Terug naar Nederland - IND

Subforum Het visumgebeuren 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 25-07-2016 16:34 Josvdberg wrote:

[quote removed]

Ik weet uit eigen ervaring dat het 'halen van iemand naar NL' en alles wat daarbij kwam kijken aan papierwerk in 1997 ook niet makkelijk was. Toen bestond er geen PVV en kon er dus ook geen sprake zijn van uitzaaing naar andere partijen. Is gewoon allemaal CDA, PVDA beleid!

Jos je maakt wel heel duidelijk uit welke hoek je komt, 1997 en 2016 dat is een wereld van verschil, geen vergelijking mogelijk.
Het hele inburgeringsverhaal is in 2007 in werking gegaan, nadat die geblondeerde snol in 2016 de éémanspartij PVV op had gericht en gelijk met 9 zetels in de tweede kamer kwam en de gevestigde orde zich de rotpokken schrok. Emoticon: Yes!

Josvdberg
Gebruiker
spacer line

Malam laat Geert er nou buiten die heeft er in dit geval geen reet mee te maken. Rita Verdonk (VVD) was het die die nieuwe wet inburgering heeft ingevoerd. Met moest een verplicht inburgeringsexamen doen. Alleen maar goed toch? En mensen die al een verblijfsvergunning hadden gehaald in voorgaande jaren moesten Hier ook aan voldoen mits ze dit niet eerder al vrijwillig hadden gedaan. Die hele papieren rompslomp lange onzekere procedures en de willekeur van de IND waren er in 1997 ook al.

Josvdberg
Gebruiker
spacer line

En in 2013 moest men het voortaan zelf gaan betalen.

Josvdberg
Gebruiker
spacer line

On 25-07-2016 16:50 oyibo wrote:
Beleid van de IND en er achter staan? Daar kan ik me duidelijk niet in vinden. De Nederlandse politek schendt mensenrechten. Niet alleen in IND,

Privatiseringen zoals in Jakarta? Visum aanvragen in private handen? Van rechtswege niet eens toegestaan, maar als voorloper op een mogelijke wetswijziging wel ingang gezet.

Een onbetrouwbare overheid dus. Niet onbelangrijk? De rol van de IND zelf hierin.

Ze staan het toe. Gaat overigens niet alleen voor de ex kolonieen. Telt voor iedere burger die zijn vrouwe naar Nederland wil halen. Merdakasah is een voorbeeld.

Zoals gezegd, mooi topic, hier kan het weer ontopic.

Oyibo, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet wist dat het verstrekken van visa tegenwoordig in private handen is. Maar ik ga ervan uit dat ze wel een paar ambtenaren in Den Haag over hadden die eerst even konden uitzoeken of dit wetteljjk wel kan.
Als hier mee procedures korter worden en er een aantal duur betaalde ambtenaren op ambassades naar huis kunnen lijkt mij het helemaal niet zo erg.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-07-2016 16:34 Josvdberg wrote:

[quote removed]

Ik weet uit eigen ervaring dat het 'halen van iemand naar NL' en alles wat daarbij kwam kijken aan papierwerk in 1997 ook niet makkelijk was....

In 1997 niet gemakkelijk? Toen kon een toeristenvisum nog in een MVV omgezet worden, was het papierwerk nog maar een fractie van wat het nu is, geen verplichte inburgering, veel minder geld...

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Josvdberg
Gebruiker
spacer line

Toeristenvisum omzetten in een mvv???

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-07-2016 21:43 Josvdberg wrote:
Toeristenvisum omzetten in een mvv???
Jazeker. De dame of heer in kwestie hoefde dan niet terug naar het land van herkomst waardoor de procedure behoorlijk werd ingekort. Helemaal legaal.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 25-07-2016 21:14 schreef Josvdberg:
Malam laat Geert er nou buiten die heeft er in dit geval geen reet mee te maken.

Je moet wel in een soort parallel universum gewoond hebben om niet in te zien dat onder invloed van populisten en xenofoben zoals Wilders de vreemdelingenwetgeving in Nederland de afgelopen decennia ontzettend is aangescherptt ten koste van de de buitenlanders die zich hier willen vestigen. We bespreken in dit Topic hier een schrijnend voorbeeld van, in dit geval een Nederlander die het ongehoord moeilijk wordt gemaakt om gewoon met zijn gezin in Nederland te gaan wonen. Met zo'n voorbeeld krijgt beleid ook een gezicht en ik schrik daar toch wel van, temeer omdat vele gezinnen hiermee te maken hebben en vaak jaren gedwongen worden als een verscheurd gezin ver van elkaar het leven door te brengen.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Jos, dus jij vind het is normaal dat persoonlijke gegevens in Jakarta en Bangkok door een private partij worden verwerkt die een moeder heeft in duitsland en ook een reisbureau is bijvoorbeeld? Inkomen, identiteit, verzekeringen, gekozen luchtvaartmaatschappij enz enz enz. In een tijd waarin heel helder is dat privatiseringen van de overheid sc hadelijk zijn in financiele zin en bescherming van persoonlijke data,

Deze gegevens horen niet in handen te zijn van een commercieel bedrijf.

Toegegeven dat het niet Wilders maar zijn evenknie Verdonk is die verantwoordelijk is voor draconische maatregelen tegen burgers. Overigens is dit een norm geworden in de politiek. Je reinste machtsmisbruik door politici en hun uitvoerende ambtenaren. De maatschappelijke discussie momenteel is of het politieke systeem in Nederland zijn houdbaarheids datum niet heeft overschreden. Dit onderwerp is slechts 1 uit een reeks van velen, het verkwanselen van de Nederlandse soevereiniteit is ook "slechts" een ander voorbeeld.

Ik zie in deze discussie overigens 2 verschillende onderwerpen, het gevoel van onbehagen tegen Islam. En de politiek die zich als dictator laat zien.

Een Nederlander hoort zijn vrouw en of kinderen zonder enig probleem naar Nederland te kunnen halen. En dan bedoel ik niet de Mohamds en Achmeds die hun bruid importeren.

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Izk ie in deze discussie overigens 2 verschillende onderwerpen, het gevoel van onbehagen tegen Islam. En de politiek die zich als dictator laat zien.

Een Nederlander hoort zijn vrouw en of kinderen zonder enig probleem naar Nederland te kunnen halen. En dan bedoel ik niet de Mohamds en Achmeds die hun bruid importeren.

Ja Oyibo je hebt gelijk maar waarom zijn deze maatregelingen zo gemaakt , .
Omdat men zo veel mis is gegaan zeg maar nep bruiden die hier dan gelijk op de kosten van de staat gegooid werden.
Man Man ik kan je verhalen vertellen dat in mijn familie voor kwam dat hij of zij zogenaamd mee getrouwd waren en in de tussen tijd haar eigen man ook bij hun aanwezig waren.
Inmiddels al weer 10 tallen jaren samen en samen hebben ze het goed Hij een job bij d klm.
Ze hebben zelf hard gewerkt ,zij op een fabriek je weet wel bier Heneneiken bij hen in de buurt.
En door een aangetrouwde familie lid Nederlander die bij de KLM werkte is hij aan dat baantje bij de KLM is hij daar aan het werk nu nog.
Eigenhuis auto elektrische auto nog wel, een dochter op de universiteit.
Kijk dat zijn dan goede voor beelden .
Ze hebben het nu goed
Mijn vriendin die toen in 1995 naar Nederland kwam ging werken bj een glas fabriek wat ik eigenlijk niet wilde maar ze wilde niet op mijn zakken leven en sorteer machine om verkeerd glas er uit halen later bij Acer computerfabriek gewerkt

Maar OOOO ik ken ze ook bij de vleet die zijn op de zakken van de mannen blijven hangen en de mannen maar trots zijn dat ze zo'n mooie vrouw aan de haak hadden geslagen.
Dat maakt het verschil veel schijnhuwelijken en valse paspoorten kwamen te voor schijn en toen heeft die Verdonk er een eind aan gemaakt.
Je moet het niet eenzijdig bekijken want het had twee kanten aan het probleem .
En Verdonk had gelijk daar een eind aan te maken.
maar ja ik begrijp wel dat daardoor goede onder de kwade moesten ontgelden
Nu nog kom je rarae maneuvers tegen en laat hen met rust als ze geslaagd zijn via een de mazen van de wet er door slippen we moeten niet allemaal de heilige boontje zijn..
WE moeten niet allemaal beter zijn dan de paus die zal straks wel verklaren dat de katholieken de mensen allemaal hebben bedrogen

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Om Ziel,

Nemen we Merdakasah als voorbeeld.
Waanzinning wat er gedaan moet worden. er is niets tegen de procedure in Nederland zelf te voltooien. Dat maken politici er van. De eigenlijke dictators in nederland. Zover is het wel.

Schending van mensenrechten noem ik het. Want het is niet anders dan dat. en Nederland is op de vingers getikt, niet voor niets.

Natuurlijk zien we andere gevallen. Mee eens. Maar iemand die al jaren getrouwd is en kinderen heeft? Lijkt me iets anders dan een na een week verlieft zijn een MVV in te dienen.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 26-07-2016 05:17 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Ja Oyibo je hebt gelijk maar waarom zijn deze maatregelingen zo gemaakt , .
Omdat men zo veel mis is gegaan zeg maar nep bruiden die hier dan gelijk op de kosten van de staat gegooid werden.
Man Man ik kan je verhalen vertellen dat in mijn familie voor kwam dat hij of zij zogenaamd mee getrouwd waren en in de tussen tijd haar eigen man ook bij hun aanwezig waren.
Inmiddels al weer 10 tallen jaren samen en samen hebben ze het goed Hij een job bij d klm.
Ze hebben zelf hard gewerkt ,zij op een fabriek je weet wel bier Heneneiken bij hen in de buurt.
En door een aangetrouwde familie lid Nederlander die bij de KLM werkte is hij aan dat baantje bij de KLM is hij daar aan het werk nu nog.
Eigenhuis auto elektrische auto nog wel, een dochter op de universiteit.
Kijk dat zijn dan goede voor beelden .
Ze hebben het nu goed
Mijn vriendin die toen in 1995 naar Nederland kwam ging werken bj een glas fabriek wat ik eigenlijk niet wilde maar ze wilde niet op mijn zakken leven en sorteer machine om verkeerd glas er uit halen later bij Acer computerfabriek gewerkt

Maar OOOO ik ken ze ook bij de vleet die zijn op de zakken van de mannen blijven hangen en de mannen maar trots zijn dat ze zon mooie vrouw aan de haak hadden geslagen.
Dat maakt het verschil veel schijnhuwelijken en valse paspoorten kwamen te voor schijn en toen heeft die Verdonk er een eind aan gemaakt.
Je moet het niet eenzijdig bekijken want het had twee kanten aan het probleem .
En Verdonk had gelijk daar een eind aan te maken.
maar ja ik begrijp wel dat daardoor goede onder de kwade moesten ontgelden
Nu nog kom je rarae maneuvers tegen en laat hen met rust als ze geslaagd zijn via een de mazen van de wet er door slippen we moeten niet allemaal de heilige boontje zijn..
WE moeten niet allemaal beter zijn dan de paus die zal straks wel verklaren dat de katholieken de mensen allemaal hebben bedrogen

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Helemaal mee eens Ziel Emoticon: Yes!

Natuurlijk moeten 'echte' gezinnetjes bij elkaar zijn en het niet zo moeilijk gemaakt worden.
Maar ik ken ook zoveel verhalen van mensen waar het fout bij gaat, dat je trouwens al ver van tevoren zag aankomen.
Kijk maar eens naar verschillende fora (er zijn er tig te vinden) en de vragen die daar gesteld worden.
Vaak mannen met de vraag: 'ik heb anderhalf uur geleden mijn droomvrouw ontmoet via skype en wij willen graag samen in Nederland wonen. Hoe moet ik dat regelen?' Emoticon: Confused

Stel dat het allemaal veel te makkelijk was. Meisje pakt het vliegtuig naar Nederland, na een korte tijd gaat relatie uit en meisje/vrouw mag een uitkering gaan halen want kan niet zomaar weer terug naar welk land dan ook. Is ook niet de bedoeling denk ik.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 25-07-2016 21:37 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
In 1997 niet gemakkelijk? Toen kon een toeristenvisum nog in een MVV omgezet worden, was het papierwerk nog maar een fractie van wat het nu is, geen verplichte inburgering, veel minder geld...

Kleine correctie: is per 1 april 1994 afgeschaft. Mijn vrouw is een van de laatsten die hiervan nog misbruik/gebruik heeft kunnen maken. Ik heb moeten praten als brugman om haar binnen de grenzen te houden want de IND ambtenaren waren al geinstrueerd de nieuwe wetgeving te volgen. Dat was eind februari 1994.

Maar sindsdien is er inderdaad een hoop veranderd. Leuker kunnen ze het niet maken, gemakkelijker ook niet

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 22-07-2016 00:25 schreef merdekaSah:

En dan nog de inburgering .... de volgende 6 examens die binnen 3 jaar gehaald
MOETEN worden anders hangen er boetes boven het hoofd oplopend tot 1250 euro

Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny Krijg je echt een boete als je je examen niet haalt?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ja Salina, menselijk he?

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 26-07-2016 04:03 schreef oyibo:

Het probleem en onrecht is even schrijnend als je buiten de EU geboren bent. Het gaat erom dat ALLE gezinnen humaan worden behandeld. Misbruik moet hard worden aangepakt, maar wat hier gebeurt is onder het mom van misbruik ALLE gevallen hard aanpakken. En dan naar buiten toe politiek gewin halen door zich op de borst te kloppen dat niet alleen Wilders, maar ook de VVD/CDA/PvdA de vreemdelingen weer eens lekker hard hebben aangepakt. En dan te bedenken dat dit volgens Wilders allemaal nog niet ver genoeg gaat...gewoon beangstigend.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 26-07-2016 05:44 schreef oyibo:
Om Ziel,

Nemen we Merdakasah als voorbeeld.
Waanzinning wat er gedaan moet worden. er is niets tegen de procedure in Nederland zelf te voltooien. Dat maken politici er van. De eigenlijke dictators in nederland. Zover is het wel.

Schending van mensenrechten noem ik het. Want het is niet anders dan dat. en Nederland is op de vingers getikt, niet voor niets.

Natuurlijk zien we andere gevallen. Mee eens. Maar iemand die al jaren getrouwd is en kinderen heeft? Lijkt me iets anders dan een na een week verlieft zijn een MVV in te dienen.

Ja die heeft het zo veel mogelijk eerlijk gespeeld ook door medewerking van Piere .
Maar vergeet niet achter merdekka zit nog een schare van kinderen die straks ook opgevangen moeten worden,wat ik begreep uit zijn verleden verhalen terwijl hij zij dat ze in Indonesie zouden blijven dus .Dat is dan niet duidelijk.
Dat is niet erg, want nu er zoveel vluchtelingen zijn binnen gekomen, kunnen die er ook wel bij en als ik hem was,liet ik ze op vakantie komen en lekker thuis in Holland laten ,zonder het te laten weten pas na een jaartje of wat ,een MVV aanvragen zo zijn er al velen voor hem gegaan.
Ze kunnen hun moeder niet missen klaar. Niets is menselijker dan dat
Want als de moeder er is dan sturen ze niet zo maar weg en ze kunnen gerust naar school onder de naam van hun moeder namen zeggen tegenwoordig niet veel meer dan alibaba en achmed ....
Maar als je altijd bang ben, ja dan kom je er wel, maar met veel stres en moeite.. Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 26-07-2016 10:02 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Het probleem en onrecht is even schrijnend als je buiten de EU geboren bent. Het gaat erom dat ALLE gezinnen humaan worden behandeld. Misbruik moet hard worden aangepakt, maar wat hier gebeurt is onder het mom van misbruik ALLE gevallen hard aanpakken. En dan naar buiten toe politiek gewin halen door zich op de borst te kloppen dat niet alleen Wilders, maar ook de VVD/CDA/PvdA de vreemdelingen weer eens lekker hard hebben aangepakt. En dan te bedenken dat dit volgens Wilders allemaal nog niet ver genoeg gaat...gewoon beangstigend.

Juist Job, de verhoudingen/regelgevingen zijn zo scheef als de pest.
We bieden Syriërs uit oorlogsgebied een veilig onderkomen in ons land, ik denk nog steeds dat heel veel Nederlanders die hun grijze massa gebruiken daar geen moeite mee hebben.
Dat is decennia lang zo geweest, mensen die in hun thuisland moeten vrezen voor hun leven zijn altijd welkom geweest in Nederland.

Maarrrr in hun kielzog komen er hele golven gelukzoekers uit Afrika mee, Nederland heeft de grootste moeite om die groep uit te zetten dat is krom, als ze uitgeprocedeerd zijn dan staat er een hele kudde geitenharen sokken klaar om ze een handje te helpen om toch te blijven.
Polen, Bulgaren, Roemenen komen met tienduizenden tegelijk naar het kikkerlandje waar de bomen tot aan de hemel groeien, volkomen legaal en binnengehaald door malafide uitzendbureau's die ze vreselijk uitbuiten. Emoticon: Yes!

Zonder deze malafide bureautjes, zou het probleen vele malen minder zijn, we zijn weer helemaal terug in de tijd, toen arbeiders nog aan de geelhonger lagen en zich begonnen te roeren en het bedrijfsleven o.l.v. Cornelis Verolme Turken, Marrokanen en Italianen binnen haalden die voor een appel en een ei werkten via koppelbazen.
Daar wordt nu weer niets aan gedaan, dat is ook krom, waarom worden deze malafide praktijken niet aangepakt, het Nederlandse bedrijfsleven maakt er volop gebruik van, en er lopen honderden lobbyisten in dienst van het bedrijfsleven in Den Haag rond die de politici bewerken om niet in te grijpen. Emoticon: Shut up!

Maar als Jan Kaaskop al jaren getrouwd is met iemand van buiten de EU, dan gaan we ineens drempels opwerpen zo hoog als de Mount Everest als hij ze naar Nederland wil halen, krom, krommer, kromst, over hoeveel mensen zal het gaan, 2000 Emoticon: Confused
Dan ben je als land behoorlijk van het pad af. Emoticon: Angry

pierre
Gebruiker
spacer line

Malam

Het zijn er wel iets meer dan 2000 hoor
Ik heb een mooie statistiek lijstje alhier maar kan deze hier niet in parkeren.
Maar uit de statistieken blijkt dat er in 2014 iets minder dan 20.000 mensen een TEV aanvraag hadden ingediend.

Maar het is inderdaad bezopen dat wij op een legale manier onze partners middels deze idiote manier naar Nederland moeten halen terwijl er tienduizenden zo niet meer zomaar binnen komen wandelen.. het is diep triest... maar goed dankzij onze thee drinkende pvda knuffelaars en de VVD kop in het zand stekende struisvogels.. maar laten we de huichelaars van de D 66 ook niet vergeten.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Wow .... een hele discussie die dus wel duidelijk maakt dat er heel wat veranderd is in het vreemdelingenbeleid "vroeger" en hoe het nu gaat.

Vroeger was het een kwestie van de sluiproutes nemen en contactjes, tegenwoordig is
het een haast onneembare barriere voor velen of je moet een zak geld een zak geduld
en de nodige stressbestendigheid hebben.

Velen haken gaande het proces of bij voorbaat al af, dus in die zin heeft het debiel beleid
succes .... slachtoffers zijn er inmiddels legio en dan met name bij de mixed relaties

Het wordt niet gemakkelijker gemaakt en gezien de politieke vooruitzichten en de xenofobie t.o.v. het buitenland en m.n. de islam zie ik hier ook op korte termijn geen
verbeteringen in komen.

Krijg je echt boetes als je het examen niet haalt .... Salina ....
Inmiddels zijn er al diverse boetes van 250 tot 1250 euro oplopend uitgedeeld
dan gaat het met name over die mensen die sinds 2012 2013 al in NL zijn en
onvoldoende moeite hebben gedaan.
Uitwijzigingen .... deportaties .... daar heb ik nog geen melding van ontvangen
iedereen heeft nog 6 maanden tot 1 jaar respijt gehad maar .... wettelijk is die
mogelijkheid er al wel .... het is alleen nog maar een kwestie van uitvoering;
politieke (on)wil wanneer die eerste daadwerkelijke uitwijzingen/deportaties
gaan plaatsvinden.

In 2018 dan zal het volgens de spelregels feitelijk uitgevoerd gaan worden
omdat deze nieuwe wetgeving per 1 januari 2015 is ingegaan.
Of de soep echt zo heet gegeten zal moeten worden als hij opgediend wordt
dat zal veel afhangen van de samenstelling / opstelling van het kabinet in 2018

Wie is er dan aan de macht en wie is verantwoordelijk voor vreemdelingenzaken !?

bijvoorbeeld Geert Wilders PVV heeft een heel uitgesproken visie over het vreemdelingenbeleid
maar .... je weet nooit wat het worden gaat .... het is afwachten

Het zal ook veel liggen aan de publieke opinie in Nederland
Wellicht komen er nog meer Mauro's

Dan nog even persoonlijk ..... mijn kids in Indonesie ... die komen op vakantie
meer is nog geen sprake van Ik zou het ze ook niet aan willen doen om naar
GEWELDIG NEDERLAND te emigreren, zo geweldig is Nederland niet
Ik denk dat ze gelukkiger zijn in Indonesie

Of ikzelf, met mijn vrouw, nog terugga of mij elders in europa ga vestigen
dat is een van de vragen waar ikzelf nog mee worstel
In iedergeval in 2020 heb ik mijn bedrijfspensioen on top of mijn WIA uitkering
en dan is het financieel allemaal anders, als ik er dan nog ben

Indonesie is een leuk land om tijdelijk te verblijven die ervaring heb ik al gehad
en als ik mag kiezen tussen Nederland of Indonesie dan ligt mijn voorkeur bij
Indonesie maar .... er zijn nog meer leuke(re) plekjes op de wereld
Indonesie heeft ook zijn contra's en is politiek nog een te onstabiel land
Op dit moment dus zeker niet Indonesie, maar in de toekomst ook zeker geen
Nederland dus in het kort samengevat .... que sera sera

en op vakantie gaan naar Indonesie voor periodes van 4 maanden tussentijds
valt altijd nog onder de mogelijkheden (tijdelijk verblijf)

pierre
Gebruiker
spacer line

Jurryt.

IN hoeverre ben je nu met het inwinnen van informatie, inmiddels is dit topic al aardig uitgelopen met uiteenlopende ideeen ed..

Ik wil je graag helpen hoor, geef maar even aan wat je nog wilt weten, ik weet niet in hoeverre jou input aan informatie inmiddels is..

in ieder geval heb ik scenario 4 al onderschept.. het hebben van vermogen dit kan wel maar niet realistisch vermoed ik..

inkomen genieten in het buitenland wordt wel als inkomen gezien en accepteerd de IND ook, MAAAR mits dit bedrijf de belasting premies in Nederland betaald inkomen genieten van een buitenlands bedrijf wordt door de IND niet geaccepteerd.. wel als het buitenlands bedrijf betreft die de premies in Nederland betaald aan de belastingdienst.. vergewis dat de IND de inkomens gegevens controleert bij het stuwinet

scenario 1) ja dit kan mits het bedrijf de premies in Nederland betaald.

Scenario 2 ) ja dit kan zie scenario 1

Scenario 3) Ja ook dit kan..maar als ZZP dien je als inkomen bewijs, het inkomen van de afgelopen drie jaar ( aaneengesloten te bewijzen middels account gegevens en jaar inkomen van je opgerichte BV dus in jou geval niet van toepassing.

Scenario 4 ) als miljonair is dit wel te doen..

Blijft over een EU route maakt niet uit vanuit welke EU land je dit opstart.. maar zo eenvoudig is een EU route nu ook weer niet, het enige wat je hiermee kunt omzeilen is de verplichte WIB ( wet inburgering buitenland, het examen op de ambassade dus) en de vrijstelling van de verplichte inburgering in Nederland.. maar eenmaal in nederland en je partner zou willen naturaliseren dan moet alsnog deze WI ( wet inburgering ) met succes gedaan worden.
Voor de rest is het doen van de EU route niet eenvoudig en dien je ook aan diverse voorwaarde te voldoen.. zo dien je minimaal 6 maanden in dat land te wonen daarna kun je de EU toetsing aan vragen bij de IND maar dan dien je wel een koffer aan bewijzen te komen dat je ook daadwerkelijk in dat land gewoond hebt... denk hierbij aan huurcontracten, kassa bonnetjes, verzekering bewijzen, gas en licht rekeningen telefoonrekeningen, enz enz enz.. vergis je niet de IND is hier niet echt makkelijk in..

Het is dan ook erg jammer dat wij als rasechte nederlanders zoveel moeite en geld moeten investeren om onze geliefde naar Nederland te halen terwijl die andere ........ tja een ieder weet wat ik feitelijk wil zeggen maar dan wordt ik weer uitgemaakt voor racist.... door de PVDA, VVD , D66 knuffelaars

maar ik heb wel een ideetje voor je.. je zou contact kunnen opnemen met een hele goede advocate.. zij heeft werkelijk bijna overal verstand van en heeft al vele uitzichtloze zaken met goed succes afgerond..

Haar gegevens zijn:

Advocaat Ayfer Orman

http://www.buitenlandsepartner(...)&highlight=advocaten

mr. Ayfer Orhan, advocaat in het vreemdelingenrecht
mw. mr. Ayfer Orhan
Gespecialiseerd in het
• Vreemdelingenrecht regulier
• Ongewenstverklaring en inreisverbod
• Vreemdelingenbewaring
• Eu-toetsing
• Naturalisatie
• Wet Arbeid Vreemdelingen

Bereikbaarheid:
A. Orhan
Advocatenkantoor Orhan
Rijswijksweg 60 (7a)
2516 EH DEN HAAG

Tel: 070-206 44 41
Fax: 070-8910404
Mobiel: 0616421973 ( ik weet niet of dit nummer nog aktueel is)

Voor de rest hoor ik het wel of je nog vragen hebt.

Je mag me via het SBP ook een prive bericht sturen en dan geef ik je mijn prive email adres wel als je dat wilt tenminste.
Je kunt me aldaar vinden onder de nicknaam "piris"

Op 06-06-2016 07:13 schreef jurryt:
Ok, hoi allemaal,

Na dagen dat forum van Pierre te hebben doorgenomen, is er heel wat duidelijk geworden, al heb ik nog wel enkele vragen. Pierre, ontzettend bedankt!

• Dit topic is ECHT super hulpvol: http://www.buitenlandsepartner(...)201-Handleiding-TEV-(MVV-VVR)-procedure
  • En altijd handig om de vragenlijst bij de hand te hebben: https://www.ind.nl/Documents/7125.pdf
  • En voor de vrouw de stomme inburgering cursus vragen: http://www.inburgeringscursus.(...)amen-vragen-kns.html

De IND doet er inderdaad alles aan om te laten blijken dat ze je niet echt willen helpen en dat ze niet echt mensen binnen willen laten. Een normale info e-mail heeft 2 weken geduurd om te beantwoorden met een copy-paste reply (mijn vader kreeg exact hetzelfde e-mailtje, haha... ook 2 weken later)

Alles is verder relatief duidelijk... komt er op neer dat er erg veel geduld bij komt kijken, bureacratische procedures en er bovenop zitten om dingen soepel/snel(ler) te laten verlopen. T.z.t. heb ik denk ik wel iemand nodig die kan helpen alles te checken of alles goed verloopt.

Echter voor mij (en ik denk velen met mij) is dit het meest lastige: 3 maanden salaris strookje + minimaal 1 jaar contract terwijl je in het buitenland woont en erg weinig behoefte hebt om vele maanden niet bij elkaar te wonen (absurd).

Dus ik ben opzoek naar alternatieve mogelijkheden zonder te applyen in een ander land en wat nog steeds binnen de mogelijkheden van de IND valt. Bijvoorbeeld:

Scenario 1: Ik heb een internationale baan (buiten de EU) maar ontvang salaris op mijn Nederlandse bankrekening. Hiervoor moet ik reizen. Ik heb een woonadres in Nederland- is dit geldig en is dit mogelijk?

Scenario 2: Ik heb een baan binnen de EU en ontvang salaris op mijn Nederlandse bankrekening. Ik heb een woonadres in Nederland. Is dit geldig en mogelijk?

Scenario 3: Ik heb een ZZP opgestart in Nederland en ik ben gecontracteerd door een bedrijf in de EU of er buiten voor minimaal een jaar. Elke maand ontvang ik bijvoorbeeld 3000 euro bruto. Ik draag dus belasting af. Is dit geldig en mogelijk? Zo niet, wat zijn de mogelijkheden voor een ZZPer?

Scenario 4: Ik win de lotto en ben miljonair.

Het laatste scenario is natuurlijk een grapje, maar ik kan niets vinden over alternatieve mogelijkheden anders dan bijvoorbeeld "je kunt in Denemarken applyen en na 6 maanden naar Nederland komen".

Heeft iemand meer inzichten voor mij om dit voor elkaar te krijgen zonder dat ik een huisje, boompje, beestje baan moet hebben in Nederland en dus de kans bestaat dat we tot 12 maanden niet bij elkaar zijn?

Bedankt!!

• merdekaSah
    Gebruiker
    User icon of merdekaSah
    spacer line

Yep Pierre het is zoals ik al eerder aangaf maar op een manier te doen.
    Via een onafhankelijke intermediair kijken wat je kunt doen, binnen de
    (uitzonderings)regels van het IND Jurryt zou die mogelijkheid kunnen
    aanpakken. een "onderzoekje" kost niet zoveel (in verhouding) anders
    is het wanneer er geprocedeerd moet gaan worden.

Vwb die EU route .... vergeet dat maar .... het is 2016 en niet meer zoals vroeger

en anders .... helaas ... het zoveelste slachtoffer van Nederland regeltjesland
    Of het gaat niet lukken of een lange weg te gaan.

Waar het aan ligt .... het gewijzigde vreemdelingenbeleid dat is ingezet door
    CDA PVDA, Rita Verdonk en is voortgezet door het gedoogkabinet waar met name
    de PVV goed heeft gescoord op hun agenda en de politiek dit beleid daarna onveranderd heeft door laten sluimeren.
    Het "klimaat" in Nederland is momenteel niet zo dat er (binnenkort) een minder
    scherp beleid zal gaan komen, eerder een nog verdere verscherping.

Dus .... niet verliefd worden op iemand buiten de EU of beter nog hou het bij je
    "eigen volk" want wie weet komt er ook nog een Nexit en gaan we ook nog EU
    ingezetenen op de black list zetten.

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Uitwijzigingen .... deportaties .... daar heb ik nog geen melding van ontvangen
    iedereen heeft nog 6 maanden tot 1 jaar respijt gehad maar .... wettelijk is die
    mogelijkheid er al wel .... het is alleen nog maar een kwestie van uitvoering;
    politieke (on)wil wanneer die eerste daadwerkelijke uitwijzingen/deportaties
    gaan plaatsvinden.

Zelfs de illegale mensen die hier niet mogen zijn, kunnen ze niet het land uit jagen want die landen nemen ze niet meer terug, dus staatloze mensen blijven hier.
    En het zou van den gekke zijn als je een partner heb uit het buien land, dan is het maar de vraag of ze uber houd het land uit gezet worden.
    En die prijskaart die als boete worden opgelegd zullen ze eerst de persoonlijke situatie bekijken , voordat ze daarmee over gaan, ze dreigen , ja maar of het uitgevoerd word twijfel ik aan.
    Je kan iemand niet zonder geld plaatsen ,zelfs die illegalen ontvangen nog steeds een uitkering, zolang ze in Nederland zitten raar maar waar.
    Dat is wat Wilders, wil hen geen geld meer geven en dan kom je op een dilemma dan gaan ze roven en stelen, wat je ook steeds meer ziet gebeuren aan overvallen, in Nederland is er heel veel aan de hand, de geest is uit de fles gekomen en die krijgen ze er niet meer terug.
    Wat PVV wil, dat je partner waar ook vandaan het recht hebben bij de Nederlandse man/vrouw te mogen zijn mits mee werkt aan het Burgerings cursus , maar niet zoals het vroeger was schijnhuwelijken en dan na een paar maanden al weer scheiden dat is allemaal gebeurd daarom die drempels opgelegd door die dame Rita Verdonk
    Wilders heeft zelf een buitenlandse vrouw
    Ik heb een kennis boven de 75 en 80 jaar die met een China oudere invalide vrouw pianolerares is getrouwd ze is al tussen 65 70 jaar,om haar naar Nederland te krijgen opgedaan op Internet en nu samen in Nederland wonen ,zij heeft haar eerste behandeling al achter de rug een nieuwe knie en de tweede in aantocht, wanneer ze weer aangesterkt is de tweede knie aan geopereerd.
    Ze heeft die cursus Nederland ook moeten doen was de eerste keer niet geslaagd nog een keer over doen en ze kreeg de goedkeuring en kreeg een MVV.
    Het verbaasde mij dat het zo makkelijk was naar Nederland te komen.
    Ze heeft een flatje in Changci zo iets omdat ze ook geld genereerde van die leerlingen die ze had en kon zo haar bestaan in China behouden tot dat die vriend van mij op de proppen kwam verliefd werd en haar naar Holland bracht heeft ze alleen nu een uitkering die eider partner heeft van een AOWer.
    Kijk en daar word goed gebruik van gemaakt door een grote groep Turken en Marokkanen en die verpesten dan die markt en daar willen ze dan van af en wie zijn dan ook de dupe de goede, zo gaat dat in Nederland.
    Op dat gebied Nederland is zo slecht nog niet want je moet wel doorzettings vermogen hebben dan krijg heel veel in Nederland voor elkaar....
    Hoe lang zijn ze al bezig om geld af te pakken van die Marokkanen/Turken die van een uitkering leven in hun eigen land, bij de rechters krijgen ze nul op hun rekest dus lukt de minister niet een einde aan te maken.... Emoticon: I love it Emoticon: Stupid

trouwens Merdekka je bent wel vroeg op, als je in Nederland zit, ik was ook vroeg vandaag. Emoticon: Yawn

merdekaSah
    Gebruiker
    User icon of merdekaSah
    spacer line

Nou Ziel je loopt achter met de werkelijkheid.
    Boetes zijn al uitgedeeld (varieerend van 250 tot 1250 euro)
    Marokanen geld "afpakken" dat is al in gang gezet, overigens niet alleen
    de marokanen maar ook de nederlanders die in marokko wonen.
    Uitzettingen vinden wekelijks plaats er zit op Schiphol zelfs een speciale afdeling
    bij de marechausee die de uitzettingen begeleidt dat dat niet groot in de media
    de aandacht krijgt is wel een feit en dat het niet om duizenden per week gaat is
    ook een feit Verder zijn er ook weigeringen bij IND echter veel mensen "verdwijnen"
    zodra ze een weigering krijgen en daar wordt net zo actief mee omgegaan als alle
    criminelen in Nederland die nog een celstraf moeten uitzitten m.a.w. komt men ze
    "toevallig" tegen dan volgt er pas actie.

Sommigen vertrekken vrijwillig, nadat zij hun oprotpremie hebben geincasseerd
    dat zijn dan met name oosteuropeanen

Vwb de turken die hoeven geeneens een inburgering te doen immers daar is een verdrag over getekend dat turken zijn vrijgesteld van inburgering(sexamens) zolang
    ze tenminste niet opteren voor nederlands staatsburgerschap

En ... voor die mensen die legaal via een TEV/MVV procedure het land zijn binnengekomen is hun afkomst bekend dus terugdeporteren is geen probleem
    mocht de politiek beslissen om hun papieren beleid hieromtrent tot uitvoering te
    brengen. Het wachten is alleen op een "daadkrachtige" politieke leider die dit in
    de praktijk gaat uitvoeren, misschien wordt dat wel Wilders Emoticon: Wink

Edit vwb asielzoekers op de inburgeringscursus van mijn eega zitten syriers,
    somaliers en kenyeanen die allen VERPLICHT de cursus moeten volgen
    De sociale dienst heeft hun de keuze gegeven, fulltime werken en een avondcursus
    of parttime werken/vrijwilligerswerk en een dagcursus.
    Het enige kromme is dat zij de cursuskosten volledig vergoed krijgen en mensen die het reguliere TEV/MVV traject volgen het volledig uit eigen zak mogen betalen, evt
    kan men onder bepaalde voorwaarden een lening met rente verkrijgen via DUO

Wat wel opvalt is dat er geen EU ingezetenen de moeite nemen om iets aan inburgering te doen (cq iets van nederland leren) turken,spanjaarden,grieken,polen
    etcetera zijn dat ook niet verplicht terwijl ik deze wel veelvuldig tegenkom dagelijks
    oa bij vuilnisophaal postbezorging schoonmakers ns personeel buschauffeurs op de markt en in de talloze "buitenlandse" winkels/restaurants in mijn woonplaats

Dus ... er zijn appels en peren in het vreemdelingenbeleid, iets wat de gemiddelde
    Nederlander vergeet of niet weet, want alles wordt door de xenofoben op een hoop gegooid

pierre
    Gebruiker
    spacer line

Juist medekasah

goed verwoord.

Maar we horen niets meer van Jurryt

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,449,107 pageviews Een website van indahnesia.com