reizen door sumatra

Subforum Sumatra 
35 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
barend
Gebruiker
spacer line

hallo, ik wilde in september voor 3 weken naar Sumtra, ik reis alleen kan iemand mij meer info geven wat betreft openbaar vervoer en wat het huren van een auto met chauffeur per dag kost.
Wilde een reis maken naar Bukkitingi en evt. verder naar Padang
Alle info is welkom, vast bedankt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een reis naar Bukittinggi. Van waar uit?

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben 5 dagen op Sumatera geweest en wil even wat delen hier.
Kualanamu, de luchthaven van Medan is nu een paar jaar (3?) in gebruik. Vervoer naar de stad gaat het snelst met de trein. Auto raad ik af. De snelweg is nog niet helemaal klaar en ook als dat wel zo is dan kom je hoe dan toch in files terecht. Mensen die met de trein naar de stad gaan zijn goed af met D’Prima hotel dat in het stationsgebouw is geintegreerd. Merdekawalk en een grote mall (oa Lotte) liggen op 5 minuten.
Mensen die meteen naar het Tobameer willen kunnen vanaf Medan meteen doorvliegen naar Silangit een vliegveld ten zuiden van het Tobameer. Er gaan ook rechtstreekse vluchten vanuit Jakarta ( Garuda en Sriwijaya). Silangit ligt op ongeveer 30 minuten van Muara vanwaar 2 x per week een ferry naar Onan Runggu aan de zuidkant van Samosir gaat vanwaar een busverbinding naar Tomok (voor tuktuk). Alternatief is met een houten boot oversteken (45 minuten), alleen is het vervoer naar Tomok, Tuktuk of Ambarita nog niet echt optimaal. Tijdwinst tov van Medan is enorm.

Noord Sumatera is sinds mijn laatste bezoek bijna 3 jaar geleden heel erg druk geworden. Reken voor Medan of Kualanamu-Parapat (oversteek naar Samosir) 5 uur. De tijd gaat vooral zitten in het uit Medan zien te komen en de weg naar/van Tebing Tinggi. Pematang Siantar is ook een doorworstelen. Jokowi heeft zaterdag de tolweg naar Tebing Tinggi geopend, alleen….. hij is nog niet klaar. Het stuk vanaf Medan moet nog aansluiten en het stuk van Rampah naar Tebing Tinggi. Voor Silangit-Tuktuk reken op 2 tot 2,5 uur maar dit is inclusief de oversteek en ben je wel al op Tuktuk. En meteen een mooi stuk van Samosir gezien.
Ik heb de route naar Samosir via Berastagi en Sidikalang gedaan zoals ik vaker had gedaan en ook aanraad. Niet (meer) doen! Het schiet letterlijk niet op tot Berastagi. Daarbij staat de weg vol met allerlei recreatiedingen die jammer genoeg de natuur geen goed doen. Het stuk van Tele naar Pangururan is prachtig maar dit kan ook tijdens het verblijf op Samosir gedaan worden.
De weg dwars over Samosir (oost-west) is nog steeds bar slecht en eventueel alleen per motor te doen.
Samosir is nog maar een schim van wat het ooit geweest ismet weinig (buitenlandse) gtoeristen. Geen Maleisiers of Singaporezenmeer. Er is veel veel leegstand. Cafeetjes en restaurants wisselen van eigenaar om de zoveel tijd. Parapat daarentegen is druk vooral met dagjesmensen uit Medan. Het hele stuk van Parapat totdat de weg land inwaarts gaat is helemaal volgebouwd met warungs en is er is bijna geen vrij uitzicht meer op de stad Parapat of het meer. Heel erg jammer.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wat verrassend dat je op Sumatera was, Anne Mieke! Fijn wat je vertelt over het vliegveld in de buurt van Samosir. Het zou toch mooi zijn als Samosir daarmee toch weer wat meer op de kaart komt. Het is zo mooi daar, maar mensen zien op tegen het heen en weer naar Medan gaan. Misschien dat West Symatera nu ook weer wat meer aantrekt. Ben je daar ook nog geweest? En waar ben je nu? Geniet ervan in ieder geval!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben alleen maar in Sumatera Utara geweest, niet in West Sumatera. Was eigenlijk niet de bedoeling maar ik kende daar een acupuncturiste en heb in die 5 dagen ook 2 behandelingen gehad. Ik was een paar weken daarvoor op Adonara opnieuw door mijn rug gegaan.

De trip Medan-Prapat vv is zo mogelijk een nog groter drama dan zeg maar 20 jaar geleden. Met name het stuk Medan -Tebing Tinggi en de stad Pematang Siantar doorworstelen is een crime. Ook als de tolweg straks helemaal klaar is dan levert dat relatief nog steeds niet veel tijdwinst op. De op-/uitritten hebben ook te weinig betaal”hokjes” waardoor je gemakkelijk (een paar keer) 10 minuten kwijt bent. Het is leuk bedacht maar het is het hem allemaal net niet. En nogmaals, zul je hoe dan ook in Medan zelf op weg van of naar de tolweg toch een behoorlijke tijd in een file doorbrengen. Zelfs van het vliegveld Silangit via Prapat naar Samosir is een goede optie en ben je nog niet de helft aan reistijd kwijt dan vanuit/via Medan. Daarbij is er behalve het stuk van Siantar naar Prapat weinig moois te zien onderweg. De rit van Silangit via Balige en Porsea naar Prapat is veel aantrekkelijker.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,476,672 pageviews Een website van indahnesia.com