Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bulekurus
Gebruiker
spacer line

Awel ja ik heb nog eens goed nieuws te schrijven over IndonesiŽ. Juist bericht gekregen

Een van mijn staf die al een jaar voor ons werkt (hij geeft wel regelmatig ontslag wanneer het kortsluiting is in zijn hoofd maar door peptalk van ons komt hij er steeds door)
Heeft 5 kinderen bij twee vrouwen.
Moet wel zeggen hij heeft manieren !!

Nu heeft mijn vrouw ( die het dossier heeft samengesteld en de sollicitatiebrief heeft geschreven en training gegeven aan de dochter hoe ze een interview moet doorstaan) alsook mijn schoonmoeder (die rector kent) ervoor gezorgd dat de oudste dochter is toegelaten aan universitas atma jaya yogya met volledige studiebeurs .

Ze gaat accountancy studeren . We zullen een kamertje huren ergens bij ons in de buurt en een beetje eetgeld geven, daarvoor zal ze wel boekhoudkundige opdrachten en stockbeheer moeten doen!

Hopelijk is de vader nu een beetje standvastiger !
We zullen zien wat ze er van terecht brengt !
Hoop doet leven

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 21-03-2016 10:25 schreef bulekurus:
Awel ja ik heb nog eens goed nieuws te schrijven over IndonesiŽ. Juist bericht gekregen

Een van mijn staf die al een jaar voor ons werkt (hij geeft wel regelmatig ontslag wanneer het kortsluiting is in zijn hoofd maar door peptalk van ons komt hij er steeds door)
Heeft 5 kinderen bij twee vrouwen.
Moet wel zeggen hij heeft manieren !!

Nu heeft mijn vrouw ( die het dossier heeft samengesteld en de sollicitatiebrief heeft geschreven en training gegeven aan de dochter hoe ze een interview moet doorstaan) alsook mijn schoonmoeder (die rector kent) ervoor gezorgd dat de oudste dochter is toegelaten aan universitas atma jaya yogya met volledige studiebeurs .

Ze gaat accountancy studeren . We zullen een kamertje huren ergens bij ons in de buurt en een beetje eetgeld geven, daarvoor zal ze wel boekhoudkundige opdrachten en stockbeheer moeten doen!

Hopelijk is de vader nu een beetje standvastiger !
We zullen zien wat ze er van terecht brengt !
Hoop doet leven

Leuk Bulekurus.
Wij zitten ook in spanning af te wachten of het jongste broertje van mijn man een beurs krijgt voor de universiteit. Die wil medicijnen gaan studeren.
Ben benieuwd. Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mooi mooi mooi, hopen dat het gaat lukken Bulekurus, ik heb een jongedame hier een stapje verder kunnen helpen op die manier, die is afgestudeerd, helpt haar jongere broer nu met zijn studie en zorgt voor een hap snuf voor moeders.
Dat geeft verdomd veel voldoening. Emoticon: Yes!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-03-2016 07:11 bulekurus wrote:
Surya sorry niet mee eens maarja ik ben dan ook een apart geval, ik val op slimme vrouwen zoals mijn vrouw Master en MBA ingenieur en dan nog de 1ste van de klas.

Bulekurus , jij bent een Belg , die is (soms) ook slim Emoticon: Yes! .
Je weet wat den Ollanders over de Belgen vertellen. Emoticon: Nice
Heb ook ooi vrienden gehad die in Leuven studeerden, ben zelfs omstreeks 1972-73 aangenomen in Leuven voor Sociologie, heb toen Nijmegen en Tilburg genomen, ik zit namelijk al in NL .Met verblijfvergunning.

Het is ook kwestie van goed uitkijken , en je partner niet op "de verkeerde" plaats ontmoeten .
Ondanks dat kan je nog pech hebben.

Je gaat niet een vrouw of meisje zo maar "nemen" die alleen een SMA of zelfs minder heeft, met een batterij arme familieleden.
Soms kan het zo zijn dat men verliefd werd op elkaar , ondanks de "communicatie"problemen spreek de taal niet , andere level etc .

Ik hoor veel verhalen van oudere Nederlandse (soms Indo=Indisch) die met een vrouw uit platteland trouwden, soms hebben de Nederlandse mannen mazzel( AOW-er of WAO-er) , goed verzorgt en niet beschouwd als melkkoe ( voor zo ver je een AOW/WAO-er kan uitmelken).

In Dubai zat een AOW-er , net terug na zijn 6 maandelijkse sosbud verblijf, ging terug naar Friesland en of Groningen.
Heeft een jonge(re) vrouw ergens in een kleine stad (Bondowoso ??) , een huisje gekocht voor zijn vrouw een paar jut.
Opgenomen door de kampung bewoners, 1x per jaar maakt hij feest , hij woont prachtig , grote tuin met vruchtenbomen. etc.
Als hij 6 maanden in Holland is gaat hij op de markt een toko/kraampje runnen om zijn extra uitgaven op Oost Java te betalen.
Hij is tevreden en mss ook gelukkig.

Weet ook wel over verhalen van teleurgestelde Nederlanders , belazerd, uitgekleed etc .
Dat leest je regelmatig hier.

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nog even terugkomend op discussie met Anne Mieke. Ik heb het niet over de juridische zaken, het eind zeg maar. Ik heb het juist over het begin en het midden. Met wat voor ongelijke situatie mensen soms beginnen. Natuurlijk ken je van de meesten de inside informatie niet, maar soms is het overduidelijk en lopen er heel veel mensen rond die waarschuwen. En ja, dat is best triest als je dan de gevolgen ziet, vooral voor de betrokkenen uiteraard. Dat geldt niet alleen voor situaties als waar we het nu over hebben, maar ook voor relaties in het algemeen. Als ik soms hoor hoe mensen over hun partner praten, hoe hals over kop ze getrouwd zijn, terwijl ze de relatie eigenlijk al niet meer zien zitten. Ik geloof nog steeds wel behoorlijk in mijn eigen stelling: mensen scheiden niet te snel (wat meestal wordt gezegd, maar daar gaat vaak een enorme lijdensweg aan vooraf), maar ze trouwen te snel, ze beginnen te snel, zonder al te diep over de gevolgen na te denken. Ik weet het, allemaal heel generaliserend en moraliserend, maar zo zie ik het.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Voor Indonesie geldt dat zeker, dat mensen te snel trouwen.
Maar een jarenlange relatie zonder boterbriefje kan hier gewoon niet. Het mag niet. Je mag amper in een hotel samen slapen zonder getrouwd te zijn. Laat staan als je in een kampung gaat wonen.
Je moet hier je trouwpapieren laten zien voordat je uberhaupt een stap binnen de kampung mag binnen zetten, bij wijze van. Dat is bij de meesten de voornaamste reden om (te) snel te trouwen.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Ik ging ook nooit trouwen maarja beslist om naar IndonesiŽ te verhuizen moest ik wel op de knieŽn, wel al negen jaar samen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-03-2016 12:52 salina wrote:

1.Voor Indonesie geldt dat zeker, dat mensen te snel trouwen.

2.Maar een jarenlange relatie zonder boterbriefje kan hier gewoon niet.

3.Het mag niet. Je mag amper in een hotel samen slapen zonder getrouwd te zijn. Laat staan als je in een kampung gaat wonen.
Je moet hier je trouwpapieren laten zien voordat je uberhaupt een stap binnen de kampung mag binnen zetten, bij wijze van. Dat is bij de meesten de voornaamste reden om (te) snel te trouwen.

1Voor de Indonesiers onderling is het zo.
2.Voor de mix-couple kan ook knellend zijn , en zeker als je in de "kampung" level woont.
Hoewel, men kan ook ontsnappen door KAWIN SIRI .
Een beproefde methode.
Je weet niet hoe inventief de mensen zijn .
3.Ik heb ooit in een bekpekker "guesthouse"gelogeerd , omdat de hotels waar ik hoge korting krijgt tjokvol zijn in Bandung ( dacht Chinese feestdagen).
In een 5* hotel slapen vind ik zonde .Ben toen alleen reizend.
Zag ik een jonge Nederlandse meisje met een "katjung" vriendje , in een kamer van 90.000 rup .
Ik zou als de vader was hartzeer krijgen als ik weet dat mijn dochter gereppeld word door zo'n katjung.
In de tig jaren dat ik in hotels logeert heb ik nog nooit mijn trouwboekje laten zien, wel heb ik altijd bij me. En nooit gevraagd.
Mijn vrouw gebruikt ook haar meisjesnaam.

PS : De reden aarom men bij Indonesiers) snel moeten trouwen is het beseft dat de buren/familie over je kind/dochter gaan roddelen en ondanks alles weten ze ook waar ze de mosterd moeten halen . Emoticon: Party!

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja, ik weet de redenen waarom het vaak zo snel "moet", zeker in IndonesiŽ. Mijn oordeel was misschien vooral op Nederland gericht. Het blijft een lastige kwestie. Maar ik blijf erbij dat ik denk dat mensen zich van te voren iets langer bewust zouden moeten zijn van de onvoorstelbare ellende die ze zichzelf en anderen aandoen. En een verhaal komt altijd van twee kanten, dus al die verhalen die hier van ťťn kant komen zeggen mij eerlijk gezegd helemaal niets. Hoe naar en triest ook, beide partijen zijn betrokken en hebben hun aandeel in de ellende. Ik zal er verder maar over ophouden, want ik ga hier geen vrienden mee maken, geloof ik.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-03-2016 17:09 elsbeth wrote: Ik zal er verder maar over ophouden, want ik ga hier geen vrienden mee maken, geloof ik.
Hehehe. Ach, die heb je toch nog wel Elsbeth?! Ook al is men het niet altijd met elkaar eens, lijkt me toch best mogelijk om verschillende opinies te poneren zonder vijandig te worden.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

jacquessmits
Gebruiker
User icon of jacquessmits
spacer line

Haha een goeie waar kan ik de app voor de bier delivery downloaden?

bulekurus
Gebruiker
spacer line

bulekurus
Gebruiker
spacer line

De go jek app kan je downloaden van de play store van Android

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Grab is een taxi service van particulieren die een auto tot hun beschikking,niet ouder dan 4 jaar en gekeurd door dat bedrijf, en veel tijd tot hun beschikking hebben, waar je met een app kan aanvragen, ze weten waar van je die app gebruik en
Bellen je terug en er staat gelijk de prijs van de rit die je heb opgegeven binnen een redelijke tijd zijn ze er minimaal 5 minuut..
Dit heb ik nu gebruikt dan die vervelende taxichauffeurs die je oplichten bij het leven Emoticon: Blush Emoticon: Angry

Ook de Go-Jek kan je op deze manier oproepen je zelf overal naar toe laten brengen de prijs is al uitgemaakt en ze hebben linken waar je voedsel kan kopen met de foto's van die voedsel en met prijs en al, die klik je aan en je krijgt het zo thuis gestuurd.
Hoe modern wil je het hebben, dat kan allemaal in Jakarta Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

75,174,203 pageviews Een website van indahnesia.com