het weer in Sanur en Jimbaran in April 2016

Subforum Bali, het godeneiland 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pepelique
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe het weer afgelopen maand is geweest in Sanur en Jimbaran?
En hoe is het weer gemiddeld in April op Bali?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Cheers,
John

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Zon en regen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Dat heb ik ook gehoord.

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

John,

De keren dat ik Bali heb aangedaan (meestal een dag of 2, 3 in maart/april. Ben elk jaar in IndonesiŽ te vinden) is het weer best wel goed. Regen: ja niet veel en vaak pas in de middag. Alleen dit jaar ben ik nog niet in IndonesiŽ geweest, dus kan je daar niets over vertellen.

mvg

Pamela

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik ben de hele maand april in Indonesie geweest waarvan de laatste week vlakbij Sanur; 1x een flinke bui gehad aan het einde van de middag, verder alleen maar zon!!!

bulekurus
Gebruiker
spacer line

En jimbaran ? Want daar zit de samba-airstroom ? En dan hebben ze nog de weer-verbeteraars van nusa dua .. Echt een complekts verhaal Emoticon: Wink om het juist te kunnen meten

pepelique
Gebruiker
spacer line

Kijk, dat willen we horen Wereldreis.

Bedankt voor jullie reacties.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het schijnt maar niet door te dringen dat er niet meer zoiets bestaat als betrouwbaarheid van het weer. In Nederland hebben we de meest extreme winters, zomers, natte maanden, droge maanden gehad met name in de afgelopen 10 jaar. Zaterdag regende het hier in Brabant ijsstenen. Niet eens geen hagel maar stenen ter grootte van een 2 euro stuk. We hebben het over juni! Het weer is in de hele wereld nog nooit zo extreem geweest. Zo ook in Indonesie.

Het weer in Indonesie is ook niet meer betrouwbaar en dus heeft een dergelijke vraag stellen weinig zin. Waar het de afgelopen maanden april alleszins redelijk was kan het volgend jaar evengoed anders zijn. En dan? Afgelopen jaar was in Indonesie een extreme droogte waar het regenseizoen een maand of 4 later bergon (!)
Je kan overigens dit soort info heel gemakkelijk terugvinden op Wunderground in de history.

Als je het antwoord van Wereldreis goed leest dan is ze in de maand april 1 week op Bali geweest waarvan 1 dag een bui. Het is dan niet een rekensom van het die maand 4 keer heeft geregend...
Maar als je dat wil horen......

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

wereldreis
Gebruiker
spacer line

De rest van de maand april was ik in Jakarta, heeeeel veel regen, in Yogya ook veel regen, maar in Kupang geen drup gezien, gortdroog.

Inderdaad het klimaat verandert.

Maar dit alles is zeker geen garantie voor het volgend jaar, de laatste 15 jaar dat ik in Indonesie was in april was het elk jaar anders. Op de Bunaken bv wel eens 5 dagen alleen maar regen gehad maar ook wel eens schitterend weer.

Laat het over je heen komen en neem het zoals het is. Laat je vakantie er niet door verpesten, dat zou zonde zijn. Ook in de regen is er genoeg te doen en het duurt meestal niet de hele dag en.... na regen komt zonneschijn! Emoticon: Party!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,702,775 pageviews Een website van indahnesia.com