Bom aanslag Jakarta.

Subforum In het nieuws 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind dit wel een interessant onderwerp en geeft deels antwoord op mijn vraag waar ik een ander topic mee begonnen ben: "waar komt het stuitend gedrag vandaan"? en dan heeft IQ misschien toch wel iets te maken met de Sociale Intelligentie (liever sociale vaardigheid)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Bij mijn weten is IQ iets wat je van moeder natuur mee krijgt.
De ontwikkeling ervan wordt bepaald door de omstandigheden waarin iemand in is opgegroeid.
Als Albert Einstein dus in de kampung was opgegroeid en had meegekregen wat veel van die idioten hier hebben mee meegekregen dan had hij ook als een dappere dodo op een bromfietsje met een knetterende uitlaat door de stad heen gesjeesd. Emoticon: Bye bye
Of zie ik dat verkeerd Emoticon: Confused

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mbt het IQ weet ik het niet maar aan sociale vaardigheden is zeker wel iets te doen inderdaad afhankelijk van waar je opgroeit, met wie je omgaat.
Wat mij bezighoudt is dat mensen met wel een hoger IQ, de studenten etc zich nog steeds vaak niet kunnen gedragen. Overigens zijn er ook in Indonesie grote verschillen tussen de mensen maar het fatsoen, de empathie, beleefdheid, omgangsregels scoren over het algemeen laag en dat is wat overheerst.

Vorige week in die shuttlebus van termional 1 naar 2: ik moest uitstappen maar ik heb 1 koffer van 18 kg en een tas van 12 kg. Allereerst is de opening, de breedte van de toegang/uitgang tot/van de bus erg smal dus in een keer naar buiten lukt niet. Buiten dat is het behoorlijk zwaar. Ik wilde wachten totdat iedereen buiten was maar ik werd gemaand om voor te gaan. Ik pak eerst de 12 kg tas en zet die buiten, met de bedoeling om daarna de 18 kg koffer te pakken. Maar het gewring en klimmen mensen over mijn koffer heen naar buiten, een stuk of 6 en nummer 7 heeft dan hert begrip of fatsoen om te wachten, nee zelfs mijn koffer eruit te tillen. Begrijp me goed, ik kan zelf die bagage er wel uithalen maar de shuttlebussen zijn niet ingericht op mensen met bagage, hebben geen bagageruim dus kan het niet anders dan zo. Het gaat vooral om de logica. Die 6 hadden gewoon ook (20 seconden?) kunnen wachten, of inderdaad, kunnen helpen. Maarja, je zou eens iemand helpen.....Soms vraag ik me weleens af waarom we met 7 miljard op de wereld zijn.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is nu onderhand wel duidelijk dat vooral hoofdsteden, waar dan ook ter wereld aan de beurt komen.

Wat hebben we nu de afgelopen jaren het afgelopen jaar allemaal gezien:

Kabul
Amman
Tunis
Sanaa
Bagdad
Bangkok
Beiroet
Parijs
Jakarta
Istanbul

Verijdeld in Brussel, Kuala Lumpur

Vooral in 2015 is het vergeleken met voorgaande jaren heel erg veel en het gaat maar door. Het jaar is net 2 weken oud en we hebben er al twee te pakken.

En dit is het laatste nieuws
http://www.nu.nl/buitenland/41(...)en-meer-plannen.html

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Op 16-01-2016 13:40 schreef Malam:
Bij mijn weten is IQ iets wat je van moeder natuur mee krijgt.
De ontwikkeling ervan wordt bepaald door de omstandigheden waarin iemand in is opgegroeid.
Als Albert Einstein dus in de kampung was opgegroeid en had meegekregen wat veel van die idioten hier hebben mee meegekregen dan had hij ook als een dappere dodo op een bromfietsje met een knetterende uitlaat door de stad heen gesjeesd. Emoticon: Bye bye
Of zie ik dat verkeerd Emoticon: Confused

Ik denk dat ook. Hoogte/laagte IQ ben je mee geboren (erf je van moederskant) en Einstein had misschien wel op een bromfietsje door de stad heen gesjeesd maar wel met een IQ van 160. Of hij zou geluk hebben gehad en 'ontdekt' zijn door iemand die wat anders met hem had gedaan.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Y-B schreef

Let op, het gaat hier niet om genetische verschillen tussen rassen maar om naties. Deze uiteenlopende scores kunnen hun oorzaak zeker hebben in opvoeding, educatie en moraal. Een Indonesier, Somalier, etc. zullen - opgevoed in de landen Zuid-Korea, Japan, Duitsland of Nederland en de daar aanwezige cultuur - hetzelfde kunnen scoren als de rest van de daar aanwezige bevolking.

Neen ben ik niet mee eens als ze zich optrekken met de samenleving en het niveau mee kunnen komen, maar heel veel mensen halen door hun doorzetting vermogen niet en zijn lager en haken sneller af en waarom kom je weinig bepaalde rassen tegen die met anderen rassen hun niveau samen niet behalen.
Men denkt altijd aan politieke correctheid waarom krom is krom en recht is recht.
Wij kunnen niet wat ze in Afrika zo goed kunnen een stuk muziek brengen.
Waarom zo grote verschillen zijn in emoties en hun Zuid Amerikaans muziek ook maken dat wij niet kunnen
Je ziet te weinig van die mensen op posten van hogere kwalitatief ingenieurschap bij de Nasa bijvoorbeeld 1 tegen duizenden uitzonderingen
Anders had je die mensen wel in de vele reportages wel eens zien rondwandelen vreemde tussen door kunnen komen.
maar Zuid Korea is echt voor de Zuid Koreanen je ziet echt heel weing vreemde volkeren tussen lopen
Toevallig had ik er hier over, we keken naar de BBC die had een reportage over Zuid-Korea .
Ik zei tegen haar wat heeft die jonge man een hoge intelligente uitziende blik, een echte Zuid Korean.
En dan komt Y-B met dat lijstje op volgorde en ook Taiwan scoort hoog....

Nu naar de aanslagen van het lijstje van Anne_Miek.
Ja er komen er meer want ze worden opgeleid deze dwazen worden gedrogeerd door lieden die ze terugplaatsen in iedere samenleving van de wereld, omdat de wereld niet wil inzien dat het een soort verborgen leger is,waar de echte legers geen antwoord op hebben.
Amerika had in het begin ook geen antwoord op die felle Jappen en moesten naar iets grijpen waardoor ze weer normale mensen konden worden.
En in zo'n situatie zitten we nu ook, de hele wereld kijk en praat maar, is niet opgewassen tegen dat soort boeven bende en wie zitten daar nu achter, met geld wapens en drugs....... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Breehoorn
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Omdat onze zoon waarschijnlijk a.s. zomer voor het laatst met ons meegaat, willen we dit jaar een mooie luxueuze tropische vakantie houden in Bali, waar we normaal ergens in Europa gaan kamperen, hebben we nu een aantal hotels geselecteerd te beginnen met Sanur, Ubud, Candidasa en als afsluiter Nusa Dua. We houden van kleinschalig, zijn geen uitgaanders, maar willen de cultuur & het eiland goed ontdekken.

Nu met het verhoogd veligheidsrisico, de waarschuwing van de Nederlandse Ambassade & de recente bomaanslag, waarbij het zich laat aanzien dat symphatisanten wanhopig genoeg zijn om zich met de meest belabberde manieren het liefst een einde aan hun leven maken midden in touristische trekpleisters, is mijn vrouw zeer bang geworden, en wil de reis afzeggen.

Ik ben wat nuchterder, maar ik zou niet graag het leven van zoon en dochter op het spel willen zetten, noch wil ik naar een land waar ik constant moet letten op mensen met rugzakken, evt. bomgordels of kapmessen - ik overdrijf opzettelijk, maar ik zou graag - een nuchter - reisadvies willen krijgen van deze of gene in dit forum

Gr,
M.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja. Wil je een onbezorge vakantie? Een camping in Tuitjemahorn, of bij de brug bij Bartelehiem zal niet een risico zijn. Bali waarschijnlijk ook niet. Ik denk dat bijvoorbeeld de uit spanning van AEB op dit forum niet hoog op de IS lijst staat. Bijvoorbeeld.

Ik zou zeggen gaan. Garantie krijg je nergens. Ook in Bartlehiem niet.

It's only kinky the first time.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-01-2016 17:56 Breehoorn wrote:

Nu met het verhoogd veligheidsrisico, de waarschuwing van de Nederlandse Ambassade & de recente bomaanslag............................................
reisadvies willen krijgen van deze of gene in dit forum
Het is altijd zo "grappig" dat negatieve reisadviezen NA de aanslagen komen. Dat heeft dus geen enkele zin want meestal is zo'n plaats de eerste tijd dan weer veilig.

Als iemand hier in staat zou zijn om het juiste reisadvies te geven dan krijgt deze persoon meteen een baan op het allerhoogste niveau bij de AIVD.
Het moge nu toch onderhand wel duidelijk zijn dat dit gevaar ALTIJD en OVERAL op de loer ligt. Ik heb hierboven een rijtje met hoofdsteden opgesomd en er zullen er nog wel veel bijkomen dit jaar vrees ik.
Naast de hoofdsteden komen dan de plekken met de meest raakkans. Daar hoort Bali ook bij. Net zoals Jakarta nu weer is het niet OF maar WANNEER.

Buiten dat, de kans dat je in Indonesie een tropische ziekte oploopt is groter, een ook een ongeluk met een vliegtuig op de zwarte lijst nog steeds groter dan slachtoffer worden van een terroristische aanslag. Ik zal het verder niet over natuurrampen of de onveiligheid van het verkeer hebben.
Als je al een eiland moet uitkiezen in Indonesie dan uitgerekend NIET naar Bali maar ga naar een van de verder afgelegen, minder toeristisch bekende eilanden waar voor terroristen niks te zoeken is (ze weten maar amper hoe ze er moeten komen). Daar vind je wel (hoewel zeer weinig) af en toe een luxe hotel maar niet de Bali-scene (gelukkig)

En anders gewoon hier blijven, maar ook Nederland komt aan de beurt.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Aanvullend:

JUIST Nusa Dua schat ik in als goede kanshebber en Ubud of Sanur misschien nog wel meer (mogelijk gemakkelijker ivm de beveiliging).

De uitgaansscene in Kuta is out of control. Ik was er vorige week dinsdag een paar uur om deze dwaze toestand aan iemand te laten zien hoe Bali naar de k***** wordt geholpen. Kuta kan zo in een aflevering "Zon, zuipen ziekenhuis". Het was alweer even geleden dat ik er was (meestal wachtend op een vliegtuig naar betere oorden)
Wat ik vooral zie daar is dat er veel getolereerd wordt omdat er een ding vele malen belangrijker is dan al het andere: GELD!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat zei ik straks....
Vooral in 2015 is het vergeleken met voorgaande jaren heel erg veel en het gaat maar door. Het jaar is net 2 weken oud en we hebben er al twee te pakken.
Drie dus
Ouagadougou, hoofdstad van Burkina Faso!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Helaas is een derde burgerslachtoffer overleden de man was zwaar gewond en heeft het niet gehaald.
Wat de vraag van Breehoorn betreft, zoals anderen het ook al aangaven, waar is het nu op dit moment wel honderd procent veilig.
Voor mij zelf kan ik zeggen dat ik mij hier veiliger voel dan in Nederland.

Ik heb al meerdere malen het vermoeden geuit dat veel Indonesische mensen een klein stukje hersens missen waar angst in zit, gezien hun gedrag op de motor.
Hetzelfde zag ik ook bij de politie tijdens de aanslag wat nagenoeg live op de tv was te volgen, die mannen die in de buurt waren gingen er zonder kogelvrij vest onverschrokken op af.
Toen de speciale eenheid kwam was eigenlijk alles al achter de rug, uit alle hoeken en gaten kwamen politie agenten die moedig (leek wel zonder angst) op die gasten afvlogen.

Je kan ook duidelijk stellen dat IndonesiŽ hier niet op zit te wachten en keihard optreden tegen terrorisme, met Densus88 die speciaal is opgericht om terrorisme te bestrijden valt niet te spotten.
Bij de geringste weerstand maken die gasten er een vergiet van, dat is de afgelopen jaren al tientallen van die extreme goorlappen overkomen.
Er zitten maar weinig terroristen vast, de meesten zijn uit hun slippers geschoten.

De politie heeft inmiddels 12 arrestaties verricht i.v.m. de aanslag en dat worden er nog wel meer, ze leggen namelijk stuk voor stuk een verklaring af.
De regeltjes hier zijn namelijk zacht uitgedrukt wat soepeler, niet als in Europa waar gelijk een horde advocaten klaar staat om de belangen van een terrorist te verdedigen.
Hier moeten ze eerst zingen en daar heeft de politie zo zijn methode voor, nadat ze hun liedje hebben gezongen krijgen ze een advocaatje zonder slagroom. Emoticon: Blush
Politie heeft ook bekend gemaakt dat de poen voor die gasten via Western Union uit SyriŽ kwam, gegarandeerd dat banken vanaf nu verplicht zijn betalingen die uit gebieden komen waar IS zit moeten worden gemeld, ook daar zijn ze hier niet zo moeilijk in.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Heel goed uitgelegd Malam......
Er komen nu zo veel details te voor schijn.
Ik weet niet of je dat stukje waar twee mensen op de grond lagen kan herinneren.
Tussen een opening waar links en recht groen struiken of zo waren.
Dat waren twee terroristen de een werd door de politie in de kop geschoten en de ander heeft toen van schrik die eigen bom laten ontploffen dus daar was niet veel meer van over.
Ja ze weten nu wie ze tegen komen de politie.
Maar toch die Densus 88 die waren wel een beetje te laat met hun materiaal want dat hebben ze hier.
Vroeger heb ik wel eens gepleit waarom zo veel politie en abri ze hebben. geen grote vijanden aan de grenzen, maar daar ben ik nu op terug gekomen,ze hebben het nodig voor de eigen volk want er lopen er wat gekke rond....... Emoticon: Stupid
ik schrijf ook overal dit is een organisatie die ondergronds zit want bij de bevrijding van Isis gebieden hebben ze tunnels ontdekt nou het moeten kilometers zijn.
Ze zijn gedrogeerd gehersenspoeld en met drugs zo beetje voor beetje opgeleide projectielen.
Duizenden staan klaar om zich ergens onverwachts voorschijn te komen als ze van ergens opdracht krijgen.
Na hun opleidingen worden ze gewoon midden in de samenleving gezet en dan hopen dat de politie en de inlichting apparaat hen op het spoor komen.
Daar heb ik mijn grootste twijfels aan, omdat het figuren zijn zoals iedereen kan zijn dagelijkse boodschapje doen.
Ze weten dat alles afgeluisterd wordt, daarom zal de afspraak zijn dat ze geen contacten zoeken met elkaar en van te voren krijgen ze plotseling instructies ergens vandaan toe te slaan. .............. Emoticon: Frustrated . Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ziel ik heb er nooit aandacht aan besteed maar lees het wel, ze zijn hier continue op jacht naar dat soort gasten, er gaat haast geen week voorbij of ze schieten er wel enkelen uit hun slippers.
Ze zitten er echt bovenop en sluiten ze zonder pardon op of maken er een vergiet van.
Zelfs met een IS vlag in hun bezit of documentatie om bommen te maken zijn ze keihard de sjaak.

De regelgeving is hier ook wat soepeler, dat kan je bijvoorbeeld zien aan het feit dat er ogenblikkelijk 12 sites die steunbetuigingen bevatten gelijk zijn geblokkeerd, de eigenaren van die sites kunnen ook bezoek verwachten van Densus88.
Ook wordt mensen gevraagd dat soort sites te melden.
Ze doen er hier echt alles aan om die ellende in te dammen en ze worden hier niet beknot door achterlijke wetjes.
Een wapen in je bezit, dan ben je een terrorist, waar heb je anders een wapen voor en al helemaal niet op de politie richten, want dan kan je maar beter gelijk in je houten jas kruipen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Een terrorist kwam uit Subang en de mensen daar willen hem niet begraven.
Hoe dat zal aflopen en waar hij dan begraven word, zal dan ergens anders moeten gebeuren.
Ik zou zeggen cremeer hem maar en de as gelijk in zee gooien...... Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye
Dat is voor een moslim geen goede gedachte, dan komt hij niet bij die 72 bruiden die ze beloven.
Juist te meer dan cremeren je zal maar zo gek in je familie hebben denk ik dan... Emoticon: Devil Emoticon: Frustrated

http://news.detik.com/berita/3(...)ihan-militer-di-aceh
Terreur in Thamrin en bekijken Details Militaire training in Atjeh

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 16-01-2016 23:10 schreef Anne Mieke:
Aanvullend:

JUIST Nusa Dua schat ik in als goede kanshebber en Ubud of Sanur misschien nog wel meer (mogelijk gemakkelijker ivm de beveiliging).

Als je al ergens bang voor moet zijn op Bali dan is het het verkeer. Sinds de start van de "War on Terror" in 2001 zijn alleen al op bali ongeveer 70.000 mensen omgekomen in het verkeer, terwijl bij de bomaanslag in Kuta in 2002 202 doden te betreuren waren.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 16-01-2016 17:56 schreef Breehoorn:

Nu met het verhoogd veligheidsrisico, de waarschuwing van de Nederlandse Ambassade & de recente bomaanslag, waarbij het zich laat aanzien dat symphatisanten wanhopig genoeg zijn om zich met de meest belabberde manieren het liefst een einde aan hun leven maken midden in touristische trekpleisters, is mijn vrouw zeer bang geworden, en wil de reis afzeggen.

M.

Ga lekker genieten van het prachtige Bali. Media en overheid roepen een beeld op dat je grore risico's op wat leidt tot een ware "massa hysterie". De feiten zijn dat er de afgelopen 10 jaar oop Bali niemand is omgekomen door een terroristische aanslag, terwijl er in dezelfde periode ruim 50 DUIZEND mensen zijn omgekomen in het verkeer.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-01-2016 13:46 jobvanstaalduinen wrote:

Als je al ergens bang voor moet zijn op Bali dan is het het verkeer. Sinds de start van de "War on Terror" in 2001 zijn alleen al op bali ongeveer 70.000 mensen omgekomen in het verkeer, terwijl bij de bomaanslag in Kuta in 2002 202 doden te betreuren waren.
Dat schrijf ik ook...
On 16-01-2016 22:57 Anne Mieke wrote:

Buiten dat, de kans dat je in Indonesie een tropische ziekte oploopt is groter, een ook een ongeluk met een vliegtuig op de zwarte lijst nog steeds groter dan slachtoffer worden van een terroristische aanslag. Ik zal het verder niet over natuurrampen of de onveiligheid van het verkeer hebben.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik zou iets terughoudender zijn met dat er niets gebeurd.
Het kan overal en altijd. 1 waanzinnige is genoeg Bali terug te brengen op een ongewenst niveau. Helaas.

It's only kinky the first time.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Helemaal mee eens Oyibo. Een amateuristische aanslag wil helemaal niet zeggen dat dat zo blijft. Lijkt er op dat ze het logistiek niet meer voor mekaar krijgen om een 2e Sari club aanslag voor mekaar te krijgen, er zullen ook wel (voor dit moment) geen niveau Noordin Mohammad Top luitjes voor handen zijn, die hebben ze allemaal redelijk goed te grazen genomen in de laatste paar jaar, maar als ik terug denk aan die aanslag in Bombay vorig jaar, enige dat je nodig hebt zijn een aantal echte fanatiekelingen, pistolen en granaten en dat is allemaal niet zo moeilijk te organiseren lijkt mij.... Of gewoon een paar gekken die met messen te keer gaan, media en (vaak best wel overdreven) paniek doen dan de rest....

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik denk dat het een voorproefje geweest is, , een soort waarschuwing.
Dat ze van te voren weten niet levend kunnen ontsnappen is duidelijk.
Gezien de alom aanwezige politie( Polantas ) , die ook niet gelijk hun wapens hadden getrokken .
Honderd meter verder bij de viersprong Jalan Sabang heb je een grotere politiepost, waar zware wapens wel aanwezig zijn .
In principe kan men binnen 1 of 2 minuten al naar de viersprong (Thamrin) komen.
Zie de you tube films.

Waar op zijn minst tientallen al dan niet gewapende POL/antas staan in hun wachthokje.

De tijdstip is ook verkeerd geweest.
Als turis uit Amstelerdam zou ik voorlopig daar niet willen lunchen of chillen , ook niet bij de plaats waar vele bule's bij elkaar komen .
Dus niet op een open terras .

bisa dicek of makemyday .

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Dan kan je dus Jalan Braga ook wel afschrijven voorlopig....

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 17-01-2016 17:54 schreef oyibo:
Ik zou iets terughoudender zijn met dat er niets gebeurd.
Het kan overal en altijd. 1 waanzinnige is genoeg Bali terug te brengen op een ongewenst niveau. Helaas.

Wat ik belangrijk vindt is niet mee te gaan met de door de terroristen gewenste massahysterie. Het is goed je te realiseren hoe klein de kans is in vergelijking tot vele andere gevaren. Media en overheden trappen in de val van terroristen door voortdurend te berichten over het grote gevaar van terroristen. Daarmee bereiken ze op eenvoudige wijze hun gewenste doel van bangmakerij en onwrichting van de maatschappij. De effecten hiervan zijn ook zichtbaar op dit forum, sommigen durven al niet meer op een terrasje te gaan zitten. Helaas...

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-01-2016 20:03 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Wat ik belangrijk vindt is niet mee te gaan met de door de terroristen gewenste massahysterie. Het is goed je te realiseren hoe klein de kans is in relatie tot vele andere gevaren. Media en overheden trappen in de val door hier aan mee te doen en voortdurend te berichten over het grote gevaar van terroristen. En, dat er elk jaar in Indonesie 60.000 slachtoffers in het verkeer vallen, daar waarschuwd geen enkele ambaasade voor.......
Ik ga 100% met je mee. Maar als het dichtbij komt, als een slachtoffer ineens een vriend of familie is dan kan ik me voorstellen dat de reactie hierop anders is.
En over die 60.000 slachtoffers - ik geloof je, ik ken zelf geen cijfers; ik verloor ruim 3 jaar geleden een collega. Ze dacht een veilige rondreis te maken over Java en Bali. Vooraf geregeld en georganiseerd vanuit Nederland was de sleutel en de zekerheid. Maar ook al regel je die dingen vanuit hier, je hebt nog altijd te maken met het verkeer DAAR, met de mensen DAAR, met de voertuigen DAAR. Auto over de kop, coma, dwarslaesie, vervoerd naar Kuala Lumpur. Een paar weken later overleed ze.

Vorige week in Kuta keek ik mijn ogen uit. Het was rond 22:00 uur en stervensdruk in Jalan Legian en de kruising met Jl Poppies II. Het stikte van de brommers en de helft daarvan toeristen, wringend door het verkeer. Ik ben niet bang uitgevallen maar stond mijn verstand te verkijken dat ze het uberhaupt al durven. Een verkeerde beweging en je ligt. En het is nog erger als er een Indonesier met een buitenlander in de buurt. Het gaat goed zolang het goed gaat. Een letterlijke misstap kan je leven compleet veranderen. En, dat is dan willens en wetens.....

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Maak me zelf weinig zorgen, enige waar ik me een klein beetje zorgen over maak is juist al die massahysterie en dat straks tijdens 't hoogseizoen m'n guesthouse leegstaat. Maar goed, we blijven populair bij lokale luitjes ook, vooral jongeren....

Vlak bij mij thuis om de hoek, in Lembang, midden in de Flower Gardens is een zo'n planten/bloemen verkoper, die z'n hele plek hangt al zeker een jaar helemaal vol met Isis vlaggen, sinds vandaag ook een enorm spandoek met allerlei gedoe over neo-liberalisme, 2 soms 3 x per week staan er tussen de 40 en 60 motors ongeveer geparkeerd, preken, brullen, schreeuwen..... Beetje verbaasd dat dat mag, zal 'n keer (heel voorzichtig Emoticon: Smile ) een foto maken....

Vlak daarbij zit Maja House en Kampung Gaja, die organiseren vaak grote parties, houseparties van alles, zijn ze daar, voor die plekken, enorme spandoeken gaan ophangen, anti-party, allerlei gezwets over alcohol, drugs en vrije sex en sindsdien zijn er echt overduidelijk veel en veel minder evenementen daar....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,567,964 pageviews Een website van indahnesia.com