Pensionada op Bali, een tweede huis in Ubud

Subforum Bali, het godeneiland 
32 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 15-02-2016 13:41 schreef Malam:
Ik vond me al een hele Piet met BVN Job Emoticon: Blush
Maar als ik zo lees wat je gefixt hebt dan ben ik maar een krabbelaar Emoticon: Yes!
Maar ik volg het met aandacht, we zijn nooit te oud om te leren toch Emoticon: Confused

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam. Zo'n Mag Box is vrij gemakkelijk uit te proberen. Kost nog geen 100 euro. Abbonnementen met catch up functie zijn wel relatief kostbaar (175 euro per jaar), maar er zijn ook maandabonnenmenten voor 20 euro beschikbaar.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Volgens mij heb ik zo'n box gehad toen ik nog in Spanje zat. Ik kon ook alles zien. Ideaal was dat. Emoticon: Yes!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Deel 4a: personeel
Als je hier (tijdelijk) woont dan wordt er verwacht dat je ook zorgt voor een klein stukje werkgelegenheid, door het in dienst nemen van wat personeel. Daarbij nodigt het klimaat niet echt uit om veel wekzaamheden te verrichten, zodat de keuze voor het aannemen van personeel snel gemaakt is. Maar aan de andere kant hebben we geen zin in de hele dag mensen om ons heen. Nu had onze huurder dezelfde instelling en beperkte de personele aanwezigheid van de huishoudelijk hulp tot 5 ochtenden in de week en in een aantal van die ochtenden kwam ook de tuinman en de "zwembadman" langs. We hebben de tuinman en zwembadman kunnen overnemen en onze huishoudelijke hulp is een zuster van de huishoudelijke hulp van onze huurder. Zo hadden we vanaf dag ťťn een huishoudelijke hulp, een tuinman en een zwembad man. Salaris per maand overeenkomstig het verleden. tuinman 700.000 voor drie ochtenden per week, zwembadman 700.000 twee keer per week inclusief chemicaliŽn en de werkster 700.000 voor vijf ochtenden van 2 1/2 uur. Over mijn eerste ervaringen meer in deel 4b: "Personeel: hoe bevalt het"

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Leuk Job Emoticon: Party!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

deel 4b: Personeel, hoe bevalt het
Na alle verhalen op dit forum over de verschrikkingen van het hebben van personeel in IndonesiŽ moet ik zeggen; "het viel me niet tegen". De werkster Nyoman is denk ik gewoon een lot uit loterij.Vanaf dag 1 werkt ze zeer zelfstandig en maakt alles prima schoon. Ze komt elke doordeweekse dag van half 9 tot 11 uur, genoeg voor de dagelijkse dingen en wat extra's zoals bijvoorbeeld de ramen wassen. Ze pakt nieuwe dingensnel op en vraagt ons uitdrukkelijk om als iets niet goed gaat dat OOK te zeggen.
De tuinman Wayan is een leuke baas, die ook lekker zijn gang gaat. Niet te snel, maar gaat wel stug door en ruimt allles perfect weer op.
De zwembadman Nyoman liet het de eerste week gelijk afweten vanwege de "ceremonies". Hij liet een week niets van zich horen en ik had eigenlijk al besloten zelf maar voor "poolman" te spelen. Immers in Frankrijk had ik dat al zo'n 9 jaar met succes gedaan. Maar ja, toen hij weer vriendelijk tegenover me stond, kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen hem gelijk weer weg te sturen.
Verder vind ik het interessant hoe anderen met de ceremonies omgaan op Bali. Ik heb mijn tuinman Wayan en werkster Nyoman de tijd op zaterdag gedeeltelijk laten inhalen, maar ik weet niet of dat gebruikelijk is.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Kan de tuinman en de poolman elkaars werk niet gaan leren? Dat heb je altijd vervanging bij ziektes of ceremonies of wat dan ook.
Geen idee hoe het meestal gaat op Bali met al die ceremonies. Of ze werk moeten inhalen of niet uitbetaald worden. Het zou natuurlijk oneerlijk zijn als ze gewoon doorbetaald krijgen en iemand met een ander geloof (zonder al die ceremonies) gewoon netjes op werk verschijnt.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Nu we nog twee maanden te gaan hebben is het tijd om enige aktie te ondernemen voor de verhuur. Ben weer met Ubud Propertiy in zee gegaan voor de verhuur. Na een week staat nu alles goed op hun site. Morgen al de eerste bezichtiging, dus dat valt niet tegen. Voor de belangstellenden zie http://ubudrentalservice.com/d(...)lla.php?code=VR3.435

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Hartstikke mooi huis. Ik had je die andere sites al doorgegeven toch?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ziet er mooi uit Job.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2016 10:40 schreef salina:
Hartstikke mooi huis. Ik had je die andere sites al doorgegeven toch?

Ja Salina, erg attent dat je ze hebt gemeld. Ik heb ze bekeken, maar ze zijn toch minder geschikt voor het verhuren van een periode van 6 tot 7 maanden,. Ik zit zelf in NL en kan verder weinig betekenen voor mijn huurders. De makelaar hier zorgt voor contract, innen borgsom, sleuteloverdracht, inspectie bij verlaten van de villas en het uitbetalen van het personeel. Als ik zelf iemand werf moet het iemand zijn die enigszins bekend is in de RI en voor de hele periode wil huren.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Bij Micazu is het idd meestal voor 1 tot een aantal weken maar levert wel meer op. Je hebt een goeie huishoudster dus die zou dan toch iedereen op kunnen vangen?

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Tenzij je natuurlijk iemand voor langere periode kan krijgen maar ik bedoel als dat niet lukt kun je altijd nog kijken voor gasten die wat korter willen huren. Emoticon: Yes!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2016 12:57 schreef salina:
Tenzij je natuurlijk iemand voor langere periode kan krijgen maar ik bedoel als dat niet lukt kun je altijd nog kijken voor gasten die wat korter willen huren. Emoticon: Yes!

Morgen komt de eertste gegadigde kijken en die wil voor 3 maanden huren.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Spannend Job. Ik hoop dat het een positieve bezichtiging wordt. Emoticon: Yes!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2016 14:52 schreef salina:
Spannend Job. Ik hoop dat het een positieve bezichtiging wordt. Emoticon: Yes!

Gelijk raak, voor minimaal 2 maanden verhuurd!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mooi Emoticon: Smile

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 04-03-2016 15:46 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Gelijk raak, voor minimaal 2 maanden verhuurd!

Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Goede service van de plaatselijke makelaar hier. Als het moet wordt er keihard doorgewerkt, ook in het weekend. Binnen enkele dagen hebben ze een verhuurcontract uitonderhandeld met druk heen en weer mailverkeer tussen mij en de huurder. Zondagochtend om half negen kwam een medewerker bij mij langs voor de handtekeningen voor het uiteindelijke contract. En om 12 uur werd het ook door de huurder getekeende exemplaar bij mij thuis afgeleverd. Toch wel een positief verschil met de ervaring die ik heb opgedaan in Frankrijk en Nederland.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Job,
Mooie woning alleen hel dak vraagt wel wat onderhoud.Ook de bomen zo dicht op het zwembad moet je goed in de gaten houden.
Ik heb meegemaakt dat de zwembad wand stuk gedrukt is door de wortels.

Shalom

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 07-03-2016 09:03 schreef jobvanstaalduinen:
Goede service van de plaatselijke makelaar hier. Als het moet wordt er keihard doorgewerkt, ook in het weekend. Binnen enkele dagen hebben ze een verhuurcontract uitonderhandeld met druk heen en weer mailverkeer tussen mij en de huurder. Zondagochtend om half negen kwam een medewerker bij mij langs voor de handtekeningen voor het uiteindelijke contract. En om 12 uur werd het ook door de huurder getekeende exemplaar bij mij thuis afgeleverd. Toch wel een positief verschil met de ervaring die ik heb opgedaan in Frankrijk en Nederland.

Lekker Job. Geregeld is maar geregeld. Emoticon: Yes!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

In December weer terug in mijn woning, ben benieuwd hoe het eruitziet na 7 maanden verhuur.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 19-11-2016 13:57 schreef jobvanstaalduinen:
In December weer terug in mijn woning, ben benieuwd hoe het eruitziet na 7 maanden verhuur.

Waarschijnlijk veel beter dan de villa op Bali, waar ik vroeger woonde, waar het 7 maanden NIET is verhuurd (park is failliet) man oh man wat ziet het er uit nu. Ik schrok me echt wezenloos. Emoticon: Shut up!

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Op 19-11-2016 14:57 schreef salina:

[quote verwijderd]

Waarschijnlijk veel beter dan de villa op Bali, waar ik vroeger woonde, waar het 7 maanden NIET is verhuurd (park is failliet) man oh man wat ziet het er uit nu. Ik schrok me echt wezenloos. Emoticon: Shut up!

In welk park heb je gewoond?

Shalom

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 19-11-2016 16:18 schreef Bokito:

[quote verwijderd]

In welk park heb je gewoond?

In Ungasan (Jimbaran)
Park met een villa of 65, managers hielden geld achter van verhuurders, geen tax betaald en electriciteit illegaal afgetapt. Emoticon: Laugh out loud
Nu is het resort dood en verlaten.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Dat was toch een kampong blanda.
Heb je Jan en toetie nog gekend.

Shalom

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,504,564 pageviews Een website van indahnesia.com