Sidempuan
9 Padang Sidempuan- Bukittinggi,
10 Bukittinggi (Sianok Valley/ Batu Sangkar)
11 Bukittinggi- padang
12 padang - jakarta vliegen
13 jakarta
14 jakarta- bogor- bandung
15 bandung
16 dandung (bandung volcanuo/ Ciater natural hot spring)
17 bandung - yogakart trein
18 yogakarta (borobudur, Mendut en Pawon tempels)
19 yogakarta
20 yogakarta (prambanan)
21 yogakarta-blitar
22 blitar-malang
23 malang (bromo)
24 malang - bali
25 bali surfen / snorkelen/ hiken / tempels
26 bali surfen / snorkelen/ hiken / tempels
27 bali surfen / snorkelen/ hiken / tempels
28 bali surfen / snorkelen/ hiken / tempels
29 bali- amsterdam

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dit is een klassieke reis en al vele malen besproken.
Je vind alle antwoorden hier
http://forum.indahnesia.com/forum/50/0/sumatra.php
hier
http://forum.indahnesia.com/forum/16/0/java.php
en hier
http://forum.indahnesia.com/fo(...)_het_godeneiland.php

Wat je leuk vind of gaat tegenvallen is persoonlijk.
Jakarta is een metropool, de een vindt dat geweldig de ander niet. Het is er druk en vaak niet door te komen. Ik zelf zou rechtstreeks naar Bandung gaan en die tijd gebruiken voor 1 of 2 dagen extra in West Sumatera.
Is er een reden om naar Blitar te gaan (behalve het graf van Soekarno dat een grote toeristische kermis is?) Anders ook rechtstreeks naar het Bromogebied en bijvoorbeeld via Kalibaru naar Bali.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Dagje of 2 extra in Bukittinggi zou geen kwaad kunnen. Danau Maninjau en Harau valley zijn zeker de moeite waard en beter voer dan in West-Sumatra zul je niet vinden!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi Andrea,

Zorg ervoor dat dag 14 zeker niet op een vrijdag valt, of liever ook niet in het weekend. De weg van Jakarta naar Bogor, en van Bogor verder naar de Puncakpas, staat op vrijdagmiddag altijd vast, en in mindere mate ook op zaterdagochtend. Op zondag staat er altijd file in de tegenovergestelde richting, maar daar kan je ook last van hebben.

Als je, zoals Anne Mieke voorstelt, Jakarta overslaat, dan kan je misschien een nacht in Bogor blijven. Ik denk namelijk dat het te ambitieus is om in ťťn dag van Padang naar Jakarta te vliegen, en dan via Bogor naar Bandung te gaan. De route van Bogor naar Bandung (over de Puncakpas) is wel mooi, maar daar heb je natuurlijk niets aan als het al donker is.

Je zegt alleen bij Padang-Jakarta 'vliegen'. Persoonlijk zou ik van Malang naar Bali ook het vliegtuig nemen (tenzij je van plan bent naar het noord-westen van Bali te gaan). Als je met (trein/)bus/auto van Malang naar Zuid-Bali gaat ben je een hele dag onderweg, met het vliegtuig een half uurtje.

Groeten,

Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik zou Berastagi overslaan en van Bukit Lawang direct naar Lake Toba gaan. Dan heb je daar 3 dagen. 2 hele dagen is eigenlijk ook prima. Dan ben je eind van dag 8 in Bukittinggi.
Daar zou ik 3 dagen blijven (Harau Valley, Lake Maninjau, Batusangkar).
Dag 12 van Padang naar Bandung. 2 dagen Bandung, dag 16 trein naar Yogjakarta.
4 dagen Yogjakarta is heel leuk. Vanaf dag 21 weet ik het niet, ben nooit in Oost Java geweest. paar dagen afsluiten op Bali is lekker! Ik vind het wel een gevarieerd reisje.
Maar je moet er dus echt wat uitgooien anders is het veel te veel. In je eigen reisschema ben je maar 1 echte dag in Bukittinggi. Bedenk of dat jou 2 hele zware reisdagen waard is. West Sumatra is erg mooi, als schijnen ieder jaar de bosbranden weer op te spelen. Er zijn hier mensen die daar meer van af weten.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

In jogja nog even Merapi erbij pakken en in oost java ook nog Ijen als je toch vlakbij bent. Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Inderdaad de bosbranden. Nu zijn die op West Sumatera wel wat minder maar zeker de oostelijk helft (dus ook Noord Sumatera: Toba, Bukit Lawang)) maar eigenlijk heeft bijna het hele eiland er last van. Het is een half jaar geleden of zo hier in Nederland in het nieuws geweest. Het betekent echter niet dat ze er niet meer zijn. Integendeel, ze komen elk jaar terug en het is steeds ernstiger.

Onderschat het niet. Ik was vorig jaar eind september in Indonesie. Vluchten van/naar Sumatera waren grotendeels gecanceld, scholen gesloten, mensen in ziekenhuizen door ademhalings-/longproblemen, zelfs mensen dood. Ik kwam niet verder dan Bandar Lampung (Zuid Sumatera). Daarvoor in Kuala Lumpur, vluchten uren vertraagd om vertrokken helemaal niet. In die maand was ik voornamelijk in het westen (dus Java, Sumatera). Ik heb in 2,5 week (de andere week in Malaysia) amper de zon gezien. En ook dit jaar beginnen de bosbranden weer opnieuw en hoelanger het straks verderop in het droge seizoen niet regent, hoe groter de problemen worden.
Dit komt elk jaar terug. De grootste problemen zijn op Sumatera en Kalimantan. Sumatera heeft altijd in het rijtje van mijn favoís gestaan in Indonesie. Staat het nog, maar ik heb me voorgenomen er alleen nog maar ad hoc heen te gaan, als ik echt ter plekke te situatie kan bekijken.
Sumatera bereik je het best rechtstreeks via Singapore of Kuala Lumpur. Ik zou nu echter het ticket naar Indonesie daar niet op afstemmen.
Je kunt een aantal dingen doen:
- Retour Jakarta kopen en ter plekke beslissen of je wel of niet gaat (lees: of er al dan geen problemen zijn
- Een retour Jakarta is ook bruikbaar als je eerst naar Java en daarna een alternatief voor Sumatera bijvoorbeeld Sulawesi kiest.
- Besluit je om het helemaal anders te doen en bijvoorbeeld voor een combi met Flores te kiezen dan is een retour heen Jakarta/terug van Denpasar een betere keuze

Ik weet dat op andere fora er weinig mensen zijn die dit probleem aankaarten. Ik ben er dan ook aan de ene kant een beetje voorzichtig mee maar ik sta er wel achter. Het zou zomaar een negatief reisadvies kunnen worden.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik zou dit advies van Anne Mieke zeker ter harte nemen, Andrea. Betekent dat je een beetje voorzichtig moet zijn met hotels vastleggen, maar in november zal dat nauwelijks nodig zijn, lijkt mij. Hoop ik eigenlijk want ik ga in november ook.

nickkramer
Gebruiker
spacer line

Halo Allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn van plan in de zomer van 2017 naar Indonesie te gaan. Nu zie ik op dit forum veel informatie, alleen heb ik toch nog een paar vragen aan jullie. Hieronder een plan qua reisschema.

Vliegtuig naar jakarta
Jungeltour apen / olifanten

Start kuta strand / feesten etc.
Gili eilanden (gili nangu) lombok
Vulkaan beklimming (Ijen en broma vulkaan)

Sidemen
Monkey forest bali (ubud)
Raften op de ayung rivier bali (ubud)
Tirtaganga (waterpaleis) bali (ubud)
Gunung Leuser National Park Sumatra
Dampende Ijen krater. Sumatra

- Wat is het beste qua vlucht vanaf amsterdam? Naar borneo, sumatra, kuala lumpur?
- Tips hoe binnenlandse vlucht te boeken? Via app?
- Tips qua meest logische volgorde van activiteiten?
- Daarnaast hebben we ook gedacht aan Maleisie, maar denk dat we toch liever naar Indonesie willen. Vinden jullie dit een goede keuze? Emoticon: Very funny
- 3 tot 4 weken genoeg om dit allemaal te zien?
- Eventueel nog iets waarvan jullie zeggen, hier moet je zeker heen?

Groeten Nick

nickkramer
Gebruiker
spacer line

Beste Allemaal,

Mijn vriendin en ik willen volgend jaar naar Indonesie. Ik zie hier veel informatie staan, maar heb toch nog even een paar vragen. Hieronder een plan qua reisschema:

Indonesie
Vliegtuig naar jakarta
Jungeltour apen / olifanten

Start kuta strand / feesten etc.
Gili eilanden (gili nangu) lombok
Vulkaan beklimming (Ijen en broma vulkaan)

Sidemen bali
Monkey forest bali (ubud)
Raften op de ayung rivier bali (ubud)
Tirtaganga (waterpaleis) bali (ubud)
Gunung Leuser National Park Sumatra
Dampende Ijen krater. Sumatra

- Wat is het beste qua vlucht vanaf amsterdam? Naar borneo, sumatra, kuala lumpur?
- Tips hoe binnenlandse vlucht te boeken? Via app?
- Tips qua meest logische volgorde van activiteiten (plaatsen)
- Daarnaast hebben we ook gedacht aan Maleisie, maar denk dat we toch liever naar Indonesie willen. Vinden jullie dit een goede keuze? Emoticon: Very funny
- 3 tot 4 weken genoeg om dit allemaal te zien?
- Eventueel nog andere tips wat we echt moeten zien?

Groeten Nick

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik zal een poging wagen, het staat nu allemaal kris-kras door elkaar.
Allereerst: als je naar Noord Sumatra wilt (Gunung Leuser NP, apen, olifanten) EN naar Java (Ijen en Bromo) EN naar Bali (Kuta, Ubud en omgeving) EN Lombok (Gili Nangu), wordt dat verschrikkelijk proppen. Het is echt teveel voor 3 a 4 weken.
Sowieso vliegen naar Medan als je echt naar Noord Sumatra wil, en niet naar Jakarta! Voor Sumatradeel ben je al gauw een dag of 8/10 kwijt, Java minstens 4/5, Bali dag of 6, Lombok 3. Zit je in het gunstigste geval al op 21 dagen, maar dan heb ik de reisdagen nog niet meer gerekend. Je kunt de komende tijd kijken wat je echt leuk vindt, de vlucht is nu het belangrijkste. Als je zeker weet dat je naar Sumatra wilt, zou je een ticket heen Medan, terug Denpasar kunnen nemen. Kun je de rest later invullen. lees even goed wat Anne Mieke hier gepost heeft over Sumatra (over de bosbranden).

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik had hier nog niet op gereageerd omdat ik er niet zoveel van snap en ik ook vanalles door elkaar zie staan. Ik weet ook niet wat vluchten naar Borneo (Kalimantan) in het rijtje doet.
Ik zou in elk geval eerst proberen duidelijk te krijgen wat nu precies de bedoeling is. Het ziet er nog niet uit als een echt reisschema.
Of het Maleisie of Indonesie moet zijn is een inkopper natuurlijk. Het is niet met elkaar te vergelijken. Om Indonesie goed te zien heb je een jaar nodig dus zul je met een maandvisum keuzes moeten maken.
Bali, Java, Lombok en Sumatera in 3 tot 4 weken is nogal wat omdat alles door elkaar staat: ik zie de Ijen er twee keer op staan met als toevoeging Sumatera (de Ijen ligt op Oost Java, op Sumatera heb je andere vulkanen).
Die bosbranden op Sumatera (en ook Kalimantan) zijn inderdaad een probleem, vooral omdat je niet precies weet hoe het loopt.

Ik heb tips genoeg, ook over andere bestemmingen binnen Indonesie maar deze post is in de "Algemene Praat" gezet terwijl er aparte topics over o.a. Sumatera zijn waar op zich al heel veel in staat. zie ook andere links (door mij gepost op 29-6). Je zou ook nog kunnen kijken bij bv Sulawesi en Nusa Tenggara.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,122 pageviews Een website van indahnesia.com