Subforum Andere praat

forum.indonesiepagina.nl 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
siwjanss
Gebruiker
spacer line

Hey allemaal,

Mijn vriend en ik zijn volop een rondreis aan het plannen naar IndonesiŽ van 20 september tot 21 oktober! Allemaal met de rugzak weliswaar! Hoewel we al veel zaken eruit hebben gelicht (zoals onder andere Kalibaru in Oost-Java :( ) hebben we toch nog het gevoel dat onze planning te vol zit. We vragen ons dan ook af of dit te doen is. De planning gaat als volgt:

Sumatra:

We komen eerst aan in Medan. Hier hebben we reeds een rondreis van 6 dagen geboekt (met Bukit Lawang en Lake Toba). Hier kunnen we dus niet meer onderuit!

Java:
We zouden van Medan een binnenlandse vlucht nemen naar Yogyakarta. De vlucht die wij zouden boeken is vroeg in de ochtend. Hier wouden we dan 2 dagen spenderen. Dan nemen we de nachttrein naar Malang om de ochtend daarop de Bromo vulkaan te bezoeken. Daarna zetten we onze reis verder naar de Ijen vulkaan

Bali:
Na de Ijen hebben bezocht zouden we een ferry nemen naar Lovina. Hierna zouden we nog een dag blijven. Daarna plannen we een 3 dagen in voor Ubud met de nodige uitstapjes vandien.

Lombok:
Vanuit Ubud gaan we per boot (we moeten de transfers wel nog onderzoeken) naar de Gilli eilanden. We hebben al gehoord dat dit nogal toeristisch is dus plannen we hier maar 2 dagen (we zijn zelfs aan het twijfelen voor ťťn dag, maar dat zien we denk ik wel op de moment). We zouden dan ook 1 of 2 dagen (afhankelijk van de Gilli's) in Senggigi verblijven.
Wat we zeker niet wouden missen is de mount rinjani. We zouden dit in 4 dagen doen omdat de toch wel redelijk zwaar blijkt te zijn. Een dag erbij om naar onze vertrekpost te geraken dus hier zijn we wel zeker 5 dagen kwijt!
Na de zware beklimming willen we 4 dagen uitrusten op kuta (in Lombok!)

Bali:
Doordat onze terugvlucht in Denpassar is zouden we nog 2 dagen in het andere, toeristischere Kuta op Bali verbijven

Heeft er iemand een idee of dit te doen is? Of misschien extra tips? Alvast bedankt!!!

Groetjes,
S&W

josari
Gebruiker
spacer line

Jullie verblijven langer dan 30 dagen in Indonesie.
Hebben jullie een 30 dagen of 60 dagen visum?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vergeet de Gili-eilanden. Een hussle om daar te komen en weg te komen voor 2 dagen. Je bent al 2 dagen kwijt om er te komen en totally not interesting voor natuur- en actieliefhebbers als jullie. Je strandgedeelte komt wel in Kuta. Direct naar Senggigi en regel de Rinjani. That's all. Voor de rest ziet het er goed uit.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Ik persoonlijk zou Lovina vervangen door Pemuteran, mooi snorkelen en veel rustiger.
Vergeet inderdaad de Gili-eilanden, wij zijn er vorig jaar geweest voor 1 dag en ik ga er nooit meer heen.
Kost je ook nog heel veel geld voor niets.
Ook zou ik de tocht naar de vulkaan regelen in Senggigi ,overtollige bagage in je hotel laten en daarna terug naar Senggigi i.p.v. Kuta.
Wij logeerden bij http://www.cafealberto.com/ind(...)d-and-breakfast-home
Prima locatie en een zeer eigenaar die je met alles helpt .

Veel plezier

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik zou ook die Gili's vervangen door de Karimundjawa's, veel beter bereikbaar, en veel minder toeristisch, de rust zelf. En volop snorkelmogelijkheden.
Ben er twee weken geleden nog een midweek geweest, 2 uurtjes met de speedboat vanaf Jepara (met de veerboot 5 uur, maar die was zowieso in reparatie).
Gelogeerd in het Cocohut hotel, met adembenemend uitzicht, en schitterende zonsondergangen over de Javazee.
En alle attrakties op loopafstand.
En misschien zelfs die mount Rinjani-tour vervangen door een twee-daagse trektocht naar de top van de Lawu.

SOLO MAN FOREVER

siwjanss
Gebruiker
spacer line

20 september vertrekken we thuis, dus komen we de 21ste aan! Dus net binnen de 30 dagen gelukkig!

De gilli's zijn dus duidelijk geen aanrader... dat houden we zeker in ons achterhoofd! De karimundjawa's zien er superleuk uit! Jammergenoeg totaal uit onze route...

En we waren inderdaad aan het twijfelen tussen Lovina en Permuteran, maar we zouden graag de warmwaterbronnen en het Brahma Vihara Arama klooster bezoeken en dan lijkt Lovina ons beter gelegen. Of zijn deze niet de moeite? Als we de gilli's skippen kunnen we uiteindelijk ook beide doen bedenken we ons.Of misschien toch naar Kalibaru. Jammer dat er zoveel moeilijke keuzes moeten gemaakt worden met zo'n reis!

We zouden onze rinjani tocht regelen via Syam trekking:
http://www.syamtrekker.com/
Of is het goed te doen om het in Senggigi zelf te regelen? Dat zou natuurlijk ook handig zijn omdat je je dag niet op voorhand moet vastleggen...

Alvast erg bedankt voor de reacties!

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik zit nu op gili air en daar is niets mis mee! heerlijk rustig, lekker eten, in bamboo cottages, rondje om het eiland lopen,snorkelen en schilpadden zien,je zal er mee gestraft worden....

elsbeth
Gebruiker
spacer line

En 20 oktober is je vertrekdag uit IndonesiŽ?

josari
Gebruiker
spacer line

als je op 21 september daar aankomt is dit de ingangsdatum voor je visum. Dus 10 dagen verblijf in September en 21 dagen verblijf in Oktober is totaal 31 dagen.
Of vertrekken jullie 20 Oktober uit Indonesie?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Wereldreis,

Ik had het over Gili Trawangan de andere van de 3 gili's heb ik niet bezocht.
Deze in het zuiden heb ik wel bezocht. Gili Nanggu is mooier en komt in de buurt van deze rond Labuan bajo.

Siwjanns,

Kalibaru is ook knap en de ideale stop voor enkele dagen tussen de Bromo en Kawa Ijen

Een dagje in Senggigi rondhangen en je kan de prijzen heel goed vergelijken.
Ook in de hotels heb je info genoeg.

Je zal moeten kiezen en nog enkele keren terug gaan denk ik Emoticon: Smile

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 18-04-2016 02:53 schreef Yogya-Bali:
Vergeet de Gili-eilanden. Een hussle om daar te komen en weg te komen voor 2 dagen. Je bent al 2 dagen kwijt om er te komen .......

Ik ben het helemaal met wereldreis eens, Gili Air en Gili Meno zijn nog steeds unieke vakantie eilanden waar je ongekend rustig kunt genieten van alles wat deze eilandjes te bieden hebben. Vanaf Padangbai vaar je in ongeveer anderhalf uur naar de "Gili's" en buiten het seizoen betaal je voor een retour rond de 300.000 IDR (21 euro), als als je goed in het afdingen bent 250.0000 IDR.

siwjanss
Gebruiker
spacer line

Ja we komen dus eigenlijk 21 september aan en vertrekken 20 oktober, net binnen de tijd dus! Emoticon: Smile

Verdeelde meningen dus over Gilli... We zijn er voorlopig nog niet helemaal uit!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.siwjanss
Ik vind het inderdaad behoorlijk vol en zou daarom Lombok laten schieten, de meeste tijd tussen Sumatera en Java verdelen. Alleen naar Noord Sumatera is we een beetje jammer als West Sumatera dan relatief niet meer zo ver is.
Alternatief:

12 tot 14 dagen Sumatera (inclusief die rondreis)
10 tot 12 dagen Java
4-8 dagen Bali (afhankelijk hoe lang je uiteindelijk op de eilanden wilt blijven)

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van de "gili's", veel te druk (ik vind het in elk geval niet leuk meer als de toeristen in aantal de oorspronkelijke bewoners voorbij gaan) en ik vind dat er mooiere plekken in Indonesie zijn. Als je veel tijd had zou het iets anders zijn maar voor 2 dagen daar naar toe vind ik persoonlijk een beetje zonde. Inderdaad vanaf Padangbai vaar je in 1,5 uur naar toe en als je "geluk" hebt over een wilde zee .Maar ieder zijn ding. Het is ook niet zo simpel om een reis in elkaar te draaien als je er nog nooit geweest bent.

Er zijn uiteraard nog veel meer alternatieven. Als je toch vanuit Sumatera moet komen dan maakt het niet meer zoveel uit of je nog een of twee eilanden verder gaat.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, daar heeft Anne Mieke iets: combi Noord- en West-Sumatra. Dat is feitelijk voor natuurliefhebbers een must.
Karimunjawa is een juweeltje maar ook een hussle die teveel tijd kost. Ik weet dat de meningen verdeeld zijn wat betreft de Gili's maar als reisleider ben ik er 10-tallen malen geweest en kan alleen maar zeggen dat je dan net zo goed naar de Canarische eilanden/Spanje kan gaan. Lokale bewoners zijn gedeporteerd of naar de periferie verdreven t.b.v. groot kapitaal. Heeft niets meer met Indonesie te maken behalve personeel van hotels en restaurants die als figuranten mee mogen doen. Als je voor uitsluitend relaxen komt en geen bemoeienissen met de bevolking wil, zit je er aardig maar dan nog zou ik kiezen voor Gili Nanggu. Geen luxe maar wel rust in het kwadraat. En.....heel makkelijk bereikbaar met een motorkano uit Lembar, de aankomsthaven van de ferry.
Verder ziet jullie programma er goed uit.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 18-04-2016 19:39 schreef Anne Mieke:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.siwjanss
Alleen naar Noord Sumatera is we een beetje jammer als West Sumatera dan relatief niet meer zo ver is.
Alternatief:

Helemaal mee eens. West Sumatera is echt iets speciaals met de Minangkabau cultuur en bijvoorbeeld het schilderachtige Mananjau meer. Ik ben destijds met de Pelni vanuit Padang naar Jakarta gevaren.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

60,729,617 pageviews Een website van indahnesia.com