verhuur van Chafing Dishes

Subforum Bali, het godeneiland 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pepelique
Gebruiker
spacer line

Hallo Allemaal,

Kan iemand mij helpen aan adressen op Bali waar ik Chafing Dishes kan huren? Ik krijg namelijk heel weinig hits op het internet.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Lijkt mij ook niet zo vreemd, ik moest zelf ook eerst kijken wat Chafing Dishes zijn. Emoticon: Confused
Maar zoek eens onder "Sewa peralatan pesta" (huren van benodigdheden voor een feest) met de plaatsnaam erbij waar je zit, dan floepen er tientallen voor de dag die al die ellende verhuren. Emoticon: Yes!

pepelique
Gebruiker
spacer line

Thanks Malam.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 10-06-2016 11:56 schreef Malam:
Lijkt mij ook niet zo vreemd, ik moest zelf ook eerst kijken wat Chafing Dishes zijn. Emoticon: Confused
Maar zoek eens onder "Sewa peralatan pesta" (huren van benodigdheden voor een feest) met de plaatsnaam erbij waar je zit, dan floepen er tientallen voor de dag die al die ellende verhuren. Emoticon: Yes!

Ik wist het ook niet maar dacht laat ik maar niks vragen want dan kom ik misschien dom over. Maar als jij het al niet weet Malam dan weet niemand het. Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik weet niet zo heel erg veel hoor Salina, maar door veel lezen is mijn algemene kennis wel redelijk breed en ik heb de onhebbelijke gewoonte om iets wat ik niet weet onmiddellijk op te zoeken, ik heb er namelijk een onvoorstelbare schurft aan ergens over te praten/schrijven zonder de juiste informatie.
In dit geval had Pepe kunnen vragen naar schalen om eten warm te houden, maar hij past zich schijnbaar goed aan in IndonesiŽ waar het mode is om Engelse woorden te gebruiken.
Als hij naar een "Au bain-marie" had gevraagd dan had ook jij gelijk geweten wat hij bedoelde, klinkt nog deftiger als "Chafing Dishes" ook. Emoticon: Yes!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ook ik heb er weer wat bijgeleerd, want ik was toch erg nieuwsgierig. Moet toch overal te krijgen zijn, wordt volgens mij in ongeveer ieder restaurant gebruikt, zeker in de betere op Bali.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als je maar niet de term Chafing Dishes gebruikt want dan zegt men overal: habis pak, nggak tahu pak, nggak ada stock pak, etc..... Hoewel het hoogstwaarschijnlijk wel aanwezig en voorradig is.
Kom in godsnaam nooit, maar dan ook nooit met Engelse namen/uitdukkingen aan, want - door vele ruzies wijzer geworden vanwege communciatiestoornis - Engelse termen krijgen hier in Indo een compleet andere betekenis en dat brengt een mens alleen maar in verwarring met daaraan gekoppeld: misverstanden.
Voorbeelden gisteren nog gehad: outbound (hier gespeld als outboun of outbon ) wordt hier verward met outdoor . Zo ook de term picknick/picnic - geschreven als piknik - heeft hier ook een andere betekenis dan de werkelijke oorsprong van het begrip picnic . En ga zo maar door. Chafing Dishes zal hier zeker een andere betekenis krijgen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik kan me best voorstellen als de Indonesiers bij hun feesten/selamatan etc te kort komen aan borden (piring) , glazen, sendok/garpu ( bestek).

Vorige eeuw hebben ze nog geen catering toestanden , tegenwoordig wel , zelfs in de "kampungs" in de provincies.
Dus als Ibu Mirah te weinig spullen heeft kan ze bij of haar buurman Pak Kromo of Mbak Tuti lenen of , huren .
Tegenwoordig is het CALL AJA , u draait(bellen) en wij komen het leveren.

http://www.sewapiring.com/

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Leuk SA. De link die je erbij stopt is van een bedrijf in Jakarta. Het gaat hier om Bali Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-06-2016 11:10 Anne Mieke wrote:
Leuk SA. De link die je erbij stopt is van een bedrijf in Jakarta. Het gaat hier om Bali Emoticon: Smile

Het gaat om de principe / verkrijgbaarheid.
En zeker die pakkende tekst SEWA piring ( Huur een "bord" Emoticon: Wink .

bisa dicek of makemyday .

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Chafing dish wordt hier bij de meeste cateraars niet zo genoemd, maar gewoon "pemanas" gevolgd door het woord waar het voor moet dienen ("pemanas roti, pemanas sup, pemanas daging" Emoticon: Wink

Als u vraagt naar een chafing dish dan hebben ze die dus niet.

Probeer deze verhuurder van cateringspullen eens:

http://sewatendabali.com/sewa-alat-catering-bali/

telefoon 0819 9940 6046

If you have nothing to loose, you can risk everything

pepelique
Gebruiker
spacer line

Allen, bedankt voor de reacties.

Overigens heten die dingen hier in Nederland ook zo en er is een verschil tussen een au bain marie en een chafing dish. Een au bain marie heeft vaak meerdere losse bakken en een chafing dish vaak een enkele, vandaar mijn specifieke vraag.

Heeft men misschien ook tips voor het huren van een DJ set met soundsystem 1000W en een generator set?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Is het gelukt?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

http://live.afrojack.com/

Deze misschien?
Kost een paar stuivers, maar dan heb je ook wat Emoticon: Laugh out loud

pepelique
Gebruiker
spacer line

lol

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 20-06-2016 12:25 elsbeth wrote:
Is het gelukt?

Niet van die enge vragen stellen alstublieft Elsbeth.
Het verschil tussen een au bain marie en een chafing dish duidelijk maken moet voldoende zijn.
Warmhoudschalen, zoals wij dat in de eenvoudige Nederlandse taal noemen telt niet mee.
Natuurlijk is het gelukt, hij kreeg namelijk de juiste informatie en hoe je die dingen met de juiste naam moet zoeken op internet. Emoticon: Yes!

Dus ja maar Emoticon: Laugh out loud
Nu komt de volgende vraag, muziek op de trouwpartij Emoticon: Yummie!
Ik ga geen eens meer antwoord geven, als je namelijk muziek/trouwerij op internet intikt, uiteraard in de Indonesische taal dan kom je de eerste maand niet uitgelezen Emoticon: Nooo
Het is net als in een kaaswinkel binnenlopen en te vragen of je er kaas kan kopen Emoticon: Blush

Ayoooooo enige creativiteit kan toch wel Pepe Emoticon: Confused

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Is dat zo iets

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pepelique
Gebruiker
spacer line

creativiteit genoeg Malam. ik weet alleen vaak niet de juiste woorden in het behasa indonesia. Vandaar. En wat ik ook vaak tegenkom zijn bar slechte sites met links die niet werken etc.

pepelique
Gebruiker
spacer line

Maar ik heb inmiddels de info die ik nodig dus thanks.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-06-2016 10:54 pepelique wrote: En wat ik ook vaak tegenkom zijn bar slechte sites met links die niet werken etc.
Tja, gek genoeg is dat nog een ramp hier. Niet alleen de links maar vrijwel alles op een site, totaal niet onderhouden (nou is onderhoud een vloek hier). 99% van de Indonesische websites is niet "af". Er mankeert altijd wel wat aan. Ik heb verschillende websites maar vervelend genoeg door westerlingen moeten laten maken (ik kan dat niet zelf) want na al mijn ervaringen hier, was de lol er gauw vanaf om een lokale webdesigner te nemen.

Paar weken geleden wilde ik een vlucht via de site van Lion Air booken. Pas ruim 36 uur later kon dat, toen er eindelijk iemand wakker was en door had dat de bookingen stagneerden. Zelfde geintje met Garuda notabene.
Afgelopen week wilde ik op de site van de school van mijn dochter kijken op welke data ze vakantie had. Ik open de schoolkalender op de site maar er klopte iets niet. Tja, nogal logisch niet. De site was vanaf 2013 niet meer bijgewerkt en de vakantiedagen die er opstonden waren dus uit 2013.
Ik kan nog wel honderden van dit soort grappen noemen.
Emails worden erbarmelijk slecht beantwoord. Populair zijn alleen social media per HP: Line, FB, Whatsapp en SMS zijn de enige waarop men reageert.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nou inderdaad zeg. Die sites van vliegtuigmaatschappijen werken zo vaak niet. Ook de maatschappijen buiten Indonesie hebben dat vaak hoor maar hier inderdaad het meest dat je niet meer door kunt klikken of wat dan ook. Een drama is dat.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,280,646 pageviews Een website van indahnesia.com