bahasa indonesia op samsung S4 zetter

Subforum Andere praat 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Tinus66
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik heb een vraag,
ik heb een samsung S4 die ik naar familie in indonesie wil sturen.
Alleen zit hier standaard geen bahasa indonesia op.
Weet iemand hoe ik dit er op kan krijgen.

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Weet je het zeker?
Ik had ook een Samsung en daar zat het wel op (gewoon in Nederland gekocht destijds) Alternatief is Engels (of Bahasa Melayu als dat er wl op zit)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

In plaats van verzenden vanuit NL, kun je hem ook in IndonesiŽ kopen. Bij de internetwinkel Lazada kost hij rond de 265 Euro en de S4 zoom is voor rond de 190 euro in de aanbieding, beide een stuk goedkoper als in NL. Bovendien loop je dan niet het risico van een enorme invoertax.

http://www.lazada.co.id/samsun(...)hredirect=samsung+s4

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja wat een vraag zoīn vraag doe door onwetendheid.
Wat hij beter kan doen Geld sturen en hier een samsung kopen.
stuur hem 500euro en hij kan daar de prachtigste samsung kopen.In Jakarta tablet van samsoen iets groter dan smartphone waar je ook mee kan bellen de hele reutemeteut er in tot bluetooth van alles voor rond de 7 juta rumpie.
Het beste adres is naar een echte samsung winkel te gaan en niet naar die grote mall die van alles je aanbieden voor een prijs die zwaar onder de prijs van de echte winkels liggen.
Zoals de Roksimas in Jakarta daar kn wel te recht ga dan eerst naar de echte samsung toko kijk naar de prijs en ga dan bij andere toko,s kijken welk die prijs van samsun hebben.
Koop alleen en goed kijkenof de doos waar het inzit open is geweest sla die over en eis een nieuwe verpakking.
OOk alle talen staat er in ook al zou u die in Nederland kopen.
Dit allemaal wel doorgeven als je iemand die samsung wilt geven.
Het zijn de zelfde kwalitijd van samsung denk ik, maar zeker weten doe je dat nooit omdat je niet kan vergelijken..... Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Niet iedereen heeft zomaar ergens een paar honderd euro liggen om ff daar een nieuwe te kopen. Bovendien was is er mis met de tweedehandse toestellen uit Nederland. Ik kreeg, vooral in het verleden nogal eens afgedankte mobieltjes waar in Indonesie goudgeld voor wordt gevraagd. Die nam ik mee en gaf ze aan iemand die er blij mee was en deze nog jaren gebruikte.
Ik vind trouwens een mobiele telefoon (of laptop) in Indonesie kopen ook niet altijd zonder risico met al die fakeapparaten waarbij het verschil soms "maar" een paar honderdduizend Rupiah is. Dus daar moet ook goed opgelet worden. Voordat je het weet betaal je toch nog een flink bedrag en heb je een neppert (inclusief virussen etc)
En invoertax? Heb ik nog nooit betaald. Come on, we hoeven niet roomser te zijn dan de paus.

Soms zijn toestellen voor de Europese markt gemaakt en dan staan er minder talen op. Veel Indonesiers kunnen ook met Engels goed uit de voeten.
Misschien via Google ff proberen of er iets in die geest gedownload kan worden maar volgens mij kun je alleen van de vast geinstalleerde talen gebruik maken.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Toen ik nog in Papua woonde was daar een Nederlander die geregeld van allerlei mensen 50 gulden (voor 2001 ja) meekreeg om in Nederland horloges van te kopen. Die kocht hij dan op Bali ergens en dan zei hij dat ze uit Nederland kwamen.
Het ging er namelijk om dat iedereen kon zeggen dat-ie een horloge uit Nederland had. Of het horloge loopt of de tijd correct aangeeft is van ondergeschikt belang.

Zo krijg ik ook om de haverklap verzoeken om mobiele telefoons uit Nederland op te sturen ... Dat die dan alles aangeven in het Nederlands is van ondergeschikt belang

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 14-06-2016 07:21 schreef Anne Mieke:

En invoertax? Heb ik nog nooit betaald. Come on, we hoeven niet roomser te zijn dan de paus.

Of je invoertax betaald, ligt aan de douane en niet aan de verzender of ontvanger van het pakketje. Ik heb batterijen vanuit China laten verzenden, en moest voor 1 batterij ongeveer 35 euro tax betalen. Voor een andere zending betaalde ik niets. Dus het ligt er maar net aan of ze je pakketje eruit vissen bij de douane.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 14-06-2016 07:21 schreef Anne Mieke:

Ik vind trouwens een mobiele telefoon (of laptop) in Indonesie kopen ook niet altijd zonder risico met al die fakeapparaten waarbij het verschil soms "maar" een paar honderdduizend Rupiah is.

Ik heb in IndonesiŽ verschillende producten gekocht, vaak via internetwinkels en nooit problemen gehad. Samsung verkoopt zijn producten zoals TV's en telefoons op de Indonesische markt voor lagere prijzen als in Nl. Wel altijd goed uitkijken, ook in NL en via een betrouwbare (internet)winkel kopen, want ook in de westerse wereld kan je genept worden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-06-2016 09:14 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Of je invoertax betaald, ligt aan de douane en niet aan de verzender of ontvanger van het pakketje. Ik heb batterijen vanuit China laten verzenden, en moest voor 1 batterij ongeveer 35 euro tax betalen. Voor een andere zending betaalde ik niets. Dus het ligt er maar net aan of ze je pakketje eruit vissen bij de douane.

Oh, dan staat me misschien nog een verrassing te wachten. Tax betalen over batterijen? Het moet niet gekker worden. En hoe gaat dat dan, ALS het pakketje eruit gevist wordt? De batterijen zelf hebben Ä 3,90 gekost. Ik heb ze gestuurd omdat ze ter plaatse niet te koop zijn. Dichtstbijzijnd een paar eilanden en zo'n 600 kilometer verder en dan het zesvoudige. Waarschijnlijk ook made in China. Raar land soms.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 14-06-2016 10:22 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Oh, dan staat me misschien nog een verrassing te wachten. Tax betalen over batterijen? Het moet niet gekker worden. En hoe gaat dat dan, ALS het pakketje eruit gevist wordt?

Het ging wel over een oplaadbare batterij voor de E-bike. Die kost ongeveer 150 euro, maar er zat een pro forma rekening bij van 50 dollar (laag om de tax te verlagen). De pakketdienst moet de tax betalen bij het afhalen van het pakketje. Ik kreeg een sms'je van ze of ik bereid was te betalen, wil je dat niet dan laten ze het bij de douane liggen. Bij aflevering betaal je dan aan de pakketdienst.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oh, nou dan zie ik wel waar het schip strand. Ik heb ze gewoon in een kleine luchtkussenenvelop verstuurd, A6 of zo. Als ze niet aankomen dan neem ik ze gewoon mee in september.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,246,015 pageviews Een website van indahnesia.com