Van vliegveld DPS naar hotel in Lovina/Singaraja?

Subforum Bali, het godeneiland 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

Wij gaan in augustus naar Bali met 4 personen. Wat is de beste manier om van het vliegveld naar een hotel in Lovina of Singaraja te komen. Het gaat tevens om 2 oudere mensen die niet opgevouwen in een auto kunnen zitten. Een andere vraag is of Noord Bali inderdaad de mooiste en rustigste plek op Bali is of dat we ook net zo goed naar een andere plek op Bali kunnen gaan een beetje in de buurt van het vliegveld. Ben zelf al in Kuta geweest en dit is toch nog iets te druk voor mijn ouders ,zelfs in deze rustige tijden.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Roy,
Heel belangrijk is om bij aankomst niet direct door te rijden naar Lovina, is het toevallig in de namiddag dat jullie aankomen is het gewoon een verschrikking om in het donker door de bergen naar Singaraja te rijden.
Het is niet alleen een verschrikking maar ook nog eens doodzonde, het is overdag een prachtige route om te rijden, op de bergtop even een stop maken om wat te eten en naar de tempel bij het meer gaan kijken, tevens is een bezoek aan de groente, fruit en bloemen markt een aanrader.
Er zijn best rustigere plaatsen als Kuta om de eerste nacht door te brengen, bijvoorbeeld Sanur en ook Jimbaran waar wij wonen.
Direct bij de uitgang van de luchthaven is een loket waar een taxi te bestellen is, je betaald contant en krijgt een ticket, de tarieven zijn behoorlijk aan de hoge kant, voordeel wel is dat je dan rustig de luchthaven afkomt.
Doe je dit niet is de kennismaking met Bali niet direct een promotie voor dit wondermooie eiland.
Wij lopen meestal van de luchthaven af en gaan dan 50 meter links op en nemen een blauwe taxi van Bali Taxi (Blue Bird Group), we betalen tot thuis rond de IDR16.000, nemen we er eentje bij dat loket is dat IDR60.000, toch een verschil.
Met een gezelschap met wat ouderen is dat natuurlijk niet te doen.
Als jullie eenmaal lekker uitgerust zijn neem dan een auto met chaufeur om jullie naar Lovina te brengen en geniet meteen van de eerste reis door het mooie landschap van Bali, de prijs zal zo ongeveer IDR350.00 zijn mits er nog een prijsverhoging van de benzine komt.
Er zijn in elke plaats voldoende chaufeurs met auto die je vaak op een lompe manier aanspreken maar als je 10 minuten op reis bent met zo iemand is dat al vergeten.
Laat wel meteen van begin aan voelen dat jij de gene bent die bepaald waar gestopt word, anders kon het wel eens een shopping-tour worden.
Succes en geniet in Bali!!
Tuti & Jan

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Beste Roy,

Ik ben het met Jan eens. Acclamatiseer eerst bij DPS vliegveld. En ga de volgende dag verder, Lovina is al met al 4 tot 5 uur rijden. Als je in het hotel bent regel je direct een Kijang wagen, dit zit hoog, breed en rijdt goed. In een normale taxi is zo'n rit wel te doen maar met 4 man en bagage is zo'n Kijang een beste keus.

Lovina is rustig, met hoofdletters. De zee is kalm dus goed te zwemmen, de zuierdlijke stranden liggen direct aan de oceaan en zijn daardoor krachtig en je hebt gevaarlijke onderstromingen.

Candi Dasa is mischien een gulden middenweg, rustig, wat te bezichtigen en je kunt een ritje maken naar andere plekken en weer terugkeren naar je hotel.

Veel plezier

SEpp

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Een van de alternatieven van Jan -Sanur- kan ik van harte aanbevelen. Als gediplomeerde oudere jongere heb ik het daar altijd goed naar m'n zin. Rustig, maar ook weer niet tť rustig, en je kunt er lekker wandelen. Zag er laatst een spandoek hangen van ONI, dus dan weet je het wel.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Vandaag was op het nieuws op TV dat de taxibedrijven in verband met de verhoging van de benzineprijs de tarieven met 30% mogen verhogen.
Dus neem de tarieven die wij gaven met een korreltje zout.
Tuti & Jan

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 05-04-2005 11:39 Tuti & Jan wrote:
Vandaag was op het nieuws op TV dat de taxibedrijven in verband met de verhoging van de benzineprijs de tarieven met 30% mogen verhogen.
Dus neem de tarieven die wij gaven met een korreltje zout.
Tuti & Jan

Dat is weer rekenen op zijn Indonesisch. Benzine 30% omhoog ook je tarieven met 30% omhoog.
Ik maat dat soort reken sommetjes vaak genoeg mee bij onze toeleveranciers.

Zoals b.v. een prijs stijging van 10 Usd voor een stuk echt leer wat op een bureau moet komen. Ik vroeg aan mijn vrouw hoe komen ze het brengen, met een Helikopter of Limousine?
Voor 10 Usd krijg je al gauw zo'n 40 liter benzine. Emoticon: Confused

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Albert,
Mijn bericht was geen voorzet naar een discussie over dat onderwep maar als aanvulling op eerdere info die ik gaf.
Je bent echter vrij om over dat onderwerp een topic te starten mocht je daar behoefte aan hebben.
Groetjes,
Tuti & Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,766,260 pageviews Een website van indahnesia.com