Visum 5 maanden Java/Nusa Tenggara

Subforum Het visumgebeuren 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BeertjeSupertof
Gebruiker
spacer line

Beste allemaal,

Ik lees al een tijdje dit forum als niet-lid maar heb nu zelf een vraag die ik nog niet direct beantwoord heb gezien (als ik ergens overheen heb gelezen hoor ik dit uiteraard graag).

Ik wil voor een maand of 5 naar Indonesie, eerst een maand of anderhalf op Java en Bali rondreizen, en vervolgens voor een aantal maanden naar Alor/Pantar. Ik zou hiervoor in principe een SosBud moeten aanvragen, maar dat is problematisch gezien ik in Nusa Tenggara geen sponsor weet te vinden en het verlengen dan steeds op Java zou moeten.

Wat zijn mijn opties w.b. het visum? Als ik het goed begrijp heb ik de volgende opties:

1. Een SosBud aanvragen met een sponsor in Nusa Tenggara - dat wordt moeilijk.

2. Een SosBud aanvragen met een sponsor op Java - ik ken genoeg Jakartanen, maar het verlengen vanuit NTT wordt een hel.

3. Beginnen met een toeristenvisum van 60 dagen en deze proberen om te zetten naar een SosBud in bv. Kupang - dit is schijnbaar illegaal maar soms toch mogelijk.

4. Beginnen met een toeristenvisum of misschien zelfs een VOA, en eens per maand in Nusa Tenggara een 'visa run' naar bv. Dili maken - klinkt oke, maar weer niet hoe dat in de praktijk is. Is een mogelijk back-up plan voor optie 3 ook.

5. Alles delegeren aan Access Indonesia voor 500 euro - erg duur, en geen idee hoe handig en betrouwbaar dat daadwerkelijk is.

Ik hoor graag jullie reacties. En zoals ik zei, mocht ik m'n huiswerk toch niet goed gedaan hebben en over een post heen gelezen hebben, laat het me graag weten, dan sluiten we deze.

Jeroen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Mijn Indonesisch echtgenoot is over een paar maanden sponsor voor gasten die onze villa hebben gehuurd (in Jogjakarta). Zij reizen een half jaar op een sosbud.
Volgens immigratie hier was het geen punt om alvast alle verlengingen in te vullen en mee te geven met die mensen als zij na Java doorreizen naar andere eilanden.

Maar goed, regeltjes veranderen hier om de dag dus zal dat zeker nog een keer navragen tegen de tijd dat het zover is.

BeertjeSupertof
Gebruiker
spacer line

Dag Salina,

Bedankt voor je reactie. Dat zou inderdaad het mooiste zijn - weet je toevallig welk bureau dat is? Het verschilt namelijk niet alleen per dag naar het schijnt, maar ook per bureau (veel pegawai imigrasi weten het zelf ook niet eens zo goed, zijn relatief strikt of soepel, of zijn te paaien), dus ik zou het in elk geval bij het betreffende bureau kunnen proberen.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Dat is het immigratiekantoor in Jogjakarta.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

BeertjeSupertof, als ik ťťn ding heb geleerd tijdens mijn jarenlang verblijf in IndonesiŽ, dan is het wel, "zorg dat je zaakjes in orde zijn", m.a.w. zorg dat je documentatie als visa, int. rijbewijs en nog meer dingetjes die van je verwacht worden 100 % in orde zijn en dat de instanties er geen speld tussen kunnen krijgen.
Vaak is het namelijk zo dat dat als er ook maar iets niet klopt dat ze dat Supertof vinden, dan kunnen ze je als melkkoe gebruiken en dat kan een aangenaam verblijf wel eens goed verpesten. Emoticon: Yes!

Alle immigratiekantoren hanteren hun eigen regeltjes, dus je weet nooit waar je tegen aan kan lopen, dus gewoon zorgen dat je voldoet aan de basis regels.
Een sosbud kost geld, na 60 dagen moet je om de 30 dagen verlengen, ook dat kost geld en als het tegen zit ook nog een berg tijd.
Je had het over een visumrun naar Dili, je zou kunnen kijken om met een 60 dagen visum te beginnen en twee keer naar de ambassade in Dili kunnen gaan, dan heb 180 dagen.
Dan ben je niet afhankelijk van de immigratie wat je veel tijd zal schelen en er is geen speld tussen te krijgen, succes.

BeertjeSupertof
Gebruiker
spacer line

Op 04-05-2016 10:45 schreef salina:
Dat is het immigratiekantoor in Jogjakarta.

Daar kom ik langs, ik ga er eens kijken. Bedankt!

Op 04-05-2016 13:00 schreef Malam:
BeertjeSupertof, als ik ťťn ding heb geleerd tijdens mijn jarenlang verblijf in IndonesiŽ, dan is het wel, "zorg dat je zaakjes in orde zijn", m.a.w. zorg dat je documentatie als visa, int. rijbewijs en nog meer dingetjes die van je verwacht worden 100 % in orde zijn en dat de instanties er geen speld tussen kunnen krijgen.
Vaak is het namelijk zo dat dat als er ook maar iets niet klopt dat ze dat Supertof vinden, dan kunnen ze je als melkkoe gebruiken en dat kan een aangenaam verblijf wel eens goed verpesten. Emoticon: Yes!

Alle immigratiekantoren hanteren hun eigen regeltjes, dus je weet nooit waar je tegen aan kan lopen, dus gewoon zorgen dat je voldoet aan de basis regels.
Een sosbud kost geld, na 60 dagen moet je om de 30 dagen verlengen, ook dat kost geld en als het tegen zit ook nog een berg tijd.
Je had het over een visumrun naar Dili, je zou kunnen kijken om met een 60 dagen visum te beginnen en twee keer naar de ambassade in Dili kunnen gaan, dan heb 180 dagen.
Dan ben je niet afhankelijk van de immigratie wat je veel tijd zal schelen en er is geen speld tussen te krijgen, succes.

Makasih Om Malam! Ik denk dat ik inderdaad met een 60-dagen toeristenvisum begin, dan zit ik niet vast aan 1 locatie, en vervolgens bij een aantal Kantor Imigrasi vraag wat de mogelijkheden zijn. Het is goed om te weten dat een visa run altijd een optie is, dus het lijkt een semi-geimproviseerde, doch goed geinformeerde combinatie tussen optie 3 en 4 te worden.

Vrolijke groeten,

Jeroen de Beer

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 03-05-2016 23:25 schreef BeertjeSupertof:

5. Alles delegeren aan Access Indonesia voor 500 euro - erg duur, en geen idee hoe handig en betrouwbaar dat daadwerkelijk is.

Access Indonesia is belachelijk duur. Via een visumbureau op bali kost het SOSBUD voor 5 maanden ongeveer 195 euro inclusief sponsorbrief en 3 verlengingen.

Als je een Sosbud Visum hebt (eenvoudig vanuit NL te regelen m.b.v. Visumbureau op Bali), dan kun je als je na een maand reizen op Bali aankomt, de eerste verlenging aanvragen. Dan ben je al voor drie maanden onder de pannen. Daarna kun je bezien hoe je de rest regelt. Een zekere optie is dan in ieder geval:
1. "Visum Run" met aanvragen van een 2 maands toeristen visum en
2. Nog twee keer verlengen op Bali
En wellicht weet het visumbureau ook andere opties.

Zie ook:
http://forum.indonesiepagina.n(...)um_in_nl_regelen.php

BeertjeSupertof
Gebruiker
spacer line

Op 04-05-2016 23:08 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Access Indonesia is belachelijk duur. Via een visumbureau op bali kost het SOSBUD voor 5 maanden ongeveer 195 euro inclusief sponsorbrief en 3 verlengingen.

Als je een Sosbud Visum hebt (eenvoudig vanuit NL te regelen m.b.v. Visumbureau op Bali), dan kun je als je na een maand reizen op Bali aankomt, de eerste verlenging aanvragen. Dan ben je al voor drie maanden onder de pannen. Daarna kun je bezien hoe je de rest regelt. Een zekere optie is dan in ieder geval:
1. "Visum Run" met aanvragen van een 2 maands toeristen visum en
2. Nog twee keer verlengen op Bali
En wellicht weet het visumbureau ook andere opties.

Zie ook:
http://forum.indonesiepagina.n(...)um_in_nl_regelen.php

Bedankt Job, het wordt weer iets helderder allemaal.

Ik twijfel nu nog een beetje of ik binnenkom met een SosBud of met een toeristenvisum. Wat betreft het visum zelf is er geloof ik niet veel verschil, maar zit het voornaamste verschil hem dan in het verlengen:

-Een toeristenvisum kan na 60 dagen in principe niet verlengd worden, maar afhankelijk van het Kantor dan soms weer wel

-Een SosBud kan verlengd worden maar dan alleen op de plaats waar je sponsor woont, maar soms kun je 'vooruit' verlengen, wederom afhankelijk van het Kantor.

Gezien ik naar een afgelegen eiland wil om daar een papoe-taal te leren en daar ook mensen voor wil opnemen is het misschien beter om een SosBud te nemen, ik geloof dat dat wat veiliger is omdat het breed beschouwd onder onderzoek valt.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 05-05-2016 00:17 schreef BeertjeSupertof:

[quote verwijderd]

Bedankt Job, het wordt weer iets helderder allemaal.

Ik twijfel nu nog een beetje of ik binnenkom met een SosBud of met een toeristenvisum. Wat betreft het visum zelf is er geloof ik niet veel verschil, maar zit het voornaamste verschil hem dan in het verlengen:

-Een toeristenvisum kan na 60 dagen in principe niet verlengd worden, maar afhankelijk van het Kantor dan soms weer wel

-Een SosBud kan verlengd worden maar dan alleen op de plaats waar je sponsor woont, maar soms kun je vooruit verlengen, wederom afhankelijk van het Kantor.

Gezien ik naar een afgelegen eiland wil om daar een papoe-taal te leren en daar ook mensen voor wil opnemen is het misschien beter om een SosBud te nemen, ik geloof dat dat wat veiliger is omdat het breed beschouwd onder onderzoek valt.

Ik zou altijd een Sosbud Visum nemen, het kan verlengd worden en het kost maar 20US$ extra voor de sponsorbrief en is even gemakkelijk te regelen als een 2 maands toeristenvisum.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,861 pageviews Een website van indahnesia.com