Rondreis Jakarta, Jogyakarta, bali

Subforum Andere praat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Nick1990
Gebruiker
spacer line

Hallo iedereen,

Ik en mijn vriendin gaan naar indonesie van 19juli tot 16 augustus. een 4 weken dus.
We landen op Jakarta en komen terug via Depansar. Wij zijn volop bezig met onze reis te plannen, maar wij vinden dit zeer moeilijk. Hoeveel dagen waar en hoeveel km naar het volgende. Graag zouden we Jakarta-Bali-Lombok doen op 4 weken en dan terug de vlieger nemen in depansar. Nu was ook mijn vraag ois het nodig om al hotels op voorrand te boeken ofniet? Aangezien het moeilijk is om al te plannen waar hoelang we blijven?

Groetjes Nick

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Als het jullie niet zoveel uitmaakt waar jullie slapen is er altijd wel een hotel of guesthouse te vinden. Zeker op Bali. Jogjakarta wordt al wat moeilijker in deze periode. Ik verhuur zelf een villa in Jogja en zit nagenoeg vol in juli en augustus en zie ook de andere (leukere) hotels al vollopen, dus als je specifieke wensen hebt zou ik persoonlijk toch wel e.e.a. vastzetten.

Nick1990
Gebruiker
spacer line

Oke bedankt voor de info, dus best toch wel al wat boeken....

Zou ik ergens een reisplanning terugvinden van mensen die hetzelfde hebben gedaan van Jakarta naar Jogjakarta via Bandung...en dan zo door naar Bali en Lomnok? Want het is echt moeilijk om in te schatten hoelang we onderweg gaan zijn ook van de ene naar andere plaats...

Mvg Nick

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja die planning moet hier ergens staan maar is ook zelf te verzinnen. Willen jullie op Java met de trein alles doen of een auto huren?

Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je leuk vindt en zoekt in een reis. De een wil meer cultuur en de ander meer zand-strand-zee

Jakarta hoef je niet te lang te blijven. Veel te druk, alleen maar file.
Bandung een dag of 2/3, Pangandaran een dag of 2/3. Als je van cultuur houdt heb je een dag of 4 echt wel nodig in Jogjakarta. Dan naar Malang 1 nacht, door naar 1 nacht Bromo, Ijen 1 nacht en Kalibaru 2 nachten (leuke natuurtripjes daar)
Dan zit je vlakbij Bali met de veerboot oversteken naar Lovina een paar nachtjes.
Oosten van Bali (misschien Candidasa of Amed) Oversteken met de boot naar Lombok. Als je daar een week bent kun je via Lombok met de veerboot naar de Gili eilanden. Je kunt daar overnachten of weer terug met de veerboot.
Dan weer terug met de boot naar Bali naar bijvoorbeeld Sanur. Geen idee of je van rust of drukte houdt.

Dit type ik even snel uit de losse hand maar als je wilt kan ik wel een tripje in elkaar zetten die wat specifieker is zeg maar. Maar dan moet ik wel iets meer van jullie wensen weten. Emoticon: Yes!

Nick1990
Gebruiker
spacer line

Beste,

Bedankt voor de informatie, dit helpt ons wel !!

We komen 20 juli aan smorgents in Jakarta en zouden dan naar Bogor gaan voor 2 nachten ( Botanische tuinen bezoeken wandeling rijstvelden), en 22ste dachten we door te gaan naar Bandung of pangandaran. Want we kennen iemand met een hotel in jogjakarta en daar hebben we geboekt van 24/07 tot en met 28/07. Dus we moeten daar wel zijn op 24/07. Dus is het ofwel Bandung ofwel Pangandaran. Pangandaran lijkt ons misschien leuker maar is dit te doen op één dag vanuit Bogor of is dit te ver. We zouden dan van bandung of Pangandaran de trein nemen naar Jogjakarta.

In jogjakarta hebben we 5 dagen . We dachten ( Bromovulkaan, Kalibaru plantages...),
eventuele tips wat we nog zeker moeten doen in jogjakarta altijd welkom Emoticon: Smile

Dan hebben we ongeveer nog 18 dagen over ( nemen vlucht terug op 15/08 in depansar).

Vanaf jogjakarta dachten we nog Bali en Lombok te doen .
Lovina willen we zowieso doen , (dolfijnen, snorkelen, bergen en rijstterassen)
Ubud dachten we ook enkele nachten.

We houden er wel van om dingen te gaan bezoeken (tempels, hotsprings,rijstvelden,vulkanen...) maar ook soms om enkele dagen aan het strand te verblijven en wat te rusten. Emoticon: Smile

Alvast bedankt voor de informatie....
We zijn van plan om dezer dagen onze planning wat op te stellen om hotels te boeken enz...

groetjes Nick

Nick1990
Gebruiker
spacer line

En java met de trein of auto huren. We dachten trein? Maar is auto huren aangeraden?

Hebben we eigenlijk nog niet over nagedacht? Zal wel duurder zijn veronderstel ik ?

groetjes

Nick1990
Gebruiker
spacer line

How,

Ik denk dat ik fout ben. Bormovulkaan, malang en Ijen is niet meer in Jogjakarta maar al verder? Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nick, Bogor naar Pangandaran in één dag ga je voor geen kant redden, trek daar maar gerust een uur of 13 voor uit dan ben je helemaal verrot. Emoticon: Blush
Bogor - Bandung via de tolweg moet in 2 uur te doen zijn, trein gaat niet lukken, die gaat van Bogor alleen maar tot Cianjur, waar je dan de bus naar Bandung moet nemen, maar daar ga je niet echt vrolijk van worden. Emoticon: Nooo
Drie en een half uur in de boemeltrein en dik drie uur in de bus naar Bandung.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nee Malang, Bromo en Ijen is een uurtje of 12 verder. Kalibaru is al bijna Bali. Kijk maar op de kaart van Java. Dan zit je dus in het oosten.
Jogjakarta is in het midden. Daar zijn de belangrijke bezienswaardigheden: Borobudur en nog wat tempels ernaast. Prambanan en nog vele leuke tempels ernaast. Kraton, Taman Sari (waterkasteel) Malioboro, enz. en nog meer andere leuke dingen.

Wat Malam zegt Bogor naar Pangandaran is niet te doen in een dag.

Ik zou de trein adviseren. Dat zijn mooie routes en gaat veel sneller en goedkoper.
Niet te laat boeken want kan snel vol zitten in de vakantieperiode.

Ook vliegtickets zijn duurder als je te laat boekt.
Onderaan deze pagina staat een link naar ticketindonesia waar je die kunt boeken want
vanuit Nederland kun je niet rechtstreeks bij de maatschappij boeken.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Sla Bogor trouwens maar over als je zo kort te tijd hebt en de 24-ste al in Jogja moet zijn. Als je zo door al die leuke plekken moet sjezen dan kun je beter plaatjes kijken op internet. Emoticon: Yes!

Nick1990
Gebruiker
spacer line

Oke bedankt Malam en Salina

Oke dus van Bogor naar Bandung met busje of taxi dan maar?

Ze hadden ons aangeraden om in Bogor te verblijven om even te rusten van de vliegreis. Beter direct van luchthaven doorgaan naar Bandung dan?

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja ga maar direct naar Bandung vanwege tijdgebrek. Dat is maximaal 3 uur met de trein en in Bandung zijn er hele leuke tripjes te doen. Daar heb je niet veel tijd als je nog naar Pangandaran wilt. En daar is het ook zo leuk. Kun je dat hotel in Jogja niet 1 dagje verzetten van 25 tot 29 of zo?

Nick1990
Gebruiker
spacer line

Beste,
Ik denk het niet want het hotel zat ook al ver vol....
Dus 2dagen bandung en 2 pangandaran zou gaan of misschien te nipt?

Nick1990
Gebruiker
spacer line

En van luchthaven naar bandung, best met taxi of busje?
Ik weet niet welk transport het makkelijkste is... Emoticon: Smile

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik zou van Bandung meteen naar Yogya reizen. Van Bandung naar Pangandaran kost je zowat een dag, van Pangandaran naar Yogya is ook een dag.

Je zou de trein kunnen nemen van Jakarta naar Bandung.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Van Jakarta naar Bandung met de trein.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 20-05-2016 18:54 schreef erwin:
Ik zou van Bandung meteen naar Yogya reizen. Van Bandung naar Pangandaran kost je zowat een dag, van Pangandaran naar Yogya is ook een dag.

Ja ik vind het ook erg krap allemaal. Zou het toch eerst proberen bij die kennis van je van het hotel in Jogja of je nog iets kan verschuiven. Zo niet kun je altijd nog iets skippen of een ander hotel.

Nick1990
Gebruiker
spacer line

Oké, van Jakarta direct door naar Bandung, en dan niet naar Pangandaran maar naar Jogjakarta. Wat raden jullie dan aan? We komen 20 ste om 8u, dan direct trein naar Bandung en dan hebben we nog van 20 tot 24 in Bandung, aangezien we pas 24ste hotel in jogjakarte hebben geboekt...?

Nick1990
Gebruiker
spacer line

Oké, we gaan eerst naar Bogor en dan door naar Bandung voor 2nachten...

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

nou mijn link doet het niet Emoticon: Nooo

Nick1990
Gebruiker
spacer line

Beste,
Als we van jogyakarta gaan naar bromo vulkaan. Best in malang al eens overnachten om de reis te overbruggen want toch 8u onderweg met bus lees ik naar malang, en dan nog eens 2uur naar bromo? Klopt dit?
Groetjes

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Tel er maar een paar uur bij naar Malang als je met de bus gaat. De wegen zijn heel slecht. Met de trein red je dat wel. Mijn laatste gasten hebben er 12 uur over gedaan met de auto.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Je kan complete trips kopen van Jogjakarta met de trein naar Malang.
Daar word je opgehaald om richting Bromo te gaan en volgende dag Ijen.
3-daagse trip voor onder de 100 euro pp incl. hotel met ontbijt, treinreis en vervoer naar Bromo en Ijen.

Nick1990
Gebruiker
spacer line

Dit hebben we tot zover onze planning:

JAVA

JAKARTA

BOGOR

•Overnachting prijs:

Dag 20 juli:

•Overnachting: GG’s House?

•Uitstap: niks, rusten na een lange reis

Dag 21 juli:

•Overnachting: GG’ House?

•Uitstap: Botanische tuinen + wandeling in de rijstvelden

BANDUNG

•Vervoer: bus of auto ± 5uur reizen

•Overnachting prijs: €55 voor twee nachten met ontbijt

Dag 22 juli:

•Overnachting: Hotel d’best Hotel Pasar Baru (geboekt via Booking.com)

•Uitstap: Dago Thee House

Dag 23 juli:

•Overnachting: Hotel d’best Hotel Pasar (geboekt via Booking.com)

•Uitstap: uitstap naar de vulkanen (zie Michelingids)

YOGYAKARTA

•Vervoer: treinrit van ± 8uur (gereserveerd via http://yogyakarta.nl/treintickets.html!)

•Overnachting prijs:

Dag 24 juli:

•Overnachting: Prambanangh Guest House (Ludo)

•Uitstap:

Dag 25 juli:

•Uitstap:

Dag 26 juli:

•Uitstap:

Dag 27 juli:

•Uitstap:

Dag 28 juli:

•Uitstap:

MALANG

•Vervoer: busrit van ± 8uur

•Overnachting prijs: €28 voor één nacht met ontbijt

Dag 29 juli:

•Overnachting: Ubud Hotel and Villas (geboekt via Booking.com) €28

•Uitstap:

BROMO (-vulkaan)

Dag 30 juli:

•Overnachting: in Tosari, Cemoro Lawang of Ngadisari (zie pg 371-373 Trotter)

•Uitstap: Bromo-vulkaan

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Prambanan guesthouse bedoel je denk ik in Prawirotaman. Dan zijn jullie vast van Belgie Emoticon: Yes!

En na Bromo? Terug naar een vliegveld of door naar Bali?
Vergeet Ijen niet als je toch bij Bromo bent.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,246,423 pageviews Een website van indahnesia.com