65 jaar Molukkers in Nederland

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vanavond op Nederland 2, 20:55 uur

"65 jaar Molukkers in Nederland"

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 21-03-2016 19:28 schreef Anne Mieke:
Vanavond op Nederland 2, 20:55 uur

"65 jaar Molukkers in Nederland"

Thuis heb ik nog een ansichtkaart,
Van Manusama met KNIL-zwaard.
Gezeten in een betjak-fiets,
Zoín ritje kostte eigenlijk niets.

Wat leefden ze eenvoudig toen,
In simpele huisjes tussen het groen.
Zeven kippen en een geit,
op Ambon of Seram, ik ben het kwijt.

En langs het rijstveld van mijn vader,
Zag ik die hoge klapperboom.
Ik was een kind, hoe kon ik weten,
Die RMS was slechts een droom.

SOLO MAN FOREVER

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Moge dit herdacht worden. Al zo lang geleden maar ook zoveel leed.
Nu is er al een 3e, 4e en 5e generatie, en het verwaterd (vermengd). Mijn zoon behoort tot de 3e generatie en is ook al "verwaterd". Maar de gedwongen overtocht van zijn grootouders blijft een feit.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het is te zwaar kost voor mij om het duidelijk uit te leggen.
Ik vond en vind dat de terug gekeerde indo's slechter er aan toe waren dan de Molukkers.
Die gemeenschap heeft men verspreid over het hele land en ze kregen alles gratis.
Ik heb er veel onder hen vertoeft hele buurten in Waalwijk waren Molukkers onder gebracht, maar niet zo veel bij elkaar er waren in Waalwijk twee buurten waar ze zaten en als dat nu ik het pas weet, dat er moslims Molukkers waren en christenen, ze zijn niet bij elkaar geplaatst.
Ik kwam soms in Kamp Vught via een familie in Waalwijk waar ik de kinderen heel goed kenden en die nu advocaat is en een bij de politie zat.
Ik meende dat we er jaren geleden er ook er over hebben gehad. Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,885,403 pageviews Een website van indahnesia.com