Advies, wat voor business ?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pagipagi
Gebruiker
spacer line

Beste Forum leden ,
Ik woon nu 11 jaar in R.I. Had vanaf 2005 een redelijk inkomen van de toko , totdat hier veel concurenties kwamen is het hier de laatste jaren erg rustig geworden . Het probleem hier is dat als je iets nieuws wilt openen en als degenen zien dat het druk wordt dat zij de zelfde soort produkten verkopen .
Mijn vrouw denkt dat dit allemaal te maken heeft met bewerkingen van anderen ( zoals mensen hier gaan naar een speciale iemand zodat het daar druk word en dat het bij ons erg rustig word ) . ik zelf heb mijn twijfels hierover , maar wel een feit is dat we nu al bijna falliet zijn . ( ook te maken met invest andere business veel opgelicht )
Voor mij om terug te gaan naar Nederland lijkt mij onmogelijk omdat ik mijn baan en huis had opgezegt en wat betrefd mijn leefdtijd is het voor Holland ook haast niet meer mogelijk om aan de bak te komen .
Graag van jullie een advies wat er voor mij nog mogelijk is met een klein bedrag ?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Misschien moet je iets meer informatie geven: waar in IndonesiŽ woon je, op welk gebied ligt je kennis? Ik kan je sowieso niet helpen, maar degenen die wel met ideeen zouden kunnen komen, zullen dat denk ik als eerste vragen. Je spreekt de taal neem ik aan goed?

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Inderdaad is belangrijk te weten WAAR je zit voordat ik er iets mee kan.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-05-2016 06:56 pagipagi wrote:

Mijn vrouw denkt dat dit allemaal te maken heeft met bewerkingen van anderen ( zoals mensen hier gaan naar een speciale iemand zodat het daar druk word en dat het bij ons erg rustig word ) .
ik zelf heb mijn twijfels hierover , maar wel een feit is dat we nu al bijna falliet zijn .

Indonesiers noemen het pesugihan , velen geloven dat.
Zelfs ik (Indonesier, woon al >45 jr in NL en Westers opgeleid houd rekening mee).
Het is anders dat je "bewerkt"wordt, dan moet je hulp vragen ( een PENANGKAL)

Ben namelijk jarenlang informeel een "commanditaire vennoot" van een relatief bekende restaurant/catering met bijna 20 m/v personeel .
Juridisch heb ik niks mee te maken.
De rest is mismanagement , verkeerde investeringen(heb je zelf aangegeven) .

Denk aan de theorieen van Marketing-Mix
Concreet :
Assortiment uitbreiding , je moet onderscheidend zijn van je concurenten .
Bijvoorbeeld een WARTEG openen( kan je ook mee eten, en iedereen moet ook eten ).
Een kopi tubruk manis kost een paar jaar geleden 6000 rup, kostprijs nog niet eens 1000 rup.De toko ( Place) , Personeel, heb je al.
Wat je moet veranderen zijn de Price (concurrerend maken) , Promotie en de samenstelling van je Product.

Verkoop van arem-arem 2000 rup (kostprijs van de pasar=1000 rup) , heb 2 maanden in een kost2-an voor studenten gelogeerd in West Jakarta .
Mijn onbnijt is ongeveer 10.000 rupiah ongeveer 60 eurie cents ( 2 arem-arem + kopi tubruk manis).
Wil ik " luxe" eten , ga ik ontbijten , lunchen in de kantine van de kosthuis, kwetiauw/bakmie kost ongeveer 10-11.000 rup, teh manis 6000 , gewone thee gratis , en roomservice in je kamer.

Een Chinese kennis met 2 warung, 1 in de pasar en 1 in de kantine van een universiteit heeft een netto inkomen van 60 jut per maand Personeel 4 man.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het fenomeen concurrentie die allemaal op een kluitje zitten heeft niets met hocus pocus te maken, maar met de economische situatie, je ziet overal in IndonesiŽ tokootjes met dezelfde activiteiten die op een kluitje zitten.
Ooit is iemand begonnen, zien de buren dat het druk is dan beginnen ze ook zoiets, iedereen tracht zo zijn graantje mee te pikken, gevolg is wel dat de spoeling dun wordt.
Concurrentie op kwaliteit heeft over het algemeen weinig zin, de gemiddelde IndonesiŽr kijkt eerder naar de prijs, stap je daar in dan wordt je helemaal afhankelijk van kwantiteit.
Maar dat zal ook geen soelaas bieden, op het moment dat je het drukker krijgt zal de concurrentie je ogenblikkelijk volgen. Emoticon: Blush

Ik weet niet wat je voor toko hebt, maar misschien is pannenkoeken verkopen een idee waar je je even mee kan redden.
Je ziet het haast nergens (bij de Puncak heb je er ťťn) maar ze zijn er verzot op, als ik die krengen maak dan lijkt het wel of ze het ruiken, dan komen ze uit alle hoeken en gaten en kan ik het niet aangebakken krijgen. Emoticon: Nooo
De investering is twee maal nul, misschien een klein magnetronnetje, je kan hele stapels bakken en dagen lang in de koelkast bewaren, 30 sec. in de magnetron en het is net of ie zo uit de pan komt springen.

Een liter melk, bloem en twee eieren is goed voor 13 tot 15 pannenkoeken, kost je pakweg 25.000 Rupiah.
Warm, suiker erop, oprollen en hatsekidee, ze vreten zich de schompes, althans bij mij Emoticon: Yummie!
Ik gebruik ook nog wel eens topping, dan gaan ze helemaal uit hun puptent, maar ook hier geldt, dat is maar tijdelijk, zo gauw de buurtjes ruiken dat daar wat mee te verdienen is, heb je er een stuk of 10 in je omgeving, zo werkt het nu ťťnmaal. Emoticon: Blush
Succes.

niels simon
Gebruiker
spacer line

Ik woon zelf ook in Jakarta en heb ook niets te doen en ben wel op zoek om iets te doen. Ik spreek de taal goed. Als je wil kan je mij bellen en wie weet ? Mijn telefoon 087780487063. Niels Simon

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 21-05-2016 06:56 pagipagi wrote:
Beste Forum leden ,
Mijn vrouw denkt dat dit allemaal te maken heeft met bewerkingen van anderen ( zoals mensen hier gaan naar een speciale iemand zodat het daar druk word en dat het bij ons erg rustig word ) . ik zelf heb mijn twijfels hierover , maar wel een feit is dat we nu al bijna falliet zijn . ( ook te maken met invest andere business veel opgelicht )

Wilde nog opmerken dat ik het heel moedig is om toe te geven dat je bent opgelicht, overigens geen schande, ook ik ben er met mijn apenbek tegen aan gelopen, weinig weten van het land en te goed van vertrouwen, door schade en schande wordt je wijs. Emoticon: Yes!
Er zijn trouwens maar weinig bleekgezichten in IndonesiŽ die er niet op de ťťn of andere manier tegen aan zijn gelopen, maar het niet toe willen geven.
Daar kan Yogya Bali wel een boekje over open doen. Emoticon: Puh!

Dat is eigenlijk wel jammer, als mensen zo'n slechte ervaring delen dan hebben nieuwkomers er wat aan, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
We moeten ook niet het balletje alleen naar IndonesiŽrs rollen, vergis je niet dat er ook een stelletje landgenoten in IndonesiŽ zit die aan lager wal zijn geraakt en totaal geen moeite hebben een landgenoot een oor aan te naaien en van hun laatste centjes te beroven, zo gauw ze weten dat je nog wat te verteren hebt sta je ineens vol in de belangstelling. Emoticon: Frustrated
Voor zo ver ik heb begrepen zit Bali vol met dit soort loosers Emoticon: Shut up!

Ik heb een kennis die mij een verhaaltje vertelde waar mijn broek van afzakte in een vaart waar Max Verstappen jaloers op zou zijn.
Visvijvers, vis uit gezet, onderkomen gebouwd voor de verzorgers, motoren gekocht voor die gasten die dagelijks de pasars af reden om groenteafval en dergelijke op te halen voor de vissen.
Leuk salaris voor die gabbers en een bonus in het vooruitzicht als de vissen rijp voor de slacht waren Emoticon: Shiny

Leuk leuk leuk, als er tijd was dan kwam hij naar de kampung om met elkaar een biertje te drinken en een hapje te eten, ook de buikjes van de visjes waren vol, die groeiden als kool.
Tegen de tijd dat de vissen de pubertijd waren ontgroeid een afspraak gemaakt met een handelaar die de boel zou kopen.
Toen hij op het moment suprÍme bij de vijvers kwam, waren die leeg, grondig werk want ook de onderkomens van de werknemers waren verdwenen.
Zakenpartner was ook pleiten en daar stond ie met lege handen terwijl hij tientallen miljoenen had geÔnvesteerd Emoticon: Bye bye

Ik hoop Pagipagi dat je inmiddels wijzer bent geworden, dat moet wel na 11 jaar, laat je niet verleiden door allerlei figuren die vermoeden dat je nog wat poen op de plank hebt liggen.
Na 11 jaar heb je bewezen een doorzetter te zijn, vertrouw op je zelf en dan ook alleen maar op je zelf, luister ook niet naar je echtgenote, hocus pocus en bisnis gaan niet samen, alleen de nodige argwaan, een gezond verstand en een paar centen. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zo als Malam al schreef dat is er hier niet en daar zou je best een boterham mee kunnen verdienen, maar het is hier duur om iets te huren maar afpingelen zou beste een kunnen. er staat genoeg leeg hier, maar wel goed kijken waar je ga zitten, want sommige plekken komt geen mens voor bij....
Ik heb geen behoeft om zo iets te beginnen zou het straks wel kunnen maar ik wil de familie niet in mijn buurt hebben.....
Ik zit hier alleen met veel vrienden maar soms moet ik op passen dan heb ik er te veel op.

Die foto hier onder is er mee uitgescheden nog geen 4juta in de maand schoon verdienen maar toen ik daar kwam met mijn vrienden was de omzet met 30% gestegen vertelde hij, maar zijn vrouw wilde niet meer
Toen hij het vertelde aan de eigenaar kon die het voor de helft huren, maar vergeet gas en water elektrische niet mee te tellen.. Emoticon: Sadley Emoticon:

http://www.infogreenbaypluit.com/

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Of poffertjes Malam Emoticon: Party!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Zo lang ik in Indonesie zit word ik al opgelicht. Mijn man ook door zijn eigen volk.
Kan er wel een topic over openen, kunnen mensen misschien nog iets van opsteken... Emoticon: Frustrated

Maar waar zit Pagi2 nou? In Jakarta?

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Of hij kan gigolo worden voor al die rijke chineze dames ..geen investering nodig Emoticon: Laugh out loud

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

hahaha Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 22-05-2016 06:57 schreef bulekurus:
Of hij kan gigolo worden voor al die rijke chineze dames ..geen investering nodig Emoticon: Laugh out loud

Gad verdamme bulekurus laatst zat er ook een, mij aan te staren zo rond een 120 kilo aan de haak.
Nog niet voor 10 juta ik draaide mij om en keek naar mijn heerlijk fles biertje, daar zag ik meer heil in .......... Emoticon: Stupid Emoticon: Cry

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Oei dat is gevaarlijk , altijd paspoort aan dikke teen hangen als je tot actie overgaat Emoticon: Laugh out loud

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

We hadden het er onlangs nog over in een andere topic: op Flores is een ernstig gebrek aan guesthouses/hotels waar een westerse toerist wil overnachten.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Precies Erwin. En zo heb ik nog tig ideeen maar ja...als ik niks weet Emoticon: Confused

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Flikker maar op die man die deze topic opende is niet seriereus te noemen .
weer zo'n idioot die denk laat ik maar eens wat rond strooien en kijken wat er daarvan terecht komt .
Weer er in getrapt om iemand te helpen op internet het is niets als vervalsingen die niet serieus te nemen is.
Ik ga er nooit meer op zo iets er in, om te helpen te zoeken voor hen , maar zelf die gekken uit Nederland zullen het zelf maar uit moeten uitzoeken, ik krijg steeds meer hekel aan Nederlanders.///

Fuck die idioten

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ik weet het ! Gojek !! Maar in plaats van groen een oranje truitje Emoticon: Laugh out loud . kopiŽren kunnen ze niet anders moeten ze hulp vragen aan Michael Jackson dokter voor het kleurtje Emoticon: Devil

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Zieleffe ik ben het helemaal met je eens. Ik ga nog serieus zitten nadenken over een goeie bisnis (en ik heb veel ideeen hoor) en dan antwoorden ze niet eens meer Emoticon: Angry
Krijg dan maar lekker de tyfus Emoticon: Bye bye

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Mijn god, wat een agressiviteit als iemand anderhalve dag niet op het forum verschijnt. Moet hij aan het forum gekluisterd zitten om direct te kunnen antwoorden op de adviezen?
Dat vind ik echt niet helemaal normaal meer hoor! Als jullie nou inmiddels een compleet businessplan geschreven hadden, oke. Maar een beetje brainstormen en dan na anderhalve dag dit soort teksten naar iemands hoofd slingeren? Ik schaam me echt kapot..

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja dat heb ik dus wel. Als ik een hele belangrijke vraag stel op een forum (en dit is belangrijk want de beste man is financieel naar de klote) dan zit ik dus echt aan het betreffende forum gekluisterd. Alsof mijn leven er vanaf hangt zeg maar. Als ik met een flutvraag kom misschien niet. Maar echt...ik snap er geen flikker van bij zo'n belangrijke vraag dat je gewoon niet online bent. Emoticon: Nooo

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ps met flutvraag bedoel ik hoe het weer is in april op Bali

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Nou nou .... de internetverbindingen zijn niet zo geweldig in Indonesie
en de eerste regel in Indonesie is surviven

De vraagsteller komt heus wel terug als het een serieuze vraag is
er komen wel vaker broodje aap verhalen op het forum

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Wordt wel steeds leuker deze topic Emoticon: Smile

3/4 Van de bule's, wat zeg ik, 9/10 van de bule's in Indonesie zitten te denken wat kan ik hier in Godsnaam beginnen Emoticon: Smile Ik ga er niet eens op in, zie ze komen en zie ze weer gaan en degenen die wel iets leuks verzinnen en succes krijgen worden meestal binnen no time kapot gemaakt, door competitie, door immigratie, door de politie of door een jaloerse halve zool, of worden compleet gestoord en draaien volkomen door, of worden ziek en moeten daardoor 't land verlaten of gaan zelfs de pijp uit.... Gaat 't wel goed dan krijgen ze een mes in hun rug van hun partner, compagnon enz. ....

Alles wat hoger dan het gras groeit wordt gemaait zeggen ze hier.....

De enigen die ik hier succes heb zien hebben zijn de luitjes die met eigen geld komen en het klein houden....

Daar....

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 22-05-2016 22:01 schreef merdekaSah:

Nou nou .... de internetverbindingen zijn niet zo geweldig in Indonesie
en de eerste regel in Indonesie is surviven

De vraagsteller komt heus wel terug als het een serieuze vraag is
er komen wel vaker broodje aap verhalen op het forum

Ja dat is ook weer waar. Ik heb toevallig tegenwoordig goed internet (staat tegenover dat ik een vreselijke lelijke toren voor mijn huis heb staan) maar niet iedereen heeft dat.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,021,529 pageviews Een website van indahnesia.com