Subforum Andere praat

forum.indonesiepagina.nl 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Baxie
Gebruiker
spacer line

Wij zouden graag wat advies van jullie willen.
Ik (25) en mijn vriend (28) hebben een vliegticket naar Jakarta gekocht voor deze zomer. We hebben 3 weken de tijd om zoveel mogelijk van IndonesiŽ te zien.
Het is voor ons beide de eerste keer dat we naar IndonesiŽ gaan maar niet de eerste keer AziŽ.
We willen de iets minder toeristische plekken bezoeken maar wel zoveel mogelijk zien.
Wel toeristisch, maar wat wij graag willen zien is Yogajakarta maar verder weinig van Java.
Ook willen wij een beetje van de bounty eilanden met de prachtige stranden zien en daarnaast ook het authentieke IndonesiŽ (o.a. oerwoud). Misschien een onmogelijke combinatie in 3 weken tijd.
We horen het graag!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

En wat is 'deze zomer'? Welke datum bedoel ik. Is niet helemaal onbelangrijk...

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is (weer) jammer dat er eerst een ticket wordt gekocht en naderhand pas nadenken over de reisbestemmingen. Het is vaak slimmer om andere routes te nemen om zo backtracken op hoge ticketkosten te voorkomen. Indonesie is zo groot als Europa en reikt op deze kaart gelegd van Ierland tot aan Turkije. De vraag is niet zo simpel te beantwoorden. Ik zou allereerst de verschillende subforums doorlezen. Deze vraag komt hier regelmatig terug.
Het zijn niet alleen de oerwouden die het land authentiek maken. Omdat het land zo uitgestrekt is zijn er veel diversiteiten in zowel cultuur als natuur. Hieronder een aantal combiís met voorgestelde verdeling in dagen (ik ga uit van 21 dagen netto). Dit zijn maar voorbeelden, het zijn er (te) veel

- Sumatera, Java, Bali (10/8/3 dagen)(hiervoor moet je dus gaan backtracken omdat het noorden van Sumatera op ruim 2 uur vliegen ligt)
- Java, Flores (10/11 dagen) (vlucht naar Flores via Denpasar)
- Java, Zuid Sulawesi, Bali (10/7/4 dagen) (vlucht naar Makassar en van Denpasar terug naar Jakarta)
- Midden, Zuid en Zuidoost Sulawesi, Bali (6/6/6/3) vlucht naar Makassar en van Denpasar terug naar Jakarta)
- Java, Kalimantan, Bali (8/10/3 dagen) vlucht naar Pangkalanbun of Banjarmasin en van Denpasar terug naar Jakarta)
- Timor, Sumba, Flores (4/6/8/3 dagen) (rechtstreeks naar Kupang en vlucht via Denpasar terug naar Jakarta)
- Flores, Sumbawa, Lombok, Bali (8/6/4/3 dagen) vlucht naar Flores via Denpasar, dan overland en over zee naar het westen, vliegen Denpasar-Jakarta)
- Maluku (Ambon, Seram, Saparua, Kei), Bali (17/4 dagen) vlucht naar Ambon en van Denpasar terug naar Jakarta)
- Noord Sulawesi, Ternate & Tidore, Morotai, Bali (8/5/5/3 (vlucht naar Manado en van Denpasar terug naar Jakarta)

Oerwoud voornamelijk op Sumatera, Kalimantan, Flores, Seram.
Bountystranden voornamelijk in het oosten (Maluku, NTT)
Behalve dat er legio andere mogelijkheden zijn op bovenstaande ook nog diverse varianten.

Inderdaad de tijd is zeker belangrijk ivm bijvoorbeeld Ramadan, schoolvakanties en hoogseizoen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Baxie
Gebruiker
spacer line

We gaan in augustus. 8-30 augustus om precies te zijn.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dan zit je in elk geval buiten de Ramadan

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Dan is Ramadan en Idulfitri geweest. Daar mag je blij mee zijn anders heb je 3 weken nodig voor alleen Java.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

oh we waren tegelijk :-)

Baxie
Gebruiker
spacer line

Hahah dat scheelt weer. Ik weet dat het behoorlijk onvoorbereid is maar spontaniteit heeft ook zijn positieve kanten.
Ik werk in het onderwijs en kon alleen deze 3 weken. Aangezien we voor een erg mooie prijs de vliegtickets konden krijgen zijn we er voor gegaan.
We weten wel een beetje wat we interessant vinden en welke eilanden ons aanspreken. Maar we hebben geen ervaring met de tijdsduur. Dadelijk plannen we een reis die eigenlijk 2 maanden duurt en willen wij dit in 3 weken proppen.
Maar ik denk dat ik al zeker wat aan je tips heb Anne Mieke.

Nog een vraag: is Bali nog interessant om heen te gaan of is het daar te toeristisch? Ik Las namelijk dat Lombok veel gelijkenissen heeft met Bali maar minder toeristisch.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik persoonlijk vind Lombok mooier en leuker.
Bali is idd meer toeristisch en druk in het verkeer, zeker in de vakantieperiode.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De gelijkenissen zijn misschien de grootte, de palmbomen en de sawah's maar dan houdt het een heel eind op. Lombok is voor een groot veel droger dan Bali maar vooral in het zuiden zijn de stranden veel mooier. Ik heb Lombok bijna nergens bij staan omdat je naar Lombok bijna altijd via Denpasar moet reizen en dat kost tijd als je amar drie weken hebt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,221,894 pageviews Een website van indahnesia.com