gebouw bouwen of kopen op Lombok

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
keys31
Gebruiker
User icon of keys31
spacer line

Beste mensen,

Ik ben relatief nieuw op dit forum, ik heb eerder al veel berichten gelezen, en daar veel wijsheden uit kunnen halen. Nu heb ik een concrete vraag die ik niet beantwoord vond in eerdere discussies.

Ik vertegenwoordig een jonge Nederlandse stichting, en op Lombok zijn we bezig met het oprichten van een yayasan. Ons doel is het oprichten van een buurthuis, dat tevens dienst doet als Engelse taalschool. We richten ons op de regio Mataram, Ampenan, Pejeruk in het bijzonder.

Wat is een gangbare actuele (bouw)grondprijs? Ik ben me bewust van de regelgeving op het gebied van eigendom etc. in ID.

Wij willen OF een bestaand gebouw in zijn geheel kopen, OF grond aanschaffen en zelf gaan bouwen, uiteraard in samenwerking met onze "zuster" yayasan.

Graag kom ik langs deze weg in contact met mensen die ervaring hebben op dit gebied.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Ik begrijp dat het gebouw niet op naam van de Nederlandse stichting, maar van een Indonesische Stichting komt te staan. Dan is het inderdaad mogelijk onroerend goed en grond te kopen. Ik denk niet dat er op dit forum mensen zijn die in de omgeving van Ampenan recent grond of gebouwen hebben gekocht. Maar de prijzen zijn zoals overal op de wereld vooral afhankelijk van de locatie en kennis van de plaatselijke markt is dan ook onontbeerlijk. Dus je moet er echt een tijdje aanwezig zijn en samen met je Indonesische Zusterorganisatie zoeken naar de juiste sleutelfiguren die weten wat, waar te koop is.
Succes met de stichting.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik zou een Yayasan oprichten , als het kan in samen werking met de plaatselijke Moslim organisatie.
Ga eerst goed onderzoeken of je met een Moslim organisatie kan samenwerken , Lombok is Moslim gebied.
Het bouwen in eigen beheer is ongeveer 5 juta perm2 .

Prijs indicatie , als je plaatselijke krant napluist kan je zeker minder duur grond kopen.
http://rumah.mitula.co.id/rumah/tanah-mataram-ntb

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,326,013 pageviews Een website van indahnesia.com