Snel en voordelig een "Sosbud visum" in NL regelen.

Subforum Het visumgebeuren 
34 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jobvanstaalduinen
Gebruiker
User icon of jobvanstaalduinen
spacer line

Ik heb zojuist voor mij en mijn vrouw een Social Cultureel (Sosbud) Visum geregeld. Zelf regelen is zeer de moeite waard omdat de bureaus veel geld vragen voor het regelen van de aanvraag en sponsorbrief en bovendien aangeven 3 tot 8 weken nodig te hebben. Bij Acces Indonesia kost het visum voor 3 maanden 325 euro per paspoort. Inclusief aangetekend verzenden ben je dan voor 2 paspoorten ongeveer 665 euro kwijt. En dan moet je zelf toch nog alle gegevens aanleveren, het enige verschil is dat Acces het paspoort brengt en ophaalt en voor de sponsorbrief zorgt. Het zelf regelen scheelt voor twee paspoorten ruim 400 euro plus een tijdbesparing van 4 tot 7 weken.
Het gaat als volgt:

Dag 1...
1. Sponserbrief online aanvragen op de site van visumburo Visa4bali
Kosten 20 US$ per paspoort
Tijd: zelfde dag binnen
2. Aanvraagformulier invullen :http://visa4indonesia.nl/apply-for-visa/applynow/

Dag 2......
3. Paspoort en alle ingevukde formulieren afgeven op de Ambasade in den Haag tussen 9.00 en 12.00 uur
Kosten 45 euro per paspoort

Dag 5.......
4. Paspoort met visum afhalen tussen 15.00 en 16.00 uur.

Bij mij zat er een weekend tussen, maar binnen een week had ik mijn visum geregeld.

In Bali moet ik nog via het visumburo het sosbudvisum een maand verlengen (650.000 rps) en ben dan inclusief reiskosten nog geen 120 euro per paspoort kwijt. Voor twee paspoorten is dat een besparing van 425 euro!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Job ik weet niet waar je die tijden en enorme prijzen vandaan hebt.
Ik heb 3 maanden terug de Sosbud visa voor mijn vrouw en mij via de CIBT visumdienst geregeld.
Online alles ingevuld, geprint in een enveloppe en opgestuurd.
Ik heb het net voor de zekerheid nog even nagekeken, dat heeft mij voor 2 paspoorten 197,34 Euro gekost incl. kosten van opsturen.
Ik had de paspoorten na 2 weken in huis, toevallig gisteren mijn eerste verlenging gedaan dat kostte me Rp 750.000 voor 2 personen.
Dus de hele grap heeft me net nog geen 124 Euro per persoon gekost, zonder twee keer naar Den Haag te reizen. Emoticon: Blush

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Malam,
Bij CIBT doe je ook alles zelf, alleen het opsturen en halen regelen ze voor je. Maar je moet zelf voor een sponsor zorgen en allles online invullen. Access Indonesia regelt alles, inclusief sponsor en verlenging op Bali. Overigens heb ik zelf ook overwogen om CIBT de paspoorten te laten brengen en halen, dat kost voor 2 paspoorten ruim 100 euro.

Dit zijn de prijzen van Access Indonesia:
Visumpakket voor een verblijf van 3 maanden (inclusief 1 x verlenging) = Ä 325*
Visumpakket voor een verblijf van 4 maanden (inclusief 2 x verlengingen) = Ä 425*
Visumpakket voor een verblijf van 5 maanden (inclusief 3 x verlengingen) = Ä 500*
Visumpakket voor een verblijf van 6 maanden (inclusief 4 x verlengingen) = Ä 580*
Deze pakketten zijn inclusief:
o Sponsorschap
o Visumkosten voor de Indonesische ambassade
o Het regelen van alle visumverlengingen in IndonesiŽ
o Bemiddelingskosten
o Btw

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Prima Job, van mij krijg je helemaal gelijk.
Het gaat me iets te ver om mijn rekening hier te laten zien, iedereen kan de site van de CIBT bezoeken en zelf zien wat het kost.
Geen besparing van 425 Euro voor twee personen Job, gewoon bij de werkelijkheid blijven en geen lulverhalen vertellen, dan ben je bij Om Malam aan het verkeerde adres, gewoon 125 Euro per persoon incl. de eerste verlenging Emoticon: Yes!
Ik doe dat Sosbud traject inmiddels al 2 decennia Emoticon: Bye bye

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Beste Malam.
Ik geef dit advies voor personen die net als ik geen sponsor hebben en toch meer dan 2 maanden naar Indonesie willen. Dan betaal je de hoofdprijs als je dat in NL via een buro laat regelen. Zie mijn eerder vermelde tarieven, die echt niet zijn verzonnen maar gekopieerd van de site van Access Indonesia.

Mijn advies is dan ook: "regel zelf je sponsorbrief, ook als je niemand kent die als sponsor kan optreden". Ik denk dat jij dat zelf ook doet, dus voor jou is deze boodschap niet bedoelt.
Daarna kan je wel of niet kiezen om zelf naar de ambasade te gaan of een bureau in te schakelen. Zoals je zelf aangeeft kost dat bij CIBT 107,34 euro voor twee paspoorten. Access Indonesia vraagt overigens ietsje minder (100,60 euro).

En nog iets over de tijd die buro's er overdoen om een visum te regelen:

Dit staat op de website van CIBT:
"Wegens technische problemen met de website van de Indonesische ambassade kan, tot nader order, de verwerkingstijd van visumaanvragen tot 8 weken duren"

En dit op de website van Access Indonesia:
"Houd rekening met een verwerkingstijd van 3-4 weken voor het visum."

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 22-12-2015 22:01 schreef jobvanstaalduinen:
Ik heb zojuist voor mij en mijn vrouw een Social Cultureel (Sosbud) Visum geregeld. Zelf regelen is zeer de moeite waard omdat de bureaus veel geld vragen voor het regelen van de aanvraag en sponsorbrief en bovendien aangeven 3 tot 8 weken nodig te hebben. Bij Acces Indonesia kost het visum voor 3 maanden 325 euro per paspoort. Inclusief aangetekend verzenden ben je dan voor 2 paspoorten ongeveer 665 euro kwijt. En dan moet je zelf toch nog alle gegevens aanleveren, het enige verschil is dat Acces het paspoort brengt en ophaalt en voor de sponsorbrief zorgt. Het zelf regelen scheelt voor twee paspoorten ruim 400 euro plus een tijdbesparing van 4 tot 7 weken.
Het gaat als volgt:

Dag 1...
1. Sponserbrief online aanvragen op de site van visumburo Visa4bali
Kosten 20 US$ per paspoort
Tijd: zelfde dag binnen
2. Aanvraagformulier invullen :http://visa4indonesia.nl/apply-for-visa/applynow/

Dag 2......
3. Paspoort en alle ingevukde formulieren afgeven op de Ambasade in den Haag tussen 9.00 en 12.00 uur
Kosten 45 euro per paspoort

Dag 5.......
4. Paspoort met visum afhalen tussen 15.00 en 16.00 uur.

Bij mij zat er een weekend tussen, maar binnen een week had ik mijn visum geregeld.

In Bali moet ik nog via het visumburo het sosbudvisum een maand verlengen (650.000 rps) en ben dan inclusief reiskosten nog geen 120 euro per paspoort kwijt. Voor twee paspoorten is dat een besparing van 425 euro!

Ik regel ook al 4 jaar mijn sosbud visum zelf, en dat gaat prima zo.
Wat aantekeningen.
ad 1: Sponsorbrief regel ik zelf, neem ik meestal al kompleet met materai en handtekening mee bij terugkeer in april. In geval van, zoals dit jaar, een nieuw paspoort (ik heb een dubbeldik paspoort aangevraagd, want het gaat tegenwoordig 10 jaar mee, en met al die visa met verlengingen loopt het snel op), heb ik die sponsorbrief aangetekend laten opsturen.
ad 3: Het brengen van het paspoort is volgens de site van de ambassade van 9 tot 12 uur, maar ze zijn tot ongeveer 13 uur open.
Ik ben er in elk geval ook al eens rond 12.30 daarvoor terecht geweest.
ad 4: Ophalen van het paspoort is, wederom volgens de site, van 15 tot 16 uur,
Maar, in elk geval de laatste 2 jaar, hebben ze bij het inleveren verteld, dat het tussen 14 en 15 uur diende te gebeuren.

Dan zijn er in elk geval nog reiskosten voor het halen en brengen, tenzij je daar vlak bij de ambassade woont.
Ik woon er zelf 250 km vandaan, maar met de trein kost me dat 15 euro per keer (ns-dalurenabonnement met vrije keuzedagen), Omdat mijn vrouw tegenwoordig voor de gezelligheid, mee reist dus totaal 60 euro reiskosten. Maar dat is dan voor 4 visa, omdat ik tegenlijkertijd voor 2 kennissen het visum regel, dus per visum 15 euro.
Dan hebben we gelijk een uitstapje naar de Randstad, want binnen een kwartiertje sta je in de regel weer buiten de ambassade.
Ter vergelijk: visumburo Limburg regelt het voor 32,50 euro per visum (excl. btw), maar dan moet je wel alles zelf daar aanleveren.

SOLO MAN FOREVER

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 24-12-2015 01:12 schreef jupje:

[quote verwijderd]
http://forum.indonesiepagina.n(...)s/button_add_sup.png
Ik regel ook al 4 jaar mijn sosbud visum zelf, en dat gaat prima zo.
Wat aantekeningen.
ad 1: Sponsorbrief regel ik zelf, neem ik meestal al kompleet met materai en handtekening mee bij terugkeer in april. In geval van, zoals dit jaar, een nieuw paspoort (ik heb een dubbeldik paspoort aangevraagd, want het gaat tegenwoordig 10 jaar mee, en met al die visa met verlengingen loopt het snel op), heb ik die sponsorbrief aangetekend laten opsturen.
Ik had eigenlijk steeds gedacht, dat die sponsorbrief origineel dient te zijn, met originele handtekening, en dat een kopie of uitgeprinte online-versie niet werd geakcepteerd. Dus het bevreemd mij, dat dat schijnbaar wel kan.
ad 3: Het brengen van het paspoort is volgens de site van de ambassade van 9 tot 12 uur, maar ze zijn tot ongeveer 13 uur open.
Ik ben er in elk geval ook al eens rond 12.30 daarvoor terecht geweest.
ad 4: Ophalen van het paspoort is, wederom volgens de site, van 15 tot 16 uur,
Maar, in elk geval de laatste 2 jaar, hebben ze bij het inleveren verteld, dat het tussen 14 en 15 uur diende te gebeuren.

Dan zijn er in elk geval nog reiskosten voor het halen en brengen, tenzij je daar vlak bij de ambassade woont.
Ik woon er zelf 250 km vandaan, maar met de trein kost me dat 15 euro per keer (ns-dalurenabonnement met vrije keuzedagen), Omdat mijn vrouw tegenwoordig voor de gezelligheid, mee reist dus totaal 60 euro reiskosten. Maar dat is dan voor 4 visa, omdat ik tegenlijkertijd voor 2 kennissen het visum regel, dus per visum 15 euro.
Dan hebben we gelijk een uitstapje naar de Randstad, want binnen een kwartiertje sta je in de regel weer buiten de ambassade.
Ter vergelijk: visumbureau Limburg regelt het voor 32,50 euro per visum (excl. btw), maar dan moet je wel alles zelf daar aanleveren en ophalen, anders zijn er bij thuis ophalen en weer afleveren aanzienlijke meerkosten.
Via de ANWB kan het eventueel ook, maar daar weet ik de kosten niet van.

SOLO MAN FOREVER

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja waar Job die prijs vandaan heb is mij een vraag.
Mij kost een sponsor totaal niets, heb een familielid als sponsor en al 10 tal jaren nooit geen probleem gehad.
Ook betreft die visum dat regel we ook zelf netjes van te voren,aan geleverd met wat ze vragen en 2 dagen later kan je het ophalen .
Papieren op de site van de ambassade gelijk op het internet invullen daarna uitprinten en je handtekening pasfoto en klaar is kees, niet vergeten je paspoort mee te nemen, want ik heb al vele keren meegemaakt, vroeger toen het zo'n puinhoop was in den Haag dat er mensen aan het loket weer weg gestuurd werden omdat ze de boel niet hadden verzorgd.
Zo op de bonnefooi gaat niet en heeft nooit gewerkt.
Vroeger tjonge rijen dik tot buiten het hek meegemaakt.

Ticket en sponsorbrief die we ook al met zegel van te voren geregeld hebben zoals jupje schreef, rij er voor naar Den Haag even een nummer trekken goed kijken welk nummer je trekt er zijn er twee soorten en keer weer huiswaarts.Kosten 45Ä en benzine dat zijn de enige extra kosten, doe gelijk wat boodschappen.
Malam doe dat niet zelf, maar laat het doen 80Ä extra pp en portokosten.
Maar ik moet twee keer op en neer naar den haag.
Ik kreeg ook zo iets aangeboden door een bureau als je een ticket koop bij Schipholticket kan je gelijk worden door gesluisd naar die site je stuurt via PDF de gegeven aan en je stuurt je paspoort op dan is dat ook zo gepiept.
Sponsor moet je niet kopen, dan weet je dat je word opgelicht, die mensen zijn ook niet gek.
En als het een familie lid is dan noem ik dat schandalig .............. Emoticon: Confused Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

hvila
Gebruiker
spacer line

Mijn man (59) en ik (53) zijn op dit moment woonachtig in Nieuw-Zeeland en zouden graag op korte termijn op Bali willen gaan wonen. Uiteraard zijn wij op internet gaan zoeken naar informatie over de benodigde visa en concludeerden dat er heel veel te vinden is.

Deze informatie blijkt echter vaak tegenstrijdig. Het ene bureau vraagt om een medische verklaring en een uitvaart- en levensverzekering terwijl een ander bureau hier helemaal niet over praat. Ook het feit dat je een bepaald inkomen per jaar moet hebben wordt niet altijd genoemd. Ook schijnt men voor het aanvragen van een retirement visa een sponsor nodig te hebben. Echter wij kunnen nergens vinden wat nou eigenlijk het doel, de verantwoordelijkheid of het nut van een sponsor is. en hoe kom je aan een sponsor, niet zijnde een bureau? En hoe komen wij erachter welke documenten er nu allemaal nodig zijn?

Ook lijkt het bij het aanvragen van een retirement visa een beetje het 'kip en het ei' verhaal. Wij zouden het liefst het visum in orde hebben voordat wij naar Bali gaan zodat je zeker weet dat je mag blijven en geen onnodige reiskosten maakt.

Echter sommige websites geven aan dat je een contract voor een huurhuis moet kunnen overleggen alsmede een contract met iemand die je in dienst zou moeten nemen. Dit betekent nogal wat, als je eigenlijk nog niet zeker weet of je het visum wel krijgt. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen.

Als het inderdaad zo is dat wij eerst naar Bali moeten gaan om een visum te regelen (en huurhuis etc.) is het wellicht een idee om een Sociaal Cultureel Visum te regelen. Of wellicht is het een beter idee om een 60 dagen visum bij aankomst te regelen en na deze termijn even naar Singapore te gaan en weer terug te komen en opnieuw een visum voor 60 dagen aan te vragen.
Wij hebben in Thailand gewoond en men noemde dit hier een 'visa-run'. Is dit in Indonesie ook mogelijk?

Kortom wij hebben een heleboel vragen en wij hopen dat iemand van de lezers wat tijd wil vrijmaken om ons op weg te helpen. Vast bedankt!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hvila, heb zelf ook overwogen een retirement visa te nemen, maar dat is me toch te gecompliceerd om vanuit NL te regelen.
Dit zijn de officiŽle vereisten volgens de ambasade in Den Haag:
* Applicant should be over 55 years age
* 10 (ten) sheets of photograph (size 4 x 6 x cm) background red
* Copy of passport, which is still valid for a Minimum of 18 months, and extendible at Anytime Curriculum vitae
* Statement of account issued by Pension Fund Institution or Banks declaring that a monthly Fund at not less than US$ 1,500.00 / month is Available to finance his/her stay in Indonesia
* Medical insurance, mortality insurance and Legal Affairs (personal liability) insurance
* Statement / Evidence verifying actual stay at Available accommodation facilities trough the Purchase of minimum US$ 35,000.00 or rental to The minimum amount of 500 / month
* Statement to declare employment of a maid-Servant during his/her stay in Indoensia
* Statement declaring not to engage oneself in Business activities or work for a living."

Als retirement visa niet kan heb je een aantal mogelijkheden:
* Toeristenvisum voor 2 maanden plus visa run
* Sociaal cultureel visum voor 2 maanden plus 4x verlengen in indonesiŽ. Herhaalbaar na een half jaar.
* Multi Entry visum voor een jaar, moet je elke 2 maanden het land uit maar hoef je geen visum meer te regelen (handiger dan visa run)

Voor de laatste 2 visa heb je een sponsorbrief nodig, maar de ambasada neemt genoegen met een copy en kan dus via internet geregeld worden (zie mijn eeste posting)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Job voor de laatste keer, schei uit met verkeerde informatie geven, je weet er geen reet van, je zet mensen op het verkeerde been, doe dat niet Emoticon: Nooo
Je denkt met een paar reisjes Bali alles te weten, maar zo werkt het niet in IndonesiŽ hou op schei uit en doe je eigen ding. Emoticon: Bye bye
Officieel klopt het allemaal wel, maar de praktijk is totaal anders, dat hebben verschillende mensen die het kunnen weten je al trachten wijs te maken, maar je blijft maar doorgaan Emoticon: Blush

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam, wat een onzin weer. Ik post juist over zaken die ik zelf ervaren heb! Ik verzoek je vriendelijk om PRECIES aan te geven wat er niet klopt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ok Job, nog ťťn keer, zaken die jij hebt ervaren liggen bij een ander immigratiekantoor totaal anders, luiiiiiiisteren en leeeeeezen brave Job Emoticon: Yes!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Sorry Malam, maar ik heb het in geen enkele posting over een immigratiekantoor gehad. Ik heb aangegeven wat mijn ervaring is met de Ambassade in Den Haag! Luisteren en lezen......brave Malam

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ok Job, ik ben fout. Emoticon: Blush

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Op 28-12-2015 11:36 schreef Malam:
Ok Job, ik ben fout. Emoticon: Blush

Sportief Malam, kunnen de lezers de info weer op de juiste waarde schatten!

hvila
Gebruiker
spacer line

Beste Job en Malam,

Hartelijk dank voor jullie snelle reactie!
Langzamerhand begint het hele visum-gebeuren een beetje duidelijk te worden, zucht, hoe moeilijk kun je het maken....

Wij hebben reeds wat ervaring op dit gebied, aangezien wij in Thailand hebben gewoond en ook resident van Nieuw-Zeeland zijn, maar Indonesie maakt het je ook niet gemakkelijk! Het visum voor NZ kostte ons twee jaar en heel veel grijze haren.....

Inmiddels weet ik dat wij het retirement visum niet bij de ambassade in Wellington kunnen regelen. Wij moeten hiervoor dus naar Bali. Echter dan kom ik weer terug op mijn kip en ei verhaal.

Om een retirement visum te verkrijgen moet je dus eerst kosten gaan maken, zoals het huren van een huis (vaak min 1 jaar) en het aannemen van een personeelslid. Dit, terwijl je dus nog niet zeker weet of je wel een retirement visum krijgt. Heb ik dit goed begrepen?

Om, tijdens de zoektocht naar een huis, op Bali te kunnen verblijven, zouden wij dus 1 van de 3 door Job genoemde visa moeten hebben.

Voor twee ervan hebben wij een sponsorbrief nodig. Dit sponsorschap is ons nog niet geheel duidelijk. Wat is hier het nut of doel van? En wat als wij persoonlijk geen sponsor hebben?

Job geeft de tip dat visa4bali een sponsorbrief kan leveren voor slechts US$ 20 pp. Betekent dit dan dat zij als sponsor optreden voor ons? Als dit zo is, klinkt het vrij makkelijk.

Ik probeerde het sponsorbriefformulier in te vullen maar de doorschakelingen op hun website werkten niet geheel goed. Job, weet jij wellicht nog welke informatie zij hiervoor nodig hadden?

Wederom dankjullie voor alle informatie!

Vriendelijk groetend,
Hvila

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Hvila, als reactie op je laatste bericht het volgende:
*1 Omdat jij nog geen 55 bent kun je geen seniorenvisun krijgen
*2 De meeste ouderen die ik ken in Indonesie verblijven daar met een sociaal cultureel (sosbud) visum of een multy entry visum. Op dit forum heb ik ooit gevraagd naar ervaring met een senioren visum, echter NIEMAND had ervaring!
*3 Een visum moet altijd bij een ambassade BUITEN IndonesiŽ worden aangevraagd. Alleen de voorbereiding en het verkrijgen van alle vereiste documenten en verzekeringen voor een senioren visum kan het beste in IndonesiŽ zelf geregeld worden met inschakeling van een visumbureau..
*4 Een sponsor is een persoon of een bedrijf die voor u garant staat tijdens uw verblijf in IndonesiŽ. Mocht er wat met u gebeuren dan is de sponsor verantwoordelijk en is deze het eerste aanspreekpunt voor de Indonesische autoriteiten. Een sponsor moet gevestigd zijn in IndonesiŽ en in het bezit zijn van de Indonesische nationaliteit.
*5 Bij visa4bali kan je het beste even mailen. Hun formulieren werken niet altijd zoals het zou moeten. Dit bureau heeft alleen zin als je ook naat Bali gaat, want bij het verlengen heb je de sponsor weer nodig. De benodigde gegevens staan op hun website, maar ook daarover kan je altijd even naar het bureau mailen. Een medewerker van het bureau treedt op als sponsor.
Nadat ik de gegevens had verstrekt, had ik binnen 12 uur de benodigde sponsorbrief inclusief de noodzakelijke copy van zijn Identiteitsbewijs.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Even los van de inhoud, hoe, wat het kost etc: het begint hier een beetje verwarrend te worden.
In het onderwerp wordt over een SOSbud gesproken maar verderop gaat het steeds meer over een Visa lansia. Het zou fijn als die in verschillende topics besproken worden. Er is zo geen touw meer aan vast te knopen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke. Als je de vraag van Hvila leest, weet je hoe het senioren visum in de picture is gekomen en is het denk ik wel weer te volgen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

.....dan moet dit dus in een ander topic verder.
Het is soms allemaal al ingewikkeld genoeg. Het nu alleen nog maar over een Visa Lansia, anders dan in het onderwerp vermeld staat. En mensen die iets zoeken mbt Visa Lansia komen niet dit hele topic lezen.

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

*1) ...hoe doe je dat..... in een ander topic verder...... met postings van iemand anders ????
*2) ....maar nu gaat nu toch weer over een "sosbud", omdat een Visa Lansia (=Senioren Visum) niet gaat lukken, dus na de wijziging naar een ander topic weer terug ????

Ja ja, de praktijk is soms weerbarstiger dan de theorie...... maar gelukkig behoort dit tot de "afdeling klein leed".

hvila
Gebruiker
spacer line

Beste Job,

Bedankt voor de informatie, ik ga ermee aan de slag!

jobvanstaalduinen
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hvila, het zou leuk zijn als je de ervaringen later terug meldt.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-12-2015 19:28 jobvanstaalduinen wrote:
*1) ...hoe doe je dat..... in een ander topic verder...... met postings van iemand anders ????
*2) ....maar nu gaat nu toch weer over een "sosbud", omdat een Visa Lansia (=Senioren Visum) niet gaat lukken, dus na de wijziging naar een ander topic weer terug ????

Ja ja, de praktijk is soms weerbarstiger dan de theorie...... maar gelukkig behoort dit tot de "afdeling klein leed".
*1) zoveel vraagtekens hoeft niet hoor.dat is heel gemakkelijk. Quoten, knippen en in het andere topic plakken en dan hoeft
*2) ook niet

Er wordt nogal wat geschreven over visa in soorten en maten. Juist zo proberen we het overzichtelijk te houden.

Soms komen er postings binnen die interessant zijn maar die je later onmogelijk nog terug kunt vinden.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

59,938,049 pageviews Een website van indahnesia.com