Ramadhan....

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
29 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Over een dag of vijf begint de Ramadhan weer. Vind 't zelf altijd best wel een heerlijke maand, veel minder verkeer overdags in Bandung, 's Nachts rond half 4 staan m'n vrouw en dochter op om te eten, is altijd bere-gezellig. Voor toeristen is 't wel vaak een totale ramp, zeker de laatste 2 weken en minstens een week na de Ramadhan als er geen vliegtuig/bus/trein/motor/fiets ja zelfs geen skateboard te krijgen is, zijn er elk jaar wel een aantal die dan stranden in ons guesthuissie....

Ik doe ook elk jaar op mijn website een "Ramadhan Special", ben er vanavond vast mee begonnen, Gambus albums, Qasidah albums en veel meer, de eerste post is deze geweldige Gambang Kromong plaat uit 1970 van Vivi Sumanti en Frans Daromes met muziek van Orkes Gambang Naga Sakti:

En je kunt hier deze lp en de andere dingen die ik ga posten gratis downloaden:

http://madrotter-treasure-hunt(...)an-special-2016.html

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ohohohohoho wat erg. Emoticon: Cry

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

hoezo Emoticon: Smile

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Enige minpuntje voor mij is dat de Nordsea Bar dan de hele maand is gesloten, kom verder toch nergens meer en bij ons wordt gewoon bier geschonken, ga weer aikido op pikken, lag er effe uit met een verrotte spier tussen m'n ribben en na de les ga ik altijd effe eten in de Nord, ik lach me rot heel de maand, gasten die met vertrokken koppen rond lopen omdat ze overdags niet kunnen roken, luitjes die 's nacht bij mij in de kampung die trommelend rondlopen en SAHUUURRRR brullen, ben ik toch altijd nog wakker en wat ik al zei, overdags stukken minder verkeer, kom een keer een weekje naar Bandung dan begrijp je wat een bizarre verademing dat is, sta elke dag in die echt volkomen gestoorde files hier.....

20 Jaar geleden was 't nog veel toffer, dan was Bandung echt helemaal uitgestorven heel de maand en bleven alle cafe's nog gewoon open....

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 01-06-2016 20:08 schreef madrotter:
hoezo Emoticon: Smile

Ik kon het niet langer dan 45 seconde uithouden hahaha

Hier in de kampung valt het nog enigszins mee tijdens de ramadan. (Behalve dat die klote kinderen gaan lopen bleren door de microfoon de hele dag, hard en zo vals als de tering) Ik hoor ook geen saHOERRRRR hier.

Dat was een jaar of 5 geleden wel anders toen ik in de kampung was van de familie van mijn man tijdens de laatste week in Jakarta. Het was een grote verschrikking. Midden in de nacht die vent met z'n saHOER, dus ik nog roepen door het raam (zonder glas) 'doe ff normaal joh'. Wist ik veel... Emoticon: Laugh out loud
Kinderen op vier uur 's nachts die buiten aan het gillen en doen waren.
Ik kon wel janken joh. De hele week geen oog dicht gedaan. Ik dacht 'wat is dit voor asociale tyfusbende hier'.

Tijdens Idulfitri mee naar de moskee in een te lange witte jurk met een muts eraan vast. Wat zag ik eruit. Emoticon: Blush
Ik ben in een hoekje gaan zitten helemaal achterin en heb die vrouwen afgekeken tijdens het bidden. Maar die jurk was te lang en door de verwarring van dat ingewikkelde bidden, die te lange jurk en mijn stijve botten ben ik ontzettend op mijn neus gevallen. Bloeden natuurlijk. Daarna kreeg ik een pakketje. Ik dacht dat het een welkomskado was van die kampung omdat ik nieuw was en zei 'hartelijk dank' en hield die doos in mijn hand. Na een tijdje wees mijn schoonzus op het gleufje in die doos waar ik dus geld in moest pleuren en die doos moest doorgeven. Iedereen mij aankijken natuurlijk zo van 'wat gaat dat wijf nou met die doos doen' Emoticon: Blush

Daarna was het EINDELIJK klaar en konden we naar buiten. Maar ik kon mijn slippers niet vinden want er stonden er zo veel en ik wist niet meer waar ik ze uit had gedaan. Emoticon: Blush

Nou ja...was een beetje rare ervaring allemaal.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Hehehehe, ja das minder Emoticon: Smile Ik heb er jaren lang een schurft aan gehad maar dan loop je de hele maand te flippen schiet niet op, enige waar ik nog steeds wel galisch van wordt is de laatste nacht als ze door blerren tot een uur of 8 's ochtends maar voor de rest zeil ik er, in mijn kampung, gewoon lekker door heen Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

68,590,336 pageviews Een website van indahnesia.com