Reis Bali 16dagen, reisroute, tips??

Subforum Bali, het godeneiland 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bokka
Gebruiker
spacer line

Hoi iedereen,

Mijn vrouw en ik reizen vaak en gaan nu voor ons huwelijk naar Bali.

Hieronder de reisroute... Kunnen jullie tips geven? Wat doen, wat zeker niet (Monkeyforest?).

Alvast bedankt!

Dag 1-2-3 Candidasa (hotel Alila Mangis)
Dag 4 en 5 Gili Trawangan (The Villa Nero), wij zijn duikers....
Dag 6-9 Lombok, Sengigi (livingasiaresort) Natuur ? Watervallen?
Dag 10-14 Ubud (Purisuniaresort, weg van het centrum)

goegel
Gebruiker
User icon of goegel
spacer line

Je hebt maar 7 dagen op Bali waarvan 3 in Candidasa. Vervoer zou handig zijn. Jammer dat je de Gili's bezoekt, daar had je voor duiken niet naartoe hoeven te gaan nu je dicht bij Candi Dasa verblijft, had je wat "kostbare" tijd bespaart.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ga ervan uit de alles al geboekt is? Dan valt er weinig meer te doen.

Tips geven is een ruim begrip. Wat wil je precies? Er komt hier elke paar weken (zo niet vaker) wel een dergelijke vraag langs; alles is al heel vaak besproken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Bokka
Gebruiker
spacer line

Er valt toch wel wat te doen als je vanuit de verblijfplaatsen een paar uitstapjes maakt?
Wat moeten we echt zien? Wij zijn nogal fan van natuur Emoticon: Smile
Wat met de muggen? waarvoor oppassen?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Goegel, wij hebben een duikersbrevet dus dan gaan we 2 maal duiken Emoticon: Wink dat is geen probleem.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

In Candidasa is geen strand. Het dichtstbijzijnde is bij Padangbai.
Hieronder wat je zou kunnen doen vanuit Candidasa:
- rijstvelden bij Tirtagangga
- Amed (zwart strand, perahu en op de terugweg een mooi uitzicht op de Gunung Agung)
- Klungkung (Semarapura) het oude gerechtsgebouw
- Padangbai (stranden)
- zoutwinning bij Kusamba
- goa lawah (vleermuistempel)

Senggigi
- strand bij Mangsit
- tour boeken naar het zuiden oa. bezoek aan Tanjung A'a bij Kuta (de chauffeur zal waarschijnlijk ook in een "traditioneel" dorp stoppen. Doe maar niet want dat is irritant toeristisch en je krijg misschien nog ruzie als je er niks koopt)
- tour boeken naar Seneru watervallen
- tour met de klok mee vanuit Senggigi en terug door het nationaal park van de Rinjani

Vanuit Ubud:
- tempels (mengwi, Bagli, Tampaksiring, Gunung Kawih, Tanah Lot) ALLEMAAL VERSCHRIKKELIJK TOERISTISCH
- dansen, ook toeristisch
- wandelen door de rijstvelden (hoewel ze net boven Ubud niet meer maagdeoijk zijn)
- de meren van Bedugul, Batur, Bratan, Tamblingan etc (velen ervan toeristisch)
- Kintamani
- museum Antonio Blanco etc
- Munduk
- Puputan (rijstvelden)
- Gitgit watervallen maar stervensdruk en ondoordringbare winkeltjes
- raften op de Ayurivier

Dit is wat ik zo uit mijn hoofd opschrijf (alles wat hier al honderden keren is opgeschreven)

Vanuit Gili Trawangan zou ik het niet weten (ik weet het wel maar dat ga ik niet opschrijven).

Muggen moet je doodslaan. Het is een groot probleem in heel Indonesie, vergis je daar niet in. Airco helpt, verder bedekkende kleding, geen parfum, smeersels (Sofell sereh is een lokale lotion). Als je gevoelig bent voor muggensteken dan zou ik alle mogelijke maatregelen nemen. (behalve malariapillen) Kijk ook bij de topics over dengue en malaria.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pepelique
Gebruiker
spacer line

Die anti -muggen lotion van Sofell die Anne Mieke noemt is overigens een aanrader. Het doet wat het moet doen en ruikt lekker, gebruik het al jaren. Kan je in elke willekeurige supermarkt kopen.

Verwacht niet veel van je duik, Bokka. De Gili's zijn nog lang niet hersteld van al dat dynamiet visserij en betwijfel of dat uberhaupt nog goed zal komen. Veel dood koraal en weinig bijzondere vissen. in 2005 was het al belabberd en afgelopen oktober was het er niet beter op geworden. Als je de kans hebt om vanuit Lombok een Live Aboard te nemen naar komodo dan zou ik dat doen. Heb je iig nog kans om walvis haaien te zien.

goegel
Gebruiker
User icon of goegel
spacer line

Wat dichter bij Candi Dasa dan Padangbai is het mooie strand "pasir Putih" wat in populariteit toeneemt en in tegenstelling tot Padangbai ligbedden heeft en veel rustiger is. Je zou ook het aga dorp "Tenganan" kunnen bezoeken want dit ligt mooi in de natuur verscholen. Aga dorpen zijn traditionele dorpen en er zijn er maar twee van op Bali.
Verder zou ik je deze link aan willen raden want die gebruik ik zelf ook altijd als mensen om raad vragen. Prima informatie.http://www.holidayrentals-bali.nl/bali/bezienswaardigheden_op_bali

Veel plezier Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Bokka

Bokka
Gebruiker
spacer line

Iedereen al superhard bedankt, voor de tips! Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,702,594 pageviews Een website van indahnesia.com