Verlenging van het zgn. "211" 60 dagen toerist visum.

Subforum Het visumgebeuren 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dafff
Gebruiker
spacer line

Beste forumleden,

Ik heb reeds wat uurtjes googlen erop zitten maar het onderwerp verlengen 60 dagen visum is nog steeds niet helemaal duidelijk voor mij. Veel informatie die ik hier op het forum zie is inmiddels alweer enige tijd geleden en ik hoop dat jullie mij wat up to date advies kunnen geven.

Mijn situatie:

Ik ben met mijn vriendin en onze vierjarige zoon sinds 23 maart voor negen weken aan het rondreizen in en om Bali. We hebben in februari onze ticket geboekt maar heb de fout gemaakt om niet van tevoren te checken wat de mogelijkheden zijn voor visa. We hebben toen geboekt voor een reis van 65 dagen. Enkele dagen later kwam ik er dus achter dat visa voor toeristen een maximum hebben van 60 dagen. Nu hebben we de gok genomen en een 60 dagenvisum gekregen in Nederland maar nu komen we binnenkort op het punt dat we het moeten verlengen omdat we dus vijf dagen langer blijven dan ons visum toelaat. Ik heb al flink gezocht op internet en begrijp dat er wel opties zijn om dit te doen maar ik ben er nog niet uit wat voor ons het meest geschikt is en hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat te doen.
Als ik het goed begrijp zijn er de volgende mogelijkheden:

1. Met het hele gezin een goedkoop vluchtje boeken naar Kuala Lumpur en direct of een paar dagen later weer terug naar Denpasar? Is het dan zeker dat je weer wordt toegelaten? We vliegen weer terug naar NL via Denpasar dus we moeten 100% zekerheid hebben dat dit werkt.
Ik kan niet het risico nemen dat we niet meer worden toegelaten....

2. Met de drie paspoorten naar een immigratiekantoor en zelf proberen te verlengen? Kan dit tegenwoordig zonder lokale "sponsor"?

3. Een Indonesisch visumbureau inschakelen wat de verlenging kan regelen. Heeft iemand daar een recente ervaring mee? ( dus niet het verlengen van een 30 dagen visum maar wel van een 60 dagen visum). Zo ja...,Wat kost het en hoe lang duurde het? Mag je uberhaubt zonder paspoort rondreizen in Indonesie? Ik voel me zeer ongemakkelijk bij het afgeven van de paspoorten van mijn hele gezin...... Is dit gevoel terecht?

4. Overstay penalty. Iemand vertelde mij dat je ook gewoon een overstay boete kunt betalen voordat je weer vertrekt. In ons geval zou dat dus 5 dagen overstay zijn. Iemand ervaring mee? Wat zijn de consequenties?

graag hoor ik jullie recente (!) ervaringen.
Met vriendelijke groet Frederik

P.S. Is de immigratiedienst in Mataram makkelijker/sneller dan op Bali?

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Om voor die paar dagen een heel gedoe en ellende (immigratie, sponsors, toestanden, tijd en een hoop geld) te besparen zou ik voor optie 4 kiezen.
Heb zelf in het verleden regelmatig moeten betalen voor een overstay. Was bij mij nooit een punt.

josari
Gebruiker
spacer line

Als ik u was zou ik voor optie 1 kiezen.

Kort voor her verlopen van het 60 dagen visum een retourvlucht boeken naar KL. Daar enkele blijven (is trouwens een mooie stad, veel te zien daar) En als je weer in Denpasar terugbent kun je een Visum on arrival vragen op het vliegveld . Is gratis en geldig voor 30 dagen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

2 en 3 zijn geen optie want je kan een dergelijk visum niet verlengen.
Even uitrekenen wat het verschil in prijs is tussen trip naar Singapore en overstay boete.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het verschil tussen optie 1 en 4 is toch dat je met optie 1 sowieso goed zit en je met optie 4 nooit weet of en zo ja welke poot ze je gaan uitrukken? Je bent daar met een klein kind, dus je wilt hoe dan ook terug, ook als ze je veel meer dan de overstay willen laten betalen. Daarom zou ik voor optie 1 kiezen, dan heb je er nl. de rest van de tijd ook geen zenuwen over.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Voor zo ver ik weet betaal je 300.000 per persoon per dag voor overstay, dus 4,5 miljoen Rupiah.
Heb je toevallig een stelletje corrupte immigratie ambtenaren dan rekken ze de afhandeling van je overstay net zo lang tot ze een ei in je hol gaar kunnen koken, dan wil je graag extra betalen, want het vliegtuig wacht niet.
Het hoeft niet zo te zijn, maar het zou kunnen, je zou de eerste niet zijn, alles is mogelijk in IndonesiŽ. Emoticon: Yes!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat bedoel ik. Het idee dat het zo zou kunnen gaan lopen, zou de rest van de vakantie voor mij verpesten. Maar dat ligt voor iedereen anders. Ik vermijd echt niet ieder risico, want dan leef je niet. Maar hier zou ik dus echt geen trek in hebben. Vantevoren ook nog bedenken wat voor smoel je gaat trekken (variŽrend van: dom blondje die van niks weet-kan ik erg goed overigens, tot "ja ik wist het en betaal wel" Emoticon: Wink . zou ik geen zin in hebben, al ben ik nog zo gek op gekookte eieren..

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Je kan er met de kinderen ook iets leuks van maken door bijvoorbeeld een vlucht naar het Maleisisch deel van Borneo. Leuk uitstapje voor een week en zo maak je van de nood een deugd! Bij terugkeer krijg je gegarandeerd in Denpasar een gratis visum voor een maand, dus geen stress en buikpijn meer over een verlopen visum.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-04-2016 09:36 dafff wrote:
....
4. Overstay penalty. Iemand vertelde mij dat je ook gewoon een overstay boete kunt betalen voordat je weer vertrekt. In ons geval zou dat dus 5 dagen overstay zijn. Iemand ervaring mee? Wat zijn de consequenties?
....................

P.S. Is de immigratiedienst in Mataram makkelijker/sneller dan op Bali?
Ik heb dit een jaar of 8 geleden ook eens gedaan en inderdaad een boete betaald. Het probleem is echter dat je het in Indonesie nooit weet (zoals hierboven aangegeven. Op zo'n moment kan de beambte van de immigratie eigenlijk vanalles doen/zeggen; je bent tenslotte in overtreding.
Hoewel ik het zelf dus ook gedaan heb zou ik anderen niet echt aanraden.

Blijft optie 1. Niet alleen Kuala Lumpur is een mogelijkheid maar ook Bangkok, Singapore en zelfs Dili op Oost Timor waarmee ook een rechtstreekse verbinding is zij het niet de goedkoopste maar wel het dichtste bij.
Je kunt hiermee zeker nog een keer Indonesie binnenkomen (een half jaar geleden nog gedaan van Jkt-Kul vv)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik weet dat ze over 1 dag overstay nooit moeilijk, doen: betalen en klaar. Maar 5 dagen? Dat is wel lang, hoe men daar op reageert weet je niet. Dit risico zou ik NOOIT willen lopen. Zoals Malam zegt ben je dan afhankelijk van de goodwill van enkele ambtenaren. Voor hetzelfde geld dreigen ze met gevangenis en dergelijke om je toch maar een grote som te laten betalen.

Voor mij is optie 1 het enige alternatief.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-04-2016 18:55 erwin wrote:
Ik weet dat ze over 1 dag overstay nooit moeilijk, doen: betalen en klaar. Maar 5 dagen? Dat is wel lang, hoe men daar op reageert weet je niet. ...
Precies dat bedoel ik ook ja. 1 dag is nog wel verklaarbaar ivm het rekenwerk maar idd 5 dagen kun je niet meer uitleggen.
Ik vind trouwens dat de stempel wel wat duidelijker mag ipv priegelletters waar je die 30 dagen moet zoeken. Misschien ook een idee voor de immigratie om er de uiterlijke uitreisdatum op te zetten ipv mensen zelf te laten rekenen. Mja, dat zal wel een brug te efficient en te klantgericht zijn... Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Men is er niet voor de klant AM. Klantgericht en efficient? Het eerste nooit, het 2e als het om de eigen zak gaat......zeeeeeeeeeeeeeeer efficient.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 25-04-2016 19:30 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Precies dat bedoel ik ook ja. 1 dag is nog wel verklaarbaar ivm het rekenwerk maar idd 5 dagen kun je niet meer uitleggen.

Juist Anne Mieke daar zou ik ook huiverig voor zijn, dat kunnen ze uitleggen als dat je willens en wetens de regels hebt overtreden.
Ik heb in de loop van de afgelopen jaren hier nog al wat ervaringen gelezen van mensen met de immigratie en dat is vaak niet erg positief, het is gewoon een rad van fortuin, zeker op Bali, daar is de immigratie gepikt en gemazzeld in dat soort dingen.

Zelf heb ik weinig last, op het immigratiekantoor waar ik onze verlengingen moet doen komen niet echt veel witvoet indianen.
We hebben jaren een ambtenaar gehad die ik twee aangepakte repen chocola gaf als we de eerste keer gingen verlengen, die gabber gaf netjes aan dat hij werd bevorderd, maar dat hij zijn opvolger op de hoogte had gebracht dat Mamie een schurft aan wachten heeft. Emoticon: Wink
We gingen naadloos over naar zijn jonge collega die gelijk wist wie we waren. Emoticon: Yes!

Dat is inmiddels al ruim 6 jaar geleden, toen we bij de laatste verlenging aan deze nieuwe gabber vroegen of we chocolade voor hem mee moesten nemen keek de floeper om zich heen en fluisterde alcohol Emoticon: Yummie!
Sindsdien neem ik een flesje alcohol voor hem mee, ik weet dat het fout is, maar ik laat mijn eigen voordeel prevaleren Emoticon: Blush
Mamie belt dat Bapak er aan komt, ik leg mijn map met papieren bij hem neer, met de verlengingskosten er in en binnen 5 minuten sta ik weer buiten. Emoticon: Yes!
Pakweg 4 dagen erna stap ik op de solex, immigratiekantoor is een kwartiertje rijden, mijn echtgenote belt op dat ik onderweg ben en bij binnenkomst liggen onze paspoorten al voor het grijpen naast hem en sta ik ook weer na 5 minuten weer buiten. Emoticon: Yummie!

5 maanden geleden moesten we voor het eerst na 7 jaar onze vingerafdrukken opnieuw zetten en een pasfoto maken, ik had hem verteld dat mamie een tik had gehad en hij verontschuldigde zich in alle toonaarden, maar het moest en hij kon er niet onderuit.
Toen we er aan kwamen sleepte hij de ambtenaar die dat moest regelen er ogenblikkelijk bij en we stonden na een kwartier weer buiten, een heerlijk mannetje dus.

Toen ik hem bij de laatste verlenging vroeg of hij speciale wensen had t.a.v. van het flesje wat we voor hem mee zouden nemen.
Toen keek hij mij aan en zei, dat laat ik helemaal aan bapak over, ik ben al heel erg blij dat jullie altijd een aandenken (ole ole) voor mij meenemen Emoticon: Yes!
Deze keer neem ik een fles Bacardi mee voor hem en geen hoemeleboem likeur, daar doe ik dan een beschrijving bij voor het maken van een een Cubra Libre, want van cocktails maken hebben ze net zoveel verstand als een geit van tafeltennis Emoticon: Laugh out loud

Ja ja ja ik weet het, het is omkopen en niet goed te praten, schaam mij enorm, maar dat is de keuze tussen tweemaal 5 minuten per verlenging of tweemaal 3 uur per verlenging Emoticon: Blush

barubagus
Gebruiker
spacer line

Overstsy kost 20$ per dag p/p. Dus reizen is beter.
ben net 8 maandrn daar. Eerst was mijn pembantu mijn "sponsor" , later zei mijn kontakt dat hij het wel automatisch wilde don voor oleh2...natuurlijk.

barubagus
Gebruiker
spacer line

Met air asia, lion air, enz ben je zo uit het land en weer terug. Let op die 20 $ kan inmiddels meer zijn geworden.

barubagus
Gebruiker
spacer line

Vlieg goedkoop naar bantam...loop over de brug naar singspore en kom tetugvlieg met lion, die komt altijd wel aan...wel vaak telaat.

dafff
Gebruiker
spacer line

Beste forumleden!

Ontzettend bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reakties. Jullie commentaren en nog wat andere lokale opinies hebben ons doen besluiten om als oplossing voor ons probleem de grens over te gaan middels een zo goedkoop mogelijk ticket naar Singapore. Een nieuw 30dagen visum zou dan toch geen probleem moeten zijn? We kiezen voor deze optie omdat we dan geen "wachtdagen" hebben in de buurt van een immigratiekantoor of visumoffice. . 's Morgens heen en 's middags weer terug is nu het plan voor volgende week.
Met vriendelijke groet,

Frederik

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Verstandig besluit Frederik, maak je maar geen zorgen over je VOA bij binnenkomst, dat is volkomen legaal ook al ben je er slechts enkele uren uit, succes.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Kijk ook even naar Penang. Daar ben ik een keer spotgoedkoop naartoe gevlogen.
Trouwens een fantastisch eiland, geen straf om daar een paar dagen te zitten.
Maar je kan ook gelijk weer terug. Heb ik ook een keer gedaan, even heen en weer en ik kon het land weer in. Emoticon: Yes!

dafff
Gebruiker
spacer line

Beste forumleden.

Gisteren de visa-run van Denpasar int airport naar Singapore airport gedaan. Inderdaad zonder problemen verlopen. we mogen weer 30 dagen blijven nu. Dank voor alle adviezen! We hebben nog twee weken in het vooruitzicht nu (Nusa Lembongan en misschien nog meer) zonder visa-gedoe Emoticon: Smile
Vriendelijke groet,

Frederik

AvL15
Gebruiker
spacer line

Goed dat Frederik een passende oplossing gevonden heeft.

Toch nog even een aanvulling/correctie:

Sommigen blijven hier hardnekkig beweren, steevast zonder onderbouwing, dat een '60 dagen '211' toeristenvisum' niet kan worden verlengd.

Dat is onjuist,.

Verlengen van een dergelijk visum kan probleemloos. maximaal 4 keer, met 30 dagen per keer. Wel is een sponsor nodig hiervoor.

Technisch gezien gaat het mogelijk om een omzetting naar een SOSBUD visum (vandaar de sponsor), maar dat speelt geen enkele rol bij de verlenging.

Ik spreek uit ruime ervaring (meer dan 20 van dergelijke verlengingen in meer dan 10 verschillende 'Kantor Imigrasi' )

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

"Onjuist" ?

Dat ligt er aan waar in RI.
Inderdaad, een 211 kan niet verlengd worden.

En er zijn diverse varianten over de buhne geweest. Waarvan het veel lijkt op niet verlengen maar een nieuw visum dit keer met sponsor. Dat komt omdat er gelukkig geen corruptie is in RI.

It's only kinky the first time.

AvL15
Gebruiker
spacer line

Inderdaad, 'onjuist' is het juiste woord.

Voor de reiziger is het gewoon een verlenging, Je merkt er niks van,

Wat er administratief gebeurt (omzetting naar ander type visum?) is dan verder niet van belang,

Er is zelfs nog nooit over gesproken bij mijn verlengingen (> #20, > 10 verschilllende kantoren).

Stellen dat zo'n visum niet verlengd kan worden, zonder aan te geven wat er dan wel mogelijk lijkt te zijn, is inderdaad 'onjuist'

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 16-07-2016 10:11 schreef AvL15:
Goed dat Frederik een passende oplossing gevonden heeft.

Toch nog even een aanvulling/correctie:

Sommigen blijven hier hardnekkig beweren, steevast zonder onderbouwing, dat een 60 dagen 211 toeristenvisum niet kan worden verlengd.

Dat is onjuist,.

Verlengen van een dergelijk visum kan probleemloos. maximaal 4 keer, met 30 dagen per keer. Wel is een sponsor nodig hiervoor.

Technisch gezien gaat het mogelijk om een omzetting naar een SOSBUD visum (vandaar de sponsor), maar dat speelt geen enkele rol bij de verlenging.

Ik spreek uit ruime ervaring (meer dan 20 van dergelijke verlengingen in meer dan 10 verschillende Kantor Imigrasi )

Wil iedereen toch wel adviseren gewoon een SOSBUD visum te nemen. Visum kost hetzelfde en een sponsor is voor een luttele 20UD$ in NL te regelen. Waarom zou je RISICO lopen als dat volstrekt onnodig is.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Een visum zoals je dat noemt Avl.15?
Kun je niet verlengen.

Dat er immigratie kantoren zijn die het wel doen? Geen onbekend gegeven.

Het is en blijft niet correct.

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,704,459 pageviews Een website van indahnesia.com