Het weer in november

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Andreavdvlis
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal!

Vorig jaar hebben mijn vriend en ik een maand door amerika getrokken, en dan is zo goed bevallen dat we het nog wel eens willen doen maar dan aan de andere kant van de wereld, in Indonesie. Nu is het plan om dit in november te gaan doen, we willen wederom een maand weg. wat de route gaat worden weten we nog niet, ( tip zijn van harte welkom!)
Het plan is wel om meerdere eilanden te bezoeken als het kan, en nu vroeg ik me af of het in november ook een beetje weer is daar? Ik heb al meerdere keren gelezen dat het dan regenseizoen is, is dat te doen of toch beter een andere periode kiezen?
Alvast bedankt!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Die oude boeken (of internet info) wanneer regen of droog seizoen kun je wel in de asbak gooien. Er is geen peil meer op te trekken. Net als in Nederland eigenlijk. Ik hoorde dat het daar koud is en veel regent op dit moment terwijl we in juni zitten.
Afgelopen november heb ik weinig regen gezien in Jogjakarta.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bij het weer in IndonesiŽ kan je niet zeggen het kan vriezen of dooien Emoticon: Shiny
Maar hier kan het regenen als de zon schijnt Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een vraag van dezelfde strekking..
http://forum.indonesiepagina.n(...)an_in_april_2016.php
Zie ook het antwoord van Salina.
Ik kom drie keer per jaar in Indonesie, op diverse plekken en hebben alle maanden intussen wel gehad. Ik merk geen grote verschillen. Het s een kwestie van geluk of pech. Ook dat is relatief. Maandenlang geen regen is ook niet normaal (en niet goed). Er zijn eilanden die wat droger/natter zijn maar er is geen mens meer die er zinnigs over kan zeggen. Dit jaar zijn de bergen op Flores niet eens groen geworden om maar een voorbeeld te geven. dat is niet zo erg maar oogsten mislukken.
Op een deel van Maluku zou het seizoen precies omgedraaid zijn, met de nadruk op zou want ook daar is er geen peil meer op te trekken.
Gewoon gaan.

Voor routes eerst veel lezen. Het land is zo groot als Europa, ongeveer 17.000 eilanden en veel diversiteit.

Tip: een maand Indonesie is wat anders dan een maand Amerika, waar bijna alles vasteland is, alle wegen goed zijn en je op een dag met gemak 600 kilometer kan overbruggen. Zoek vooraf dus goed uit wat je wilt, al was het alleen al om het juiste ticket te kiezen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 19-06-2016 08:46 Anne Mieke wrote:

Voor routes eerst veel lezen. Het land is zo groot als Europa, ongeveer 17.000 eilanden en veel diversiteit.

Je ziet hoe groot IndonesiŽ is. Dus is je vraag net alsof Donald Trump zou vragen wat het weer is in Europa in november. Emoticon: Party!
Het is altijd warm in IndonesiŽ, maar de regenseizoenen kunnen verschillen van plaats tot plaats. Lees je eerst in, bedenk wat je eventueel zou willen doen, en stel dan gerichte vragen.

Zorg dat je zo min mogelijk moet reizen. Twee- driehonderd km met de auto kan je al snel een hele dag kosten. Ook aan binnenlandse vluchten ben je al snel een dag kwijt. Vergeet eilandhoppen in IndonesiŽ, je bent dan wel op een aantal eilanden geweest, maar je hebt niets gezien.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik lift even mee met dit topic. In mijn beleving is Noord/West Sumatera in eind november/december qua regen wat meer risico dan Noord/Centraal Sulawesi.
Is dat onzin of zit er iets in?

meneer
Gebruiker
spacer line

Ik leef nu 10 jaar in Indonesie (Jakarta - Surabaya - Bali), voor heen in Nederland. Mijn ervaring is sinds de afgelopen decennia de "musim hujan" (Regen seizoen) en "musim panas" (droogte seizoen) is opgeschoven 1 a 2 maanden. Vroeger had je in mei / juni de start van de droogte seizoen. Gisteren hadden we een "vloed" van regen (banjir 1 meter) 1 meter flooding zoals in nederland gisteren wat ik las in de online krant.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-06-2016 19:09 elsbeth wrote:
Ik lift even mee met dit topic. In mijn beleving is Noord/West Sumatera in eind november/december qua regen wat meer risico dan Noord/Centraal Sulawesi.
Is dat onzin of zit er iets in?
Sorry, zie deze nu pas. Noord- en west Sumatera versus de Minahasa zal niet veel uitmaken. Centraal Sulawesi is droger.
Wat meer een probleem kan zijn op Sumatera zijn de bosbranden die vorig jaar in de 3e week van oktober toen ik terugging naar Nederland en ook lang daarna nog steeds veel overlast gaven. Ik heb besloten dat ik voorlopig helemaal niet meer op Sumatera kom cq dit vooraf regel.
Ik neem aan dat je dit vraagt met het oog op je mogelijk reis aan het einde van het jaar en dus ook eventuele tickets die daarmee samenhangen? Niemand die hier een zinnig antwoord kan opgeven. Ben geneigd om te zeggen dat je misschien beter voor Sulawesi kan kiezen (of voor Flores.... Emoticon: Smile haha...)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dank je Anne Mieke.
Ja, het had inderdaad met mijn eigen reis te maken. Ik wil mij volledig schikken naar mijn zusje, leg later wel een keer uit waarom. Ze wil heel graag nog een keer naar Tanatorja terug, voor mij ook geen straf. Ik heb het ook over Flores gehad, daar wil ik nou eindelijk wel eens heen na jouw verhalen. Maar zij is daar (lang geleden) eens geweest en hoeft niet echt terug. Ik denk inderdaad dat Sulawesi, gecombineerd met Midden Java en wie weet nog wat gaat worden.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Kijk even in de site van de INDONESISCHE KNMI

BMKG = Badan Meteorologi, Klimatologi dan Geofisika

http://www.bmkg.go.id/BMKG_Pus(...)/Alamat_Stasiun.bmkg

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,522 pageviews Een website van indahnesia.com