Extreem weer verwacht van af Maandag 21 mart 2016

Subforum In het nieuws 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Deze waarschuwing kreeg ik via mijn whatsapp
Kan dat kloppen en hebben we hier te maken met een seriues bericht. Emoticon: Sadley Emoticon: Blush
extreem warm 40 graden voorspellen ze.......................
Doe de koelkast maar vol met drank die zullen we nodig hebben....... Emoticon: Wink

Dear all, Due to the Equinox phenomenon that will affect Malaysia/Singapore in the next 5days. Pls stay indoors especially from 12pm-3pm daily. The temperature will fluctuate till 40 degrees Celsius. This can easily cause dehydration and sun stroke. (Ps: this phenomena is due to the sun directly positioned above the equator line. )
Please keep everyone inclusive of yourself hydrated. Everyone should be consuming about 3 litres of fluid everyday. Monitor everyone's blood pressure as frequent as possible. Many may get heat stroke.
Cold showers as frequent as possible. Reduce meat increase fruits & veg.

Heat wave is no joke! Place a new unused candle outside home area or exposed area. If candle can melt, its in dangerous level.
Always place a pail or 2 water half filled in living room & each in every room to keep moist temperature down.
Its first experience in Malaysia/Singapore..Heat stroke has no indicative symptoms. Once fainted, its seriously dangerous as organ failure kicks in.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Klopt, is daar zeer warm. Mijn broer was vandaag in Bangkok, 40 graden....
Verwachting voor maandag in Jakarta normaal (32 max), maar dat van die drank zou ik zeker doen,
je weet maat nooit..................

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Getsie, hoop niet dat dat hierheen komt. Het voelt hier al als 60 graden. Is wel genoeg. Emoticon: Shut up!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Lekker hoor, dan is het hier boven de 30 graden, stap ik met mijn Poppy op de solex naar Selabintana in de bergen, een half uur rijden en we moeten dan een jasje meenemen. Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 19-03-2016 08:57 schreef Malam:
Lekker hoor, dan is het hier boven de 30 graden, stap ik met mijn Poppy op de solex naar Selabintana in de bergen, een half uur rijden en we moeten dan een jasje meenemen. Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes!

Ja, de beste remedie in de tropen: de hoogte in .......... Geldt natuurlijk alleen maar weer voor de pensionados , de harde werkers zoals Salina moeten op hun "post" blijven.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Of het een grapje is weet ik niet maar equinox heeft volgens mij te maken met de wending van de uren dat het dag(licht)/nacht is volgens mij. De 21e begint ook de lente.
Op de weerberichten is niks te zien van extreme temperaturen in Malaysia en Singapore, maar gewoon rond de 34 graden. Ik weet dat bijvoorbeeld in Thailand (zoals Job al zei) het regelmatig voorkomt dat het 40 graden wordt, en op sommige plekken in de wereld nog wel warmer.
Vorig jaar in juli werd het hier in het zuiden (van Nederland) ook 37 graden en gingen we gewoon allemaal werken etc.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Een equinox (Latijn: aequinoctium, gelijke nacht) (ook: nachtevening of dag-en-nachtevening) is een tijdstip in het jaar waarop de zon loodrecht boven de evenaar staat, of anders bekeken, de tijd dat de zon langs ťťn van de snijpunten van de ecliptica en hemelequator gaat. De verbindingslijn aarde-zon passeert dan juist het vlak van de aardse evenaar (de evennachtslijn), op weg van zuid naar noord, of andersom. Op het tijdstip van de equinox is de lengte van dag en nacht overal op aarde ruwweg gelijk, namelijk een half etmaal ó en komt de zon precies in het oosten op. Een uitzondering hierop zijn de Noord- en Zuidpool. Daar komt de zon op bij de ene equinox en gaat hij onder bij de andere equinox.

Bovenstaande is een copy/paste van Wikipedia. We hebben elk jaar twee keer een equinox: op 21 maart en op 21 september. Dat berichtje dat Ziel gekregen heeft is pure nonsens. Trouwens even de weersvoorspelling voor KL bekeken. Maandag wordt het daar 31 graden, de 'koelste' dag an de week. Emoticon: Laugh out loud

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 19-03-2016 09:14 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Ja, de beste remedie in de tropen: de hoogte in .......... Geldt natuurlijk alleen maar weer voor de pensionados , de harde werkers zoals Salina moeten op hun "post" blijven.

Dat heb je goed gezien Emoticon: Cry

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Valt wel mee. Was gisteren nog vlakbij Kaliurang maar woon dan toch liever in het zuiden. Heb je daar weer die verdomde kou zoals in NL. Daarvoor ben ik niet weggegaan.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Hoe was het weer nu op maandag?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Volgens mij sneeuwde het daar Erwin Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou het kan goed warm zijn in Jakarta maar iedereen was aan het puffen en hijgen dat het zo warm was en dat vond ik zelf ook, ondanks dat er tegen de avond een bui viel dan is het heerlijk om buiten te zitten.... Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Hier is het ook vreselijk in Jogja. Vandaag helemaal niet te harden. Emoticon: Nooo

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,567,789 pageviews Een website van indahnesia.com