Jamu in Den Haag

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Lothje
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal,

Weet iemand waar ik jamu in Den Haag kan kopen? En wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Groetjes,
Lothje

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Op de Pasar Malam Besar.
Soms

groet,

koming

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Goh zo veel in die toko"s zoeken in Eindoven en Den Bosch Sang Lee Toko zit er velen en die is goed anders kijk op google site
https://www.google.co.id/webhp(...)he+toko+in+Nederland

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Lothje
Gebruiker
spacer line

Op de Pasar Malam heb ik inderdaad wel veel jamu gezien, maar die Pasar is er voorlopig nog niet. Ik zoek het liefst wel wat in de buurt van Den Haag of Leiden ivm reisafstand.

Ik ben er achter gekomen dat veel soorten jamu sinds een aantal jaar niet meer mogen worden verkocht in Nederland, omdat ze verboden ingrediŽnten bevatten? Ik heb dan ook maar een enkele jamu in een paar tokoís gevonden... Gebruiken mensen in Nederland nog steeds jamu, en hoe kom je daar dan aan?

Mijn interesse hierin is ontstaan nadat ik vorig jaar naar Yogyakarta ben geweest voor mijn scriptieonderzoek voor de studie Antropologie en oa over jamu heb geleerd. Ik wil graag in Nederland verder kijken naar het gebruik van jamu, als het tenminste nog wel gebruikt wordt Emoticon: Smile

Wanneer iemand hierover wat weet, dan ben ik erg benieuwd! Je mag me eventueel ook een persoonlijk bericht sturen naar mijn e-mail (lothjehEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com).

Dankjewel alvast!

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Misschien een overbodige opmerking, maar ik ken niemand die in Nederland jamu drinkt. En als er iemand wel is die het gebruikt verwacht ik dat diegene van ingredienten zelf iets samenstelt, niet dat het kant-en-klaar wordt gekocht.
Of dat diegene het uit Indonesie meeneemt of laat opsturen of zoiets.

Anthropologisch vind ik het wel een interessant studie-onderwerp, maar ik schat in dat je beter ter plaatse veldwerk kunt doen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-01-2016 13:56 koming wrote:
... maar ik ken niemand die in Nederland jamu drinkt.
............
En als er iemand wel is die het gebruikt verwacht ik dat diegene van ingredienten zelf iets samenstelt, niet dat het kant-en-klaar wordt gekocht.
Of dat diegene het uit Indonesie meeneemt of laat opsturen of zoiets.
nu wel.....

Op iedere fatsoenlijke markt in Nederland zijn kruiden te koop en is het samenstellen van jamu niet zo moeilijk. Een van de belangrijkste basisingredienten is kurkuma. Ook zijn jamu's hier in toko's te koop maar de keuze is niet zo uitgebreid als in Indonesie.
Opsturen vanuit Indonesie is niet nodig

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Hangt af welke soort jamu je nodig hebt, in de vorm van capsules of in de vorm van poeder .
De meeste Indonesiers (of eigenlijk Aziaten ) gebruiken jamu's voor huis en tuin keuken kwaaltjes.
Zoals voor kouvatting( masuk angin=Tolak Angin ) , storing in de eetlust, tegen maagproblemen , als anti oxidant ( Capsule Sido Muncul=merk) , de omhulsel maggisvrucht , sirsak bladeren (beiden heb ik thuis , gekocht tegen jicht aanval) .

Van gewichtsvermindering tot de de algemene stamina verhoging gebruikt men jamu zoals Pasak Bumi of Kuku Bima (nooit gebruikt).

bisa dicek of makemyday .

koninggreeve
Gebruiker
spacer line

Hallo Lothje,

Ben je nog steeds op zoek naar jamu? Mijn vrouw maakt echt de beste die ik ooit geproefd heb. Ze maakt twee verschillende soorten. Garlic en kunjit,

Laat maar weten.

Groeten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,576,940 pageviews Een website van indahnesia.com