Reizen in december / januari af te raden?

Subforum Andere praat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Petraw
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Wij hadden 't plan om in december/januari voor 't eerst naar IndonesiŽ te gaan.
Ongeveer 4 weken.
Nu weten we dat 't regenseizoen is dan. Maar daarover lazen we in 1ste instantie ook positieve ervaringen over, dus leek ons dat geen probleem.
Maar nu kom ik 'n aantal keer tegen dat 't niet slim is om in die periode te reizen.

Ook niet omdat het daar dan vakantietijd is en de vluchten, treinen, bussen overvol zijn.

Wat is jullie ervaring?

En nog tips voor deze kennismaking? Bali, Lombok en Java? Of is dat al te veel? We willen geen overvol schema. We gaan niet backpacken overigens. Treinen lijkt me gaaf op Java.

Zonnige groet,

Petra

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als ik het goed begrijp dat wil je een deel van december en van januari naar Indonesie maar je schrijft welke weken.
Mbt de prijs het ticket kun je dit dan het best gaan ůf voor half december of heel vlak voor/op de kerstdagen.
Regenseizoen is het in die tijd niet overal in Indonesie, maar wel op de eilanden die je noemt.

Inderdaad Indonesiers zelf reizen ook rond de kerstdagen en Oud&Nieuw.

Ikzelf ben vrijwel elk jaar net voor kerst weg en tijdens die periode dan ook daar. Afhankelijk van routes en vervoersoorten kan het soms druk zijn maar ook hier vooral op de eilanden die je noemt. Indonesie is echter veel meer dan alleen Java, Bali en Lombok. Voor wat de betreft de trein is eigenlijk alleen het stuk van Bandung naar Yogyakarta mooi. Voor tips waar naar toe kun je het best wat topics doorlezen, deze vraag komt elke week wel zoín beetje langs en het ondoenlijk om alle combinatie te bespreken. Je kunt het best jezelf eerst goed inlezen en vaststellen wat je graag wilt en vooral niet wilt. Deze staan in de subfora oa onder Java, Sumatera, NTT etc etc.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ik woon zelf in Jogjakarta en hier valt eigenlijk weinig regen. Jakarta is altijd bar en boos met o.a.het weer vind ik. Zelfs in het kurkdroge seizoen zag ik de koelkast van mijn schoonmoeder telkens voorbij drijven als ik daar aan kwam lopen in de kampung. Met de melk er nog in. Emoticon: Shut up!
Je moet het maar net treffen. Heb op Bali meegemaakt dat het alleen snachts flink regende en overdag geen spat maar ook een keer wekenlang regen gehad, de hele dag door.
Trein en vliegtickets rond kerst en oud en nieuw altijd (ver) van tevoren boeken want dat zit vaak vol.
De treinreizen zijn inderdaad mooi op Java en spectaculair. Ik vond alleen naar de route naar Surabaya tegenvallen met de rest dat ik al had gezien.

Je kan ook andere delen bezoeken waar het minder regent die hier uitgebreid door o.a. Anne Mieke al beschreven zijn.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Als het net zo'n regenseizoen wordt als we dit jaar gehad hebben, dan regent het misschien 1 of 2 dagen eens wat in die maanden December en Januari. Was hier op Bali toen gewoon kurkdroog, terwijl het eigenlijk iedere dag aan het einde van de middag of avond zou hebben moeten regenen.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Regen valt mee, dat is juist verfrissend in die tijd. Ik "deed" vroeger Indonesia ook altijd in dei maanden.
Maar de drukte is "killing". Vermijd Bali zeker vlak voor de kerst tot enkele dagen na nieuwjaar. Al jaren een regelrechte ramp. Java is wel te doen in die tijd.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-04-2016 09:29 Yogya-Bali wrote:
Vermijd Bali zeker vlak voor de kerst tot enkele dagen na nieuwjaar. Al jaren een regelrechte ramp. Java is wel te doen in die tijd.
Precies. Daarom, liever naar andere eilanden. Op Lombok kan het dan ook druk zijn. (en duur!)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Petraw
Gebruiker
spacer line

Super bedankt voor jullie -snelle- reacties. Kunnen we wat mee!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,246,379 pageviews Een website van indahnesia.com