Flores hulp gevraagd..

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Linda en Pascal
Gebruiker
spacer line

Deze zomer gaan we richting Flores. We hebben vanaf het moment dat we op Bali landen 21 volle dagen voor we weer terugvliegen vanaf Bali. Al een tijdje willen we naar Flores en omdat de ontwikkelingen snel gaan hebben we besloten om niet langer te wachten en nu te gaan.
Als we in Bali aankomen willen we daar graag 2 of 3 nachten blijven om een beetje te relaxen na de reis (we reizen via MaleisiŽ, was een stuk goedkoper Emoticon: Puh! )
We twijfelen of we de volledige tijd verder op Flores willen doorbrengen of evt combineren met Lombok. Maar wat heeft ons dat evt meer te bieden? Is het eiland interessant genoeg om ons een kleine 3 weken te vermaken? En wie heeft goede tips buiten de gebaande paden?
Ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.
Alvast heel erg bedankt Emoticon: Bye bye

Linda en Pascal
Gebruiker
spacer line

Nog even een aanvulling.. Ik heb ooit wat gezien over Lamakera, kent iemand dit? En is dit de moeite waard om de reis voor te ondernemen?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Flores is zeker de moeite waard voor 3 weken.

Je bedoelt waarschijnlijk Lamalera, dat is een dorp aan de zuidkust van Lembate bekend om de walvisvangst. (en behoort dus niet tot Flores)

Buiten de gebaande paden:
Starten in Larantuka en niet in Maumere of Ende. Hiwervoor vlieg je eerst naar Kupang, vandaar een vlucht of (speed) boot naar Larantuka.
De route west van Maumere tot Megapanda en daarna de doorsteek naar het zuiden (Paga) verd naar Moni.
Langer in Moni blijven dan gebruikelijk (= 1 nacht)
Riung; dit wordt nog steeds erg weinig bezocht. Hierkom je via Ende en kun je ook het blauwe stenen strand zien.
Bajawa en omgeving (deze is standaard)
Ruteng en omgeving
Wae Rebo , te bereiken vanuit Ruteng
In Labuan Bajo geen algemene trip nemen maar een eigen boot huren en zelf de route bepalen (ik was zaterdag op Padar en Komodo (pink beach).

Alternatief maar dan moet alles wel een stuk sneller:
Vliegen op Kupang.
Vlucht naar Alor
Boot naar Lewoleba op Lembata
Boot naar Larantuka (eventueel via Adonara)
Zie verder boven.

Als je wilt kan ik een pasklaar plan maken. Ik kom vaker op Flores.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Op 13-01-2016 15:08 schreef Anne Mieke:

Je bedoelt waarschijnlijk Lamalera, dat is een dorp aan de zuidkust van Lembate bekend om de walvisvangst. (en behoort dus niet tot Flores)

Lamakera bestaat ook, ligt op Solo, klein eilandje bij Flores. Ben ik zelf echter nooit geweest.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oeps, ik dacht dat het een tikfout was (l en k naast elkaar)

en dat klopt ook niet. Ik zit er naast te typen Emoticon: Confused

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Er is heel veel te zien en te doen op Flores, veel meer dan de meeste mensen denken/weten.

In 2013 ben ik in 2 weken van Labuan Bajo tot in Ende geraakt, dus halverwege, en dan heb ik nog dingen overgeslagen!

Lees hier mijn avonturen: forum.indonesiepagina.nl/topic(...)oeten_uit_flores.php

Een tip: op internet is heel veel informatie te vinden, veel meer dan in eender welke reisgids. Wees creatief met zoekwoorden in Google en je zult versteld staan!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Marit
Gebruiker
spacer line

Ik ben met mijn gezin (5 pers.) afgelopen zomer van west naar oost getrokken in een Pariwasatabusje, van Maumere naar Labuanbajo, via Moni, Kilimutu (prachtige kratermeren!), via Ende, Riung (gesnorkeld in het Seven Islands National Park), Bajawa, Bena, Ruteng (Liang Bu kalksteengrot). Een werkelijk prachtige trip!. Daarna hebben we een paradijselijke tocht langs de Komodoeilanden gemaakt! En natuurlijk aan land gegaan en diverse varanen gezien. We hebben dit alles gedaan o.l.v. een voortreffelijke gids: Peter Liwu .
Gidswerk zou voor hem (en zijn gezin) meer dan welkom zijn en hij kan je trip op maat regelen. Hij is 150% betrouwbaar!. En hij spreekt goed Engels en kan je ontzettend veel over Flores de natuur, de cultuur, de stammen, de mensen vertellen. En dat maakt zo'n trip echt bijzonder!!! Zie a.j.b. zijn website: http://www.tourguideflores.com
Hij weet de mooiste plekjes en regelt alles voor je op maat.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Bij Peter Liwu heb ik toen mijn boottrip naar de varanen geboekt. Inderdaad een geweldige kerel. Ben nadien nog eens bij hem op de thee geweest, en hij heeft uren verteld over Flores.
Zeer betrouwbaar.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Linda en Pascal
Gebruiker
spacer line

Jeetje wat geweldig dat er zo snel al zoveel reacties zijn!
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Annemieke, dat aanbod zou ik heel graag aan willen nemen, dat kan altijd heel prettig zijn.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Erwin , ik ga je verslag zo direct lezen en was al begonnen met wat speurwerk op internet. Daar valt ook best een en ander te vinden.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Marit, Wat is een pariwasata busje?Ik ga zeker even de website bekijken.

We hebben geen behoefte aan een chauffeur/gids die de gehele reis bij ons is. Maar is het wel mogelijk om ter plaatse een auto te regelen? En hoe slecht/vol is het openbaar vervoer nu echt? We reizen met 2 kids van 12 en 10. Ze zijn echt al behoorlijk wat gewend en menig volwassene doet niet wat zij doen, maar wil uiteraard wel rekening met ze houden.

Hebben jullie nog goede tips voor overnachtingen? Wat moeten we echt niet missen? Hoeft niet luxe, maar een beetje schoon is toch wel heel erg prettig
Heel erg bedankt alvast allemaal weer..

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-01-2016 20:36 Linda en Pascal wrote:
Jeetje wat geweldig dat er zo snel al zoveel reacties zijn!
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Annemieke, dat aanbod zou ik heel graag aan willen nemen, dat kan altijd heel prettig zijn.
...

We hebben geen behoefte aan een chauffeur/gids die de gehele reis bij ons is. Maar is het wel mogelijk om ter plaatse een auto te regelen? En hoe slecht/vol is het openbaar vervoer nu echt? We reizen met 2 kids van 12 en 10. Ze zijn echt al behoorlijk wat gewend en menig volwassene doet niet wat zij doen, maar wil uiteraard wel rekening met ze houden.

Hebben jullie nog goede tips voor overnachtingen? Wat moeten we echt niet missen? Hoeft niet luxe, maar een beetje schoon is toch wel heel erg prettig
Heel erg bedankt alvast allemaal weer..
Je kunt mijn mailadres in mijn profiel vinden.

Mbt vervoer zijn er drie mogelijkheden:
- bus; kan soms een beetje krap zijn en doet er wel wat langer over. Je reist met locals die vanalles en nog wat meenemen
- travel: dit zijn deeltaxi's soms minibussen o.a. Gunung Mas en Virgo Travel. het voordeel is dat je hier door to door mee reist
- auto met chauffeur; hierbij wil ik opmerken dat, omdat jullie met vier personen zijn een auto met chauffeur niet heel veel duurder zal zijn dan een travel

Ik vind dat er met het vervoer op Flores niks mis is. De wegen zijn er weliswaar smal en bochtig (en vandaar de bussen ook een maat kleiner) maar er nog geen fractie van het verkeer van bijvoorbeeld op Java. Je kunt echter wel te maken hebben met longsor (landverschuivingen door zware regenval) en/olf de gevolgen daarvan, kapotte wegen of wegen die in reparatie zijn, maar dat is in heel Indonesie zo. Je reist grote stukken door regenwoud, maar ook langs vlaktes en de kust
Je kunt natuurlijk ook combinaties doen van een stuk met bus, travel en/of auto met chauffeur.
Dan nog het huren van een boot (o.a. in Riung en in Labuan Bajo) sterk afhankelijk van traject, groote van de (speed)boot etc.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is overigens pariwisata , het Indonesische woord voor "toerisme". Hier wordt een toeristenbusje bedoeld.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb in totaal 22 verschillende hotelletjes guesthouses geslapen in Larantuka, Maumere, Moni, Ende, Bajawa, Riung, Ruteng en Labuan Bajo met, op dit moment een gemiddelde van Rp 350.000.
In Moni, Bajawa en Ruteng is geen airco nodig (deze plaatsen liggen respectievelijk op ongeveer 1400 en 1200 meter)

Linda en Pascal
Gebruiker
spacer line

Erwin, wat heb jij een fantastische reis gemaakt! Ik heb werkelijk genoten van je verslag en we gaan daar heel erg zeker een heleboel van gebruiken, hartelijk dank voor je verslag.

Annemiek, bedankt voor je tips over het vervoer, dat moet dus als ik het goed begrijp heel prima te doen zijn. kan je op elke plek makkelijk een auto met chauffeur krijgen?
En welke hotelletjes zijn je bijgebleven als prettig en schoon? We denken ook aan slapen in het klooster, is dit net zo leuk als het lijkt, of valt dat tegen?
Groetjes,
Linda

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik het in klooster geslapen, daar merk je echter weinig van, het is gewoon een groot bijgebouw dat als hotel gebruikt wordt.
In Riung vond ik het leuker, ik sliep daar bij de missiezusters en die waren wel zichtbaar aanwezig en daar heerste een hele prettige sfeer.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-01-2016 15:16 Linda en Pascal wrote:
Annemiek, bedankt voor je tips over het vervoer, dat moet dus als ik het goed begrijp heel prima te doen zijn. kan je op elke plek makkelijk een auto met chauffeur krijgen?

En welke hotelletjes zijn je bijgebleven als prettig en schoon? We denken ook aan slapen in het klooster, is dit net zo leuk als het lijkt, of valt dat tegen?

Auto met chauffeur niet op elke plek maar het gemakkelijkst in Maumere, Ende, Bajawa en Labuan Bajo.

Hieronder de hotels die ik op dit moment zou nemen als ik er zelf weer heen ga.

Larantuka - Hotel Asa tussen luchthaven en centrum; ze hebben ook een boot ter beschikking als kamer
Maumere - Hotel Sylvia
Moni - Hidaya
Ende - Hotel Flores Sare
Riung - Wisata hotel
Bajawa - Hotel Happy Happy
Ruteng - Susteran (dit is een klooster en is veruit de beste accommodatie in Ruteng)
Labuan Bajo - in LB heb ik nog steeds niets als het beste kunnen vinden. Heb vorige week 4 nachten in L Bajo hotel geslapen maar niet super (hoewel de recensies op Booking.com dat wel zijn) Pagihotel zag er aan de buitenkant ook goed uit. Gardenahotel ligt het mooist van allemaal maar is slecht onderhouden. Andere alternatieven Chez Felix (ook niet geweldig) Surya eenvoudig, kamers wel gezien, niet geslapen (mogelijk voor mijzelf een alternatief de volgende keer) Het Pede strand ligt ver buiten het centrum met veelal dure hotels in een minder gezellige omgeving. Veel mensen zijn te spreken over Golo Top Hill maar dat ligt voor mij persoonlijk te ver weg

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nou...de recensies zijn niet echt super op booking,com als ik dat zo lees bij L. Baja hotel.
Ik ben een ervaren reviewlezer vanwege mijn vak maar ze krijgen wel heel veel 2-jen en 3-jen. En dat zie ik toch niet echt vaak bij hotels in Indonesie omdat mensen eigenlijk al rekening houden met een lagere standaard dan bijvoorbeeld in Europa.

Het Puri Sari Beach hotel krijgt wel mooie reviews en ziet er ook mooi uit.
Is een van jullie daar weleens geweest?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-01-2016 16:52 salina wrote:

Het Puri Sari Beach hotel krijgt wel mooie reviews en ziet er ook mooi uit.
Is een van jullie daar weleens geweest?

Ja, buiten in de tuin. Het ligt op een strip waar alleen maar luxe hotels zijn. En voor de goede orde; Labuan Bajo zelf heeft geen mooie stranden.

L Bajo hotel moet ik de recensie nog schrijven, maar ik ben zolang bezig dat ik er steeds wordt uit gegooid. Ik kan ze hier wel even opschrijven.
Ik kan maar 1 plus bedenken en dat is de ligging (maar dat is de plus voor mij, waarschijnlijk voor veel anderen niet)

Min:
- geen WiFi op de kamer waardoor je genoodzaakt bent om voor elke app of mail naar de veel te warme lobby te gang (of buiten maar daar is het net zo warm)

- karig ontbijt; alleen wit brood, boter en jam, koffie (zwart, geen melk) en thee. Nog niet eens een ei

- problemen met het schoonmaken van de kamer (dat is dan ook twee keer niet gebeurd)

-handdoeken niet vervangen

- geen mineraalwater aangevuld

- airco niet voldoende; het duurt minimaal 2 uur voordat de kamer op een acceptabele temperatuur is. Door de receptie worden geen tweede kaart verstrekt (dus heb ik er een dubbel visitekaartje ingestoken)

- de luchthaven is aan de rand van het stad op 5 minuten van het hotel maar hier wordt wel geld voor gevraagd (en nog meer dan op de airport zelf)

- de laatste avond werkte het kaartsysteem van de deur niet meer; Dat betekende dat de deur los was en iedereen er dus zo naar binnen kon! Eerger nog was dat ze 2 uur sleutelen dit nog niet verholpen hadden. Er was maar 1 oplossing en dat was een andere kamer. Ik weet niet hoe het met anderen in maar de laatste dag voor mijn vertrek heb ik een berg was en al heel veel boodschappen voor terug verzameld en is het een slagveld. Alles werd naar de andere kamer verhuisd door 2 hotelbedienden. Het meest handig is dan om de spullen op dezelfde plek in de nieuwe kamer neer te leggen maar zoveel verstand is er niet.Ik ben dan ook uren bezig geweest om alles goed te krijgen en maar meteen mijn koffer voor de volgende dag in te pakken. Al met al een hele avond verloren tijd. Excuses? Natuurlijk niet.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ja dit soort dingen ben ik inderdaad tegengekomen in de reviews.
Er is zelfs bijna iemand overleden door de slechte service die met spoed medicijnen nodig had. Te triest voor woorden.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 14-01-2016 15:16 Linda en Pascal wrote:
Erwin, wat heb jij een fantastische reis gemaakt! Ik heb werkelijk genoten van je verslag en we gaan daar heel erg zeker een heleboel van gebruiken, hartelijk dank voor je verslag.

Als ik Mt Mbeliling en Sano Nggoang had kunnen doen, had er op het einde zelfs geen tijd voor Bajawa over geweest. Om maar aan te geven hoeveel er te zien is als je van natuur en cultuur houdt.
Er wordt meer en meer ingezet op wandel- en fietsvakanties op Flores.
Zowat al mijn info vooraf kwam van het internet. Goed zoeken, en voor je het weet heb je voor een maand gepland op Flores.

Linda en Pascal
Gebruiker
spacer line

We zijn lekker aan het puzzelen geweest en hebben een plannetje in elkaar gepuzzeld.
Omdat we met kinderen reizen willen we toch alles van te voren wel een beetje vastleggen, zodat we (hopen we dan tenminste) een beetje betere slaapplekken kunnen regelen.
Ik zou het fijn vinden als jullie er even overheen willen kijken of het haalbaar is wat we willen (we willen reizen dmv auto met chauffeur die we ter plekke willen regen, wat is gemiddelde prijs hiervoor? Ik dacht rond de 600000, klopt dat?)
- vlucht Bali- Maumere
- relax dagje maumere
- Naar Moni , onderweg stoppen bij Wariung village, koka en paga beach
- Zonsopkomst Moni, markt Moni , wandelen in de buurt bij rijstvelden/waterval en evt zonsondergang kelimutu bekijken
- Naar Riung via Aegela evt via Wologai dorp en langs bleu stone beach
- dag 17 islands
- Riung naar Bajawa onderweg stoppen bij Wawo Mudo
- dorpjes bena ed met wandeling ertussen en daarna naar hotsprings. Slapen in Mbalata
- dagje Mbalata, strand en omgeving bekijken
- vroeg naar Ruteng rijden, naar Cancar rijstvelden, Tengkulese waterval en bij tijd genoeg naar grot Liang Bua en/of Ranamese lake
-Fietsen Ruteng
- Vroeg in de occhtend naar Luban Bajo onderweg stoppen bij Cunca waterval
- Rinca Manta point en evt padar/pink beach (licht aan de tijd)
- dagje lekker niks bij het hotel
- dagje Kanawa island
-vlucht naar Bali

Graag zou ik jullie mening horen over de route en de activiteiten die we zouden willen doen. (zijn ideetjes, kijken ter plekke of we het wel willen en of we er zin in hebben, maar zou graag willen weten of het wel mogelijk is)

Bedankt alsvat Emoticon: Party!

Linda en Pascal
Gebruiker
spacer line

Is er trouwens iemand die mij kan vertellen hoe ik het Susteran kan boeken in hotel zonder dat ik moet bellen?

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 18-01-2016 23:05 Linda en Pascal wrote:
Is er trouwens iemand die mij kan vertellen hoe ik het Susteran kan boeken in hotel zonder dat ik moet bellen?

Kan niet!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat is het bezwaar van bellen? Dat werkt prima.
Beter dan dat vind je niet in Ruteng. Daar kunnen de hotels die ik ken in Ruteng niet aan tippen, vooral als het gaat om schoon, rustig en veilig. Je krijg bij het uitchecken ook nog een kwitantie mee, ongevraagd (daar waar je dit bij de meeste hotels nogal eens moet vragen)
Vaste nummer is + 62 385 22834.
Ik heb ook nog een mobiel nummer maar ik weet niet of dat nog actief is
+62 813537763129

Ik zou ook inderdaad bellen om eventueel te reserveren. De Susteran is erg populair en meestal sneller vol dan de andere hotels.

Linda en Pascal
Gebruiker
spacer line

Op zich uiteraard geen probleem, maar had handiger geweest via mail. Maar dan ga ik toch maar bellen..
Wat vinden jullie van de route? is dat haalbaar zo?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op zich een goede route hoewel ik er voor de diversiteit een start in Larantuka naast zou leggen (via Kupang) voor de diversiteit (en in ruil daarvoor de dag Maumere, een dag LB of Riung laten vallen)

Ik vraag me af of je er voor Rp 600.000 komt op dit moment. Dat was een paar jaar geleden al de prijs zoín beetje. Bovendien hangt het er vanaf of de auto al dan niet leeg terug moet en/of de chauffeur een slaapplek nodig heeft.

Maumere is niet echt interessant voor een dag. Je kunt die extra dag beter in Bajawa doorbrengen.

Bedoel je bij Bajawa de hotsprings bij Soa? Dat ligt ten noorden van Bajawa en de traditionele dorpen zoals Bena ten zuiden, dat is dus niet logisch. Ik zou zeker ook naar Gurusina gaan, dat ligt niet zo heel ver van Bena vandaan.

Als je Rinca wilt combineren met Padar en ook nog Pink Beach is dat wel een erg lange dag. Je zult sowieso moeten charteren maar dan nog is het de vraag of er wel schippers zijn die dat willen doen.
Naar Rinca is het 2 tot 2,5 uur. Op Rinca kun je diverse trekkings doen. Als je die van een uur neemt (de kortste) ben je nog altijd minimaal 5 uur verder vanuit Labuan Bajo (tijd inclusief registratie, regelen van ranger. Als je dan om 12.00 uur nog naar Padar moet en ook nog naar Pink beach (op Pink Beach geldt een regeling; de gewone boten vanuit LB mogen niet tot aan het strand komen maar je moet even overstappen naar een lokale boot). Van Rinca naar Padar inclusief de klim naar boven en weer terug kost al gauw 2,5 uur. Dan is het als 14:30 (allemaal niet al te ruim gerekend).
Van Padar moet je om de kaap heen naar Pink Beach, ook minstens een uur, dan nog op het strand zelf en terug naar LB. Later op de dag heb je kans op slechter weer, stromingen etc Stromingen betekent dat het langer kan duren, ook de stand van de maan dus eb/vloed etc.
Als er al schippers zijn die dit doen dan ben je behoorlijk wat geld kwijt vermoed ik. Ik heb anderhalve week geleden veel moeite moeten doen om een boot voor 1,7 juta te krijgen naar Padar/Pink Beach en net voor LB nog even naar een onbewoond eiland. De vraagprijzen waren tussen de 2,5 en 4 juta! Gecheckt bij diverse bureaus en in de haven zelf met diverse soorten boten. Ik spreek Indonesisch en was samen met een local. Kun je nagaan hoe dat voor ďechteĒ reizigers is.

In plaats van naar Kanawa zou ik een boot huren en een tocht langs de eilanden noord van LB maken. Kanawa is (te) bekend. Er zijn genoeg andere mooie en onbewoonde eilanden.

Labuan Bajo zelf is niet veel . Het leukste is nog de markt, en daar in de buurt de havenactiviteiten gadeslaan. Aan de zeekant zijn wel een paar leuke restaurantjes waar je lekker kan eten met het uitzicht. Als je de eenrichtingsweg volgt kun je een rondje lopen waarbij je omhoog gaat en mooie uitzichten hebt over de baai (ik zeg altijd dat LB het mooist op een afstand is). Verder de zonsondergang vanuit Paradise bar of Pede-strand, daarna de pasar malam waar je lekker geroosterde vis of kip kunt eten.

Nog een andere tip. Jullie gaan a.s. zomer en met kinderen verwacht ik dan dat dat ergens in juli is. Hotels geboekt via Booking.com of Agoda.com zijn er niet zo heel veel in Flores met uitzondering van Labuan Bajo. Als je boekt doe dat bij voorkeur via Booking.com (ik heb minder goede ervaringen met Agoda.com) en let goed op de annuleringsdatum zodat je nog kunt veranderen.

Ik zou nu nog geen vliegtickets boeken . Sommige maatschappijen hebben hun dienstregeling zolang van te voren niet eens bekend, anderen veranderen voortdurend Maatschappijen komen en gaan. Ik heb geen jaar meegemaakt in NTT dat het hetzelfde bleef.
Verder zijn er enorme verschillen vooral in prijs en bagagevrijdom (Wings en Kalstar 10 kg; NAM, Garuda 20 kg). Je kunt vanaf 2 maanden voor vertrek de mogelijkheden en prijzen een beetje in de gaten houden en pas dan boeken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,942,067 pageviews Een website van indahnesia.com